"De hoofdreden van het CDA om alle coffeeshops te sluiten is om de illegale wiet teelt een
halt toe te roepen. een 2e reden is de overlast die belgische/franse/duiste touristen
veroorzaken. Maar ik heb vernomen dat 80% van die wiet voor het buitenland bestemd
is, en de overige 20% voor de coffeeshops. Als dit voorgaande feit waar is, waar is dan het
nut van de sluiting van shops??
Drie scenario's voor de toekomst:
1. Alle coffeeshops worden gesloten
Gevolg:
We krijgen weer straatdealers, en alle blowers in NL moeten hun wietje weer bij
hun kopen. Met als gevolg dat deze dealers ook hard drugs verkopen.
De wiet die je bij deze dealers koopt is niet gecontroleerd en kan dus rotzooi
zijn, verzwaard met lood bijvoorbeeld.
In Terneuzen, waar een coffeeshop is gesloten door o.a overlast van belgische
en franse CS klanten, is nu het zelfde aan de gang. Lees dit artikel en bekijk het
filmpje van het tv programma Netwerk:
http://www.netwerk.tv/uitzending/2008-1 ... rugshandel
2. Legalisatie
Gevolg:
Er worden op legale en gecontroleerde plekken wiet gekweekt, wat onder streng
toezicht staat van de overheid. Elke coffeeshop eigenaar moet hier zijn wiet vandaan
halen. Zo is het op grote schaal kweken van wiet niet meer rendabel en stopt ook dit.
De overheid heeft het recht om de THC waardes en de kwaliteit van de wiet
te bepalen.
Ten tweede kan er BTW worden geheft over de wiet, maar ook accijns, om het
blowen te ontmoedigen. Wat nu ook gebeurt bij sigaretten en alcohol.
3. Er gebeurt voorlopig niks.
Gevolg:
Zoals we wel gewend zijn van onze regering, word het weer uitgesteld of
ze komen er niet uit. Het plan om het gedoogbeleid te herzien bestaat
al langer trouwens. Partij A wil dat alle shops sluiten, partij B wilt dat
alles word gelegaliseerd. Heftige discussies barsten los in de tweede kamer,
met als gevolg dat men er niet uitkomt het het plan voorlopig in de ijkast
word gezet.
En zoals vaak gezegd word, moet het misbruik van alcohol ook hard aangepakt
worden. Verhoog de leeftijd voor laag alcohol houdende dranken naar 18, en sterke
drank naar 21. Verhoog de leeftijd voor tabak ook naar 18 jaar.
Dit is in vele westerse landen al zo, dus waarom hier niet?
En als mensen onder de 18 toch aan sigaretten/alcohol/softdrugs willen komen,
laten gewoon een ouder iemand halen. zo deed iedereen dat vroeger toen ie nog
geen 16 was toch?? En dat kan je nooit tegen houden, ook al sluit je alle coffeeshops.
Elke dag wiet roken is ook niet gezond, maar elke dag zuipen net zo goed niet!
Met alcohol heb ik vroeger veel ergere dingen gedaan dan met wiet.
Je word er luidruchtig van, je gaat er van slap ouwehoeren, je gaat dingen zeggen
over je beste vrienden waar je later spijt van hebt. En het wekt ook agressie op.
En zijn natuurlijk ook goede dingen te zeggen over alcohol, je word er een stuk
opener van, contact leggen gaat makkelijker ect. Maar tegenwoordig zijn er ook
mensen die op het sociale vlak niks meer kunnen als ze nuchter zijn.
Eerst 35 jaar lang toestaan en dan opeens verbieden, dat is toch waanzin?!
Zelfs in Groot brittanie, Belgie, en duitsland wordt het beleid op softdrugs
steeds soepeler.
Hier een brits onderzoek: Cannabis is safer than Alcohol and Tabbaco:
http://news.sky.com/skynews/Home/Health ... 0115111596
Heb heel wat van de wereld gezien, Australie, nieuw zeeland, Zuid-oost azie,
maar overal zijn er blowers.
Ben beniewd naar de toekomst , maar wat er ook gebeurt,
smokers zullen altijd blijven bestaan"
In: Mening alle shops sluiten
1-1-2024