Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIn Eindhoven zijn ze wakker geworden - Nu de rest van NL nog

In Eindhoven zijn ze wakker geworden - Nu de rest van NL nog

9 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
J
Javaanse Jongen.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
zo'n goed idee is het niet als de wiet handel volledig gelegaliseerd word dan gaan de prijzen ook flink omhoog
A
Azhara

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Vandaag werd de "wiettop"gehouden in Almere over het coffeeshop issue:

Eindhoven gaat wietkwekerijen vergunning verlenen

(Novum) - De gemeente Eindhoven start met het verstrekken van vergunningen voor wietkwekerijen die mogen leveren aan coffeeshops binnen de stadsgrenzen. Dat is een van de uitkomsten van de wiettop die vrijdag in Almere werd gehouden.
Eindhoven gaat wietkwekerijen vergunning verlenen

Het initiatief vormt onderdeel van een pilot met gereguleerde handel waartoe de gemeenten hebben besloten. De proef moet voor meer controle zorgen op de geldstromen die naar de coffeeshops gaan en een einde maken aan de overlast. Burgemeester van Eindhoven Rob van Gijzel (PvdA) meldde zich vrijdag als vrijwilliger voor de pilot, waarbij zijn gemeente vergunningen zal afgegeven voor de kweek van wiet. "In onze omgeving wordt er veel wiet gekweekt, wat geleid heeft tot een toename van de criminaliteit", lichtte hij zijn stap toe.

Bij het huidige gedoogbeleid is de verkoop van wiet legaal, de kweek en leveringen aan coffeeshops echter niet. In de kweek en handel gaan miljarden aan crimineel geld om, zei CDA-fractievoorzitter Pieter van Geel onlangs nog. Hij wil alle coffeeshops sluiten.

Burgemeester van Almere Annemarie Jorritsma (VVD) gaf na afloop van de wiettop aan dat een algemeen verbod op coffeeshops geen mogelijkheid is. Wel moet er een onderzoek naar de criminaliteit rond coffeeshops komen.

Aan de top namen rond de dertig gemeenten deel. Gesproken werd verder over mogelijkheden om de overlast in grensgebieden terug te dringen. Gemeenten in de grensstreken moeten de mogelijkheid krijgen een gereguleerd toegangsbeleid voor coffeeshops te voeren. Een speciaal pasjessysteem moet een grote toeloop van buitenlandse drugstoeristen voorkomen. Het kabinet moet zich van de gemeenten verder in Europa sterk maken voor een Europees beleid.

Initiatiefnemer van de top, de Maastrichtse burgemeester Gerd Leers (CDA), zei dat het kabinet niet om de aanbevelingen van de burgemeesters heen kan. "Er heerst een grote eensgezindheid."

De gemeente Amsterdam maakte vrijdag nog bekend meer dan veertig coffeeshops te gaan sluiten omdat ze te dicht in de buurt van scholen liggen. Burgemeester van de hoofdstad Job Cohen (PvdA) zei na afloop van de wiettop dat het kabinet de levering van wiet aan coffeeshops moet gaan reguleren.


Bron:
http://binnenland.nieuws.nl/536110/eind ... g_verlenen


Een begin is er al... :stoned:
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#3
wiettop


lol, hebben ze het expres zo genoemd?

maar ontopic: Goed plan, vergunningen, de eerste stap daarna legalisatie, en dan krijg je een keurmerk, en kwaliteitscontrole. Dan word er geen zooi meer verkocht, want in de coffieshops heb je dan 100% kwaliteit. In elk geval schone wiet, zonder toevoegingen.
i
inferno33Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Klinkt goed! :grin:
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Eerst moet er een volledige controle komen willen ze er een volledige verbod op kunnen leggen.
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Nederland ten voeten uit; de gemeente Eindhoven gaat zich met illegale praktijken bezig houden...sorry hoor, hoe goed het ook is voor de consument, dit is de wereld op zijn kop! Waarom zou de gemeente Eindhoven wel wiet mogen telen, en de burger niet? Ik geloof overigens ook nooit dat ze ermee weg komen, Europese wetgeving zal hier m.i. een stokje voor steken.

Begrijp me niet verkeerd, het is een erg goed idee, maar het toont maar weer eens aan hoe krom Nederland is :kots:

Hemi
M
MokerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Javaanse Jongen. zei:
zo'n goed idee is het niet als de wiet handel volledig gelegaliseerd word dan gaan de prijzen ook flink omhoog
Klik om te vergroten...

je bent niet verplicht je wiet in de coffeshop te halen. Ik neem aan dat de thuiskwekers ook nog wel blijven kweken.
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Javaanse Jongen. zei:
zo'n goed idee is het niet als de wiet handel volledig gelegaliseerd word dan gaan de prijzen ook flink omhoog
Klik om te vergroten...

25 euro de gram, exlcusief 60% BTW.


Dan heb je geen verbod meer nodig ook.
s
snoopdokLid
01-01-2024, 00:00
#9
haha idd de rest van nederland ook nog :stoned:
J
Javaanse Jongen.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
ZI09 zei:
Javaanse Jongen. zei:
zo'n goed idee is het niet als de wiet handel volledig gelegaliseerd word dan gaan de prijzen ook flink omhoog
Klik om te vergroten...

25 euro de gram, exlcusief 60% BTW.


Dan heb je geen verbod meer nodig ook.
Klik om te vergroten...

precies dan kan je beter coke gaan snuiven :P
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."