Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsReggae Liefhebbers?

Reggae Liefhebbers?

13 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
b
billyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zijn er mensen die van reggae houden? Toch wel mijn favoriete muziek als ik wiet heb gerookt...

Natuurlijk is de grote Bob Marley de leermeester als het om reggae gaat, over hem hoef ik (denk ik) niets te zeggen, alleen dat ik hem samen met Jimi Hendrix, John Lennon. James Brown en Bob Dylan de grootste artiest ooit vind...

Verder is Alpha blondy een echte reggae-held van me, soms luister ik liever alpha dan marley...Ben laatst ook naar zijn concert in de melkweg geweest, heerlijk!

Bob Marley en Alpha blondy, met die twee heb je naar mijn mening het beste wat reggae te bieden heeft...
b
billyLid
01-01-2024, 00:00
#2
-spaceman- zei:
Ik heb het niet echt met reggae.. maar ik ben zeer te spreken over Matisyahu en Gentleman.. Beide hebben ze mij een keer een geweldig optreden bezorgt.. Zeer betrokken met het publiek, zeer mooie muziek...
Klik om te vergroten...

Van de moderne reggae-muzikanten vind ik gentleman zeker een van de beter ja! matisyahu vind ik eerlijk gezegd alleen king without a crown goed, maar ja
M
M8Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik luister vooral naar Bob Marley, Damian Marley, Alpha Blondy, Gentlemen en Ben Harper. Vooral Burn One Down van Ben Harper vind ik een goed nummer!
T
TelefoonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Luisterde reggea


Bobmarley - The walers

vond ik een Mooi album
m
maiskorrelLid
01-01-2024, 00:00
#5
*Meld zich als reggae liefhebber :) Alpha blondy heb ik trouwens live gezien bij reggae sundance 2007 :grin: Behalve Bob marley en zijn familie vind ik black uhuru, Staple singers en Matisyahu ook lekker om naar te luisteren.
H
HypeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Reggae liefhebber meldt zich!

Muzikanten?

Gentleman live in de HMH echt de bom!
Seeed chille duitse shite.
Black Uhuru live in tivoli ook echt chill
Anthony B Ken ik alleen higher meditation en suffering man van, vooral higher meditation vind ik de bom!
Bob marley UITERAARD, three little birds, redemption song en jah live zijn echte pareltjes imo!
Alpha blondy moet ik ook zeker eens checken, veel goeds over gehoord.
Ik vind ziggi trouwens live ook zeker niet verkeerd, op cd vond ik hem dan weer iets minder.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zeker, reggae & dub vooral.

Reggae: Alpha Blondie, Israel Vibrations, Burning Spear, Lee Perry, The Congos, Desmond Dekker, Black Uhuru, Anthony B., King Tubby en vast nog wel vele anderen.

Dub: Vooral the Scientist. Maar ook Lee Perry, Prince Far-I, Mad Proffessor, Zenzile.
r
raizeredgeLid
01-01-2024, 00:00
#8
ben geen fan maar vind het niet onplezierig om het te luisteren
zoals bob marley , alpha blondy enzo die twee zijn wel chill als je stonend ben
m
mercury.31Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Steel Pulse!!!!!
S
SantatripLid
01-01-2024, 00:00
#10
mercury.31 zei:
Steel Pulse!!!!!
Klik om te vergroten...

Verder uiteraard ook Alpha Blondy, Peter Tosh, Jah Cure, Beef, Seeed en Morgan Heritage...

:wave:
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#11
Damian Marley, Ziggy Marley, the Bob himself natuurlijk, Seeed, Beef, en nog een paar artiesten die op reggae sundance waren, maar ik ben al die namen vergeten :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=kFdX_54MY_4

Dit is pas reggae ^^


EDIT: 2x achter elkaar reggae fout spellen, kan natuurlijk niet :stoned:
l
lucifer in the skyLid
01-01-2024, 00:00
#12
-spaceman- zei:
Ik heb het niet echt met reggae.. maar ik ben zeer te spreken over Matisyahu en Gentleman.. Beide hebben ze mij een keer een geweldig optreden bezorgt.. Zeer betrokken met het publiek, zeer mooie muziek...
Klik om te vergroten...

gentleman :wink: die is te goed
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb het niet echt met reggae.. maar ik ben zeer te spreken over Matisyahu en Gentleman.. Beide hebben ze mij een keer een geweldig optreden bezorgt.. Zeer betrokken met het publiek, zeer mooie muziek...
G
GlorfLid
01-01-2024, 00:00
#14
Eek-a-Mouse! Yellow Man, Tiken Jah Fakoly, Raggasonic, Aswad als ze dub maken verder niet. The Congos. Rocksteady ala Lloyd Anderson & Lynn Tait vind ik ook erg fijn.

Burning Spear, Jah Lion - Columbia Colly

nog wat spul

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."