Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOde aan Lou Reed

Ode aan Lou Reed

43 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
F
Fishhead07Lid
01-01-2024, 00:00
#1
BillyBilo zei:
Fishhead07 zei:
hehe hij kan inderdaad niet zingen en ze stem in niet zo mooi maar de combinatie van zang en muziek geeft bij sommige nummers een geweldig resultaat.

Take a walk on the wild side.

Alleen die tekst al geniaal toch :sunglasses:
Klik om te vergroten...

wát een onzin om te zeggen dat Lou Reed niet kan zingen :confused: hij heeft misschien niet zo'n gemaakt gouden zaad keeltje als de jongentjes die backstage gratis blowjobs geven aan managers voor een platen contract, maar hij kan echt wél zingen, en als je zegt van niet, dan snap je waarschijnlijk niet wat een rock'n roll voice is, kom op zeg, je zegt toch ook niet dat david bowie niet kan zingen? :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Rustig aan. Ik herhaalde allen wat er wwerd gezegd. Kijk tuurlijk kan hij wel zingen maar zijn stem is niet heel mooi of heel zuiver. En ik snapo dat het bij hem hoort en daaromn vind ik zijn muziek ook goed :) Maar ik ken mensen met een mooieren stem laat ik het zo stellen. En zon ook rock'n roll artiesten die een mooie stem hebben dus :wink:

En david bowie is geniaal die kan zeker zingen ja :grin:
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#2
BillyBilo zei:
Fishhead07 zei:
hehe hij kan inderdaad niet zingen en ze stem in niet zo mooi maar de combinatie van zang en muziek geeft bij sommige nummers een geweldig resultaat.

Take a walk on the wild side.

Alleen die tekst al geniaal toch :sunglasses:
Klik om te vergroten...

wát een onzin om te zeggen dat Lou Reed niet kan zingen :confused: hij heeft misschien niet zo'n gemaakt gouden zaad keeltje als de jongentjes die backstage gratis blowjobs geven aan managers voor een platen contract, maar hij kan echt wél zingen, en als je zegt van niet, dan snap je waarschijnlijk niet wat een rock'n roll voice is, kom op zeg, je zegt toch ook niet dat david bowie niet kan zingen? :rolleyes:
Klik om te vergroten...
hmm david bowie kan wel nog zingen vind ik, maar Lou Reed niet en Bob Dylan ook nie..

daarmee zeg ik niet dat ze slechte muziek maken hé, verre van zelfs.. het is bij hun dan ook niet nodig om mooi te zingen, want het past en het wérkt :)
A
Armani7Lid
01-01-2024, 00:00
#3
ik ken die jongen niet :P
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#4
you took too much drugs
A
Armani7Lid
01-01-2024, 00:00
#5
probarly :grin:
s
stinosLid
01-01-2024, 00:00
#6
ga trainspotting kijken !!!!!!!
just a perfect day...
praaaachtig stukje !
F
FreudLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja inderdaad briliant, zat satalite of love er nou ook in? Ook mooie stukjes met iggy pop trouwens :wink:
F
Fishhead07Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Freud zei:
Ja inderdaad briliant, zat satalite of love er nou ook in? Ook mooie stukjes met iggy pop trouwens :wink:
Klik om te vergroten...

Film geniaal en de trainspotting soudtrack helemaal geniaal :grin: denk is aan het nummer born slippy van Underworld :sunglasses: en natuurlijk perfect day van onze lou :wink:
F
FreudLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja zeker choose life - underworld de soundtrack is erg mooi.

Choose life. Choose a job. Choose a career. Choose a family.
cars, compact disc players and electrical tin openers.
Choose a fucking big television, choose washing machines,
Choose good health, low cholesterol and dental insurance.
Choose a three-piece suite on hire purchase in a range of fucking fabrics.
Choose fixed-interest mortgage repayments. Choose a starter
home. Choose your friends.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing,
Choose leisurewear and matching luggage.
spirit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
Choose DIY and wondering who the fuck you are on a Sunday morning.
Choose rotting away at the end of it all,
nothing more than an embarrassment to the selfish, fucked-up brats you have spawned to replace yourself.
pishing your last in a miserable home,
Choose your future. Choose life.
But why would I want to do a thing like that?
I chose not to choose life: I chose something else. And the reasons? There are no reasons.
Who needs reasons when you've got Heroin?

Op een of andere manier moet ik altijd aan deze tekst denken als ik het pad niet meer kan vinden. :wink:
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dit vind ik denk ik toch wel zijn beste album.

F
Fishhead07Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Freud zei:
Ja zeker choose life - underworld de soundtrack is erg mooi.

Choose life. Choose a job. Choose a career. Choose a family.
cars, compact disc players and electrical tin openers.
Choose a fucking big television, choose washing machines,
Choose good health, low cholesterol and dental insurance.
Choose a three-piece suite on hire purchase in a range of fucking fabrics.
Choose fixed-interest mortgage repayments. Choose a starter
home. Choose your friends.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing,
Choose leisurewear and matching luggage.
spirit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
Choose DIY and wondering who the fuck you are on a Sunday morning.
Choose rotting away at the end of it all,
nothing more than an embarrassment to the selfish, fucked-up brats you have spawned to replace yourself.
pishing your last in a miserable home,
Choose your future. Choose life.
But why would I want to do a thing like that?
I chose not to choose life: I chose something else. And the reasons? There are no reasons.
Who needs reasons when you've got Heroin?

Op een of andere manier moet ik altijd aan deze tekst denken als ik het pad niet meer kan vinden. :wink:
Klik om te vergroten...

Mooie tekst inderdaad :grin: Geweldige soundtrack toevallig vorig jaar voor sinterklaas aan me pa gegeven :)
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Er staat een interview met Lou Reed in de humo van deze week (niet de nieuwe van disndag) vor degene die er zich in interesseren :wave:
J
JoyTommyLid
01-01-2024, 00:00
#13
velvet underground/Lou Reed en ook John Cale natuurlijk niet vergeten :hearteyes:
X
XtCliffixLid
01-01-2024, 00:00
#14
Die kerel heeft voor prachtige muziek gezorgd , de Film 'Trainspotting' met zijn muziek is super!
C
ComplicityLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hij heeft een hoop gave dingen gemaakt maar ook een hoop poep vind ik. Ik heb Transformer en (natuurlijk) Velvet Underground&Nico en die zijn geniaal.

Overigens had ik bij Perfect Day altijd al het gevoel dat er een sinistere of sarcastische ondertoon in zat. Maar het nummer wordt altijd in van die happy happy stukken gebruikt in films. Tot ik pas geleden voor het eerst trainspotting zag, precies zoals ik het me het nummer had voorgesteld qua sfeer. Kreeg echt een rilling.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#16
berlin is misschien wel het met trieste album ooit gemaakt...in dit geval is dat positief.

en met the velvet underground (en nico) heeft hij enorm veel pioniers werk verricht.

mijn favoriete lou reed nummer is venus in furs met the velvet underground.
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re:

Armani7 zei:
ik ken die jongen niet :P
Klik om te vergroten...

je bent niet de enige...maarja dat krijg je als je die muziek niet luistert :P
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#18
Coney Island Baby.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#19
Moest er ook wel een keer van komen.
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Heerlijke muziek :) OOk Velvet Underground vond/vind ik heel goed

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."