Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLed Zeppelin op tournee in 2009!

Led Zeppelin op tournee in 2009!

19 antwoorden
866 weergaven
18-5-2026
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
Als je ze in een zaaltje van 10.000 man zet zullen er idd alleen diehard fans komen, want dan zul je wel 3 dagen van te voren voor de deur van het postkantoor moeten gaan liggen voor een kaartje.

Ik was er overigens ook, ik vond het nog wel redelijk, maar het geluid is wel enigzinds kut, en een zitplaats in een stadion doe ik nooit meer. En een grote zaal hoeft geen probleem te zijn. Rush in ahoy is een van de beste concerten waar ik ooit geweest ben (staanplaats dus) :)
c
cronosLid
Man_in_the_Box zei:
cronos zei:
inderdaad :( ,maarja soms heb ik heb ik wel best twijfels bij die reunieconcerten...rolling stones? gezien,maar ferm ontgoocheld...het was net een jukebox die afdraaide(te voorspelbaar,hun bekendste nummers spelen,...),cream?gezien dvd,tja hun stevigheid van vroeger zijn ze wel verloren hoor...led zeppelin?niet gezien :tearsofjoy: ,neen maar is led zeppelin,zeppelin wel zonder hun originele drummer? dan nog maar te zwijgen over de te dure ticketprijzen....de reunieband die mij wel verbaasde(uit de eind jaren zestig,begin zeventig) waren the stooges :rock:
Klik om te vergroten...

Zeker, The Stooges en vooral Iggy rocken nog steeds de pan uit. Veel andere bands die je noemt zoals bijv. de Rolling Stones moeten idd niet van die grote reunieconcerten meer doen, maar gewoon in zaaltjes voor max. 10.000 man spelen, dat zullen dan meestal wel de echte diehard fans zijn. En veel doen het naar mijn idee ook om hun portemonnee nog ff te vullen op hun oude dag, en geef ze eens ongelijk. Wat Led Zeppelin betreft ben ik nog wel benieuwd, Jimmy Page heeft iig z'n kunstjes nog niet verleerd zoals ik een tijdje terug zag.
Klik om te vergroten...

jazeker hoor,ik zou heel graag zeppelin willen live zien(is mijn favoriete groep)...ik ben ook pro wat je zegt dat bijvoorbeeld de rolling stones en andere ...in zalen van max.10.000 man(en vrouwen :wink: ) te doen spelen,je ziet dan nog tenminste iets...die megaconcerten vind ik persoonlijk maar niks...sta maar eens ver van het podium,de muzikanten lijken net als dwergen :tearsofjoy: ,en je moet het dan maar doen met die belachelijke reuzescherm :( ,nu ik wijk wat af van het led zeppelin onderwerp,zeker zou ik ze willen zien :rock:
n
nicolaiLid
de prijzen zullen wel belachelijk hoog zijn...maar goed, als ze in de buurt zijn zal ik er vast bij zijn,
c
cronosLid
vandaag in weekblad "humo" gelezen:jimmy page,robert plant,john paul jones en jason bonham hebben de knoop eindelijk doorgehakt:volgende zomer gaat led zeppelin op tournee.
G
GeminiLid
cronos zei:
vandaag in weekblad "humo" gelezen:jimmy page,robert plant,john paul jones en jason bonham hebben de knoop eindelijk doorgehakt:volgende zomer gaat led zeppelin op tournee.
Klik om te vergroten...

Ik heb het nog verder nergens gelezen, ik wacht op de officiele berichten voor ik mezelf voor blij ga zitten maken.
F
FlameonLid
Net even gespeurd op internet, maar de officiele berichten kan ik ook nog nergens vinden. Het laatste nieuws wat ik kan lezen is dat het niet door gaat, dat het maar geruchten waren dat ze gingen touren. Jammer, maar helaas!
p
pinheadlarryLid
dat is nou jammer..
als het door zou zijn gegaan, zou het wel weer aardig wat kosten.
het afgelopen concert van deep purple was ook 70 euro's.
en dat vind ik nogal wat. wel zeer jammer,,dat ik er niet bij kon zijn :(
G
GeminiLid
Dan toch: Led Zeppelin gaat op wereldtournee! Vorig jaar gaf de groep één reünieconcert en sindsdien gonst het van de geruchten dat de groep weer bij elkaar zou komen.

Zanger Robert Plant was het enige groepslid dat er niet meteen zin in had. Hij is nu van gedachten veranderd nadat de band gerepeteerd heeft met een andere zanger. Gitarist Jimmy Page (64), bassist John Paul Jones (62) en drummer Jason Bonham (42) waren van plan zonder Plant te toeren.

De tournee is gepland voor de komende zomer.

Led Zeppelin heeft wereldwijd meer dan 300 miljoen albums verkocht. De band werd in 1968 opgericht. In 1980 splitte Led Zeppelin na het overlijden van drummer John Bonham, de vader van huidige drummer Jason.

Bron: www.podiuminfo.nl

Ik hoop echt zo hard dat ze ook in Nederland een optreden komen verzorgen! En ik hoop ook zo hard dat het enigzins betaalbaar gaat zijn.
d
dfssdfdeLid
Gemini zei:
En ik hoop ook zo hard dat het enigzins betaalbaar gaat zijn.
Klik om te vergroten...
Guess again :(

En ik vind het persoonlijk zeer jammer. Led Zeppelins studio-albums vind ik niet zo goed, maar hun live albums zijn heerlijk, ik vind het altijd jammer dat ik daar niet bij heb kunnen zijn. Als ze nu gaan toeren en ze zijn niet goed meer, wat blijft er dan nog over? En dat allemaal om op hun oude dag nog wat geld te kunnen verdienen.

Een zeer spijtige zaak, maar als het betaalbaar is ga ik toch gaan.
G
GeminiLid
M'n vader heeft gezegd dat we gaan als ze in de buurt komen. Hij wilt dolgraag met mij naar Led Zeppelin, ik ken het door hem en ben inmiddels bijna een evengroot liefhebber als hij.
Hij zei dat de prijs niet uitmaakte, en zolang het in Nederland/Duitsland/Belgie/Engeland is.

Oh! Ik bid tot God op m'n blote knietjes dat ze in de buurt komen!
c
cronosLid
cool :grin: ,hopelijk gaan ze naar belgië of nederland :rock:
d
dfssdfdeLid
Wow, lucky!
Ik had met Roger Waters geluk dat ik iemand vond die mee wilde gaan, maar als Zep te veel kost ga ik nooit iemand kunnen vinden :(
G
GeminiLid
Roger Waters, ook zo prachtig! :hearteyes:
Gezien op het Arrow Rock Festival 3 jaar terug en een keer in Gelredome, beiden op kosten van m'n ouders.
In dat opzicht heb ik zo'n geluk met m'n ouders. We kunnen dezelfde muziek waarderen, zijn festival- en concertgangers en ze willen dolgraag veel tijd met mij spenderen.
S
SerenityLid
^ Dat is inderdaad super! En dat soort dingen zijn ook écht gezellig met de ouwelui.Het lijkt mij ook wel leuk om hier naar toe te gaan, als het betaalbaar is. Luister het niet zo heel veel, ben ook niet echt bekend met ze maar het blijft toch leuk  :mrgreen:
M
Man_in_the_BoxLid
Zou vet zijn als ze hier in Nijmegen in het Goffertpark komen, dikke kans dat ik dan ook van de partij ben. Kans is denk ik wel aanwezig. Mojo heeft nog zeker de komende 2 jaar een contract met de gemeente om minimaal 3 grote concerten per jaar in de goffert te organiseren.

Hoewel ik net dit lees terwijl ik aan het typen ben:

"Het gerucht dat de legendarische groep Led Zeppelin een tournee aan het voorbereiden is in 2009 is onzin. Zanger Robert Plant, thans op tour met zangeres Alison Krauss om hun album Raising Sand te promoten, ontkent althans ten stelligste dat er plannen zijn om op tour te gaan. Volgende week is de tour met Alison Krauss ten einde en Plant is niet van plan om op de korte termijn weer op tour te gaan.

Ook de andere bandleden (Jimmy Page, John Paul Jones en Jason Bonham) hebben inmiddels aangegeven dat het reünie-gerucht 'onzin' is. Hiermee lijkt een reünie definitief van de baan."

Bron: www.podiuminfo.nl
G
GeminiLid
Man_in_the_Box zei:
"Het gerucht dat de legendarische groep Led Zeppelin een tournee aan het voorbereiden is in 2009 is onzin. Zanger Robert Plant, thans op tour met zangeres Alison Krauss om hun album Raising Sand te promoten, ontkent althans ten stelligste dat er plannen zijn om op tour te gaan. Volgende week is de tour met Alison Krauss ten einde en Plant is niet van plan om op de korte termijn weer op tour te gaan.

Ook de andere bandleden (Jimmy Page, John Paul Jones en Jason Bonham) hebben inmiddels aangegeven dat het reünie-gerucht 'onzin' is. Hiermee lijkt een reünie definitief van de baan."

Bron: http://www.podiuminfo.nl
Klik om te vergroten...

:(
M
Man_in_the_BoxLid
Gemini zei:
Man_in_the_Box zei:

Bron: http://www.podiuminfo.nl
Klik om te vergroten...

:(
Klik om te vergroten...

Sorry for the bad news.

Maar ik zou nog niet helemaal de hoop opgeven. Natuurlijk staat de muziekwereld bol van de geruchten, maar waar rook is is vuur. Bands hebben al vaker reunies ontkent maar niet veel later toch bekend gemaakt weer samen te werken of te gaan touren (The Who, Deep Purple, RAtM).
G
GeminiLid
Ik houd hoop.
c
cronosLid
inderdaad :( ,maarja soms heb ik heb ik wel best twijfels bij die reunieconcerten...rolling stones? gezien,maar ferm ontgoocheld...het was net een jukebox die afdraaide(te voorspelbaar,hun bekendste nummers spelen,...),cream?gezien dvd,tja hun stevigheid van vroeger zijn ze wel verloren hoor...led zeppelin?niet gezien :tearsofjoy: ,neen maar is led zeppelin,zeppelin wel zonder hun originele drummer? dan nog maar te zwijgen over de te dure ticketprijzen....de reunieband die mij wel verbaasde(uit de eind jaren zestig,begin zeventig) waren the stooges :rock:
M
Man_in_the_BoxLid
cronos zei:
Klik om te vergroten...

Zeker, The Stooges en vooral Iggy rocken nog steeds de pan uit. Veel andere bands die je noemt zoals bijv. de Rolling Stones moeten idd niet van die grote reunieconcerten meer doen, maar gewoon in zaaltjes voor max. 10.000 man spelen, dat zullen dan meestal wel de echte diehard fans zijn. En veel doen het naar mijn idee ook om hun portemonnee nog ff te vullen op hun oude dag, en geef ze eens ongelijk. Wat Led Zeppelin betreft ben ik nog wel benieuwd, Jimmy Page heeft iig z'n kunstjes nog niet verleerd zoals ik een tijdje terug zag.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."