Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPink Floyd

Pink Floyd

45 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
K
KapiteinPindaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Andrew zei:
De solo in Comfortably Numb :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:
Klik om te vergroten...

jap. Vooral de Pulse live-versie is grandioos. Eigenlijk moet je er dan ook het beeld bij hebben (of gewoon een lucky bastard zijn die bij dat concert was :grin: )
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Alle albums zijn geniaal alhoewel animals en the wall toch al zwaar minder zijn dan de voorgaande.

Maar het blijft een meesterlijke band.

En het beste album blijft the piper at the gates of dawn voor me
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#3
:hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

Echt een heerlijk liedje. Je voelt je direct alsof het zomer is en je lekker zit te trippen in een bos :grin:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dark side of the moon is gewoon een meesterwerk, daar kan je niet omheen.
Je hebt die zelf als enige op plaat, dus niet moeren.
K
KapiteinPindaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Oom Klaas zei:
Alle albums zijn geniaal alhoewel animals en the wall toch al zwaar minder zijn dan de voorgaande.

Maar het blijft een meesterlijke band.

En het beste album blijft the piper at the gates of dawn voor me
Klik om te vergroten...

Vind dat laatste stukje gitaarsolo in "sheep" wel lekker, met die korte akkoordjes zeg maar. Sowieso wel lekker nummer, maar de rest van dat album springt er niet echt uit.
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#6
ZOMG. Pink Floyd is ooit nog eens mijn grootste liefde geweest op muziekgebied. Daar ben ik nu wel overheen, maar nog altijd kan ik het zeer zeker wel waarderen.

Heb helaas maar bar weinig CD's/platen van ze. Enkel Meddle op CD en Dark Side of the Moon op plaat.

Atom Heart Mother, Wish You Were Here, Ummagumma en Piper at the Gates of Dawn wil ik ook nog eens aanschaffen. Lijkt me erg prettig om op vinyl te hebben. :hearteyes:

Vooral Atom Heart Mother wil mij nog al eens kippenvel bezorgen.

Oh ja, en als iedereen nu eens ophoudt met Dark Side of the Moon steeds aan te halen zou ik ook een stuk gelukkiger zijn. Gelukkig zie ik hier een hoop mensen die meer dan alleen dát album kennen. :rock:

Olle
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb hem gekregen. :P

Overigens ontken ik niet dat het een goede plaat is, hij is alleen behoorlijk overrated.

Olle
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#8
Oom Klaas zei:
En het beste album blijft the piper at the gates of dawn voor me
Klik om te vergroten...

Zwaar trippy album :grin:
d
drain bamageLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kutband, kutmuziek.
Ongeïnspireerde bagger.
Muziek voor ouwe mannen.
Stonermeuk.
Kapotzagen die gitaren van die gasten.
Schuifknoop om bandleden hun nekken en wegtrappen die stoelen.
Stront op al die lp's.
Another Brick In The Wall, another bumm in the hall.
Matchsbeluste nazi's.
Dark Side Of The Moon ALLEEN MAAR ACHTERUIT DRAAIEN, dan hoor je satan zeggen dat dit het kutste album ooit is.

Maar ach, m'n pa luisterde het toen ik nog een klein brain damageje was dus ik heb wel een zwak voor hun muziek. Kan het zeker heel erg waarderen.
Wish You Were Here veelvuldig geluisterd onder invloed, beste plaat van hun imo.
:hearteyes:
M
MountainLid
01-01-2024, 00:00
#10
Time ..
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben meer voor Roger Waters, dus ik vind The Final Cut echt stukken beter dan The Division Bell... Niet dat het geen goed album is natuurlijk :tongueout:
S
SjarelLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik was tijdens een paddo trip, comfortably numb aan het opzetten maar ik vergat wat ik aan het doen was en iets anders doen later nog aantal keer geprobeerd maar lukte maar niet.

volgende keer maar in een automatische speelijst gooien. :grin:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sjarel zei:
Ik was tijdens een paddo trip, comfortably numb aan het opzetten maar ik vergat wat ik aan het doen was en iets anders doen later nog aantal keer geprobeerd maar lukte maar niet.

volgende keer maar in een automatische speelijst gooien. :grin:
Klik om te vergroten...

Daarna verplicht the show must go on, anders is het nummer niet af.
K
KapiteinPindaLid
01-01-2024, 00:00
#14
ja dat mag je gewoon niet missen :P
K
KapiteinPindaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het verbaast me eigenlijk dat ik nog niemand the devision bell heb horen noemen (of ik moet er natuurlijk met een wazig hoofd overheen zijn gelezen). Ik vind dat daar zeker een paar geniale nummers op staan, hetzij iets minder bekend dan bijvoorbeeld Money. High hopes, en coming back to life vind ik persoonlijk zeer sterk.
t
taeknicLid
01-01-2024, 00:00
#16
Breathe vind ik heeeerlijk om op weg te zweven,
Wish you were here, Us and them, The Great gig in the Sky, Comfortably Numb, Goodbye Blue Sky,
die draai ik bijna altijd wel als ik in een Pink Floyd stemming ben,
Toen ik een paar jaar terug Money hoorde bij famillie van me, ben ik meteen na thuiskomst een discografie gaan downloaden, en ik stond echt versteld van de sfeer die de nummers mee brachten.
Echt heerlijke muziek.
K
KapiteinPindaLid
01-01-2024, 00:00
#17
ja het schept meteen een sfeer die muziek. Geen liedjes waar je naar luistert omdat het nou eenmaal zo lekker meezingt of omdat je er op rond kan dansen, maar waar je gewoon naar gaat zitten luisteren om van te genieten. Als je dat voor mekaar krijgt als band ben je verdomde goed bezig :wink:
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#18
:hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:
K
KapiteinPindaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ivoos zei:
:hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:
Klik om te vergroten...

echoes, jammie :)
K
KapiteinPindaLid
01-01-2024, 00:00
#20
http://www.youtube.com/watch?v=q1dmYUmRBzA

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."