Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlleen uitgaan

Alleen uitgaan

45 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
F
FenneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Leuk topic! :smiley:
Het is er nog niet van gekomen, maar ik zou zeker alleen naar een festival gaan als ik daarin zin heb. Het was bijna een keer voorgekomen. Veel dj's kwamen daar die ik graag wilde zien, maar had een belangrijke afspraak. Ik ben een danser, dus op goede muziek en ik vermaak mij wel :smiley:

Ik denk dat het je wel moet liggen. Ik ben een leuke gesprekspartner en maak makkelijk contact. Ik heb altijd leuke gesprekken op festivals en lekker knuffelen :relaxed: Maar als je houdt van mensen kijken, ogen dicht en genieten van de muziek kan je prima in je eentje. Ik zie ook genoeg mensen die samen zijn, maar verder niet echt met elkaar bezig zijn.

Ik ben dit jaar voor het eerst alleen een weekend weg geweest op een stedentrip. Heb mij prima vermaakt!
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#2
In al mijn festival bezoeken nog nooit alleen gegaan. Maar zodra ik binnen op het festival ben, dan loop ik al gauw alleen. Of ik raak met iemand aan de praat of ik raak door een grasspriet afgeleid en ben ik mijn vrienden(groep) kwijt. Eigenlijk vind ik dit ook het ideaalst. Lekker alleen maar toch met de wetenschap dat ik de groep kan opzoeken mocht ik me alleen voelen oid. De groep met wie ik altijd ging waren dit van mij gewend. Ik kan wel wel eens, vooral op een festival of feestje, zo slap ouwehoeren dan wil je echt niet meer op mij wachten. Elke meter staat een ander persoon waar ik zomaar mee aan de praat kan raken.
1x nam ik een maat mee die niet zo vaak naar festivals ging, die vroeg zich telkens af waar ik al die mensen toch van kon. Toen hij dit letterlijk vroeg moest ik toch echt antwoorden dat het allemaal onbekende van mij zijn. Hij: Ja maar waar heb je het dan over? Ik: ehm ben ik eigenlijk vergeten :wink: volgens mij alleen maar onzin :grin:.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#3
Super leuk om te lezen allemaal!
Veel plezier daar @Game&Watch , komt vast goed :grin:
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja wat is goed haha. Laat ik het zo zeggen alles zat er in vandaag! Inclusief compleet de pan uit spacen en bijna knockie gaan van de honger bij de ehbo.

Je wilt toch een beetje voelen dat je leeft he. :sweatsmile: ik ga een report schrijven
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik denk dat een festival zich wel meer leent om alleen heen te gaan dan gewoon stappen. Naar mijn idee heb ik daar altijd veel sneller contact met anderen...kom daar sowieso wel vaker mensen alleen tegen. Sinds ook dat v1 van de 2 al naar huis is
m
mod4funLid
01-01-2024, 00:00
#6
ff inhaken op dit topic.
Aanstaande woensdag ga ik alleen naar :https://partyflock.nl/party/378753:We-Love-Retro-House-XL
Vlakbij Brussel, kaartje rond de 30.- euro, acceptabel voor mij.

Voor mij is het inmiddels een jaar of 10 geleden dat ik nog ergens alleen naar toe ga, ik zal wel zien hoe het gaat (6-APB). Zeker een voordeel omdat je zelf kunt plannen en niet aan iemand vastplakt, zeker icm drugs. Behalve als je iemand zo goed kent (en andersom) dat je weet wat je aan elkaar hebt en aankunt. Veelal gebeurd dat ik mensen ergens naar toe nam, en die hun shit niet konden 'handelen'.. er bij blijven en handje vasthouden.. (stomme verantwoordelijkheidsgevoel) grr.. daar gaat je eigen trip weer.

Mocht er nog iemand ook die kant opgaan, laat het even weten. Nieuwe mensen leren kennen is altijd goed!

*deleted
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#7
@mod4fun Leuk dat je alleen gaat en dat is idd ook wel het voordeel dat je niet op de trip van anderen hoeft te letten en idd gewoon je eigen ding kunt doen zonder te overleggen.

Smokkeltips zijn hier op het forum niet toegestaan om te geven :wink:
m
mod4funLid
01-01-2024, 00:00
#8
Oeps, sry. De regels niet goed gelezen. Ik heb mijn mijn laatste vraag verwijderd.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
mod4fun zei:
Oeps, sry. De regels niet goed gelezen. Ik heb mijn mijn laatste vraag verwijderd.
Klik om te vergroten...

NP. :)

Stoer dat je alleen gaat!
m
mod4funLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ga nog zien of ik een fatoenlijk trip report ga maken. Het feest gaat voor mij even voor het report :kissingsmiling:
h
henkie2Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Yup, niks mis mee, doe ik zelf ook wel eens.

En wat betreft "drugs"gebruik, 90% van mijn truffeltrips zijn solo. Ik kom wel eens in een coffeeshop om een jointje te roken, daar ga ik ook alleen naartoe.

Heel soms, misschien 2-3 keer per jaar, ga ik ook alleen naar een concert, maar dit hou ik tot een absoluut minimum want eerlijk gezegd vind ik het een beetje saai. Maar als ik de band écht goed vind dan ga ik wel. Eerlijk is eerlijk, concerten zijn wel leuker met goed gezelschap. Echter, omdat ik nogal een vreemde en brede muzieksmaak heb is het soms moeilijk (of zinloos, eerder) om iemand mee te sleuren ^_^
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik kwam vandaag voor een groot festival een Facebook groep tegen van mensen die allemaal alleen gingen en op die manier toch samen gingen. Ze waren al met z'n 19e, allemaal vreemden van elkaar dus. Ze hadden een WhatsApp groep aangemaakt en spreken daar dan op af. Gebeurt wss wel bij meer festivals.

Ik wist helemaal niet dat dat gebeurde maar lijkt me best leuk om eens te doen... Je ontmoet nieuwe mensen en als het niks is ga je alsnog alleen verder

Zeker met een sociale drug zoals MDMA ofzo is het op een festival overigens best makkelijk om mensen te leren kennen. Heb het nog niet gedaan omdat er altijd wel iemand mee wilt maar ik zou het zo doen.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nou inmiddels ben ik 2 weken geleden dus in mijn eentje naar Ground Zero festival geweest. Zou eigenlijk wel eerst samen gaan maar dat werd hem toch niet. Maar bij de pendelbus raakte ik al in gesprek met een meisje waarmee ik eigenlijk de eerste uren samen mee ben opgetrokken. Alleen toen wilde ik toch wel es verder kijken dan het podium waar zij steeds wilde kijken. Dus ben ik zelf wat over het terrein gaan lopen en bij andere podia kijken.

Ik had MDMA op en heb me echt super vermaakt en heel veel contact gehad weer met andere mensen en gekletst en geknuffeld. Eerlijk gezegd vond ik die uren meer feestachtig dan toen ik nog wel samen met dat meisje was. Dus ook al was het wel gezellig met haar, ik ga eigenlijk toch liever gewoon mijn eigen gang ook. Al is het ook wel fijn om ff op iemand terug te kunnen vallen als je dat wilt.
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Joehoeeee !

Ik ben nog iets jonger dan jij (20) en zit inderdaad vaak van ja wie moet er nou mee uit.. terwijl als ik naar Amsterdam ga beland ik uiteindelijk altijd met onbekenden. Vaak is er maar een enkele vriend die mee gaat naast mijn relatie, maar ik vind het heerlijk om helemaal los te gaan en zou er ook over nadenken om alleen te gaan wanneer niemand kan. Tot op heden dus nog nooit gedaan maar ik merk wel dat er minder negatief over gedaan word als ik had verwacht dus misschien iets voor in de toekomst.

Een jonge meid van 20 die alleen op stap is maar wel een relatie heeft? Hmmm... Hoeveel mannen zullen geloven dat ik een enkel voor de gezelligheid en om te onladen uitga ?

Zelfde idee als op vakantie gaan, iedereen zit vast aan school/werk/relaties/geen tijd /geen geld. Hoe zou het zijn om gewoon zelf de rust op te zoeken?!
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rc-newbie zei:
Nou inmiddels ben ik 2 weken geleden dus in mijn eentje naar Ground Zero festival geweest.
Klik om te vergroten...

Hey top dat je bent geweest en fijn dat je het naar je zin hebt gehad.:)
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ga wel eens vaker naar feesten waar ik de organisatoren ken en de dj's en bezoekers.
Ik ken de meeste mensen wel maar het is toch fijn om met iemand te komen en een soort basis te hebben en samen te bepalen wanneer je naar huis gaat of met wie je mee gaat naar een after.
Al ken je iedereen, je bent toch alleen en vind het toch fijn om met iemand te zijn.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
In Amsterdam hangt er in mijn ervaring meestal een beetje een sfeer waarin het lastig is om echt contact te hebben met anderen. Het is te druk en daardoor heeft niemand echt aandacht voor elkaar.
Klik om te vergroten...

Rc-newbie zei:
Daar heb je zeker wel een punt @Neo-Shulginist . Amsterdam is wat dat betreft wel een stuk anoniemer en iedereen toch meer met zichzelf bezig. Dat is toch heel anders dan bij mij in de stad in de provincie (wel 160.000 inw). Wel druk maar je maakt hier wel makkelijk contact met vreemden.
Klik om te vergroten...

Dat is echt totaal niet waar.
Het ligt er aan welke scène je gaat.
Als je naar een techno feest gaat in Amsterdam zijn mensen zo relax! En ben je de hele avond met allemaal mensen aan het kletsen die je niet kent en ik zit op zoveel afters bij mensen thuis die ik helemaal niet ken.

Als je naar R&B feesten gaat dan is het heel anders daar hebben mensen hun eigen tafel vaak met flessen drank en als je al bij hun tafel staat of een van de meisjes aanspreekt van bepaalde gasten heb je ruzie.
Ik ga nooit meer naar zulke feesten een hele nare sfeer.

Maar de techno in Amsterdam waar iedereen aan de mdma enzo zit zijn geweldig.
Uitspraken als dat niemand aandacht voor elkaar heeft en iedereen met zichzelf bezig is zijn gewoon een soort vooroordelen lijkt het.

Ik leer op een feest ineens mensen kennen en word vaak uitgenodigd voor verschillende afters.
Lig met mensen in een hoekje helemaal space die ik geeneens ken.
De uitgaans scène in Amsterdam is geweldig en zo leuk..
Hele leuke mensen in de techno, veel leuke locaties en illegale raves maar ook gewoon in de club.

Het zijn gewoon die feesten waar iederen aan de sterke drank is en eigen tafels heeft en graag wil showen die verschikkelijk zijn en dat heeft weinig met een stad te maken maar de scène waarin je je begeeft.
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#18
Revolutionair zei:
Dat is echt totaal niet waar.
Het ligt er aan welke scène je gaat.
Als je naar een techno feest gaat in Amsterdam zijn mensen zo relax! En ben je de hele avond met allemaal mensen aan het kletsen die je niet kent en ik zit op zoveel afters bij mensen thuis die ik helemaal niet ken.

Als je naar R&B feesten gaat dan is het heel anders daar hebben mensen hun eigen tafel vaak met flessen drank en als je al bij hun tafel staat of een van de meisjes aanspreekt van bepaalde gasten heb je ruzie.
Ik ga nooit meer naar zulke feesten een hele nare sfeer.

Maar de techno in Amsterdam waar iedereen aan de mdma enzo zit zijn geweldig.
Uitspraken als dat niemand aandacht voor elkaar heeft en iedereen met zichzelf bezig is zijn gewoon een soort vooroordelen lijkt het.

Ik leer op een feest ineens mensen kennen en word vaak uitgenodigd voor verschillende afters.
Lig met mensen in een hoekje helemaal space die ik geeneens ken.
De uitgaans scène in Amsterdam is geweldig en zo leuk..
Hele leuke mensen in de techno, veel leuke locaties en illegale raves maar ook gewoon in de club.

Het zijn gewoon die feesten waar iederen aan de sterke drank is en eigen tafels heeft en graag wil showen die verschikkelijk zijn en dat heeft weinig met een stad te maken maar de scène waarin je je begeeft.
Klik om te vergroten...

Dit idd. En dan al helemaal de tech house scene
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#19
In mijn tripreport ging het erover dat ik in mijn eentje de stad in was gegaan en dat @Roze Olifant daarom lichtelijk jaloers op me was en me lef vond hebben.

Van mannen is het vaak wel "gewoner" dat ze alleen naar de kroeg gaan. Maar toch moet ik zeggen dat ik als vrouw alleen nooit raar aangekeken word. Maar ik ga vooral naar grote evenenenten in de stad waar veel mensen zijn. Of naar een kroeg als er echt iets georganiseerd wordt, zoals een voetbalwedstrijd op groot scherm of live-muziek.

Ik vind het zonde om maar thuis te blijven omdat mijn vriend(inn)en geen zin hebben. Die zijn inmiddels allemaal gesetteld terwijl ik juist net weer vrijgezel ben.
De eerste keer moest ik wel even over een drempel heen. Maar eigenlijk bevalt het me super goed.

Juist als ik alleen ga sta ik meer open voor de andere mensen om me heen en maak ik makkelijker contact. Als ik wel met een vriend(in) ga ben ik toch meer daar op gericht natuurlijk.

En je hebt alle vrijheid, hoeft niet te overleggen bij welk podium je blijft kijken, hoe laat je naar huis gaat. Stel dat het toch niks is dan kan ik zo weer naar huis. Al is dat nog nooit voorgekomen en ontmoet ik eigenlijk altijd wel mensen met wie ik de hele nacht doorga.

Misschien heeft het ook met leeftijd te maken dat ik het makkelijker doe nu. Als dertiger trek ik me ook minder wat aan van wat anderen er eventueel van zouden vinden. Ik ga ook rustig alleen naar de bioscoop, de sauna of uit eten. Als ik daar zin in heb laat ik dat niet omdat er niemand mee wil. Dan zou mn leven wel erg saai worden.

Ik zit nu er nu ook aan te denken om een kaartje voor een festival (Ground Zero) te kopen en gewoon alleen te gaan. Al twijfel ik daar nog wel over omdat dat toch wel iets anders is dan gewoon hier in de stad uitgaan. Zo'n hele nacht festival zou toch wel gezelliger zijn met iemand samen.

Ga jij wel eens alleen uit of wat houd je tegen?
Z
ZonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Lijkt mij wel een keertje mooi om te doen.
Alleen gaat er altijd wel iemand mee van mijn vrienden.
Vind het ook erg leuk om met een iemand anders te gaan dat werkt zoveel makkelijker dan met een grote groep waarbij je aan iedereen moet voorleggen naar welke stage je wilt gaan en dan hopen dat iedereen mee wilt. Ben meestal best ongeduldig op festivals haha
Meeste contact met andere mensen leg ik dan ook wanneer ik maar met een iemand anders ben.

Ben trouwens een keer met iemand die ik heb leren op vakantie mee gegaan naar Decibel het hele weekend. Waar ik opeens tussen een groep Slovenen kwam. Mijn vrienden verklaarden mij voor gek. Maar achteraf de beste keuze die ik had kunnen maken en ben nu goed bevriend met ze en meet ze elke keer wanneer ze in Nederland zijn voor een feest.

Als dezelfde liefde voor de muziek er is kan er eigenlijk weinig verkeerd gaan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."