Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGebruiken artiesten tijdens het draaien drugs?

Gebruiken artiesten tijdens het draaien drugs?

32 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vind DJ's niet echt artiesten, zeker die van nu. Plaatjes draaien kan iedereen.

Los daar van, in de jaren 90 zat veruit het merendeel van de DJ's aan de drugs, hoe het nu is weet ik eigenlijk niet.

Interessant in dat licht is dat ik binnenkort de biografie krijg van DJ Dano, bekend van het dreamteam van Thunderdome destijds. Mijn maat heeft het bijna uit, en heeft al laten doorschemeren dat het doorspekt is met drugs.

Wellicht wil je dat boek zelf lezen, de titel is 'Wat de fok, ouwe!'
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ken twee dj/producers persoonlijk (geen wereldberoemde) en die draaien alleen 100% nuchter.
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mijn neef is professioneel DJ en er schijnt vaak gewoon een bakje Coke bij de DJ booth te staan. Denk dat het ook wel wenselijk is jezelf op te kunnen peppen. Aan de andere kant is het natuurlijk een grote valkuil...
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sommige deejays doen dat. Zeker niet allemaal.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Er is zelfs een boilerroomvideo waarop je de artiest ziet snuiven. Dat gebeurd zeker hoor :)
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Denk dan vooral aan uppers ja. Van de rest ga je niet beter draaien.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
acht.zes zei:
Denk dan vooral aan uppers ja. Van de rest ga je niet beter draaien.
Klik om te vergroten...
Dat denk ik ook. Ik denk dat meer dj wel drugs nemen dan niet nemen tijdens t werk.
S
SneeuwSnuiverLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb er ook wel vaak een paar met grote ogen gezien:lolol::rock:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Verschilt uiteraard per DJ, maar er zijn legio verhalen en voorbeelden dat er wel drugs gebruikt wordt tijdens het draaien.

Berlin calling is trouwens wel een leuke film mede over dit onderwerp.
A
AtwaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb backstage op Extrema Outdoor gewerkt een paar jaar en daar staat standaard een dealer om in de noden van de draaiende DJ's te voorzien.

Van de Prodegy op pinkpop een aantal jaar geleden was ook gewoon bekend dat die een klein tentje aan de zijkant van het podium hadden staan dat niet voor niets "het snuifhok" werd genoemd :)
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb vaak hardstyle DJ's gesproken en dan met name de wat minder grote rawhardstyle dj's. Die dj's die gewoon zelf ook naar Defqon en the Qontinent gaan en op de camping gaan zitten.

En hij sprak er toen over dat ze op het vip dek ook gewoon volgas los gaan allemaal met drugs. Niet allemaal ofcourse, en of ze t ook tijdens het draaien doen geen idee. Maar dat zou best kunnen. Een beetje speed werkt wel dan :tongueout:
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Misschien gebruiken drugs wel artiesten.

Ik moet weer naar bed.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#13
8️⃣6️⃣ zei:
Ik vind DJ's niet echt artiesten, zeker die van nu. Plaatjes draaien kan iedereen.

Los daar van, in de jaren 90 zat veruit het merendeel van de DJ's aan de drugs, hoe het nu is weet ik eigenlijk niet.

Interessant in dat licht is dat ik binnenkort de biografie krijg van DJ Dano, bekend van het dreamteam van Thunderdome destijds. Mijn maat heeft het bijna uit, en heeft al laten doorschemeren dat het doorspekt is met drugs.

Wellicht wil je dat boek zelf lezen, de titel is 'Wat de fok, ouwe!'
Klik om te vergroten...

Ik ben wel benieuwd naar dit boek, maar op bol.com is het alleen tweedehands te verkrijgen en staat er een belachelijke prijs bij van 130 euro? :thinking:https://www.bol.com/nl/f/wat-de-fok-ouwe/9200000061327988/. En op Marktplaats vraagt iemand er 50 euro voor? :fearscream: Wat is dat voor bijzonder en dik boek dan ofzo?
De bibliotheek hier heeft hem ook niet. Heeft die maat van jou hem nog dat ik hem anders een keer van jou leen?

En ontopic, ik ga veel naar hardcorefeesten en ja er zijn veel DJ's die tijdens het draaien wel drugs gebruiken. Vooral uppers zoals coke en speed. Al ze klaar zijn dan vaak aan de keta. Maar er zijn ook DJ's die alleen drinken ( vaak staat er wel emmer ijs met fles drank in de buurt van de draaitafel) en ik ken ook wel DJ's die wel gewoon nuchter draaien. Bevriende DJ van me was wel echt verslaafd, maar nu draait hij clean. Vind ik wel echt knap hoor om dan wel in het wereldje te blijven waarin veel gebruikt wordt, maar dan zelf niks meer te nemen. Ik zou het niet kunnen denk ik.
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#14
Om als goed betaalde dj het jaar door te komen en dan bij elke set een pilletje nemen of überhaupt gebruiken lijkt me sterk. Als je de hele wereld overvliegt en soms niet eens weet welke dag het is of in welk land je bent. Ik volg een aantal dj’s zoals Headhunterz en Brennan Heart al jaren. De een heeft een heel gezond leven, de ander een fijn gezinnetje. Je zou het boek HARD van Brennan Heart (Fabian Bohm) eens kunnen lezen. Dan weet je ook hoe het eraan toe gaat in die wereld en of drugs dan op zijn plek zijn? Misschien in de wintermaanden om creativiteit te ontplooien en nieuwe tracks te maken... 🤷🏼‍♀️
G
GhbeetjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ken er persoonlijk 3. Geen kleine namen ook, ze gebruiken alle drie tijdens het draaien en eentje zelhs ghb tijdens het draaien.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ken ook meerdere DJ's. Ze gebruiken allemaal wel eens wat maar sommigen niet tijdens het draaien. Maar er zijn er genoeg die dat wel doen.
B
Bb11Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Even op terugkomende. Ik draai met enige regelmaat. Het hangt er voor mij af wat voor feestje het is of ik wel of niet gebruik, als ik weet dat het een kleiner feestje is waar veel gebruikt wordt wil ik wel meedoen. Is het een wat serieuzere gig drink ik wat biertjes of mixjes tijdens mijn set en daarna zie ik wel waar het schip strandt. 😜
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#18
Bb11 zei:
Even op terugkomende. Ik draai met enige regelmaat. Het hangt er voor mij af wat voor feestje het is of ik wel of niet gebruik, als ik weet dat het een kleiner feestje is waar veel gebruikt wordt wil ik wel meedoen. Is het een wat serieuzere gig drink ik wat biertjes of mixjes tijdens mijn set en daarna zie ik wel waar het schip strandt. 😜
Klik om te vergroten...

Wat gebruik je dan? Lijkt me nogal moeilijk als je leip gaat draaien. Zeker toch met seroslurpers.
B
Bb11Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Pep, coke heb wel eens xtc gebruikt, leuk feestje, vage avond.
B
BryexLid
01-01-2024, 00:00
#20
jaman, uptempo artiesten gebruiken sowieso. Als het niet tijdens het draaien is is het wel in hun vrije tijd. Kunt zeggen wat je wilt, uptempo is gwn drugs muziek

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."