Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGrowboxes blijven (voorlopig) legaal!

Growboxes blijven (voorlopig) legaal!

39 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#1
Inderdaad, de luitjes van Legalize! moeten eigenlijk even een youtube filmpje maken ofzo :grin:
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#2
Totdat een Frans meisje een growbox koopt.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Juist, als er nou iemand al ervaring daarmee heeft en het ons allemaal kan leren, dan gaan we even een zooi sporen maken en aant werk :)
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#4
Begrijp ik het goed, dat dus alleen nog die uitgebreide kweeksetjes verkocht mogen worden(dus met sporenspuit etc..) en niet de makkelijke growboxes(voor luie mensen zoals ik)?

Ik zit niet echt in die materie, maar dmt is toch ook illegaal. En ze gaan dan toch ook niet alle dmt houdende planten verbieden, zoals bv die 'sigaren' die langs de waterkant staan. Op dezelfde wijze snap ik ook niet hoe ze de paddestoel als zodanig kunnen verbieden.

Veel mensen zullen dat wel willen natuurlijk, maar het lijkt me wettelijk gezien vrij lastig.
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#5
kapitein-x zei:
Begrijp ik het goed, dat dus alleen nog die uitgebreide kweeksetjes verkocht mogen worden(dus met sporenspuit etc..) en niet de makkelijke growboxes(voor luie mensen zoals ik)?
Klik om te vergroten...

Begrijp je niet goed.. er worden nu juist growboxes gemaakt die kleiner zijn dan de normale. Om de drempel nog lager te maken (omdat het dan een kleiner portie is (duh) )
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tjah, als dat betekent dat ik nog steeds mijn maandelijkse trip kan maken...
Maar dan nog het is niet eens duidelijk of het wel zo is.

Eerst maar eens dat kloteverbod afwachten zeg ik.

Ik ben niet tegen geloof, maar die kl*tnk*krchristenj*den.....
Ik schaam me dat ik als christen ben opgevoed.
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#7
phy zei:
Ik schaam me dat ik als christen ben opgevoed.
Klik om te vergroten...

Hier nog een :rolleyes: Mooi dat ik mijn doop ongedaan laat maken :openmouth:
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik hoop dat ze legaal blijven, dan is er in principe niet zo'n groot probleem. Mensen die weten wat ze doen growen gewoon hun eigen shit en losbandige toeristen krijgen krijgen niks :P

Btw, geloof an sich is niet verkeerd, maar ik heb zo'n ongelofelijke hekel aan georganiseerd geloof. Het gaat altijd samen met enorm strakke hiërarchie en wetten :( en als ik ergens een hekel aan heb...
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#9
shokora zei:
Btw, geloof an sich is niet verkeerd, maar ik heb zo'n ongelofelijke hekel aan georganiseerd geloof. Het gaat altijd samen met enorm strakke hiërarchie en wetten :( en als ik ergens een hekel aan heb...
Klik om te vergroten...

+1 :beer:
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ach, in principe is geloof 'goed' omdat het goede waarden en normen predikt.
Alleen zijn er altijd mensen die die mooie normen en waarden gaan verdraaien.

De stinkende rijke katholieke kerk (wat eindigde in een beeldenstorm)
Moslims met hun bomgordels

Enz. enz.
H
HTIDLid
01-01-2024, 00:00
#11
phy zei:
Ach, in principe is geloof 'goed' omdat het goede waarden en normen predikt.
Alleen zijn er altijd mensen die die mooie normen en waarden gaan verdraaien.

De stinkende rijke katholieke kerk (wat eindigde in een beeldenstorm)
Moslims met hun bomgordels

Enz. enz.
Klik om te vergroten...

Dat waren protestanten, die hebben geen beelden in hun kerk en waren tegen het verheerlijken van heiligen.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#12
HTID zei:
phy zei:
Ach, in principe is geloof 'goed' omdat het goede waarden en normen predikt.
Alleen zijn er altijd mensen die die mooie normen en waarden gaan verdraaien.

De stinkende rijke katholieke kerk (wat eindigde in een beeldenstorm)
Moslims met hun bomgordels

Enz. enz.
Klik om te vergroten...

Dat waren protestanten, die hebben geen beelden in hun kerk en waren tegen het verheerlijken van heiligen.
Klik om te vergroten...

Hoe denk je dat het protestantisme ontstaan is? :rolleyes:
f
fs180Lid
01-01-2024, 00:00
#13
shokora zei:
Ik hoop dat ze legaal blijven, dan is er in principe niet zo'n groot probleem. Mensen die weten wat ze doen growen gewoon hun eigen shit en losbandige toeristen krijgen krijgen niks :P

Btw, geloof an sich is niet verkeerd, maar ik heb zo'n ongelofelijke hekel aan georganiseerd geloof. Het gaat altijd samen met enorm strakke hiërarchie en wetten :( en als ik ergens een hekel aan heb...
Klik om te vergroten...
nou voel ik me als semi-jurist weer beledigd :grin:
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dat mag, de maatschappij is dynamisch en kan dingen zelf veel beter oplossen dan overal een wet voor maken. Mensen moeten gestimuleerd worden om zelf creatief na te denken, ipv overal de wet voorgeschreven te krijgen.

btw, lekker offtopic xD, weet iemand al hoe het zit met de legaliteit van growboxes?
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#15
shokora zei:
Dat mag, de maatschappij is dynamisch en kan dingen zelf veel beter oplossen dan overal een wet voor maken. Mensen moeten gestimuleerd worden om zelf creatief na te denken, ..
Klik om te vergroten...
wordt de bevolking nu dan niet ook al gestimuleerd om heel creatief nieuwe legale drugs uit te vinden, stiekemer te kweken, handelen en gebruiken.
je kunt veel zeggen, maar niet dat de overheid zich niet inzet voor het stimuleren van creatief denken :wink:
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#16
wat een feest :grin:

Kan ik toch nog van die kristallen maken zoals in dat topic van pipo toen :sunglasses:
g
gtedbroLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het zou gewoon heel mooi zijn als de growboxes blijven bestaan. Anders zouden alle Paddestoelen overal uit de grond getrokken worden. Das ook niet goed voor het milieu he :wink:
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik weet niet of jullie het al wisten eigenlijk maar kon er niet zo snel iets over vinden op 't forum.
Was gister even langs de smartshop geweest en even met de smartshop houder gepraat over wat hij gaat doen als de paddo's verboden worden. Hij zei dat growboxes nu wel legaal blijven dus dat daar gewoon een grotere handel in komt. Echt zo relaxed dit! en dan is het risico dat een dronken toerist in een opwelling paddo's koopt er ook niet meer.
P
PurpleFlowerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dat is inderdaad erg fijn!
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#20
Klinkt als goed nieuws.
Als dit klopt dan ben ik benieuwd wat voor maas hij in de wet heeft gevonden.
Ik kan me wel iets voorstellen dat het verboden wordt om paddestoelen als hallucinogeen te verkopen. Dus dat je ze niet in een portie verpakking mag doen, en dan aanbieden. Want dan is het duidelijk voor tripgebruik. Maar de verkoop van paddestoelen, op zich, is wettelijk gezien heel moeilijk aan banden te leggen is. Het verbieden van een plant(paddestoel) is bijna onmogelijk. Probeer immers maar is met goede argumenten te komen om een eikeboom te verbieden. Dus die smartshophouder gaat een beetje de tuincentrum kant op. :grin: Erg slim, voor zover ik het kan overzien.
En mensen die zelf gaan kweken, zijn doorgaans mensen die zich goed voorbereiden. Dus idd minder toeristenincidenten, hoop ik.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."