Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswat is er nouw zo slecht aan paddo's dan ?

wat is er nouw zo slecht aan paddo's dan ?

25 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
E
EmoLid
01-01-2024, 00:00
#1
wat zijn nu de gevolgen van paddo's ? bv, wat zie je ? khoor van sommige mensen dat je kabouters ziet, mijn broer zegt van niet (kgeloof mijn broer hierin :grin: ) verder, word je er niet verslaafd aan ? klopt dit ook ? wat zijn de lichamelijke effecten ?
nouwja dit was het wel zo'n beetje
wie kan mij info hierover geven ? alvast bedankt !
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je ziet zeker geen dingen die er niet zijn. Dus je gaat idd geen kabouters zien. Je huidige omgeving veranderd. Ik liep 's nachts met 2 maatjes op het strand, al trippend, en er stond een strandpaal (zagen we toen we er naast stonden), maar 30 meter van die paal af leek het net een persoon. Ik heb de zee zien wegstromen, mn vloerkleed zien golven, de straat zien "knipperen" (beetje lastig uitleggen als je het niet zelf heb gezien), de stoep weg zien smelten. etc etc :).

De kans om er verslaafd aan te raken is echt ontzettend gering. Sowieso treedt er tolerantie op, pas na ongeveer 3-5 dagen is die weg en krijg je weer volledig effect uit de paddo's. En daarbij komt nog eens dat het een vrij hevige ervaring is, waardoor verlangen naar een nieuwe trip vrij klein is. Ik krijg zelf meestal pas weer zin om te trippen na een week of 6 - 8. Er treedt ook geen lichamelijke verslaving op.

Lichamelijke effecten. Hmm.. Beetje opgewekt, lekkere body high. Bij grotere dosissen lukt het mij niet meer om te bewegen, maar dat is omdat ik het niet wil :).

Als je nog meer vragen heb, brand los zou ik zeggen :).
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oh, ik heb nog wel een raport van het ministerie van Volksgezondheid liggen, als je geïnteresseerd bent, moet je het maar even zeggen :).

Staan hele duidelijke tabellen in, dus geen lappen tekst enzo.
K
KrsLid
01-01-2024, 00:00
#4
jij bent een echte drugskenner :) maar das wel makkelijk. Ik zag ook helemaal geen kabouters ofzo maar meer dingen die vervormde zo zat ik op een bankje en zag het licht van de lantaarnpaal helemaal over de straat bewegen als een zoeklicht
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bal0n zei:
Oh, ik heb nog wel een raport van het ministerie van Volksgezondheid liggen, als je geïnteresseerd bent, moet je het maar even zeggen :).

Staan hele duidelijke tabellen in, dus geen lappen tekst enzo.
Klik om te vergroten...


Daar ben ik zeker in geinteresseert!
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#6
http://home.planet.nl/~holla943/Risicoschattingsrapport.pdf

There you go :).
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#7
hartelijk dank! Ik zal het eens doorlezen(als ik knetter ben want het is behoorlijk veel:P)

owjee, ik ga de verkeerde kant weer uit met mijn gebruik, ik wil bij alles wat veel tijd en moeite kost weer naar de wiet gebruiken:P ik ben momenteel weer verslaafd aan het raken:P
h
heidrunLid
01-01-2024, 00:00
#8
paddo's is vooral riskant voor je koppie. er is een redelijk grote kans op een "bad trip" als je je niet goed voorbereid. je kunt daarna ook flashbacks krijgen.
ik spreek uit ervaring, dit is NIET TOF.
een trip van paddo's duurt vrij lang. en als je paddo's op heb lijkt het net of de tijd stil staat. kan je nagaan hoe het voelt als je een bad trip hebt. een trip is eigenlijk gewoon een psychose (LSD trouwens ook).
bij een bad trip ben je extreem angstig en heb je wanen en hallucinaties (iid niet de kabouters, maar een andere waarneming van de omgeving)

mocht je aanleg hebben voor psychose of andere psychiatrische aandoeningen, dan zijn deze na paddo gebruik getriggerd en zadel je jezelf op met een levenslang probleem.

dus: als je het wilt nemen. bereid jezelf goed voor en gebruik het alleen als je 100% goed in je vel zit. zorg ook dat er een nuchter persoon, die ervaring met paddo's heeft erbij is. mocht het misgaan, probeer suiker en vitamine c, anders gewoon naar de dokter/ziekenhuis. gelukkig wonen we in Nederland en wordt je dus niet opgepakt als je trippend de EHBO binnenkomt.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#9
heidrun zei:
paddo's is vooral riskant voor je koppie. er is een redelijk grote kans op een "bad trip" als je je niet goed voorbereid. je kunt daarna ook flashbacks krijgen.
ik spreek uit ervaring, dit is NIET TOF.
een trip van paddo's duurt vrij lang. en als je paddo's op heb lijkt het net of de tijd stil staat. kan je nagaan hoe het voelt als je een bad trip hebt. een trip is eigenlijk gewoon een psychose (LSD trouwens ook).
bij een bad trip ben je extreem angstig en heb je wanen en hallucinaties (iid niet de kabouters, maar een andere waarneming van de omgeving)

mocht je aanleg hebben voor psychose of andere psychiatrische aandoeningen, dan zijn deze na paddo gebruik getriggerd en zadel je jezelf op met een levenslang probleem.

dus: als je het wilt nemen. bereid jezelf goed voor en gebruik het alleen als je 100% goed in je vel zit. zorg ook dat er een nuchter persoon, die ervaring met paddo's heeft erbij is. mocht het misgaan, probeer suiker en vitamine c, anders gewoon naar de dokter/ziekenhuis. gelukkig wonen we in Nederland en wordt je dus niet opgepakt als je trippend de EHBO binnenkomt.
Klik om te vergroten...

Dit soor verhalen doen elke keer weer hun ronde, alleen zijn er 0,0 bronnen beschikbaar die dit kunnen bevestigen. Flashbacks zijn een normaal voorkomend verschijnsel bij mensen die een heftige ervaring ondergaan zijn.

Bijvoorbeeld mensen die iemand met een rode jas dood rijden, en jaren later iemand zien oversteken met een rode jas en zichzelf het leplazerus schrikken.

Daarnaast ben je ook gewoon niet handig bezig als je slecht voorbereid gaat trippen, psychedelica zijn machtige gereedschappen, niet om zo maar te gebruiken.
h
heidrunLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bal0n zei:
Daarnaast ben je ook gewoon niet handig bezig als je slecht voorbereid gaat trippen, psychedelica zijn machtige gereedschappen, niet om zo maar te gebruiken.
Klik om te vergroten...

daarom kan het niet vaak genoeg gezegd worden. ik maak helaas vaak genoeg mee dat mensen er onvoorbereid aan beginnen en dat het daardoor mis gaat.

ik heb mezelf ook altijd goed voorbereid, 1x niet goed genoeg, de verkeerde locatie en dat heb ik geweten...
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#11
heidrun zei:
Bal0n zei:
Daarnaast ben je ook gewoon niet handig bezig als je slecht voorbereid gaat trippen, psychedelica zijn machtige gereedschappen, niet om zo maar te gebruiken.
Klik om te vergroten...

daarom kan het niet vaak genoeg gezegd worden. ik maak helaas vaak genoeg mee dat mensen er onvoorbereid aan beginnen en dat het daardoor mis gaat.

ik heb mezelf ook altijd goed voorbereid, 1x niet goed genoeg, de verkeerde locatie en dat heb ik geweten...
Klik om te vergroten...

Ik vind het goed het ook eens van de andere kant te bekijken! Je hebt met drugs altijd 2 groepen, de ene groep is er voor en kent vooral voordelen en beseft niet goed wat de nadelen er van zijn(of wil het gewoon niet beseffen) En de andere groep is tegen en die kent vooral nadelen en vindt dat je het risico om last te krijgen van de nadelen niet moet nemen! Ookal kan het de kwaliteit van je leven verbeteren.

En die mensen willen zich dan met elkaar bemoeien en dan krijgen we daar discussies of zelfs ruzies over:P gelukkig worden er van drugs onder bepaalde omstandigheden steeds meer voordelen gezien! :grin:
h
heidrunLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik vind paddo's ook geweldig. heb er hele goede ervaringen mee gehad, maar je moet je ook realiseren dat het heel erg fout kan gaan.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Niks, het is Uber chill :grin:

De Eend.
Klik om te vergroten...
Drugs waren toch niets voor jou? :confused:

Emo zei:
wat zijn nu de gevolgen van paddo's ? bv, wat zie je ? khoor van sommige mensen dat je kabouters ziet, mijn broer zegt van niet (kgeloof mijn broer hierin :grin: ) verder, word je er niet verslaafd aan ? klopt dit ook ? wat zijn de lichamelijke effecten ?
nouwja dit was het wel zo'n beetje
wie kan mij info hierover geven ? alvast bedankt !
Klik om te vergroten...

Je ziet geen kabouters. Je krijgt verscherpte zintuigen. In diepere trips ga je dingen heftiger ervaren. Dan 'zie' je wel dingen. Maar geen kabouters :)

Het is geestelijk en lichamelijk totaal niet verslavend. Nouja, ik betrap me er wel op dat ik na een aantal weken ontieglijk veel zin krijg in een trip, maar geestelijke afhankelijkheid? Nee.
Paddo's kunnen levensgevaarlijk zijn in combinatie met andere drugs als alcohol, ghb etc. Wiet kan wel, dit versterkt de trip.

Lichamelijke effecten: tijdens de trip versterken je zintuigen. Je krijgt inzichten. Je 'gesettelde' geest krijgt de mogelijkheid om uit het bekende wereldje te ontsnappen en alles in een verdraaid perspectief te zien. Je kan ook een flinke body- en mind-high krijgen. Lachkicks. Spirituele ervaringen. Maar ook slechte dingen. Angstaanvallen, Paranoia. Een bad trip dus.

Bad trips voorkom je door een goede mindset, setting en portie te creeren (Het zit allemaal in de voorbereiding!).
H
HylkeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Over hoe je geest verandert: hoe het (voor mij dan) voelt is dat je uit je 'normale' logica, zoals je die iedere dag toepast, stapt waardoor je de wereld op een compleet andere manier gaat zien. Verder is het doorgaans zo dat je niet meer goed gedachten kunt formuleren omdat je geest ontzettend snel verwikkelt raakt in allerlei knopen, hoewel er soms juist het omgekeerde gebeurd en hersenen ineens in overdrive gaan.

Visueel zijn er grote verschillen, maar je zult nooit iets nieuws ind e omgeving zien, dat wat er al is gaat zich alleen anders gedragen (de vloer gaat bewegen, de takjes van bomen splitsen zich continue op, het gras begint te golven, je ziet overal patronen in etc.).


Over de verslavingsfactor: het is een geweldige ervaring, en soms zijn er gewoon van die momenten waarop je geestelijk gezien helemaal klaar bent voor die ervaring. Dan kan het erg aanlokkelijk zijn, maar je zult er op geen enkele manier 'verslaafd' aan raken.
i
imagineLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik zag van het weekend wel kabouters. Met name een boeddhabeeldje in mijn tuin verandrede regelmatig in een kabouter.
Ik vermoed dat je alles kan zien wat je wilt, mits je je maar voorbereidt, en je in de goede mindset zit. Als je bijvoorbeeld dinosauriers wilt zien, kijk voor je trip naar de Jurassic Parc sequel, en denk daar tijdens je trip aan. Je ziet geheid dino's!
Een tip: Kijk tijdens je trip naar van die japanse strips: manga, hentai, of van die stomme Foxkids cartoons. Lekker felle kleuren en lichtbronnen doen het goed bij me, en erotica en porno zorgen ervoor dat ik overal mooie vrouwen en neukende mensen inzie. Het onderstel van mijn hangmat bleek een vrouw met gespreide benen te worden.

Paddotrips vind ik geweldig goed te sturen. Zorg voor wat ' ankers', vaste referentiepunten warbij je je goed voelt. Dat kanbijvoorbeeld een boeddhabeeldje zijn, maar ook een vriend/vriendin, of je hiond of poes. Raak je anker aan, of kijk ernaar om weer terug te keren naar het hier en nu (om vervolgens weer weg te driften...
Muziek is ook een geweldige kick, maar ook een prima moodpointer. Zet een koptelefoon met lekkere positieve mellow muziek op. Tot mijn verbazing vond ik Madonna's nummers prima te pruimen!
F
FulairynLid
01-01-2024, 00:00
#16
Vooral de CEV's kan ik goed sturen, ik hoef maar ergens aan te denken en ik zie het.
Maar dat je echte hallucinaties krijgt (wat de ts bedoelt volgensmij) is vrij bijzonder op paddo's.
h
henkie84Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Bij een flinke dosis HawaÏaanse en een slechte set (al gedronken en geblowed) ga ik toch op een geven moment wel zo hard dat ik echt geen verschil meer zie tussen vervormende dingen en echt dingen die er niet zijn. Zo zag ik schimmen door m'n kamer schieten, mannetjes met rode ogen die me aankeken vanuit m'n ooghoeken, etc. En dat allemaal in razend tempo. Ik ben van mening dat bij een hogere dosis je wel degelijk dingen kunt zien die er niet zijn, al ligt dat misschien aan de chaos die je dan ervaart.
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik vind het gewoon maar een slechte drug omdat er al best wel wat mensen zijn geweest die het gewoon even proberen en dan schizofreen worden en dat is echt niet grappig
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Welhallodaar zei:
Ik vind het gewoon maar een slechte drug omdat er al best wel wat mensen zijn geweest die het gewoon even proberen en dan schizofreen worden en dat is echt niet grappig
Klik om te vergroten...

Wel hallo daar...
Misschien moest je je maar eens inlezen voordat je dit soort dingen verkondigt...
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#20
ok ik zag ooit een topic die hete ik ben blijven hangen maar het schijnt toch niet waar te zijn hij had gewoon 2 bad trips wat een overdrijver sorry hoor maar gewoon niet te veel nemen dan

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."