Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAyahuasca, waarom?

Ayahuasca, waarom?

48 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Stoneboot zei:
Okee, je ziet maar:) Ik wil wel graag weten hoe het was, als ik zo vrij mag zijn :grin:
Klik om te vergroten...

Ik weet nog niet of ik een report ga schrijven, maar het was echt wow... Niet te beschrijven geweldig! Ik ben nu wel moe, maar alleen lichamelijk moe. Geestelijk heb ik zo intens veel energie. En echt alle verdriet van jaren lang, wat ik niet kon verwerken kwam er uit. Ik heb vanuit mn tenen gehuild. En daarna bleef alleen intens geluk over. De band die je met iedereen krijgt na zo'n sessie is ook echt zo bijzonder! Enorme knuffel voor al mn lieve, buitengewoon fantastische broeders en zusters!! Ik hou echt van jullie :) Ontzettend bedankt voor alle liefde & wijsheid. Ik ga absoluut vaker ayahuasca drinken. Grandmother ayahuasca is zo ontzettend wijs en geeft echt wat je nodig hebt en aan kunt. Mijn trip was af en toe best heftig, met name emotioneel gezien, maar het was geen enkel ogenblik te zwaar. Het was exact wat ik op dat moment moest hebben.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat denk ik ook haha! Het regende en onweerde wel echt super hard, maar toen de ceremonie begon stopte het. Gelukkig maar, want we zaten in de tipi haha. Wat een ontzettend mooie omgeving daar ook. Alsof je op een klein paradijsje zit, in een cocon en alsof de rest van de wereld niet bestaat. Zo veilig, puur en mooi.
B
Beyond IllusionLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het was inderdaad weer een mooie ceremonie, ik wilde graag weer een reportje gaan schrijven, maar ben bang dat ik niet genoeg 'tastbare' dingen heb om het interessant te maken. Er is heel veel in mijn onderbewuste gebeurt, maar het was wel een hele mooie ervaring! Vooral omdat we met zoveel vriendjes en vriendinnetjes waren :hearteyes:
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#4
Klinkt als een hele mooie ervaring. Ik wil ook nog steeds een keer ayahuasca doen, maar veel later :)

Btw, waar was dat paradijsje dan?
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Over 6 weken, gaat deze Groninger; ook naar een Ayahuasca ceremonie toe :)
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#6
shokora zei:
Klinkt als een hele mooie ervaring. Ik wil ook nog steeds een keer ayahuasca doen, maar veel later :)

Btw, waar was dat paradijsje dan?
Klik om te vergroten...

In Amsterdam, vlakbij Badhoevedorp :) Voor info kun je 1 van ons pmen :grin:
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindgamer zei:
Over 6 weken, gaat deze Groninger; ook naar een Ayahuasca ceremonie toe :)
Klik om te vergroten...
Goed man, moedige beslissing :)
P
PurpleFlowerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hahaha allemaal bangmakerij, als ze ook maar enig speurwerk zouden doen dan zullen ze lezen dat er niemand gek is geworden van Aya (let wel: MET begeleiding... zonder had ik er niet eens aan moeten denken). Ik hoop dat iedereen die de volgende sessie gaat er een onwijs mooie ervaring aan over houdt met heel veel inzicht en vernieuwde energie :)
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindgamer zei:
Wat heeft Ayahuasca bij jou gedaan, na een sessie? Als ik vragen mag overigens :grin:
Klik om te vergroten...

Ik heb nu twee keer een sessie gehad. En ik merk zelf dat ik gezonder leef. Dus dat bepaalde negatieve patronen zwakker zijn geworden. Dit is zowel mentaal als fysiek.
Misschien vind je mijn report wel interessant:
Terug Naar de Aarde - Ayahuasca Daar vind je ook mijn reactie, van een aantal dagen na plaatsing van het report, waarin ik beschrijf dat de ayahuasca ook dagen na de ceremonie nog zijn werking kan hebben. En dat in dit licht ook negatieve emoties omhoog kunnen komen. Maar naar mijn idee staat dit allemaal in het licht van genezing. Want nu 2 weken later ben ik nog steeds erg blij dat ik ayahuasca heb genomen, want ik voel me een stuk stabieler.

Maar zoals je in de vele verschillende reports kunt lezen, heeft het op iedereen weer een andere uitwerking.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#10
kapitein-x zei:
Mindgamer zei:
Over 6 weken, gaat deze Groninger; ook naar een Ayahuasca ceremonie toe :)
Klik om te vergroten...
Goed man, moedige beslissing :)
Klik om te vergroten...
^Ja, zeker. Na mijn slechte ervaring met DMT, schijt ik hem wel een klein beetje hoor :flushed: :sunglasses:
Maar alles komt sowieso weer goed en hopelijk, kom ik er nog positiever uit :)

Wat heeft Ayahuasca bij jou gedaan, na een sessie? Als ik vragen mag overigens :grin:

Ik begon over Ayahuasca bij mensen, die uitjes vaak wel willen betalen voor mij, maar toen ik hier over begon, zeiden ze: "je wilt toch niet in een gesticht belanden? Kom op man. Je mag al blij wezen, dat je niet gek bent geworden, van al die lsd rommel". Maar dit ga ik dus niet voor je betalen en hier sta ik niet achter. Oke, dan niet :(

Maar ik heb een ov kaart + studiefinanciering :grin:
Dus dat komt wel goed :)
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Oke, je 2de report; had ik volgens mij nog niet gelezen :wink:
Bedankt voor de tip, ik ga hem meteen lezen :)
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Waarom? Daarom!!

Als je eens kon zien hoe mensen veranderd zijn tijdens die ceremonie en nadien, dan weet je waarom. het was zo mooi. :) Ik bedacht me toen nog, bij mdma heb je een gelukzalig gevoel, maar je voelt dat het nep is en later toch weer weg is. Bij ayahuasca krijg je zulk een gelukzalig en tevreden gevoel over je heen na de trip, die je nog lang behoud en die ook heel erg echt aanvoelt, omdat je zovee rommel in je geest hebt opgeruimd.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Oke, ik vraag me dan alleen heel erg af; hoe lang je, je goed blijft voelen na een trip en hoelang het weer duurt, voordat jij je weer net zo voelt; als voordat je met de trip begon.

En ik HOOP dat de volgende ceremonie; in het weekend gebeurt, want anders zit ik met school/werk.
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindgamer zei:
Oke, ik vraag me dan alleen heel erg af; hoe lang je, je goed blijft voelen na een trip en hoelang het weer duurt, voordat jij je weer net zo voelt; als voordat je met de trip begon.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat er veel factoren zijn die meespelen. Het lijkt me moeilijk om hier een eenduidig antwoord op te geven. Zoals ik zelf aan heb aangegeven, ik voelde me na de 2e sessie af en toe ook wel is een beetje down. Maar dat was naar mijn idee dus nog steeds onderdeel van het proces.
Verder denk ik dat iemand die echt bevrijd wordt van iets duisters(entiteit ofzo) na afloop zich veel meer uitgesproken licht en happy voelt, dan iemand die een keertje drinkt om kennis te maken met ayahuasca, zonder dat deze persoon met problemen kampt waar hij/zij van af wil. Dus alles kan. Maar op de langere termijn heeft iedereen er, naar mijn idee, baat bij.
Er is maar 1 manier om er achter te komen hoe het voor jou zal uitpakken. :)

Enne, plaats je bevindingen natuurlijk op deze site. Of in een tripreport, of in dit topic. Dat vind ik ook wel een idee. Als mensen geen zin/inspiratie hebben om een tripreport te schrijven dan kunnen ze toch iig in dit topic hun ervaringen plaatsen.
Want ik ben oprecht geinteresseerd in een zo breed en eerlijk mogelijk beeld over deze mysterieuze thee.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja, het is nogal subjectief met wat vroeg natuurlijk. Ik ga daar allemaal vanzelf achter komen :)

Ik ga zeker heel wat over mijn bevindingen typen. Ik ben zelf enorm kritisch en ik doe altijd mijn best, om het zo veel mogelijk; in detail te brengen. Dat gaat zeker goed komen:)
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mijn instelling is dat je mensen niet moet beoordelen via een forum.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hoe kom je er bij dat het pure hel is? Heb je de trip reports hier gelezen van dumpy, beyond illusion, adreno, drientje en kapitein x? Lijkt mij juist een bijzonder mooie ervaring, niet een hel.. Als ik daar bij op tel hoe enkele van die mensen enorm positief zijn veranderd na de ayahuasca lijkt mij het juist alleen een mooi middel.
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#18
Waarom zou een persoon in hemelsnaam Ayahuasca gebruiken? Ik snap het echt niet, het middel geeft je, geconcludeerd uit wat ik hier gelezen heb, in 9 van de 10 gevallen een hel van like 6 uur. Een badtrip van 6 uur?! Hoe kan die drug je nou een positieve ervaring geven? Of weegt de positieve uitwerking van het middel zo erg op tegen die veel grotere kans op een negatieve uitwerking? Ik hoop graag dat iemand me dit gedetailleerd kan uitleggen, want ik vraag me echt af waarom iemand zichzelf door zo'n hel wil laten gaan.
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#19
[SF] Safiertje zei:
Hoe kom je er bij dat het pure hel is? Heb je de trip reports hier gelezen van dumpy, beyond illusion, adreno, drientje en kapitein x? Lijkt mij juist een bijzonder mooie ervaring, niet een hel.. Als ik daar bij op tel hoe enkele van die mensen enorm positief zijn veranderd na de ayahuasca lijkt mij het juist alleen een mooi middel.
Klik om te vergroten...

Ik heb enkele tripreports gelezen en daar hoor ik verhalen over hallucinaties van schreeuwende vrouwen, niks meer kunnen zien, andere mensen die zich hevig kut! voelen en kotsen en schreeuwen en ook heb ik op youtube een documentaire gezien, een vrouw die het daar heeft genomen zegt dan meerdere malen dat ze zal sterven.. Nou moeten Ayahuasca gebruikers dit niet als belediging zien, want dat is het totaal niet, ik ben juist nieuwsgierig.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kotsen hoort bij ayahuasca, het is een deel van het reinigingsproces. Hallucinaties horen er ook gewoon bij, hoewel het ook kan voorkomen dat je eigenlijk niet visueel tript. Schreeuwende mensen heb je idd soms, maar veel van die mensen voelen zich na ayahuasca veel beter. Lees bv eens het report van Dumpy. Daarin schreeuwt een man alles bij elkaar, maar na de aya was hij heel erg dankbaar omdat ie zich veel beter voelde. Ayahuasca helpt je reinigen en het negatieve uit je te krijgen. Je krijgt wat je aan kunt. Grappig dat je zoveel rot verhalen hebt gelezen, ik ken vooral positieve verhalen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."