Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFirst time... and questions

First time... and questions

14 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
DreamerOfDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#1
JJJ zei:
Neem de eersten keer gewoon een halve portie. Dat kan al behoorlijk sterk zijn voor sommigen. En waarom meteen een hele portie nemen? Haast is nergens voor nodig. Een hele portie kan je echt flink laten schrikken een eerste keer, en een halve portie geeft waarschijnlijk ook al een hele leuke ervaring. Onderschat het niet, het is behoorlijk heftig spul, paddo's :)
Klik om te vergroten...



ik vind eerder: Een halve portie kan je al flink laten schrikken een eerste keer, kwart portie geeft ook al een hele leuke ervaring. Onderschat het niet, het is behoorlijk heftig spul, paddo's)

(ik wil nu niet zeggen dat je met minder dan een halve portie zou moeten beginnen maar onderschat het echt niet, een ganse portie nemen is idioot, ik heb al tien keer paddo's gedaan, 2 keer lsd, en een beetje dmt en ik neem pas een volledige portie als ik echt eens fameus den bos in wil zijn.

kwartje is zoiezo lachen geblazen
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#2
hee vriend, we hebben dezelfde avatar
L
LifeStyleLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben een jongen van 17 en ik zou graag eens paddo's proberen. Ik heb al eens het een en ander opgezocht (vooral op dit forum :tongueout:) maar soms veranderd de mening van topic tot topic, dus had ik nog een paar vrage:d
1) Ik wil graag een volledige portie neme, maar is het dan zo een grote kans dat ik 'Bad' ga?
2) Welke soort is nu eigelijk het beste voor de eerste keer?
3) Ik weet niet of ik gevoelig ben hiervoor, heb nog niets gemerkt in mijn familie (zou ook niet goed weten hoe) maar wat is ongeveer de kans dat ik blijf hangen?

Alvast bedankt
LifeStyle
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gewoon niet doen. De echte reden van het gebruik is al lang verloren. Dus blijf er gewoon af
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
1. "Bad trips" worden niet veroorzaakt door hoeveelheid maar door set, setting, karma etc
2. Mexicaanse paddenstoelen worden altijd aangeraden om mee te beginnen, maar dat moet je voor jezelf bepalen. Wil je een mellow tripje om mee te beginnen of meteen full blown?
3. Blijven hangen bestaat niet.
E
EscobanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zou de eerste keer sowieso met een halve portie beginnen. Puur om te zien hoe het bevalt en om je niet te hard te laten gaan. Een halve portie klinkt overigens niet veel, maar is echt wel genoeg om je goed te laten trippen. Vooral voor de eerste keer.
L
LifeStyleLid
01-01-2024, 00:00
#7
en is het ook zo dat het echt walgelijk smaakt, heb ik ook een paar keer gelezen en al wat van gehoort. Zijn er ook geen die goed smaken, maar toch niet te straf zijn voor een eerste maal?
E
EscobanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het schijnt dat truffels (aka tripknollen of Philosophers stones) niet zo heel vies smaken. Andere soorten smaken naar mijn mening allemaal toch vrij smerig. Niet te vies om op te eten, wel te vies om dat met plezier te doen. Er zijn wel wat dingen die je tegen de smaak kan doen. De simpelste is om honing bij je paddos te eten, gewoon om de smaak een beetje te maskeren. De andere optie is om thee te zetten van je paddos. Dit is vrij makkelijk en je houdt vrijwel alleen de smaak van de thee over. Een simpel recept voor paddo thee is:

1. Snij de paddo's die je wilt gebruiken fijn
2. Gooi het allemaal in een pan met genoeg water en thee zakjes (ik gooi er altijd een kop water meer in dan dat je nodig zou hebben. Dus drie koppen water voor twee personen, vijf koppen water voor vier personen, etc etc)
3. Zet de pan met water en paddo's op het vuur en voordat het kook punt bereikt is moet je het vuur lager zetten en het zo'n 20 minuten laten staan.
4. Vervolgens giet je de thee over in een ander pan, thee pot of wat dan ook en haal je met een een zeef of iets dergelijks de paddos uit het water.
5. Verdeel de thee over het aantal mensen die je hebt
6. Drink de thee
P
Pak SuikerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat Escoban zegt dus, maar er zijn eigenlijk nog veel meer mogelijkheden met paddo's hoor, je kunt er bijna wel een kookboek van maken! :grin:

Je kunt ze bijv. ook door je soep doen (cup-a-soup volstaat ook), door de warmte van de soep worden de werkzame stoffen sneller in je lichaam opgenomen heb ik vernomen (en ervaren).
En gezien je (waarschijnlijk) gevast hebt voor het gebruik, neem je tóch nog iets te eten (= iets voedzaams, namelijk soep) tot je, wat ook wel goed voor je is.
En gezien het paddestoelen zijn (die ik persoonlijk echt niet anders vind smaken dan champignons of zo) voegt het ook nog iets toe aan je soep. :wink:

En zo zijn er nog wel meer gerechten, bijv. paddopizza, paddopasta enz. enz. :grin:
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#10
probeer eerst LSD of 2cb :grin:

paddo's is zo oncontroleerbaar.
P
Pak SuikerLid
01-01-2024, 00:00
#11
gNuxx zei:
probeer eerst LSD of 2cb :grin:

paddo's is zo oncontroleerbaar.
Klik om te vergroten...

Ik zou zeggen: probeer eerst 2c-b... LSD duurt vrij lang, dat zou ik dus niet aanraden als aller eerste tripmiddelen.
Persoonlijk acht ik 2c-b veruit het meest geschikt als eerste tripmiddel.
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#12
2C-B en LSD verbleken voor mij nogal bij wat paddo's me hebben geboden. Ze missen wat mij betreft, en zeker op lage doses, die magie van de natuurlijke hallucinogenen. Voor iedereen anders natuurlijk, maar mijn advies is om als je graag wilt trippen, te beginnen met een halve portie paddo's. Als je maar in een fijne omgeving bent, met goede mensen, en genoeg tijd, komt het wel goed.

Lees je in !!! En dan het best op deze site; Erowid.
Grootste en meest betrouwbare online informatiebron over welke drug dan ook.

Have fun.
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neem de eersten keer gewoon een halve portie. Dat kan al behoorlijk sterk zijn voor sommigen. En waarom meteen een hele portie nemen? Haast is nergens voor nodig. Een hele portie kan je echt flink laten schrikken een eerste keer, en een halve portie geeft waarschijnlijk ook al een hele leuke ervaring. Onderschat het niet, het is behoorlijk heftig spul, paddo's :)
P
Pak SuikerLid
01-01-2024, 00:00
#14
RSW zei:
2C-B en LSD verbleken voor mij nogal bij wat paddo's me hebben geboden. Ze missen wat mij betreft, en zeker op lage doses, die magie van de natuurlijke hallucinogenen. Voor iedereen anders natuurlijk, maar mijn advies is om als je graag wilt trippen, te beginnen met een halve portie paddo's. Als je maar in een fijne omgeving bent, met goede mensen, en genoeg tijd, komt het wel goed.

Lees je in !!! En dan het best op deze site; Erowid.
Grootste en meest betrouwbare online informatiebron over welke drug dan ook.

Have fun.
Klik om te vergroten...

Dat is JOUW persoonlijke ervaring, en waarschijnlijk helemaal jouw persoonlijke ervaring als psychonaut zijnde. :wink:
Natuurlijk hebben natuurlijke hallucinogenen iets magisch, maar let wel: je kunt bij paddestoelen ook echt wel snel verstrikt raken.
Het levert je wel iets op uiteraard, zoals jij dat zegt, maar het lijkt me dat daar later nog altijd tijd voor is.
Dáárom zou ik juist een beginnende psychonaut aanraden te beginnen met 2c-b, omdat diegene dan de smaak van psychedelica een beetje te pakken kan krijgen.
Hierna kan die persoon nog altijd in een 2e trip een halve portie paddestoelen nemen, om die magie te ervaren.

Want als je nog helemaal niet bekend ben met psychedelica is een stof als 2c-b juist ideaal.
- je blijft er nog enigsinds helder door
- het is niet heel heftig (qua mindfucks/visuals)
- je voelt wél goed dat je onder invloed bent door de bodyload (niet dat je onbewust twijfelt over of je wel tript of nuchter bent)
- het duurt over het algemeen net even korter dan paddestoelen (mijzelf als voorbeeld: 2c-b duurt bij mij 2½ uur en paddestoelen 3 uur)

Dus, alhier mijn beargumentatie waarom ik juist wél 2c-b als eerste zou nemen en later pas zou beginnen aan stoeltjes. :grin:
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Gewoon psychologisch voorbereid zijn (uitgeslapen, gezond gegeten, licht gevoel van euforie helpt ook wel) en een goeie setting hebben (liefst met goeie vrienden maar niet te veel mensen ook, ergens rustig binnen, sfeervol inrichten, drinken&eten bij de hand, rustige muziek, ...) dat is het belangrijkste.
Ook tijdens de trip proberen in je achterhoofd houden dat het een drug is en dat de ervaring "normaal gezien" binnen de 8u gedaan is, laat het dus gewoon op je afkomen want het kan een prachtige ervaring zijn.
Als je toch slecht gaat neem dan zeer veel suiker, normaal zouden de werkzame stoffen dan veel sneller afgebroken moeten worden (nog nooit nodig geweten als ik het gedaan heb, ook niemand anders, wel altijd veel dingen met suiker klaarstaan voor moest het nodig zijn!)
Je gevoeligheid hangt af van het lichaamsgewicht, let daar dus vooral op

Hou dit in je achterhoofd, deel al je informatie ook mee voor je begint aan mede trippers en neem ook de portie niet in 1 keer als het een volledige is, ik deed dat de eerste maal in 4 keer en geloof me die avond/nacht vergeet ik nooit meer

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."