Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAzarius: contant geld opsturen

Azarius: contant geld opsturen

10 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
J
JamrockLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb op Azarius de bestelmethode bekeken
En ik wou contant geld opsturen (in een brief met geld dus) naar ze maar dat kan toch niet??
De Post bekijkt toch alle brieven met en scanner en zo toch ??
en ik vond dat niet echt veilig :tongueout:
kan ik geld opsturen op een andere manier behalve dan met de bank??
Want anders kunnen mijn ouders kijken naar waar het geld is gestuurd :tongueout:
alvast bedankt :)
C
ContinentalLid
01-01-2024, 00:00
#2
Verre familie stuurt mij ook geld op mn verjaardag per post hoor..
Het zit dan wel in een kaart maargoed jij ken ook een kaart of iets dr bij in de envelop douwen.
D
De_willyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Iemand anders in jouw plaats laten betalen kan wonderen doen. Best wel iemand die goed te vertrouwen is maar dat spreekt sowieso voor zich.
J
JamrockLid
01-01-2024, 00:00
#4
bedankt ik zal dat in gedachten houden :tongueout:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Maakt toch niks uit als de post jou geld ziet?!
P
PsycheheerlijkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Flameon zei:
Maakt toch niks uit als de post jou geld ziet?!
Klik om te vergroten...

Ik heb al meerdere malen meegemaakt dat mijn brief met geld geopend aankwam, weg geld!
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#7
stuur contant geld nooit per reguliere post.

alleen aangetekend, of per rembours.
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#8
je kan cash geld opsturen maar dan moet je is op de site van azarius kijken wat er bij
cash betalen staat. iets van geen munten, geld tussen iets karton,papier,...
maar he beste stort je het gewoon op de rekening
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#9
loadrunner zei:
stuur contant geld nooit per reguliere post.

alleen aangetekend, of per rembours.
Klik om te vergroten...

Dat maakt geen fuck uit, contanten mag je namelijk niet met de post versturen...lees de kleine lettertjes er maar eens op na...Ik heb zelf ooit contanten opgestuurd naar een postbus, aangetekend. Komt niet aan, en bij navraag blijkt dat er gewoon door iemand anders dan de geadresseerde is getekend. En tja, contanten he, das pech, geld weg!
P
PatrickBatemanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb vroeger enkele tientallen keren contant geld met de post opgestuurd, toen ik als klein enthousiast knaapje via internet muziek wilde bestellen zonder te beschikken over een creditcard of internetbankieren, is nog nooit foutgegaan. Je kunt best briefgeld in een envelop verstoppen, in een CD-hoes ofzo, of in een extra envelop in de envelop, eventueel met zilverfolie eromheen.

Het is natuurlijk niet handig.. maar dat is een tweede. Gebaseerd op mijn ervaringen ben ik van mening dat het best kan, al blijft het altijd op eigen risico, uiteraard.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je post word binnen nederland niet gecontroleerd met een scanner.

Contant geld kun je "in principe" net zo goed met de post doen als een brief of een kaart; maar; als het weg is kun je het onmogelijk terugvragen. De kans dat een brief / kaart aan komt is daarom groter omdat postbodes er in de regel niets aan hebben om die open te maken en niet te bezorgen, geld daar in tegen heeft niemand ooit genoeg...

En met verzekerde / aangetekende post heb je precies het zelfde probleem als met reguliere, er staat namelijk in de regels van verzekeren dat er GEEN contant geld verstuurd mag worden. Je kan het wel doen natuurlijk, maar wat is dan nog de meerwaarde van het verzekeren als je geld toch niet verzekerd is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."