Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPsilocybine o O

Psilocybine o O

108 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
s
space scientistLid
01-01-2024, 00:00
#1
bedankt voor het rekenen, was niet zo bij op dat moment (heb eigenlijk de link amper gelezen)


opstelling al gemaakt met een luchtontvochtiger en daar boven de paddo's dan. Is er nog een minimum temperatuur voor het drogen?

en welke soort bevat het meeste Psilocybine? Aangezien iedere paddo toch wel anders is als trip/sterkte
S
ShroomfanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hawaiaanse zijn de sterkste. Maar ook de duurste. Ik denk dat je met Psilocybe-soorten aan te schaffen het goedkoopste uitkomt.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb net even gezocht op google maar ik kon het niet zo snel vinden. In het boekje 'Paddo's, onze kleine broeders' staat een tabel met de paddo soort -> hoeveelheid psilocine/psilocybine. Er zwerft ergens op internet een digitale versie van dit boek.
s
space scientistLid
01-01-2024, 00:00
#4
bedankt, ook ff het linkje voor jullie

linkje naar het online boek

weet denk ik al welke soort ik ga gebruiken. Volgende week gaat het drogen beginnen, dan heb ik een huis alleen tot mijn beschikking, en zal ik een verslag maken van de extractie
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#5
Iemand dit al geprobeerd ?

Zoja, graag verhalen van mensen die dat gedaan hebben :)
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re:

shokora zei:
Als je fatsoenlijk af kunt wegen is er geen enkel probleem. 2C-B dosissen zijn ook ongeveer even groot en daar gaat ook weinig mis mee. Alleen sommige mensen gooien er 330mg in ipv 33mg :P
Klik om te vergroten...

Je haalt ug en mg door elkaar. :wink:
p
psysurferLid
01-01-2024, 00:00
#7
kei goed idee/topic :grin:
hoelang kan je de kristallen bewaren?
want ik kan men bak binnekort oogsten en aangezien dit voornamelijk voor eigen gebruik is. zou dit handig zijn als ik het lang zou kunnen bewaren
:wave:
s
space scientistLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik zal wel testen hoe goed de methode werkt

ik heb nu 5 portie's gedroogd, 96% alcohol klaar staan, begin augustus ga ik de extractie er op uitvoeren.

reportje zal er waarschijnlijk niet van komen, mocht niet meer i.v.m de nieuwe regelgeving DF
p
psysurferLid
01-01-2024, 00:00
#9
reportje zal er waarschijnlijk niet van komen, mocht niet meer i.v.m de nieuwe regelgeving DF
Klik om te vergroten...
:confused: why?
ik ga volgende week het proces doen. iemand een idee hoe snel je paddestoelen kan drogen?

:wave:
M
Magic GuestLid
01-01-2024, 00:00
#10
zet ze op een warme droge plek op een stukje keukenpapier en zet er een (pc)ventilator voor, dan zouden ze in een weekje helemaal droog moeten zijn
p
psysurferLid
01-01-2024, 00:00
#11
damn een week duurt te lang. Ik vertrek binnen 2weken naar het buitenland en zou daarvoor nog een kleine portie kristallen willen maken. Hoe bewaar je de kristallen trouwens?
p
psysurferLid
01-01-2024, 00:00
#12
Afgezien van de wettelijke bezwaren kleven er vele praktische
nadelen aan de raffinage van zuivere psiloc(yb)ine. Een
zuur/base extractie is niet goed mogelijk omdat psiloc(yb)ine
in basische oplossingen instabiel is.
Voor een succesvolle raffinage moeten eerst alle
onzuiverheden met aceton uit het paddestoelpoeder worden
gewassen, vervolgens moet een tictuur worden gemaakt met
behulp van absoluut watervrije methanol, de tinctuur moet
volledig worden teruggewonnen (alles wat in het
paddestoel-poeder achterblijft is verloren) en de methanol
moet in de holle bodem van een omgekeerd bierblikje onder
vacuum worden gedroogd.
Het kleinste beetje water verhindert de kristallisatie.
Zowel aceton als methanol zijn giftig. Het eindproduct is zeer
kwetsbaar voor oxydatie en moeilijk af te wegen. De raffinage
van zuivere psiloc(yb)ine kost dus tijd, geld, is soms
ongezond, meestal wettelijk riskant en je eindigt steevast met
een produkt dat minder potent is dan het startmateriaal.

heb ik op deze site gevonden :confused: http://www.mushrooms.drugsinfo.net/pfe/testen.htm nu begin ik toch te twijfelen of k het ga doen :grin:

:wave:
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#13
tja..

..
is toch echt cristal... en zuiver ook...en opgelost in 95-100% alcohol ipv methanol.
een voorwas met aceton kan nuttig zijn, maar is muggesifterij als je anders toch van plan was de hele paddo te eten.

de oxidatie onstabiliteit wist ik niet.. naja.. gewoon bewaren in een laagje alcohol tot je wat wilt gebruiken dus.
..en dat vacuum lijkt alleen nodig voor kurkdroog cristal, anders lepel je het gewoon uit de oplossing:wink:
ipv vacuum kun je oxidatie natuurlijk ook voorkomen door de zuurstof te vervangen met lachgas, aanstekergas of whatever (wel ff aandacht aan brandgevaar dan; )

http://web.archive.org/web/200302071621 ... coalki.htm

overigens is psilocybine ook wateroplosbaar, en kun je de water indampen en blijft er een bruine smurrie over..in dat geval zou je met aceton de smurrie verder kunnen filteren, maar zoals je ziet lijkt dat bij de alcoholextractie dus niet nodig.
(de foto hierboven is trouwens van een 95% alcohol oplossing.)
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik zou het niet in de blender gooien. Ook al is het waarschijnlijk chemisch geen probleem, zul je toch een beetje verspillen aan de zijkant van je blender. Je kunt het beter gewoon old school doen met een vijzel, dan heb je het ook allemaal wat beter in de hand.
p
psysurferLid
01-01-2024, 00:00
#15
mja ik ga het toch maar proberen :grin: volgende week haal ik het gerief en kan ik er aan beginnen. Ikga een 6gram gedroogde gebruiken waarschijnlijk.

:wave:
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: Re:

Hans zei:
shokora zei:
Als je fatsoenlijk af kunt wegen is er geen enkel probleem. 2C-B dosissen zijn ook ongeveer even groot en daar gaat ook weinig mis mee. Alleen sommige mensen gooien er 330mg in ipv 33mg :P
Klik om te vergroten...

Je haalt ug en mg door elkaar. :wink:
Klik om te vergroten...

Nee, het was een reference naar Stonie die in plaats van 33mg 2C-B, 330mg tot zich nam... met alle vage gevolgen van dien.

@onderwerp: mooi dat iemand het gaat proberen, ik wil zeker weten hoe goed dit werkt.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#17
hier nog even een geupdate link met wat meer gebruikerservaringen, vraag en antwoord dan de eerdere post:
http://web.archive.org/web/200708232332 ... coalki.htm
p
psysurferLid
01-01-2024, 00:00
#18
hoi hoi allemaal
ik ben juist al het gerief gaan halen
ik heb:
2mondkapjes
2glazen bokalen met deksel
1plastic potje met deksel ( voor het schudden) maakt niet uit dat het plastic is ofwel?
200 ml ethanol 94% (de sterkste pure alcohol dat er was) en het wordt gebruikt in hoestsiroop.
en als mijn stoeltjes kurkdroog zijn kan ik eraan beginnen. :P

:wave:
s
space scientistLid
01-01-2024, 00:00
#19
ik ben al weer verder met mijn eigen project, de paddo's zijn al gedroogt, denk dat eht zo'n 15 gram is. Als alcohol heb ik 96% medicinale graad (wel geschikt voor consumsie, voor andere die het willen proberen, altijd vragen of het voor consumsie is geschikt. Aphothekers proberen je altijd eerst die andere zooi te verkopen)

Verder ga ik er over een paar dagen aan beginnen, alleen nog even een vraag.

- kan je de paddo's gewoon in de blender doen zonder dat de werkzame stof kapot gaat?
- nog tips om de alcohol voor een groot deel te verdampen op een veilige manier?
- ik heb gehoord dat de psilocybine onstabiel in in zuurstof, dus het is beter om het in nog een laagje alcohol te bewaren?


ik zal ook mijn eigen proefkonijn worden, en zal mijn ervaring wel posten en kan het hopelijk wel vergelijken met mijn anders trips :P
p
psysurferLid
01-01-2024, 00:00
#20
ik denk dat je gewoon best een laagje alcohol houdt. zodat je het ook langer kan bewaren. je kan het altijd verder laten indampen als je dat nodig vindt. Ik ga mijn kristallen invriezen denk ik we zullen omter eerst doen hé space scientist :wink: ik ga vandaag beginnen waarschijnlijk :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."