Mij is nog nooit naar legitimatie gevraagd in een smartshop. Op mijn 15e had ik ook een vaste klanten pas van de lokale shop voor die handige 10% korting aangezien ik daar wel veel geld spendeerde.
#3
Goedendag,
Ik vroeg me af of ze bij smartshops bij het halen van truffels,
vaak of niet vaak ze naar ID vragen.
Kijken ze naar volwassen uiterlijk,
zo ja dan zit het wel goed.
Ik ga langs de Smartstore in Rotterdam, Nieuwe binnenweg 5.
Misschien iemand ook ervaring met deze winkel?
#4
Soms vragen ze er wel naar ja. Maar het is moeilijk te zeggen of dat bij jouw ook het geval is. Misschien heb je wel een hele oude kop.
Als je het daar niet mee zou krijgen, zijn er in ieder geval genoeg andere smartshops in de buurt van de Binnenweg. Bij Eendrachtsplein zitten ook Pluto en de Lachende Paus (waar eerst coffeeshop the Pool zat). Bij de Smartstore ben ik nooit geweest.
#5
Ik ben 16 jaar. Zo zie ik er ook uit.
Als ik bij de smartshop (in Roosendaal) truffels wil halen vragen ze me niet om mijn ID te laten zien.
#6
Ging gisteren nog naar een smartshop en ze vroeger mijn ID-kaart.
Niet omdat ik er geen 18 uitzag maar omdat ze boetes en dergelijke willen vermijden, dus vragen ze sowieso naar je ID.
#7
Ze vragen mij altijd om ID.
#8
Ik word ook nog vaak gevraagd om ID. In ieder geval als ik sigaretten of drank haal. In smartshops kom ik niet tot nauwelijks. Het is net hoe volwassen je oogt. Ik heb een babyface, ben 21 en mensen twijfelen blijkbaar of ik ouder dan 16 ben. Zo kan een jongen van 14 die lang is en een volwassen gezicht en uitstraling heeft, misschien wel een fles whiskey halen bij de slijterij zonder zich te legitimeren. Het is niet echt te peilen. Ook is de ene zaak moeilijker dan de andere.
#9
Appart, ik toch in best wat smartshops geweest en mij is nooit om een ID-kaart gevraagd. En dat terwijl ik er jonger uit zie dan 19.
#10
in de smartshop heb je weinig kans dat ze je vragen om je ID tenzij
je er 12 uit ziet natuurlijk.
#11
questie van je baardje late staan, goed klede en zelfverzekerd binnekomen xd
klinkt mischien beetje dom maar ik ben nu 17 k ben erg kort en moest zelfs voor sigretten me ID laten zien.. dus kortom ik heb me baardje een beetje late staan, gewoon wat oudere kleren aan getrokken en ja howr.. eerst sterke drank.. x op x kreeg ik et mee :P dus toen d8 ik nu de cofeeshop maar s probere :P je ja howr eerste x kreeg k gelijk mee :P
k krijg natuurlijk niet vij elke coffeeshop mee maar ik denk dat zo de helft van me pogingen lukt
belangrijk is zelf verzekerd zijn (A)
geloof het of niet.. maar t werkt echt xd