Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSmartshop; hoe vaak vragen ze om ID-kaart?

Smartshop; hoe vaak vragen ze om ID-kaart?

12 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mij is ook nog nooit om m'n ID gevraagd. O_o
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mij is nog nooit naar legitimatie gevraagd in een smartshop. Op mijn 15e had ik ook een vaste klanten pas van de lokale shop voor die handige 10% korting aangezien ik daar wel veel geld spendeerde. :beer:
N
NibiruLid
01-01-2024, 00:00
#3
Goedendag,

Ik vroeg me af of ze bij smartshops bij het halen van truffels,
vaak of niet vaak ze naar ID vragen.

Kijken ze naar volwassen uiterlijk,
zo ja dan zit het wel goed.

Ik ga langs de Smartstore in Rotterdam, Nieuwe binnenweg 5.
Misschien iemand ook ervaring met deze winkel?
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#4
Soms vragen ze er wel naar ja. Maar het is moeilijk te zeggen of dat bij jouw ook het geval is. Misschien heb je wel een hele oude kop. :wink:

Als je het daar niet mee zou krijgen, zijn er in ieder geval genoeg andere smartshops in de buurt van de Binnenweg. Bij Eendrachtsplein zitten ook Pluto en de Lachende Paus (waar eerst coffeeshop the Pool zat). Bij de Smartstore ben ik nooit geweest.
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben 16 jaar. Zo zie ik er ook uit.
Als ik bij de smartshop (in Roosendaal) truffels wil halen vragen ze me niet om mijn ID te laten zien.
K
KermitLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ging gisteren nog naar een smartshop en ze vroeger mijn ID-kaart.
Niet omdat ik er geen 18 uitzag maar omdat ze boetes en dergelijke willen vermijden, dus vragen ze sowieso naar je ID. :wink:
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ze vragen mij altijd om ID.
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik word ook nog vaak gevraagd om ID. In ieder geval als ik sigaretten of drank haal. In smartshops kom ik niet tot nauwelijks. Het is net hoe volwassen je oogt. Ik heb een babyface, ben 21 en mensen twijfelen blijkbaar of ik ouder dan 16 ben. Zo kan een jongen van 14 die lang is en een volwassen gezicht en uitstraling heeft, misschien wel een fles whiskey halen bij de slijterij zonder zich te legitimeren. Het is niet echt te peilen. Ook is de ene zaak moeilijker dan de andere.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#9
Appart, ik toch in best wat smartshops geweest en mij is nooit om een ID-kaart gevraagd. En dat terwijl ik er jonger uit zie dan 19.
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#10
in de smartshop heb je weinig kans dat ze je vragen om je ID tenzij
je er 12 uit ziet natuurlijk.
s
spacekeesjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
questie van je baardje late staan, goed klede en zelfverzekerd binnekomen xd

klinkt mischien beetje dom maar ik ben nu 17 k ben erg kort en moest zelfs voor sigretten me ID laten zien.. dus kortom ik heb me baardje een beetje late staan, gewoon wat oudere kleren aan getrokken en ja howr.. eerst sterke drank.. x op x kreeg ik et mee :P dus toen d8 ik nu de cofeeshop maar s probere :P je ja howr eerste x kreeg k gelijk mee :P
k krijg natuurlijk niet vij elke coffeeshop mee maar ik denk dat zo de helft van me pogingen lukt :)

belangrijk is zelf verzekerd zijn (A)
geloof het of niet.. maar t werkt echt xd
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ze zouden er wel om moeten vragen, eigenlijk.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Twilight zei:
Ze zouden er wel om moeten vragen, eigenlijk.
Klik om te vergroten...

Het is schandalig dat er niet om gevraagd word. :openmouth:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."