Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe Vliegenzwam

De Vliegenzwam

55 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
k
kagrenacLid
01-01-2024, 00:00
#1
STOP met deze paddestoelen te plukken!!!

Het enige deel van de passestoel dat werkende bestanddelen heeft is het vlies (de witte stippen)
je hoeft de paddestoel dus zeker niet te plukken!!!!!!
je kan ze er gewoon afwrijven.
volgend jaar dus minder paddo's voor iedereen
deze info is correct heb dit nagevraagd in de growshop!!!

Voor meer info
[email protected]

zalige trip iedereen :grin:

nog een iets samen met doornappel staat deze trip bekend als de "bad wizzard"
A
ArenshiLid
01-01-2024, 00:00
#2
dit is inderdaad de amanita muscaria die muscarine en muscimol bevat,

hoe drogen => gewoon op keukenrol of wc-papier laten drogen en om de 2 dagen verversen,
je kan ze ook in de oven steken en ze op 50°C laten drogen, weet wel dat je ze zeker niet boven 80°C mag laten drogen anders gaat de actieve stof muscimol weg en heb je dus geen effect.

hoe consumeren => je kan het het oranje gedeelte ( de schil ) oproken, opeten of thee van maken, weet wel dat de schil volledig oranje moet lijken anders is de paddestoel nog niet helemaal droog en ga je veel muscarine opeten/oproken en dit is niet echt de bedoeling grotendeels omdat dit je buikpijn en misselijkheid bezorgd. als je het gaat eten kun je ook nog ong. een centimeter onder de schil ( de sporen dus ) opeten als dit volledig droog is omdat daar ook actieve stoffen zitten zoals iboteenzuur die een soortgelijk effect geeft als bij LSD.

Het effect van de vliegenzwam hangt van persoon tot persoon af. Er zijn onderzoeken verricht op de werking van deze paddestoel op verschillende mensen en onderzoek wijst aan dat er mensen zijn die totaal geen effect hadden, sommigen hadden milde hallucinaties en voelden zicht grotendeels gewoon stoned, sommigen hadden zware hallucinaties en sommigen waren heel ziek en hadden geen effect. Het is altijd wijs om een tripsitter bij je te hebben wanneer je ze consumeert, je weet maar nooit welk effect het op jou heeft.
:wave:
A
ArenshiLid
01-01-2024, 00:00
#3
kagrenac zei:
STOP met deze paddestoelen te plukken!!!

Het enige deel van de passestoel dat werkende bestanddelen heeft is het vlies (de witte stippen)
je hoeft de paddestoel dus zeker niet te plukken!!!!!!
je kan ze er gewoon afwrijven.
volgend jaar dus minder paddo's voor iedereen
deze info is correct heb dit nagevraagd in de growshop!!!

Voor meer info
[email protected]

zalige trip iedereen :grin:

nog een iets samen met doornappel staat deze trip bekend als de "bad wizzard"
Klik om te vergroten...
dit is helemaal niet waar. de witte stippen gaan er af naargelang de tijd dat ze drogen of je kan de paddenstoel ook geplukt hebben zonder stippen aangezien ze gemakkelijk van de hoed afspoelen als het regent.

"Aan de zwamvlok onstaat een bolletje met een vlies eromheen. Dat groeit. Dan barst het vlies open, en groeit de vliegenzwam verder. De witte stippen zijn dus eigenlijk restjes van het vlies!"
deze witte stippen zijn niet hallucinogeen dus is er geen reden om ze op te eten.
:wave:
E
ErnstJüngerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Inderdaad, de stof zit zeker niet in de witte stippen, maar veelal gewoon in de hoed.

Waarom dat taboe op het plukken van amanita's? Het zijn tenslotte slechts de vruchten van een organisme dat ondergronds groeit.
Indien ze hun sporen al verspreid hebben, kan ik echt geen enkel argument bedenken waarom het plukken (van volwassen exemplaren) op enige wijze nadelig zou kunnen zijn.
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja om de een of andere reden zien mensen het plukken deze paddestoel als een misdaad. Zoals al gezegd is het slechts een vrucht, het mecilium is de daadwerkelijke "plant" (eigenlijk een schimmel, maar goed). Deze paddestoelen hadden al lang en breed hun sporen versprijd.

Ook is het inderdaad zo dat de hoed (en dus niet de stippen) de meeste hallicunogenen substantsies bevat, vandaar ook dat ik enkel hoeden heb geplukt, en geen stelen (de natuur heeft misschien niks aan die stelen maar zo beschadig je de bodem en het mecilium tenminste niet)
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ben gisteren weer even wezen zoeken, de meeste die ik tegenkwam hadden wormpjes erin.. Heb er nu een paar zonder die te drogen liggen :)
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zo! Ik heb nu 11 gedroogde hoedjes, allemaal verkruimeld en in een potje gestopt. Had toch verwacht dat het meer zou zijn in een potje. Och, dat scheelt weer met opbergen.

Eens kijken wanneer ik het ga gebruiken, in een thee of soep ofzo. Zal dan wel een reportje maken denk ik zo.

Gisteren wel wat in de pijp gestopt maar daar heb ik niet zoveel van gemerkt. De rook viel me heel erg mee, afgezien van geur :tongueout:
B
BymoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zag daarstraks op weg naar huis toevallig een hoop amanitas staan in de berm naast de weg.

Na het eten ben ik direct teruggekeerd naar die plek. Rond elke boom stonden er een stuk of 10. In totaal stonden er meer dan 100 ! Ik heb er 4 geplukt in verschillende stadia van ontwikkeling. Één ervan was nog toe, die laat ik in het vervolg staan omdat de sporen er nog niet uitgevallen zijn. Er stonden er ook veel die geel waren gekleurd, maar die heb ik laten staan omdat de felrode beter te identificeren zijn. Welke pluk ik best in het vervolg? De rode of de oudere gele?



Kan iemand bevestigen dat het weldegelijk om de goede soort gaat? Ze zijn ech heel fel rood, al valt dat niet zo op door de slechte fotokwaliteit (sorry daarvoor).

over het roken :
Daar was ik me al bewust van, ik heb daar zelf zeer prettige ervaringen mee (dromirige en zeer creatieve relaxte staat) maar het schijnt enorm slecht voor de gezondheid te zijn...
Klik om te vergroten...

Kan je meer uitleg geven of heb je daar een bron voor? Waarom is het enorm slecht?

Ik weet nog niet wanneer ik ze zal consumeren, maar wanneer ik het doe zal ik trachten één en ander neer te pennen over de ervaring.
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#9
De rode. er bestaan namelijk ook paddestoelen van dezelfde familie van de amanita muscaria die giftig zijn.
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#10
Maak een foto van de paddenstoelen met wat meer licht erbij :wink:Nu is het slecht te zien al ben ik vrij zeker dat je de goede soort te pakken hebt.
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik had ze uit een greppeltje. Het stond er helemaal vol met kleine berkjes en allemaal vliegenzwammen. Bij de meesten was het dikkere witte gedeeltje onder het vlies helemaal aangevreten door wormpjes helaas. Ben toen dus maar heel selectief geweesd.

Anyway! Gisteravond... eerst wat in een pijp. Hier kreeg ik een dromerig gevoel val, lekker in de kop maar bleef erg actief.

Later maakte ik thee en na een beetje afkoelen gooide ik er de amanita bij, zon 7-8 hoedjes gok ik. Had helaas geen weegschaal bij de hand. Of dat zo betrouwbaar was geweesd is ook maar de vraag gezien ze zeggen dat kleinere krachtiger zijn.

Had aardig wat moeite het naar binnen te krijgen, heb er 20 minuten over gedaan. Echt lekker was het niet. Ik werd wat misselijk en had wat buikpijn en de effecten kwamen erg langzaam (had gewoon normaal gegeten). Ik had eerst na het roken al heel veel zin in lekker knus tegen mn vriendin aanzitten en dat werd steeds sterker totdat ik op een bepaald moment me in mn gedachten bezig ging houden met het doorgronden van vreemde gedachtes. Ik heb echt heel lang over iets nagedacht dat me compleet onlogisch leek, wat dan uiteindelijk maar logisch moest worden. Ik liet dingen in mijn gedachten bewegen en het voelde alsof ik zelf bewoog. Ojectten voelen was ik veel mee bezig en ik heb wat random gesprekken in het niets gehad. Mijn vriendin vertelde me dat ik haar helemaal grondig heb onderzocht.

Verder gingen er rimpelingen door mijn blikveld.

Wat me opvalt is dat ik zelf het niet helemaal na kan vertellen en dat mijn vriendin wat sommige dingen betrefd iets meer weet.

Gezien mn gewicht (+- 97) en het feit dat ik gewoon avondeten heb genuttigd had ik welicht nog wel wat meer kunnen nemen. Het was in ieder geval een prettige belevenis.

Zo, wie weet dat ik vanavond nog even een fatsoenlijk tripreport hierover in elkaar flans.

Die actieve high bij het roken bevalt me wel trouwens :grin:
E
ErnstJüngerLid
01-01-2024, 00:00
#12
:confused: Hoe roken jullie de vliegenzwam eigenlijk? :confused:

Als we ervan uitgaan dat de rode hoed het potentste is, blijft de vraag hoe jullie zo'n hoedje oproken?

Welke methode?
Welke portie?

Ik heb kruidenwijn-met-amanita-extract aangemaakt voor dit weekeinde. Indien er iets zou tussen komen, wil ik het best eens roken.
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik had de hoed gedroogd en verkruimeld.
Dit heb ik in een pijp gedaan :)
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#14
Same here, drogen, verkruimelen, en in een pijp roken :wink:
E
ErnstJüngerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Goed, maar zo'n hoed blijft toch vrij groot.
Over wat voor een pijp spreken jullie dan?
Of doen jullie dat dan in verschillende beurten?
:confused:
En m'n laatste vraag: wat is dan de dosis voor amanita te roken? Eén hoedje per keer? Of wegen jullie ze?
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#16
Gewoon zoveel als in het pijpje pas, zeker geen hele hoed. Ik heb gewoon een standaard corn cob pipe (zo groot als een normale tabakspijp). Als je die volstopt en oprookt dan hakt dat er goed in.
E
ErnstJüngerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat is de duur van een gerookte amanita-trip?

Ik wil dit binnenkort proberen, maar moet natuurlijk eerst de duur weten alvorens ik het om 22u begin te roken... :mrgreen:
E
ElenthereliénLid
01-01-2024, 00:00
#18
Als je hebt gedroogde amanita muscaria hebt en er een joint van rookt werkt dat ook?
p
paddofielLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wat maakt het uit of je ze plukt, als je de ondergrondse schimmel van de paddenstoel niet vernietigd, zal hij het volgende jaar weer vrolijk en nieuw uit de grond springen :rock:
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#20
ErnstJünger zei:
Wat is de duur van een gerookte amanita-trip?

Ik wil dit binnenkort proberen, maar moet natuurlijk eerst de duur weten alvorens ik het om 22u begin te roken... :mrgreen:
Klik om te vergroten...

Als je het rookt heeft het ongeveer dezelfde tijdspanne als een joint. Ik moet wel zeggen dat ik persoonlijk het idee heb dat als je het vaker gebruikt het effect ook langer blijft hangen.

Elentherelién zei:
Als je hebt gedroogde amanita muscaria hebt en er een joint van rookt werkt dat ook?
Klik om te vergroten...

Yup :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."