Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerst paddokweek ervaring

Eerst paddokweek ervaring

17 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
h
harlemmerLid
01-01-2024, 00:00
#1
heb geen ervaring tot nu toe maar alle instructies gevolgd. 14 dagen aan het zitten. Ziet het normaal eruit (min of meer)? Ong. 20-25% van de oppervlakte is wit.

Foto: http://www.drugs-forum.com/photopost/up ... AG0459.jpg

alvast bedankt en groeten
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Marsu?
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ziet er netjes uit hoor,alles onder controle lijkt me :)
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#4
harlemmer zei:
heb geen ervaring tot nu toe maar alle instructies gevolgd. 14 dagen aan het zitten. Ziet het normaal eruit (min of meer)? Ong. 20-25% van de oppervlakte is wit.

Foto: http://www.drugs-forum.com/photopost/up ... AG0459.jpg

alvast bedankt en groeten
Klik om te vergroten...

Voordat ik mijn gouden raad geef: Deze hoort thuis in de kweek- en crea hoek als ik mij niet vergis...

Staat hij niet te koud? Normaal gezien zou je toch al pins moeten zien, als dit binnen de 5 dagen niet zo is staat hij waarschijnlijk te koud.
T
TiggLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ziet er goed uit hoor. De pins zullen binnen een paar dagen verschijnen.
h
harlemmerLid
01-01-2024, 00:00
#6
KoxBox zei:
harlemmer zei:
heb geen ervaring tot nu toe maar alle instructies gevolgd. 14 dagen aan het zitten. Ziet het normaal eruit (min of meer)? Ong. 20-25% van de oppervlakte is wit.

Foto: http://www.drugs-forum.com/photopost/up ... AG0459.jpg

alvast bedankt en groeten
Klik om te vergroten...

Voordat ik mijn gouden raad geef: Deze hoort thuis in de kweek- en crea hoek als ik mij niet vergis...

Staat hij niet te koud? Normaal gezien zou je toch al pins moeten zien, als dit binnen de 5 dagen niet zo is staat hij waarschijnlijk te koud.
Klik om te vergroten...

Bedankt allemaal voor de reacties!

Als het te koud is, kan ik direct verwarmen of moet ik opnieuw beginnen?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gewoon verwarmen, rond de 21 graden is ideaal. Je hoeft zeker niet op nieuw te beginnen hoor!
Het zal gewoon wat langer duren eer de pins tevoorschijn komen maar vanaf ze hun kopje laten zien gaat het allemaal zeer snel.
t
trojan.exeLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik ben van plan op korte termijn een kweekset te bestellen.
mijn vraag is: hoeveel keer kan je hiervan oogsten? is het mogelijk dat dit oneindig kan door bijv de eventueel nieuwe sporen te hergebruiken?
T
TiggLid
01-01-2024, 00:00
#9
Van een kweekset kan je drie tot vijf keer oogsten. Een oogst bestaat meestal uit 100-250 gram verse paddo's.

Het is mogelijk om de sporen van de paddo's te verzamelen en deze te gebruiken om een nieuwe kweekset te starten. Maar dit is enigsinds lastig want je moet volledig steriel werken. Als je sporen wilt gebruiken om paddo's te kweken moet je veel voorzorgsmaatregelen nemen. Op http://www.shroomery.org/ kan je veel guides vinden over hoe je sporen verzameld en hoe je daar weer paddo's uit kweekt.

Een kweeksetje is erg makkelijk, helemaal zelf kweken is lastiger, maar je bent dan wel weer goedkoper uit.
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#10
trojan.exe zei:
ik ben van plan op korte termijn een kweekset te bestellen.
mijn vraag is: hoeveel keer kan je hiervan oogsten? is het mogelijk dat dit oneindig kan door bijv de eventueel nieuwe sporen te hergebruiken?
Klik om te vergroten...
Ja. Nadat je 1 keer sporen hebt gekocht hoef je in theorie never nooit meer sporen te halen :)
door de sporen van je kweek op te vangen en een print/spuit van te maken kun je zo eeuwig doorgaan :)

Je kan ook gewoon kleine stukjes shroom weefsel gebruiken om nieuwe kweken op te zetten.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Delcasa88 zei:
Je kan ook gewoon kleine stukjes shroom weefsel gebruiken om nieuwe kweken op te zetten.
Klik om te vergroten...

Kan je hier iets over uitleggen? Het klinkt erg lastig en doet me aan klonen denken.

Of moet ik het meer in de ent richting zoeken?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#12
PepTalk zei:
Delcasa88 zei:
Je kan ook gewoon kleine stukjes shroom weefsel gebruiken om nieuwe kweken op te zetten.
Klik om te vergroten...

Kan je hier iets over uitleggen? Het klinkt erg lastig en doet me aan klonen denken.

Of moet ik het meer in de ent richting zoeken?
Klik om te vergroten...

Dat is klonen...
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
KoxBox zei:
PepTalk zei:
Delcasa88 zei:
Je kan ook gewoon kleine stukjes shroom weefsel gebruiken om nieuwe kweken op te zetten.
Klik om te vergroten...

Kan je hier iets over uitleggen? Het klinkt erg lastig en doet me aan klonen denken.

Of moet ik het meer in de ent richting zoeken?
Klik om te vergroten...

Dat is klonen...
Klik om te vergroten...

Kan weinig/niets vinden over paddestoelen klonen op het internet, heb je hier een klein laboratorium voor nodig? Of kan iemand met een redelijk verstand en matige apparatuur dit ook?
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik denk dat hij wat onduidelijk is, ik denk dat hij kleine stukjes mycelium bedoelt om nieuwe paddestoelen te kweken.

Ik heb er geen ervaring mee maar ik geloof dat dat met petri-schaaltjes gaat. Je laat het mycelium eerst groeien op een voedingsbodem in het donker, als je dan flink wat mycelium hebt snij je de stukjes mycelium die er het beste uit zien uit en dat verdeel je dan over nieuwe petri-schaaltjes. Het is niet echt 'klonen' maar wel vermeerderen en je hebt er geen lab voor nodig.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Twilight zei:
Ik denk dat hij wat onduidelijk is, ik denk dat hij kleine stukjes mycelium bedoelt om nieuwe paddestoelen te kweken.

Ik heb er geen ervaring mee maar ik geloof dat dat met petri-schaaltjes gaat. Je laat het mycelium eerst groeien op een voedingsbodem in het donker, als je dan flink wat mycelium hebt snij je de stukjes mycelium die er het beste uit zien uit en dat verdeel je dan over nieuwe petri-schaaltjes. Het is niet echt 'klonen' maar wel vermeerderen en je hebt er geen lab voor nodig.
Klik om te vergroten...

Ah okee, dat is duidelijk.

Hier heb je idd geen lab voor nodig, maar een uiterst steriele omgeving en werkwijze is hier toch wel noodzakelijk. Sporenspuitjes maken is dan nog een stuk makkelijker.
T
TiggLid
01-01-2024, 00:00
#16
Je kan ook "Liquid culture" maken. Daarbij injecteer je sporen in een steriele voedzame oplossing (water met bijvoorbeeld honing). De sporen ontkiemen dan en er ontstaat mycelium (witte rook of sliertjes in de oplossing). Als je waterstofperoxide toevoegd (mycelium kan hier tegen, sporen niet) dan is het vrij lang houdbaar schijnt. Voor liquid culture heb je wel sporen nodig.

Het voordeel van liquid culture tegenover een gewone sporenoplossing. Is dat je met liquid culture, weer nieuwe liquid culture kan maken. Als je een klein beetje van deze vloestof in een andere steriele water-honingoplossing spuit zal de mycelium zich verder koloniseren. Zo kan je dus vrij makkelijk van weinig heel veel maken.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#17
Klonen is toch echt een stukje van de steel van de paddestoel nemen en daar weet ik veel wat allemaal mee doen om zo weer verder te kunnen kweken?

Want dat met het mycelium is dat niet de agar agar methode?

Edit: al het bovenstaande dat ik zei klopt, maar ook mycelium kan je blijkbaar klonen.

http://www.mushmush.nl/

Naar kweekmethodes gaan bovenaan de site, dan op "working with agar" klikken. De directe link werkt blijkbaar niet via DF...
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#18
KoxBox zei:
Klonen is toch echt een stukje van de steel van de paddestoel nemen en daar weet ik veel wat allemaal mee doen om zo weer verder te kunnen kweken?

Want dat met het mycelium is dat niet de agar agar methode?

Edit: al het bovenstaande dat ik zei klopt, maar ook mycelium kan je blijkbaar klonen.

http://www.mushmush.nl/

Naar kweekmethodes gaan bovenaan de site, dan op "working with agar" klikken. De directe link werkt blijkbaar niet via DF...
Klik om te vergroten...

tyvm

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."