Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraag: Levenswijsheden Van Psychedelica

Vraag: Levenswijsheden Van Psychedelica

12 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb heel veel van mijn trips geleerd. Simpel gezegd: zonder de ervaring, het perspectief, dat ik tijdens mijn trips heb gezien/meegemaakt, was ik een ander mens geweest dan wie ik nu ben. Ik ben blij met wie ik nu ben, zou niemand anders willen zijn, en daarom vind ik dus dat psychedelica goed voor me zijn geweest.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gegroet mede-psychonauten!

Ik weet niet of deze vraag al op het forum rondwaart maar ik vond hem in ieder geval nergens dus stel ik hem hier maar :)

Wie heeft er positieve veranderingen in zijn leven ondervonden na het gebruik van psychedelica, levenswijsheden zo te zeggen. Ben je verandert door je trips? Zo ja op welke manier? Trip je en laat je de trip dan achter je denkend dat het allemaal toch maar illusie is of leer je er echt over bij?

Ik stel deze vraag aangezien ik wel DENK dat ik wat aan mijn trips overhou (dat was hoofdzakelijk de reden waarom ik trip) maar toen ik me afvroeg wat ik geleerd had, bleef ik mezelf het antwoord schuldig.

Smijt je wijsheden en ervaringen hier maar neer :stoned:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#3
spacelord zei:
Ik stel deze vraag aangezien ik wel DENK dat ik wat aan mijn trips overhou (dat was hoofdzakelijk de reden waarom ik trip) maar toen ik me afvroeg wat ik geleerd had, bleef ik mezelf het antwoord schuldig.
Klik om te vergroten...

Precies hetzelfde hier.
Misschien is het 'denken dat je van trips leert' juist een psychologisch excuus van jezelf om te blijven gebruiken.. Hoe dan ook, of je er van leert of niet het blijft te leuk om het te laten!
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Psychedelica hebben me zeker op een andere manier laten kijken, waarvan ik niet wist dat het mogelijk was. Door het gebruiken van psychedelica ken ik me zelf nu een stuk beter. Een echt levenswijsheid heb ik er nog niet uit kunnen halen.
Ik vindt het wel moeilijk om de kennis die ik uit de trip heb gehaald, toe te passen in het dagelijks leven.
Tijdens een trip waardeer ik meestal alle kleine dingetjes heel erg, zoals een gum of lampje of een broodtrommel. Ik ga er dan met veel respect mee om. Dan snap ik opeens hoe handig het is om bijvoorbeeld een tas bij te hebben. Om daar je spulletjes in te doen, die iemand voor jou heeft gemaakt. Iemand heeft er zijn hard verdiende geld aan uitgegeven. Zoiets moet je niet kapotmaken of kwijt raken, dat is niet handig, en niet lief.
Maar in het dagelijks leven ben ik een sloddervos met mijn spullen. Veel gaat kapot of raakt kwijt. :(
Trippen houdt het leven spannend, en je hebt iets om aan te werken in het dagelijks leven, wat je hopelijk een beter mens maakt, maar je niet te veel veranderd. Aangezien ik toch veel gedachtes heb kan ik die beter laten nadenken over mijn leven, dan over fietsbanden of walnoten.
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb een keer een flinke badtrip gehad door een combinatie van wiet, 22.5 gram truffels die veel te snel insloegen en een irritant kutventje die z'n bek niet kon houden. Maar in ieder geval, het heeft er wel voor gezorgd dat ik de komende tijd geen hardere drugs neem en ik blow ook een stuk minder. Had tijdens die trip zoveel spijt dat ik drugs had genomen, maar ik vond achteraf toch wel overdreven om compleet te stoppen met drugs.
F
FrenzelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wijsheden kan ik 1,2,3 niet noemen, maar heb ook het gevoel dat dat wel is.

Ervaringen zijn dat ik meer zin heb om te blijven leven en oud te worden.
Ben er zelfverzekerder door geworden (ik weet nu dat er meer is tussen hemel en aarde).
Schijnt ook zo te zijn dat lsd-gebruikers meer in sjablonen gaan denken, wat handig is.
Ook inspireren psychedelica me heel erg, dat ik bv meer zin heb om over spiritualiteit te gaan nadenken of praten, dus vandaar dat ik het gevoel heb dat wijsheid komt.
Maar ik slik soms ook om het als schild te gebruiken bij mensen die ik niet vertrouw om zodoende met opzet de band te breken, omdat de meeste mensen toch een negatief beeld over drugs hebben en ik op die manier de spanning lekker kan opkrikken.

Vind het ook moeilijk om kennis in het dagelijkse leven toe te passen. Ik heb wel eens van die heldere momenten waarop ik bepaalde moeilijke vragen beantwoord heb, maar of ik de kennis nu wel of niet van de trips krijg... het is altijd moeilijk om aan een wijsheid vast te houden.

Nog een positieve verandering na het gebruik van trips, is dat ik daardoor heb besloten om het vaker over te doen! Maar dat komt omdat ik weet dat ik door trippen dingen over mezelf en anderen erbij kan leren. Alleen al door eens te observeren hoe anderen met mijn gebruik omgaan, leer ik.

Misschien leuk om nog even te zeggen: Ooit zat ik es op lsd en hoorde ik een meisje zich beklagen over de gevaren van lsd. Ik kon haar niet. Ze zei: dat maakt je opgefokt en dat je helemaal gek wordt. En ik op de acid natuurlijk kei rustig en zei dat ik ervan onder invloed was. Daarna sloeg ze om en heb nog kort gepraat, maar ben daarna verder gegaan. Ik weet zeker dat als ik verder op haar in had gepraat, ik haar zo ver had gekregen dat ze het ook in neemt.
Ze had nl nog nooit iemand op lsd gezien, maar toen ze mij daarop zag, kreeg ze ineens bewondering.
F
FrenzelLid
01-01-2024, 00:00
#7
Damien0124 zei:
Had tijdens die trip zoveel spijt dat ik drugs had genomen, maar ik vond achteraf toch wel overdreven om compleet te stoppen met drugs.
Klik om te vergroten...
Ja man!
Super herkenbaar.
Ik wil meestal stoppen vanwege de tolerantie, dat ik er later weer harder op kan gaan.
Bijvoorbeeld 3 maanden niet willen blowen, maar na een korte tijd verklaar ik mezelf dan altijd voor gek :)
t
trojan.exeLid
01-01-2024, 00:00
#8
een voor mij echte levenswijsheid die ik dmv gebruik van psychedelica heb geleerd, is - hoe simpel het ook misschien mag klinken - dat je je eigen waarheid creeerd.
dat er geen problemen zijn totdat jij dat denkt. dat jij jezelf gelukkig kan denken door alle zaken in het leven op een positieve manier te benaderen zelfs als jij minder leuke dingen meemaakt. goed kunnen relativeren.

dit klinkt simpel maar zou ik,denk ik, nooit zo snel (op een bepaald niveau) eigen gemaakt kunnen hebben zonder psychedelica (lees: paddo's) :)
F
FrenzelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat ik erdoor ben gaan begrijpen, is dat ik het altijd gebruik omdat ik "zucht" heb, maar buiten dat toch tal van indirecte redenen voor gebruik kan bedenken om mezelf en omstanders gerust te stellen.
Dat die redenen buiten mezelf liggen en voor extra zucht kunnen zorgen.

Bv. : Auto gaat kapot -> pissig -> zin om de 1e beste persoon die ik buiten tegen kom op z'n gezicht te meppen -> dan denken dat geen knuppeltje dit waard is -> et voilà... drugsgebruik voelt nu rechtvaardig!

Schuldig voelen doe ik ook wel es als ik onder invloed ben, maar dat is bij mij af en toe. Dat is dan inderdaad omdat ik denk dat ik misschien te hard ben. Dan vat ik de afgelopen tijd samen en vraag ik me af waar ik mee bezig ben geweest. Ik zie dan in dat ik veel gebruikt heb, buiten dat niet veel anders heb en dat voelt eentonig aan wat onder invloed wat akelig is.

Soms gebruik ik zelfs om schuld, angst, verdiet bewust op te wekken met drugs, maar dan heb ik die emotie ook echt nodig.
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Frenzel zei:
Damien0124 zei:
Had tijdens die trip zoveel spijt dat ik drugs had genomen, maar ik vond achteraf toch wel overdreven om compleet te stoppen met drugs.
Klik om te vergroten...
Ja man!
Super herkenbaar.
Ik wil meestal stoppen vanwege de tolerantie, dat ik er later weer harder op kan gaan.
Bijvoorbeeld 3 maanden niet willen blowen, maar na een korte tijd verklaar ik mezelf dan altijd voor gek :)
Klik om te vergroten...

Dat heb ik nou ook bijna elke keer dat ik truffels gebruik. Ik voel me dan een beetje schuldig dat ik drugs heb gebruikt, maar na de trip heb ik daar totaal geen last meer van.
m
mellowWwLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mijn levenswijsheid die ik heb opgedaan is dat alle onbekende angst, irrationele angst is (na mijn trip moest ik het woord irrationeel, dat 'niet op feiten gebaseerd' betekend, eerst opzoeken in een woordenboek. Ik liep het tijdens mijn trip wel uit te kramen, maar kon zelf op dat moment niet eens verklaren wat het woord nou inhield..
En er hierdoor dus ook helemaal geen reden meer is om ergens bang voor te zijn als deze angst niet gegrond is.

Pas na mijn trip ben ik er achter gekomen hoeveel angsten/blokkades er voor die tijd wel niet waren en er nadie tijd dus niet meer zijn.

Echt een voorbeeld van een bepaald 'ding' kan ik niet geven, maar ik weet wel dat het niet de eerste keer zal zijn dat wanneer ik een eigen tripreport van een jaar of wat teruglees, dat ik dan met kippenvel op m'n armen denk 'Dus vanaf TOEN is dat zo veranderd!'

De veranderingen zijn na een trip zo direct, diep en intens, maar voelen tegelijkertijd zo subtiel en vredig goed aan, dat je eigenlijk amper in de gaten hebt dat dingen in het dagelijks leven wel degelijk heel anders lopen dan voorheen.


Groetjes! :)
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het geeft gewoon zoals gezegd een heel andere kijk op de wereld en maatschappij.

Ik ben naar mijn gevoel ook wel een stuk volwassener geworden...

Ik zou wijsheden kunnen geven, maar nu ben ik lui.
N
NibiruLid
01-01-2024, 00:00
#13
Psychedelica hebben me zeker veranderd,

Bad trips hebben mijn persoonlijkheid flink op de proef genomen,

Heb geleerd meer objectief te kijken, (dus los van mijn ego).
Spiritueel ben ik ook erg bevorderd, voel dingen meer aan, mijn intuitie lijkt sterker.

Het heeft ook een extra diepgang aan me leven gegeven..

Alweer een tijdje niet meer gedaan! Word weer snel tijd :hearteyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."