Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste tripervaring

Eerste tripervaring

55 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#1
KoxBox zei:
Twilight zei:
Begin gewoon met truffels.
Die maken je niet zo misselijk als paddo's en voelen over het algemeen wat minder heftig aan als paddo's, maar je kan dan wel ervaren hoe het is om te trippen. Ze zijn iets meer mellow, naar mijn ervaring en een aantal mensen die ik hier ook al over heb gehoord.
Bovendien zijn ze ook het makkelijkst te krijgen.

Ik snap waarom LSD je wordt aangeraden maar vergeet niet dat dat gewoon veel langer duurt, dus als het niet bevalt zit je.

Ik heb overigens niet persé gehad dat LSD 'vrolijk' en 'zoals je huisdier' is. Ik vind het best wel een streng karakter hebben. Van een soort oude wijze leermeester die je dingen wilt laten ervaren en laten zien ofzo. Niet dat dat persé slecht is natuurlijk.

Salvia zou ik bewaren voor later.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat hij makkelijker aan LSD geraakt dan aan truffels. En ik heb het over 57mics, komaan er is volgens mij niets beters dan dat om kennis te maken met psychedelica.

Met wat ik hier al over truffels heb gelezen, ze zijn toch ook niet te onderschatten. En wat jij hebt met LSD heb ik met paddo's, het is natuurlijk behoorlijk persoonlijk allemaal. Toch zijn er veel meer mensen die het zo ervaren dat LSD veel zachtaardiger is.

Kijk maar eens rond op het forum (bijna) iedereen die vroeger regelmatig paddo's nam is nu overgestapt op LSD.

En ik denk niet dat het verbod er ook maar iets mee te maken heeft.
Klik om te vergroten...
Dat is gek, ik merk eigenlijk nauwelijks iets van zo'n dosis LSD.
Ik moet toch echt over een bepaalde drempelwaarde heen om echt een trip te ervaren, wat ik bijv met één zegel ervaarde sloeg echt nergens op. Wiet deed nog meer dan dat.
Toen ik een tweede er bij nam werd ik ineens gelanceerd. En dan ook écht gelanceerd, dus het was op zich wel een flinke dosis.
Ik denk dat als je nieuwsgierig bent naar trippen en wat dat is paddo's gewoon een betere introductie zijn, of specifieker: truffels dan. Het is wat meer mellow en je kan er een goede dosis van nemen en ook echt iets ervaren in plaats van een awkward gevoel van dat er wel iets is maar dat het net niet aanwezig is ofzo. Paddo's/truffels zijn veel beter te doseren.

Je weet van tevoren gewoon niet of je het trekt.
Degene die mij introduceerde overdreef misschien een beetje met doseringen opbouwen, maar ik ben hem er wel heel dankbaar voor dat hij het zo zorgvuldig en zorgzaam deed en me niet meteen in het diepe gooide. Dat deed hij omdat hij niet wist of ik het wel goed zou opvangen. En als ik zo terug kijk op de eerste ervaringen van mij, ben ik ook blij dat hij het zo opbouwde. Dus je moet er voorzichtig mee zijn. Psychedelica zijn geen speelgoed. Ik heb wel een paar trip reports gelezen van mensen die een nare eerste ervaring hebben en het spul nooit meer aan willen raken.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#2
Twilight zei:
Paddo's/truffels zijn veel beter te doseren.
Klik om te vergroten...
:wave:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#3
KoxBox zei:
Twilight zei:
Paddo's/truffels zijn veel beter te doseren.
Klik om te vergroten...
:wave:
Klik om te vergroten...

Waar slaat dit op ? :) Paddo's en truffels zijn natuurproducten, de hoeveelheid actieve stof verschilt telkens. Bij LSD is de dosis nauwkeurig tot op de microgram...

Moet ik nog meer uitleggen ?

Voor de rest klopt je uitleg wel, ik moet ook een serieuze dosis LSD nemen voordat ik "gelanceerd" wordt.
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sublimo zei:
KoxBox zei:
Twilight zei:
Paddo's/truffels zijn veel beter te doseren.
Klik om te vergroten...
:wave:
Klik om te vergroten...

Waar slaat dit op ? :) Paddo's en truffels zijn natuurproducten, de hoeveelheid actieve stof verschilt telkens. Bij LSD is de dosis nauwkeurig tot op de microgram...

Moet ik nog meer uitleggen ?

Voor de rest klopt je uitleg wel, ik moet ook een serieuze dosis LSD nemen voordat ik "gelanceerd" wordt.
Klik om te vergroten...
Het slaat op dat je een veel grotere hoeveelheid hebt. In veel gevallen is de hoeveel microgrammen ook alleen maar vaag bekend (omdat niet iedereen het laat testen en vertrouwt op wat iemand anders hier over zegt). Het is zo'n kleine hoeveelheid dat daar juist snel verschil in kan zitten. En het zal allemaal wel dat paddo's een natuurproduct zijn en dat de actieve stof er in telkens verschilt, maar die verschillen vallen allemaal best wel mee. Anders had het mij ondertussen ook wel eens kunnen verrassen (of anderen maar daar heb ik ook nog maar weinig over gelezen). Vind het een beetje een non-argument om voor LSD te kiezen. Of je moet paddo's doseren door naar de hoeveelheid paddestoelen te kijken die je neemt, maar het lijkt me niet dat iemand zoiets doet.
En hoe weet je dat de hoeveelheid psilocybine iets meer is dan dat je normaal gewend bent in een dosis? Elke trip is weer anders, dus dat is ook niet echt goed te peilen. Daarnaast heb je ook nog verschil in gevoeligheid.
Dus nog even, ik ben het met je eens dat de hoeveelheid werkzame stof in een paddo kan verschillen, maar er spelen zo veel gevarieerde aspecten mee om überhaubt tijdens een trip te concluderen dat je inderdaad de dosis hebt onderschat dat het eigenlijk niet meer zo veel uit maakt. Bovendien is psilocybine lang niet zo sterk als LSD, dus als er een paar microgram extra in een paddo zit zal je weinig van het verschil merken.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#5
En toch valt LSD beter te doseren, als je het niet vertrouwd of niet weet hoeveel er op een zegel zit moet je de zegels gewoon laten testen. En dan kun je wel nauwkeurig doseren.

En ook ik ben van mening dat een lichte trip op LSD veel minder heftig kan zijn dan een fatsoelijke trip op paddestoelen.

Waar ik bij paddestoelen vaak een grote chaos aantref is het bij LSD meestal mooi gestructureerd. Ik heb het dan over mijn gedachten. Die heb ik veel beter onder controle bij LSD dan bij paddestoelen.

Ook al zegt iedereen dat LSD veel heftiger is dan paddestoelen heeft mijn ervaring met beide het tegendeel voor mijzelf bewezen. Maar dat kan voor iedereen anders zijn. Maar goed, dit heeft weinig te maken met de dosering :)
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hmm ik heb denk ik ook wel iets mee gemaakt met LSD wat juist heel beangstigend kan zijn. Ik kwam in een soort 'gedachten-loop' terecht. Zoiets heb ik nog nooit met paddestoelen gehad. Dat was echt super bizar en toen ik er uit kwam dacht ik keihard 'WTF?'. Dat was best wel erg freaky, vooral de gedachte dat een minder capabel persoon (met alle respect, op dat gebied zullen die er wel zijn) hier langer in zou kunnen blijven hangen. Ik was zelfs verbaasd dat ik hier zo in bleef. Ik dacht aan een bepaald onderwerp waardoor ik moest denken aan een ander onderwerp, wat mij weer deed denken aan het eerste onderwerp, en dat ging zo een tijdje door zonder dat ik daar echt iets van door had ofzo.
Het was gelukkig van korte duur en bepaalde verder mijn trip totaal niet, maar wilde het toch even kwijt. :)
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja, oke dat klopt ook hoor :) Aan beide dingen blijven nu eenmaal risico's verbonden, geen van beiden is goed als je het niet aankan :P

Ik heb zoeen gedachtenspiraal al eens ervaren tijdens een trip op Amanita Muscaria :)
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#8
Euhm... Help! :grin:

Zeer interessante dingen lees ik hier allemaal, bedankt voor de nuttige posts iedereen!

Het is inderdaad geen gemakkelijke keuze... Lichte LSD is goed om te beginnen, maar te weinig is ook niet leuk natuurlijk... Ik speel daarom met het idee om 1 zegel (getest op 57) te nemen. Voel ik het na 2 à 3 uur niet, dan neem ik nog een halve bij. Verstandig? Ergens voel ik een stemmetje dat zegt: nee. Maar dan zegt een ander stemmeke: 'als ge wilt trippen dan moet ge trippen he vriendschap!' :)

En wat paddo's betreft: zou minder doseerbaar zijn dan lsd volgens jullie, omdat het een natuurproduct is. Wat zouden jullie mij dan aanraden van hoeveelheid? Halve portie?

Is, volgens jullie persoonlijke ervaring, 1,5 zegel LSD van 57 nog altijd stuurbaarder dan een halve portie paddo's?

Thx!
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik denk dat of de trip stuurbaar is of niet op die lage doseringen nog niet echt op gaat.
Je kan denk ik prima een halve portie paddo's nemen, echt totale chaos zal het dan nog niet zijn, maar je krijgt wel een goed idee van wat trippen ongeveer is.
Met 1 zegel LSD gebeurde er bij mij nog niks met tijdsperceptie e.d., terwijl dat met een halve portie toch wel een verschijnsel kan zijn.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Daar valt echt weinig over te zeggen :P Probeer ze gewoon alletwee eens uit, maar dan weet je natuurlijk weer niet wat je als eerste moet doen :tearsofjoy:

Als ik voor mezelf moest kiezen zou ik 2 van jouw zegels LSD nemen om te beginnen of een portie paddestoelen. Maar dat is voor mij. Je moet al onze berichten nog maar eens doorlezen en dan voor jezelf bepalen waar jij jezelf het beste bij voelt :wink:

Veel succes en plezier ! En schrijf een tripreport als je zin hebt ! :rock:
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sublimo zei:
En schrijf een tripreport als je zin hebt ! :rock:
Klik om te vergroten...

Ik zou dat graag doen, ben van plan om iets bij mij te houden, kladblok op pc of op papier ofzoiets... Weet natuurlijk wel nog niet of er wat van in huis zal komen, mss dat de sitter kan helpen... Juni en die eerste week van juli gaan zo traag gaan :(
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Tomaat zei:
Sublimo zei:
En schrijf een tripreport als je zin hebt ! :rock:
Klik om te vergroten...

Ik zou dat graag doen, ben van plan om iets bij mij te houden, kladblok op pc of op papier ofzoiets... Weet natuurlijk wel nog niet of er wat van in huis zal komen, mss dat de sitter kan helpen... Juni en die eerste week van juli gaan zo traag gaan :(
Klik om te vergroten...

Tijdens je trip zul je toch niet veel schrijven denk ik hoor, en ja het wachten kan soms heel lang duren. Maar daar krijg je dan ook weer iets schitterends voor terug :hearteyes:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#13
@Tomaat: Bijnemen kan je maar binnen het uur (ongeveer) doen, na 3u zal je daar niets meer van merken. Ik blijf erbij (is natuurlijk mijn persoonlijke ervaring) dat LSD in lagere dosis nog altijd stuurbaarder is dan een lage dosis paddo's.

Die zelfkweek die ik heb liggen zijn echt belachelijk potent, ik heb maar een halve portie (1,5g) nodig om helemaal van de wereld te zijn. Wat ik met moeite op een volledige smatrshop portie had, en ik heb al meer dan 20 keer op paddo's getript.

Bijna iedereen die ik ken ervaart net hetzelfde, ze trippen er allemaal ontzettend hard op. Niets is beter te doseren dan chemische drugs, wat toch logisch is. 50mics zijn 50mics, 3g paddo's zijn geen 3g psilocybine/psilocine.

Wat natuurlijk een grote rol speelt is je gevoeligheid aan drugs in het algemeen. Ik trip goed op 70mics terwijl iemand anders er niets van voelt, ik voel niets van een portie truffels terwijl een ander de trip van zijn leven beleeft. Het zegt gewoon allemaal niets, we kunnen je alleen adviseren.

Maar over het algemeen wordt LSD als véél stuurbaarder, speelser en vergeeflijker aanzien tov paddo's.
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#14
KoxBox zei:
@Tomaat: Bijnemen kan je maar binnen het uur (ongeveer) doen, na 3u zal je daar niets meer van merken.
Klik om te vergroten...

Vanaf wanneer weet je dan dat het niet aanslaat? Ik lees dingen die variëren van een half uur tot 2 uur...
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#15
Tomaat zei:
KoxBox zei:
@Tomaat: Bijnemen kan je maar binnen het uur (ongeveer) doen, na 3u zal je daar niets meer van merken.
Klik om te vergroten...

Vanaf wanneer weet je dan dat het niet aanslaat? Ik lees dingen die variëren van een half uur tot 2 uur...
Klik om te vergroten...
2uur is lang. Bij mij duurt het meestal (ongeveer) een uur maar het kan ook rapper.
Langer kan waarschijnlijk ook maar dat heb ik nog niet meegemaakt.
B
Buddha CheeseLid
01-01-2024, 00:00
#16
Probleem bij bijnemen binnen het uur is wel dat je nog totaal geen idee kan hebben van hoe sterk de trip gaat zijn. Je bent nog maar net in het beginstadium. Ben je er trouwens zeker van dat bijnemen na 3 uur niet werkt? Van wat ik me herinner van die enkele keren dat ik vlak na de piek (dus zeker een goede 4-5 uur later) heb bijgenomen, is toch dat alles terug heftiger werd en er een tweede piek kwam. Wel iets minder heftig dan de eerste waarschijnlijk..

Maar het is inderdaad beter als je meteen de dosis neemt die je van plan bent te nemen. Hoe dan ook, 1 van jouw zegels of een halve portie truffels kan volgens mij moeilijk verkeerd lopen. Of je zeker iets gaat voelen is een andere vraag.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb het ook al vaker gehoord, vanaf een bepaald moment kun je bij LSD je trip alleen verlengen en niet heviger maken door bij te nemen.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#18
Buddha Cheese zei:
Probleem bij bijnemen binnen het uur is wel dat je nog totaal geen idee kan hebben van hoe sterk de trip gaat zijn. Je bent nog maar net in het beginstadium. Ben je er trouwens zeker van dat bijnemen na 3 uur niet werkt? Van wat ik me herinner van die enkele keren dat ik vlak na de piek (dus zeker een goede 4-5 uur later) heb bijgenomen, is toch dat alles terug heftiger werd en er een tweede piek kwam. Wel iets minder heftig dan de eerste waarschijnlijk..

Maar het is inderdaad beter als je meteen de dosis neemt die je van plan bent te nemen. Hoe dan ook, 1 van jouw zegels of een halve portie truffels kan volgens mij moeilijk verkeerd lopen. Of je zeker iets gaat voelen is een andere vraag.
Klik om te vergroten...

Heel zeker ben ik dat niet, ik kan alleen maar uit eigen ervaring spreken natuurlijk. Na 3u voelde ik daar toch bitter weinig meer van.
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hello iedereen

Ik volg al een tijdje het forum (en dan vooral de tripreports en het LSD en paddo-topic) maar dit is mijn eerste post.

Ik zou graag deze zomer een eerste tripervaring hebben. Het was er bijna al eerder van gekomen, maar dan op laatste moment niet doorgegaan :(
Ik heb al zeer veel gelezen op dit forum, maar ook op het internet rond tripervaringen, lsd, truffels etc dus ik ga jullie niet lastig vallen met typische vragen waarvan men het antwoord meestal zelf wel kan vinden.

Mijn vraag is: wat is het meest geschikt om de eerst keer op te trippen voor mij?
De opties:
  • Paddo's
    truffels
    lsd
    salvia
Ik ben sowiso van plan om van hetgeen ik neem (om het even wat) maar een halve hoeveelheid te nemen (dus halve portie paddo, halve zegel lsd).

Hopelijk kunnen jullie mij een antwoord geven en event. wat tips!

thx
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#20
Misschien nog wat bijkomende info ivm de waarschijnlijke set & setting:
ik ben 18 jaar en heb geen problemen. Ik ga het waarschijnlijk bij mij thuis doen (als mijn ouders op reis zijn) met 2 vrienden: 1 met tripervaring (paddo's, lsa, lsd, dmt als ik mij niet vergis) en 1 nuchtere sitter. Ik ben zoals gezegd vrij goed voorbereid, en niet echt bang om bad te gaan want naar het schijnt kan je er veel uit leren.

Mijn voorkeur: LSD omdat het erg visueel zou zijn. Nadeel voor de eerste keer is de lange duur natuurlijk...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."