Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste tripervaring

Eerste tripervaring

55 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja, oke dat klopt ook hoor :) Aan beide dingen blijven nu eenmaal risico's verbonden, geen van beiden is goed als je het niet aankan :P

Ik heb zoeen gedachtenspiraal al eens ervaren tijdens een trip op Amanita Muscaria :)
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#2
Euhm... Help! :grin:

Zeer interessante dingen lees ik hier allemaal, bedankt voor de nuttige posts iedereen!

Het is inderdaad geen gemakkelijke keuze... Lichte LSD is goed om te beginnen, maar te weinig is ook niet leuk natuurlijk... Ik speel daarom met het idee om 1 zegel (getest op 57) te nemen. Voel ik het na 2 à 3 uur niet, dan neem ik nog een halve bij. Verstandig? Ergens voel ik een stemmetje dat zegt: nee. Maar dan zegt een ander stemmeke: 'als ge wilt trippen dan moet ge trippen he vriendschap!' :)

En wat paddo's betreft: zou minder doseerbaar zijn dan lsd volgens jullie, omdat het een natuurproduct is. Wat zouden jullie mij dan aanraden van hoeveelheid? Halve portie?

Is, volgens jullie persoonlijke ervaring, 1,5 zegel LSD van 57 nog altijd stuurbaarder dan een halve portie paddo's?

Thx!
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik denk dat of de trip stuurbaar is of niet op die lage doseringen nog niet echt op gaat.
Je kan denk ik prima een halve portie paddo's nemen, echt totale chaos zal het dan nog niet zijn, maar je krijgt wel een goed idee van wat trippen ongeveer is.
Met 1 zegel LSD gebeurde er bij mij nog niks met tijdsperceptie e.d., terwijl dat met een halve portie toch wel een verschijnsel kan zijn.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Daar valt echt weinig over te zeggen :P Probeer ze gewoon alletwee eens uit, maar dan weet je natuurlijk weer niet wat je als eerste moet doen :tearsofjoy:

Als ik voor mezelf moest kiezen zou ik 2 van jouw zegels LSD nemen om te beginnen of een portie paddestoelen. Maar dat is voor mij. Je moet al onze berichten nog maar eens doorlezen en dan voor jezelf bepalen waar jij jezelf het beste bij voelt :wink:

Veel succes en plezier ! En schrijf een tripreport als je zin hebt ! :rock:
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sublimo zei:
En schrijf een tripreport als je zin hebt ! :rock:
Klik om te vergroten...

Ik zou dat graag doen, ben van plan om iets bij mij te houden, kladblok op pc of op papier ofzoiets... Weet natuurlijk wel nog niet of er wat van in huis zal komen, mss dat de sitter kan helpen... Juni en die eerste week van juli gaan zo traag gaan :(
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#6
Misschien nog wat bijkomende info ivm de waarschijnlijke set & setting:
ik ben 18 jaar en heb geen problemen. Ik ga het waarschijnlijk bij mij thuis doen (als mijn ouders op reis zijn) met 2 vrienden: 1 met tripervaring (paddo's, lsa, lsd, dmt als ik mij niet vergis) en 1 nuchtere sitter. Ik ben zoals gezegd vrij goed voorbereid, en niet echt bang om bad te gaan want naar het schijnt kan je er veel uit leren.

Mijn voorkeur: LSD omdat het erg visueel zou zijn. Nadeel voor de eerste keer is de lange duur natuurlijk...
B
Buddha CheeseLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mijn eerste tripmiddel was een halve portie paddo's, en ik heb er nauwelijks iets aan gehad moet ik zeggen. Heel lichte gedachtenverstoringen, maar niets visueels of echt duidelijk. Mijn eerste échte trip was op één zegel lsd (geen idee hoeveel µg, maar sowieso niet al te veel) en ik had een geweldige ervaring. :hearteyes: De duur heb ik nog nooit als te lang ervaren, aangezien tijd zoiets relatief is tijdens een trip dus daar zou ik precies niet echt rekening mee houden bij je keuze. Bovendien is lsd wel wat stuurbaarder dan paddo's en is het voor mij precies wat 'blijer'. Salvia zou ik niet doen als voorbereiding op lsd of paddo's, aangezien die niet echt te vergelijken zijn vind ik.

In principe maakt het niet uit of je nu lsd, paddo's of truffels eerst doet. Volg je gevoel. :wink: Je klinkt als een verantwoorde, geïnformeerde en recht in je schoenen staande persoon, dus het komt waarschijnlijk wel goed. Ik zou wel voor een degelijke dosis gaan, niet te hoog, maar ook niet te laag, aangezien de eerste ervaring iets echt magisch kan zijn.

Enoy the ride. :)
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zeker Salvia nemen als eerste tripmiddel man! Lekker hardcore, all the way! :rock:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb al hele hoge dosissen LSD gehad (200+mics) en nog nooit gedacht dat ik kon vliegen.
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#10
KoxBox zei:
Zeker Salvia nemen als eerste tripmiddel man! Lekker hardcore, all the way! :rock:
Klik om te vergroten...

had ik wel gedaan, wist echt niet wat me overkwam
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#11
Buddha Cheese zei:
Mijn eerste tripmiddel was een halve portie paddo's, en ik heb er nauwelijks iets aan gehad moet ik zeggen. Heel lichte gedachtenverstoringen, maar niets visueels of echt duidelijk. Mijn eerste échte trip was op één zegel lsd (geen idee hoeveel µg, maar sowieso niet al te veel) en ik had een geweldige ervaring. :hearteyes: De duur heb ik nog nooit als te lang ervaren, aangezien tijd zoiets relatief is tijdens een trip dus daar zou ik precies niet echt rekening mee houden bij je keuze. Bovendien is lsd wel wat stuurbaarder dan paddo's en is het voor mij precies wat 'blijer'. Salvia zou ik niet doen als voorbereiding op lsd of paddo's, aangezien die niet echt te vergelijken zijn vind ik.

In principe maakt het niet uit of je nu lsd, paddo's of truffels eerst doet. Volg je gevoel. :wink: Je klinkt als een verantwoorde, geïnformeerde en recht in je schoenen staande persoon, dus het komt waarschijnlijk wel goed. Ik zou wel voor een degelijke dosis gaan, niet te hoog, maar ook niet te laag, aangezien de eerste ervaring iets echt magisch kan zijn.

Enoy the ride. :)
Klik om te vergroten...

Zijn dit persoonlijke dingen of is het eerder het karakter van LSD? Dat van stuurbaarder heb ik al gelezen, samen met meer visueel 'spectakel', maar zijn er misschien nog mensen die LSD als 'blijer' ervaren?

Is een halve portie paddo's te vergelijken met een halve zegel op gebied van trippen? Zo ja, dan is 1 zegel misschien een betere keuze ipv een halve? Of toch beter niet?

thx voor de reactie
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#12
LSD is inderdaad "blijer", paddo's geven nogal een donker effect vind ik.
LSD is als een huisdier zoals een hond of een kat, paddo's zijn als wilde beesten. Paddo's zijn onvoorspelbaar (LSD soms ook maar niet in die mate) het effect komt ook in vlagen, je kan even euforisch zijn en een kwartier later kan je in een hoekje in een bolletje zitten en smeken dat het voorbij is.

Het is gewoon totaal niet te vergelijken, dus ook niet dat een halve portie hetzelfde is als een halve zegel. Het is ook te zien hoeveel er op die zegel zit ten eerste, en ten tweede paddo's blijven een natuurproduct. Je weet dus nooit wat je binnen hebt, LSD is LSD dus: 50mics is 50mics zonder discussie.
Elke trip is uiteraard anders door set & setting maar wat je binnenkrijgt is altijd hetzelfde.

Nu wil ik paddo's niet afbreken, integendeel paddo's zijn heilig. Zij bepalen of je het waard bent hen te eten, misschien klinkt het raar en zweverig maar je zal het zelf wel nog ondervinden. LSD is speelser, in die mate dat het inderdaad stuurbaarder is. Paddo's laten zich niet sturen, soms denk je van wel maar dat is een illusie.


Edit: Ik ben ook begonnen met paddenstoelen, maar moest ik toen weten wat ik nu weet zou ik met LSD begonnen zijn. De lange werking kan je afschrikken maar dat hoeft helemaal niet. 12u trippen op LSD is leuk en je wil blijven gaan, 4-6u trippen op paddo's is "vermoeiend" en meer dan genoeg.
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#13
Thx voor de reactie, zeer nuttig!

Ik ben blij dat men mij mijn voorkeur aanraadt :grin: LSD it is!
Soit, nu nog 2 zaken: hoeveel en hoe?
Da laatste zal misschien wel het grootste probleem worden, weinig mensen op feestjes zijn er happig op om hun lsd te verkopen aan een 18-jarig e snotneus...
Hoe kan ik weten hoeveel er in de zegel zit? Ik woon in België bij mijn ouders dus testen zit er niet in helaas...
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Begin met truffels...
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sublimo zei:
Begin met truffels...
Klik om te vergroten...

Waarom?


Nog iets vergeten vragen: Wat is eigenlijk het ideale tijdstip om te trippen? Ik lees veel over de middag... Maar persoonlijk heb ik altijd al iets met de nacht gehad, zeker bij open hemel. Ik heb 's nachts (zelfs nuchter, meer op wiet en waarschijnlijk des te meer op een empathogeen) bij open hemel een 'magisch' gevoel, is moeilijk om uit te leggen. En vanuit mijn voortuin kan ik in de verte enkele fabrieken zien, is werkelijk prachtig 's nachts, met al die lichtjes!
Dus zou het goed zijn om bv om 18.00u te nemen (om zonsondergang nog te zien) en dan al trippend de nacht in te gaan, en met een beetje geluk nog natrippend de zon zien opkomen?
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Tomaat zei:
Sublimo zei:
Begin met truffels...
Klik om te vergroten...

Waarom?
Klik om te vergroten...

Paddestoelen zijn meestal sterker dan truffels, salvia is nog een stap te hoog en alhoewel LSD beter stuurbaarder is, kan het toch zeer heftig zijn.

Uiteindelijk moet jij weten wat je doet, jij kent jezelf het beste. Het enigste wat ik je echt afraad is om de eerste keer meteen met salvia te beginnen :wink:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sublimo zei:
Begin met truffels...
Klik om te vergroten...

Hmm, nee. Neem 60-70mics en het zal niet overweldigend zijn. En wanneer je wil trippen moet je ergens zelf weten, ik begin altijd te trippen rond de middag.
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#18
KoxBox zei:
Sublimo zei:
Begin met truffels...
Klik om te vergroten...

Hmm, nee. Neem 60-70mics en het zal niet overweldigend zijn. En wanneer je wil trippen moet je ergens zelf weten, ik begin altijd te trippen rond de middag.
Klik om te vergroten...

Ok het is niet zo dat donker een negatieve impuls kan geven?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#19
Tomaat zei:
KoxBox zei:
Sublimo zei:
Begin met truffels...
Klik om te vergroten...

Hmm, nee. Neem 60-70mics en het zal niet overweldigend zijn. En wanneer je wil trippen moet je ergens zelf weten, ik begin altijd te trippen rond de middag.
Klik om te vergroten...

Ok het is niet zo dat donker een negatieve impuls kan geven?
Klik om te vergroten...

Inderdaad, het is natuurlijk nogal persoonlijk. Ik vind dat er bij een paddo trip altijd wel zo een moment is van fuck nu gaat het even te ver, maar dat kan even rap weer weggaan.
Ik heb gewoon altijd het gevoel dat ik me moet bewijzen tegenover de paddenstoel eer hij me al het moois kan laten zien wat hij me te bieden heeft.

LSD is "vergeeflijker", bij een lage dosis ben je echt nog zeer helder (tov paddo's). Bij paddo's snap je er al rap niets meer van, en raak je gedachten loops die soms de verkeerde kant kunnen uitgaan. Eerlijk gezegd vind ik paddo's meer voor ervaren trippers.
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb (blijkbaar verkeerdelijk) altijd gedacht dat lsd meer iets was voor ervaren trippers en paddo's niet... Bedankt om dat te zeggen!
Ik kijk er zo hard naar uit! :grin:
Maar helaas eerst examens :kots:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."