Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste tripervaring

Eerste tripervaring

55 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
B
Buddha CheeseLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mijn eerste tripmiddel was een halve portie paddo's, en ik heb er nauwelijks iets aan gehad moet ik zeggen. Heel lichte gedachtenverstoringen, maar niets visueels of echt duidelijk. Mijn eerste échte trip was op één zegel lsd (geen idee hoeveel µg, maar sowieso niet al te veel) en ik had een geweldige ervaring. :hearteyes: De duur heb ik nog nooit als te lang ervaren, aangezien tijd zoiets relatief is tijdens een trip dus daar zou ik precies niet echt rekening mee houden bij je keuze. Bovendien is lsd wel wat stuurbaarder dan paddo's en is het voor mij precies wat 'blijer'. Salvia zou ik niet doen als voorbereiding op lsd of paddo's, aangezien die niet echt te vergelijken zijn vind ik.

In principe maakt het niet uit of je nu lsd, paddo's of truffels eerst doet. Volg je gevoel. :wink: Je klinkt als een verantwoorde, geïnformeerde en recht in je schoenen staande persoon, dus het komt waarschijnlijk wel goed. Ik zou wel voor een degelijke dosis gaan, niet te hoog, maar ook niet te laag, aangezien de eerste ervaring iets echt magisch kan zijn.

Enoy the ride. :)
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zeker Salvia nemen als eerste tripmiddel man! Lekker hardcore, all the way! :rock:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb al hele hoge dosissen LSD gehad (200+mics) en nog nooit gedacht dat ik kon vliegen.
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#4
Thx voor de reactie, zeer nuttig!

Ik ben blij dat men mij mijn voorkeur aanraadt :grin: LSD it is!
Soit, nu nog 2 zaken: hoeveel en hoe?
Da laatste zal misschien wel het grootste probleem worden, weinig mensen op feestjes zijn er happig op om hun lsd te verkopen aan een 18-jarig e snotneus...
Hoe kan ik weten hoeveel er in de zegel zit? Ik woon in België bij mijn ouders dus testen zit er niet in helaas...
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tomaat zei:
Sublimo zei:
Begin met truffels...
Klik om te vergroten...

Waarom?
Klik om te vergroten...

Paddestoelen zijn meestal sterker dan truffels, salvia is nog een stap te hoog en alhoewel LSD beter stuurbaarder is, kan het toch zeer heftig zijn.

Uiteindelijk moet jij weten wat je doet, jij kent jezelf het beste. Het enigste wat ik je echt afraad is om de eerste keer meteen met salvia te beginnen :wink:
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb (blijkbaar verkeerdelijk) altijd gedacht dat lsd meer iets was voor ervaren trippers en paddo's niet... Bedankt om dat te zeggen!
Ik kijk er zo hard naar uit! :grin:
Maar helaas eerst examens :kots:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#7
LSD wordt altijd in verband gebracht met "kunnen vliegen". Vroeger verstond ik dat niet, totdat ik het zelf ondervond. :hearteyes: (niet letterlijk natuurlijk voor de muggenschijters)
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mensen die uit de ruit springen onder invloed hadden dat sowieso ergens wel in hun leven gedaan.

Dat zit in iemand zijn karakter.

Het is niet de fout van de drugs, maar de fout van degene die de drugs misbruikt.

Ken je grenzen en er gaat een wereld voor je open die je nooit voor mogelijk had gehouden.

Ken ze niet en je zult ook een wereld vinden die je nooit voor mogelijk had gehouden, alleen zal het je dit keer niet zo bevallen.
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#9
Begin gewoon met truffels.
Die maken je niet zo misselijk als paddo's en voelen over het algemeen wat minder heftig aan als paddo's, maar je kan dan wel ervaren hoe het is om te trippen. Ze zijn iets meer mellow, naar mijn ervaring en een aantal mensen die ik hier ook al over heb gehoord.
Bovendien zijn ze ook het makkelijkst te krijgen.

Ik snap waarom LSD je wordt aangeraden maar vergeet niet dat dat gewoon veel langer duurt, dus als het niet bevalt zit je.

Ik heb overigens niet persé gehad dat LSD 'vrolijk' en 'zoals je huisdier' is. Ik vind het best wel een streng karakter hebben. Van een soort oude wijze leermeester die je dingen wilt laten ervaren en laten zien ofzo. Niet dat dat persé slecht is natuurlijk.

Salvia zou ik bewaren voor later.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#10
KoxBox zei:
Sublimo zei:
Je mag alleen niet teveel verwachten de eerste keer met zoeen lage dosis LSD...
Klik om te vergroten...

Nee, maar voor een eerste keer vind ik dat wel voldoende. Ik trip toch ook redelijk op 60mics, het is inderdaad mild maar zeker wel merkbaar en ik had mooie visuals dusja.
Klik om te vergroten...

Dan heb je geluk, ik had 200 mics op en zag geen hol. Had wel het typische LSD gevoel, maar geen visuals.

Pas vanaf de tweede keer heb ik de meest fascinerende visuals gezien :hearteyes:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zolang je zulke dingen niet een ander aanraad is het voor mij allemaal goed. :hearteyes:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Tomaat zei:
Sublimo zei:
Je mag alleen niet teveel verwachten de eerste keer met zoeen lage dosis LSD...
Klik om te vergroten...

Ik heb liever eens te merken dat mijn grens hoger ligt dan te merken dat hij lager ligt, vandaar...
Een unieke ervaring wordt het sowiso denk ik!
Klik om te vergroten...

Dat is ook beter, maar verwacht niet teveel. Ik zou 57 mics amper gevoeld hebben denk ik.
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sublimo zei:
maar verwacht niet teveel. Ik zou 57 mics amper gevoeld hebben denk ik.
Klik om te vergroten...

KoxBox zei:
Maar verwacht ook niet te weinig.
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: Ik zal wel zien zeker :grin:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het is dat wat ik bedoel, je mag nooit te weinig verwachten. Maar ik ben nogal visueel aangelegd en redelijk gevoelig voor druggiez dusja.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#15
Twilight zei:
Paddo's/truffels zijn veel beter te doseren.
Klik om te vergroten...
:wave:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#16
KoxBox zei:
Twilight zei:
Paddo's/truffels zijn veel beter te doseren.
Klik om te vergroten...
:wave:
Klik om te vergroten...

Waar slaat dit op ? :) Paddo's en truffels zijn natuurproducten, de hoeveelheid actieve stof verschilt telkens. Bij LSD is de dosis nauwkeurig tot op de microgram...

Moet ik nog meer uitleggen ?

Voor de rest klopt je uitleg wel, ik moet ook een serieuze dosis LSD nemen voordat ik "gelanceerd" wordt.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#17
En toch valt LSD beter te doseren, als je het niet vertrouwd of niet weet hoeveel er op een zegel zit moet je de zegels gewoon laten testen. En dan kun je wel nauwkeurig doseren.

En ook ik ben van mening dat een lichte trip op LSD veel minder heftig kan zijn dan een fatsoelijke trip op paddestoelen.

Waar ik bij paddestoelen vaak een grote chaos aantref is het bij LSD meestal mooi gestructureerd. Ik heb het dan over mijn gedachten. Die heb ik veel beter onder controle bij LSD dan bij paddestoelen.

Ook al zegt iedereen dat LSD veel heftiger is dan paddestoelen heeft mijn ervaring met beide het tegendeel voor mijzelf bewezen. Maar dat kan voor iedereen anders zijn. Maar goed, dit heeft weinig te maken met de dosering :)
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ja, oke dat klopt ook hoor :) Aan beide dingen blijven nu eenmaal risico's verbonden, geen van beiden is goed als je het niet aankan :P

Ik heb zoeen gedachtenspiraal al eens ervaren tijdens een trip op Amanita Muscaria :)
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik denk dat of de trip stuurbaar is of niet op die lage doseringen nog niet echt op gaat.
Je kan denk ik prima een halve portie paddo's nemen, echt totale chaos zal het dan nog niet zijn, maar je krijgt wel een goed idee van wat trippen ongeveer is.
Met 1 zegel LSD gebeurde er bij mij nog niks met tijdsperceptie e.d., terwijl dat met een halve portie toch wel een verschijnsel kan zijn.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Daar valt echt weinig over te zeggen :P Probeer ze gewoon alletwee eens uit, maar dan weet je natuurlijk weer niet wat je als eerste moet doen :tearsofjoy:

Als ik voor mezelf moest kiezen zou ik 2 van jouw zegels LSD nemen om te beginnen of een portie paddestoelen. Maar dat is voor mij. Je moet al onze berichten nog maar eens doorlezen en dan voor jezelf bepalen waar jij jezelf het beste bij voelt :wink:

Veel succes en plezier ! En schrijf een tripreport als je zin hebt ! :rock:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."