Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDMT en spiritualiteit.

DMT en spiritualiteit.

29 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het beste is om er niet in te geloven en er voor te kiezen om een normaal leven te leiden, anders gaat het schip steeds verder van wal.
n
napthaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ikzelf ben door de westerse psychiatrie bestempeld als schizofreen.Ik heb daar andere ideeen over.In oude culturen werden ''schizofrenen'' aangesteld als mediums die de spirituele wereld ingingen.Terence Mckenna heeft daar een hele mooi stuk over gezegd.

Mijn opvatting is dat (sommige)schizofrenen een teveel aan DMT produceren en dat dit dan word afgegeven op onverwachte momenten en zo voor psychoses zorgt.Nu ben ik goed ervaren met psychedelica(10tallen keren paddo's,mescaline,DMT gedaan)En ik kom elke keer in een voor mij heel bekende wereld,ik heb nog nooit een bad trip gehad.En de algemene opvatting in de psychiatrie is dat geestelijk zieken nooit tripmiddelen zouden kunnen nemen zonder nog gekker te worden.

Nu vond ik dit topic: http://www.droomvrienden.nl/DVforum/vie ... 1d77f5f31f

Ik ben benieuwd wat anderen hiervan vinden die zich hiervoor interresseren.De pijnappelklier is de sleutel tot spiritualiteit en een van de heftigste psychedelica ter wereld speelt hier een belangrijke rol in.

(EDIT)het lijkt of dat youtube filmpje het niet doet dus hier de link gewoon... :)

http://www.youtube.com/watch?v=ZEglHjd_gUQ
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
IK ben niet schizofreen maar ik snap je punt. Ook ik ervaar steeds bekendere dingen in mijn trips. Volgens mij heeft iedereen dat. Niet alleen schizo's.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#4
naptha zei:
En de algemene opvatting in de psychiatrie is dat geestelijk zieken nooit tripmiddelen zouden kunnen nemen zonder nog gekker te worden.
Klik om te vergroten...

Je zult niet de eerste schizofreen zijn die zichzelf 'normaal' vindt. :P
Het zou best kunnen dat jij het allemaal prima vindt, maar dat je schizofrenie erger is geworden waardoor jij als 'gekker' gezien wordt.
n
napthaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je zult niet de eerste schizofreen zijn die zichzelf 'normaal' vindt. :P
Het zou best kunnen dat jij het allemaal prima vindt, maar dat je schizofrenie erger is geworden waardoor jij als 'gekker' gezien wordt.
Klik om te vergroten...

Het word niet erger,dat wil zeggen,ik begin het meer te snappen :wink:

Weet je trouwens waarom dat Youtube filmpje niet word weergegeven?
n
napthaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Drientje zei:
IK ben niet schizofreen maar ik snap je punt. Ook ik ervaar steeds bekendere dingen in mijn trips. Volgens mij heeft iedereen dat. Niet alleen schizo's.
Klik om te vergroten...

Steed bekendere dingen,kun je dat toelichten?Toekomst kijken ofzo?Dat heb ik wel,ook als ik niets gebruik ervaar ik continu synchoniciteiten en elke maand lijkt het wel alsof ik verder in de nabije toekomst kan kijken.Dat begon met een paar seconden en is nu tot op een minuut...
M
MountainLid
01-01-2024, 00:00
#7
Volgens mij leven we niet in een maatschappij die zulke stellingen durft hanteren. We zijn op dit punt wat te ver afgedwaald in onze eigen richting die technologie heet.
Sjamanisme of elke verbondenheid met het geestelijke trachten na te streven of begrijpen is voorlopig nog iets voor subculturen en krijgt een stempel opgedrukt als zijnde "mentaal onstabiel" of zonderling .Kerken lopen leeg en we zijn gewend het geestelijke over te laten aan de wetenschap. Geen plaats meer voor verwondering door het steeds verder proberen rationaliseren . Alhoewel ik aan de hand van jouw posts toch kan afleiden dat er nog onderzoeken lopen zitten we gevangen in dit systeem. Stel dat je hypothese over het teveel aanmaken van lichaamseigen DMT en schizofrenie vormen van waarheid bevat dan zal je jezelf op deze moment in de tijd toch in een andere cultuur moeten bevinden iets van aanvaarding te kunnen krijgen. De westerse wereld zal (té)lang over deze studie doen om tot een conclusie te komen..
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het probleem met schizofrenie is ook dat de patiënt zelf vaak niet de problemen ziet. Of in ieder geval zijn aandoening ontkent. Dus dat ze dan in deze richting gaan denken vind ik niet raar.
Het verbaast me ook niks dat mensen met schizofrenie misschien aanleg hebben voor sjamanisme. Ik zeg aanleg, omdat zoiets niet vanzelf gaat en niet iedereen kan zo maar sjamaan worden. Daar heb je echt bepaalde skills voor nodig. Net zoals dat niet iedereen even goed kan tekenen of zingen.
Denk dus niet dat als er schizofrenie bij je is geconstateerd dat je dan automatisch sjamaan bent.
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#9
Overigens is de conclusie over entiteiten die de deelnemer observeren, in het boek van Rick Strassman, niet echt een goede conclusie.
Het is hem totaal ontgaan dat hij zelf de deelnemer ook aan het observeren is.
Het hoeven dus helemaal geen entiteiten te zijn, misschien dat het een vervorming was van de mensen die al in de kamer aanwezig waren. Ik vind het vreemd om direct zo'n conclusie te trekken als Rick Strassman in zijn boek heeft gedaan.
Al is veel in zijn boek wel indrukwekkend en boeiend om te lezen.
n
napthaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Twilight zei:
Overigens is de conclusie over entiteiten die de deelnemer observeren, in het boek van Rick Strassman, niet echt een goede conclusie.
Het is hem totaal ontgaan dat hij zelf de deelnemer ook aan het observeren is.
Het hoeven dus helemaal geen entiteiten te zijn, misschien dat het een vervorming was van de mensen die al in de kamer aanwezig waren. Ik vind het vreemd om direct zo'n conclusie te trekken als Rick Strassman in zijn boek heeft gedaan.
Al is veel in zijn boek wel indrukwekkend en boeiend om te lezen.
Klik om te vergroten...

In het boek van Rick Strausman kregen de meeste mensen eensoort blinddoek om.En eigenlijk iedere psychedelische onderzoeker rapporteerd over intelligente wezens,Joe rogan,Terence mckenna,Daniel pinchbeck,allemaal vertellen zij dat zij een soort poort doorgaan en daar een lichtwezen of entiteiten zien.De hele trip van DMT vertoont ook veel gelijkenissen met BDE die onzocht zijn door chirurgen.

En je op je post hiervoor:Het is ook zo in dat stuk van terence mckenna dat hij zegt dat sjamanen en schizofrenen in hetzelfde water zwemmen alleen heeft de schizofreen niet de eeuwenoude kennis en de juiste leraren om zich heen.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het is een interessant stuk, met een kern van waarheid in.

Maar wat ervaar jij als schizofreen ? Kun je echt dingen zien die er eigenlijk niet zijn ?
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Maar zag je daar dan ook dingen bij ? Want dat is wat ik mij afvraag. Of iemand die schizofreen/psychotisch is dingen kan zien die wij niet zien, maar zo duidelijk dat ze net echt lijken. Dus ik heb het niet over een simpele kleurverandering ofzo. Echt over objecten/personen die alleen door jou kunnen worden gezien.
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja, wie zal het zeggen.. Zijn de mensen in het gekkenhuis wel echt gek of bestempelen we ze als gek omdat we ze gewoon simpelweg niet begrijpen. Ik heb vroeger toen in een jaar of 16 was een lichte psychose gehad en ik had al aardig het gevoel van bovennatuurlijk, paranormaal te zijn. In feite ben je meer in de andere realiteit.
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#14
naptha zei:
Twilight zei:
Overigens is de conclusie over entiteiten die de deelnemer observeren, in het boek van Rick Strassman, niet echt een goede conclusie.
Het is hem totaal ontgaan dat hij zelf de deelnemer ook aan het observeren is.
Het hoeven dus helemaal geen entiteiten te zijn, misschien dat het een vervorming was van de mensen die al in de kamer aanwezig waren. Ik vind het vreemd om direct zo'n conclusie te trekken als Rick Strassman in zijn boek heeft gedaan.
Al is veel in zijn boek wel indrukwekkend en boeiend om te lezen.
Klik om te vergroten...

In het boek van Rick Strausman kregen de meeste mensen eensoort blinddoek om.En eigenlijk iedere psychedelische onderzoeker rapporteerd over intelligente wezens,Joe rogan,Terence mckenna,Daniel pinchbeck,allemaal vertellen zij dat zij een soort poort doorgaan en daar een lichtwezen of entiteiten zien.De hele trip van DMT vertoont ook veel gelijkenissen met BDE die onzocht zijn door chirurgen.

En je op je post hiervoor:Het is ook zo in dat stuk van terence mckenna dat hij zegt dat sjamanen en schizofrenen in hetzelfde water zwemmen alleen heeft de schizofreen niet de eeuwenoude kennis en de juiste leraren om zich heen.
Klik om te vergroten...
Leuk geprobeerd, maar dat verandert dus niks aan de situatie. De deelnemer weet nog steeds dat er iemand aanwezig is. Joe Rogan deed DMT ook niet in z'n eentje, en eigenlijk doen de meeste mensen DMT niet in hun eentje. Vooral om praktische redenen, want wie neemt de spullen van je over als jij geen tijd meer hebt om het veilig weg te leggen?
Ik ontken overigens nergens iets over dat die wezens intelligentie zouden hebben, het probleem is echter dat zoiets gewoon niet te bewijzen is.

Het is overigens Strassman, niet Strausman, best wel een belediging zelfs. :P

En tja, McKenna zegt, McKenna zegt, ik ben niet bepaald fan van die man, het was niet echt een wetenschapper. Hij werpte vaak ideeën en theoriën op, dat is verder niet erg, want daar kan dan verder over worden nagedacht, maar het betekent niet meteen dat wat hij zegt ook 100% waarheid is.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ben maar blij dat ik "vastzit" in de wetenschappelijke visie en tijdens een DMTtrip denk "Wow, ik zie en ervaar wonderlijke dingen door een krachtig 5HT-2a receptor-agonisme <3".
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Chemistry in the mind.

Het is aan jou om er betekenis aan te geven maar dring die betekenis niet aan ons AUB. Je lijkt wel een Gristen.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Twilight zei:
Heb je het tegen mij of naphta?
Als het tegen mij is: Excuses, het is niet mijn bedoeling om mensen over te halen ofzo. Ik probeer enkel wat te relativeren.
Klik om te vergroten...
Ik had het tegen naphta.
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#18
Heb je het tegen mij of naphta?
Als het tegen mij is: Excuses, het is niet mijn bedoeling om mensen over te halen ofzo. Ik probeer enkel wat te relativeren.
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#19
Oke! :)
Ik kan me best voorstellen dat ik soms ook een beetje door kan schieten, vandaar dat ik het me af vroeg. :P
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#20
Niks heeft betekenis, niks heeft zin en niks heeft een doel, er is geen "echte" waarheid, geen heilige koe, geen absoluut. Wij geven zelf zin aan dingen, en de zin bestaat enkel in ons hoofd. Zolang je dat beseft - dat jij zelf de zin invult omdat zin opzich niet bestaat is dat prima.

Echter, wanneer mensen subjectieve zin (die iedereen heeft) gaan interpreteren als absolute zin (een waarheid die boven alle andere staat, een manier waarop het zou moeten die superieur is) krijg je doodenge shit als religie en fascisme.

Fuseer existentialisme en nihilisme. Accepteer de existentialist in jezelf, maar kijk altijd naar het universum door de lens van het nihilisme en begrijp dat de leegte je de vrijheid heeft er iets van te maken en zelf doelen en betekenissen te stellen, en dat het universum je die niet oplegt maar je vrij laat.

Je kan eventueel ook nog puur nihilistisch gaan redeneren en nergens zin aan invullen (en wsl puur hedonistisch leven), maar dat is niks voor mij, maar het is evengoed *logisch*. Ik ken verder geen andere ideologie behalve die twee die volkomen logisch zijn zonder dat er een inherente fout in zit waarom het niet klopt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."