#1
Het beste is om er niet in te geloven en er voor te kiezen om een normaal leven te leiden, anders gaat het schip steeds verder van wal.
Drientje zei:Chemistry in the mind.
Het is aan jou om er betekenis aan te geven maar dring die betekenis niet aan ons AUB. Je lijkt wel een Gristen.
naptha zei:Ikzelf ben door de westerse psychiatrie bestempeld als schizofreen.Ik heb daar andere ideeen over.In oude culturen werden ''schizofrenen'' aangesteld als mediums die de spirituele wereld ingingen.
Tripper zei:Ja, wie zal het zeggen.. Zijn de mensen in het gekkenhuis wel echt gek of bestempelen we ze als gek omdat we ze gewoon simpelweg niet begrijpen.
Chris Pontius zei:Tripper zei:Ja, wie zal het zeggen.. Zijn de mensen in het gekkenhuis wel echt gek of bestempelen we ze als gek omdat we ze gewoon simpelweg niet begrijpen.
Maar ze blijven gek want ze wijken af van 'het normale'.
cheiron zei:De definitie van gek als 'alles wat afwijkt van het normale' is wel heel erg breed, vind ik.
cheiron zei:Dan zijn wij allemaal hier gek, want het is niet normaal om drugs te gebruiken en daarover te schrijven op een forum.
cheiron zei:Met die definitie is elke andere cultuur dan je eigen ook 'gek'. Gaat nogal ver om te vinden dat iedereen die anders dan de norm is in een gekkenhuis moet.
cheiron zei:Bovendien heeft het gebruiken van psychedelica bij mij wel degelijk een sterk (blijvend) effect op hoe ik de realiteit waarneem wanneer ik weer nuchter ben.
Chris Pontius zei:Ik word ook altijd voor gek verklaard, dus dat klopt nog wel![]()
Chris Pontius zei:cheiron zei:Met die definitie is elke andere cultuur dan je eigen ook 'gek'. Gaat nogal ver om te vinden dat iedereen die anders dan de norm is in een gekkenhuis moet.
Nogmaals, dat hangt er vanaf hoe je de norm definieert. Sowieso vind ik niet dat alle mensen die gek of 'anders' zijn in een gekkenhuis moeten. Er hoeft in mijn ogen maar een klein deel behandeld te worden, de mensen die een gevaar zijn voor anderen.
Chris Pontius zei:cheiron zei:Bovendien heeft het gebruiken van psychedelica bij mij wel degelijk een sterk (blijvend) effect op hoe ik de realiteit waarneem wanneer ik weer nuchter ben.
En ervaar jij dat positief of negatief?
cheiron zei:Ik denk dat het mij er vooral om gaat dat ik het jammer vind dat onze cultuur de norm zou nauw definieert. Een breed spectrum aan ervaringen wordt gewoonweg niet erkend, hoogstens als vorm van 'gekte'.
Chris Pontius zei:Maar als ik jou zo hoor praten krijg ik het idee alsof je het begrip gek als iets negatiefs opvangt. Wat maakt het immers uit als je als gek bestempeld wordt, als het niet perse negatief is?
Zolang je niet nadelig wordt behandeld zie ik 'gek' niet als iets negatiefs.
En natuurlijk zijn er gevallen waar mensen (onterecht) nadelig worden behandeld, maar zo zijn er even goed gevallen waar er niets aan de hand is.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."