Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is "bad" gaan?

Wat is "bad" gaan?

52 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#1
Axxess zei:
is het echt hell?
Klik om te vergroten...
Dat is nog zacht uitgedrukt.
A
AxxessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste mensen,

Ik heb nu kennis mogen maken met paddo's, eerste keer was met 2 vrienden van me kaalkopjes. Heb me daar prima op vermaakt en de set en setting waren perfect. Laatst hadden we de mexicaantjes. (halve portie) en dat was eigenlijk al wat meer wat ik zocht... rustig nadenken en leuke visuals...

De paddo ontmaagding was dus geweest; maar mijn drang om meer te experimenteren was duidelijk aanwezig, op zoek naar misschien wel antwoorden en mezelf te verbeteren door nieuwe inzichten.

Dus heb laatst weer een halve portie mexicaantjes maar dan nu in me eentje omdat ik duidelijk meer in mezelf wou... Prima trip gehad met zn up's en downs' maar nu vraag ik me af wat nou echt het gevoel van 'bad' gaan is? Ik kwam namelijk tot de conclusie dat je niet fout kon gaan...

Wel was er aan het einde van de trip wat verwarring; beetje vergelijkbaar met die ik op Methylone had, lichte vorm van mind fuck... maar deze voelde in tegestelling tot; heel natuurlijk aan.

Wat ervaren jullie als bad? Is dat het moment dat je je niet helemaal top voelt of is het echt hell?
A
AxxessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Verklaar je nader...

Is het een soort van verwarring?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#4
Axxess zei:
Verklaar je nader...

Is het een soort van verwarring?
Klik om te vergroten...
Het is nogal moeilijk uit te leggen. Het is volgens mij ook een beetje persoonlijk hoe je het ervaart.

Het komt erop neer dat je er van overtuigt bent dat het nooit meer stopt, dat je gek bent geworden en/of dat je dood zal gaan.

Het kan voorkomen dat je ook gewoon niet meer weet wie, wat of waar je bent. Hele rare gedachten komen je hoofd binnengeslopen zoals: "Dit gaat echt niet goed, fuck echt echt niet goed!" of "Ik moet mijn naasten verwittigen dat ik dood ga gaan of gek ben geworden."

En het is onvermijdelijk dat je zulke dingen gaat denken en dan wordt het alleen maar erger, lichamelijk voel je je meestal nog wel in orde maar in je hoofd is het gewoon totale chaos.

Je kan niet meer normaal nadenken, je ziet nergens het goede nog van in. Je vraagt je af waarom je in godsnaam bestaat en wat voor nut het heeft dat je bestaat.

En zo kan ik nog wel even doorgaan maar het ligt allemaal in dezelfde lijn.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#5
en dan heb je ook nog het soort bad gaan waarin je niet alleen denkt dat je dood gaat, maar dat je ook letterlijk dood gaat in jouw beleving. zeg maar dat je ook echt niet meer kunt praten met mensen om je heen, omdat jij die mensen niet meer ziet en hoort.
A
AxxessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kan die manier van denken met de persoonlijkheid te maken hebben?

Ik heb redelijk heftig geëxperimenteerd met methylone en daar behoorlijke mind fucks van gehad; heb die zooi ook weggegooid omdat ik daar eigenlijk wel klaar mee was.

Het bad gaan duid dus op een te hoge dosis of zijn dit gedachte stromen die ook bij lage dosis binnen kunnen stromen?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dione zei:
en dan heb je ook nog het soort bad gaan waarin je niet alleen denkt dat je dood gaat, maar dat je ook letterlijk dood gaat in jouw beleving. zeg maar dat je ook echt niet meer kunt praten met mensen om je heen, omdat jij die mensen niet meer ziet en hoort.
Klik om te vergroten...
Praten maakt het veelal ook alleen maar erger, ik kon ook niet meer praten. Mijn zinnen kwamen er incoherent uit, gewoon gebrabbel. En als je dat hoort ga je alleen nog maar meer bad, het voelt ook gewoon kut om te praten dan.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#8
Axxess zei:
Kan die manier van denken met de persoonlijkheid te maken hebben?

Ik heb redelijk heftig geëxperimenteerd met methylone en daar behoorlijke mind fucks van gehad; heb die zooi ook weggegooid omdat ik daar eigenlijk wel klaar mee was.

Het bad gaan duid dus op een te hoge dosis of zijn dit gedachte stromen die ook bij lage dosis binnen kunnen stromen?
Klik om te vergroten...
Het ligt echt niet aan een te hoge dosis, of toch niet alleen. Het ligt vooral aan de set & setting, uiteraard heb je minder kans om bad te gaan bij lagere dosissen omdat je het iets beter kan sturen.

Volgens mij ligt het ook aan het middel zelf dat je gebruikt.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#9
KoxBox zei:
Dione zei:
en dan heb je ook nog het soort bad gaan waarin je niet alleen denkt dat je dood gaat, maar dat je ook letterlijk dood gaat in jouw beleving. zeg maar dat je ook echt niet meer kunt praten met mensen om je heen, omdat jij die mensen niet meer ziet en hoort.
Klik om te vergroten...
Praten maakt het veelal ook alleen maar erger, ik kon ook niet meer praten. Mijn zinnen kwamen er incoherent uit, gewoon gebrabbel. En als je dat hoort ga je alleen nog maar meer bad, het voelt ook gewoon kut om te praten dan.
Klik om te vergroten...

ja maar dat is nog weer anders dan dat je niet kunt praten met de mensen die bij je zijn omdat ze er voor jou niet zijn. ik heb een bad trip gehad waarin ik wel de hele tijd praatte, maar dat deed ik met mensen die er niet in t echt waren. voor mij waren ze echter levensecht. de omgeving die ik zag was er in t echt ook niet, maar voor mij was het levensecht. daarentegen zag ik dus niet de mensen en de omgeving die er in werkelijkheid wel waren.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#10
Axxess zei:
Ervaren jullie het dan wel als een les? of is het gewoon een nare toestand wat je zomaar overkomt?
Klik om te vergroten...
Valt een beetje te zien, ligt aan de situatie. Ik ben al eens bad gegaan waar ik wel wat geleerd had maar ook al waar ik gewoon zodanig slecht ging dat er niets aan te leren viel.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dione zei:
KoxBox zei:
Dione zei:
en dan heb je ook nog het soort bad gaan waarin je niet alleen denkt dat je dood gaat, maar dat je ook letterlijk dood gaat in jouw beleving. zeg maar dat je ook echt niet meer kunt praten met mensen om je heen, omdat jij die mensen niet meer ziet en hoort.
Klik om te vergroten...
Praten maakt het veelal ook alleen maar erger, ik kon ook niet meer praten. Mijn zinnen kwamen er incoherent uit, gewoon gebrabbel. En als je dat hoort ga je alleen nog maar meer bad, het voelt ook gewoon kut om te praten dan.
Klik om te vergroten...

ja maar dat is nog weer anders dan dat je niet kunt praten met de mensen die bij je zijn omdat ze er voor jou niet zijn. ik heb een bad trip gehad waarin ik wel de hele tijd praatte, maar dat deed ik met mensen die er niet in t echt waren. voor mij waren ze echter levensecht. de omgeving die ik zag was er in t echt ook niet, maar voor mij was het levensecht. daarentegen zag ik dus niet de mensen en de omgeving die er in werkelijkheid wel waren.
Klik om te vergroten...
Welke drug had je op? Ik kan me niet voorstellen dat bv. paddo's zoiets kunnen veroorzaken.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#12
KoxBox zei:
Welke drug had je op? Ik kan me niet voorstellen dat bv. paddo's zoiets kunnen veroorzaken.
Klik om te vergroten...

LSD en heb hetzelfde gehad met paddo's, maar dat was na die LSD trip.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dione zei:
KoxBox zei:
Welke drug had je op? Ik kan me niet voorstellen dat bv. paddo's zoiets kunnen veroorzaken.
Klik om te vergroten...

LSD en heb hetzelfde gehad met paddo's, maar dat was na die LSD trip.
Klik om te vergroten...
Dat je mensen zag die er niet waren? Lijkt me nogal extreem, dat is al meer een delirium dan hallucineren.
A
AxxessLid
01-01-2024, 00:00
#14
En dat stuur wat ik nog wel redelijk goed vasthad met 2 handen dat raak je dus gewoon kwijt als je bad gaat?

Is daarom LSD veel prettiger voor de meeste? dat je het stuur vasthoud en dus de richting bepaald?
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#15
KoxBox zei:
Dione zei:
KoxBox zei:
Welke drug had je op? Ik kan me niet voorstellen dat bv. paddo's zoiets kunnen veroorzaken.
Klik om te vergroten...

LSD en heb hetzelfde gehad met paddo's, maar dat was na die LSD trip.
Klik om te vergroten...
Dat je mensen zag die er niet waren? Lijkt me nogal extreem, dat is al meer een delirium dan hallucineren.
Klik om te vergroten...

Ja. Kan heel goed hoor. Ken veel meer mensen die het zelfde hebben gehad. Kwestie van verkeerde moment, verkeerde setting, verkeerde dosis.
A
AxxessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ervaren jullie het dan wel als een les? of is het gewoon een nare toestand wat je zomaar overkomt?
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#17
KoxBox zei:
Axxess zei:
Verklaar je nader...

Is het een soort van verwarring?
Klik om te vergroten...
Het is nogal moeilijk uit te leggen. Het is volgens mij ook een beetje persoonlijk hoe je het ervaart.

Het komt erop neer dat je er van overtuigt bent dat het nooit meer stopt, dat je gek bent geworden en/of dat je dood zal gaan.

Het kan voorkomen dat je ook gewoon niet meer weet wie, wat of waar je bent. Hele rare gedachten komen je hoofd binnengeslopen zoals: "Dit gaat echt niet goed, fuck echt echt niet goed!" of "Ik moet mijn naasten verwittigen dat ik dood ga gaan of gek ben geworden."

En het is onvermijdelijk dat je zulke dingen gaat denken en dan wordt het alleen maar erger, lichamelijk voel je je meestal nog wel in orde maar in je hoofd is het gewoon totale chaos.

Je kan niet meer normaal nadenken, je ziet nergens het goede nog van in. Je vraagt je af waarom je in godsnaam bestaat en wat voor nut het heeft dat je bestaat.

En zo kan ik nog wel even doorgaan maar het ligt allemaal in dezelfde lijn.
Klik om te vergroten...


Dat heb ik zo'n beetje elke keer dat ik trip. :tearsofjoy:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#18
Chris Pontius zei:
KoxBox zei:
Axxess zei:
Verklaar je nader...

Is het een soort van verwarring?
Klik om te vergroten...
Het is nogal moeilijk uit te leggen. Het is volgens mij ook een beetje persoonlijk hoe je het ervaart.

Het komt erop neer dat je er van overtuigt bent dat het nooit meer stopt, dat je gek bent geworden en/of dat je dood zal gaan.

Het kan voorkomen dat je ook gewoon niet meer weet wie, wat of waar je bent. Hele rare gedachten komen je hoofd binnengeslopen zoals: "Dit gaat echt niet goed, fuck echt echt niet goed!" of "Ik moet mijn naasten verwittigen dat ik dood ga gaan of gek ben geworden."

En het is onvermijdelijk dat je zulke dingen gaat denken en dan wordt het alleen maar erger, lichamelijk voel je je meestal nog wel in orde maar in je hoofd is het gewoon totale chaos.

Je kan niet meer normaal nadenken, je ziet nergens het goede nog van in. Je vraagt je af waarom je in godsnaam bestaat en wat voor nut het heeft dat je bestaat.

En zo kan ik nog wel even doorgaan maar het ligt allemaal in dezelfde lijn.
Klik om te vergroten...


Dat heb ik zo'n beetje elke keer dat ik trip. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Fijn. :grin:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#19
Axxess zei:
En dat stuur wat ik nog wel redelijk goed vasthad met 2 handen dat raak je dus gewoon kwijt als je bad gaat?

Is daarom LSD veel prettiger voor de meeste? dat je het stuur vasthoud en dus de richting bepaald?
Klik om te vergroten...
Ja en nee, het is niet omdat de drug je gedachten overneemt dat je daarom bad gaat.
Maar het is wel zo dat als je bad gaat dat de drug je gedachten overneemt.

Sommigen vinden het leuk als de drug even alles overneemt, maar het kan behoorlijk beangstigend zijn voor anderen. Zeker de eerste keer dan weet je echt niet wat je overkomt.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#20
KoxBox zei:
Fijn. :grin:
Klik om te vergroten...
Nee erg ongemakkelijk, maar een bad-trip zou ik het niet gelijk noemen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."