#1
Ik sluit me hier ontzettend bij aan. Ik ben vorig jaar begonnen met trippen en ik deed het toen meteen best veel ik was er zo enthousiast over dat de één na de andere vriend het ook met me wou proberen. Ook omdat ik mezelf heel goed inlees en een soort boek/naslagwerk was voor mijn vrienden.
Sommige trips waren gewoon leuk sommige waren heel leerzaam en diep. Mijn eerste wist ik niet zo goed wat te verwachten. Ik verwachte vooral veel leuke visuele grapjes maar ik kreeg vooral mentaal een enorme verruiming en dat vond ik zoveel mooier dan de "trucjes"
Nu als ik mensen over trippen vertel vergeet ik zelfs te zeggen dat je van alles ziet bewegen en de ene screensaver na de andere in je hoofd voorbij ziet komen. Dat is voor mij niet de meerwaarde van trippen. Ik gebruik het als reset knop van mijn hersenenen en ik heb daarna vaak weer een frisse kijk en een schoon gevoel in mijn hoofd.
Nu voelde ik me vanaf Maart wat minder lekker in mijn vel en heb dus ook niet meer echt getript. (behalve 2CB maar goed dit is voor mij geen trippen) Trippen gaat voor mij om het mindspel. Ik heb nu ook minder de behoefte om het vaak te doen. En niet iedere trip hoeft diep te zijn maar het mag wel ik zie wel wat het me brengt.
Sommige trips waren gewoon leuk sommige waren heel leerzaam en diep. Mijn eerste wist ik niet zo goed wat te verwachten. Ik verwachte vooral veel leuke visuele grapjes maar ik kreeg vooral mentaal een enorme verruiming en dat vond ik zoveel mooier dan de "trucjes"
Nu als ik mensen over trippen vertel vergeet ik zelfs te zeggen dat je van alles ziet bewegen en de ene screensaver na de andere in je hoofd voorbij ziet komen. Dat is voor mij niet de meerwaarde van trippen. Ik gebruik het als reset knop van mijn hersenenen en ik heb daarna vaak weer een frisse kijk en een schoon gevoel in mijn hoofd.
Nu voelde ik me vanaf Maart wat minder lekker in mijn vel en heb dus ook niet meer echt getript. (behalve 2CB maar goed dit is voor mij geen trippen) Trippen gaat voor mij om het mindspel. Ik heb nu ook minder de behoefte om het vaak te doen. En niet iedere trip hoeft diep te zijn maar het mag wel ik zie wel wat het me brengt.
Psychedelibee zei:Als je het puur voor entertainment gebruikt niet inderdaad, maar als je gebruikt om wat over jezelf te leren wel. Psychedelica zijn geen speelgoed en juist de meer duistere/minder vrolijke trips zijn vaak het meest leerzaam, alleen je moet er wel voor open staan. Als je jezelf in een badtrip over geeft aan de inzichten zul je er eerder herboren uitkomen dan dat je er in blijft hangen.when-the-trip-go-bad zei:eerlijk gezegd vindt ik 100 goede trips 1 badtrip niet waard
Probleem is alleen dat veel mensen, waaronder jij volgens mij, psychedelica gebruiken puur voor de fun. Dat kan lang goed gaan tot je het punt bereikt dat het in enen zo confronterend wordt dat je niet weet wat je er mee aan moet. Als je je dan gaat verzetten tegen zo'n trip loop je helaas het risico dat je er een trauma aan over houd of in jouw geval hppd.
Daarnaast is elke 2 weken trippen gewoon al snel te vaak. Je moet alleen trippen als je je goed voelt en je eerdere trips hebt verwerkt. De enige die weet wanneer het weer kan ben jij zelf. Ik trip soms ook wel eens met maar 1 week rust ertussen en andere keren kunnen daar meerdere maanden tussen zitten. Hangt af van hoe ik in mijn vel zit en hoe druk mijn dagelijks leven is.
Heel vervelend voor je dat het zo heeft uitgepakt, maar wat ik zo lees heb je het ook met de verkeerde intenties gebruikt en heb je jezelf te weinig geïnformeerd over de mogelijke risico's van gebruik. Überhaupt drugs gebruiken om te vluchten is niet verstandig omdat dat snel tot verslaving leidt. Maar psychedelica zijn bovendien geen vlucht middelen ze versterken juist je huidige mindset en als je het als vlucht middel gaat gebruiken kan het snel fout gaan. Verder is het helaas heel naïef om te denken dat iets wat legaal is ook onschuldig is. De huidige drugs wetgeving heeft bijzonder weinig met de risico's te maken, anders was alcohol ook gewoon verboden geweest. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik psychedelica persoonlijk redelijk lage risico's vind hebben mits juist gebruikt.