#1
Hier is de nieuwe update ervan, nu helpen de foto's wel denk ik om te beoordelen of het een slechte schimmel/infectie/enz. is.
http://imgur.com/a/OMMlP
Mvg, LeoWou
http://imgur.com/a/OMMlP
Mvg, LeoWou
MeejheM zei:veel verstand heb ik er niet van, maar zo te zien hebben ze genoeg vocht. in elk geval niet te weinig. ik zou die zak lekker dichtknopen, besmetting is het grootste gevaar voor paddo's toch?
Psychedelibee zei:Ik heb je nieuwe topic even samengevoegd met je oude topic, graag niet elke keer een nieuw topic aanmaken.
Wat betreft je vragen kan ik je helaas niet helpen, aangezien ik zelf helemaal geen ervaring heb met het kweken van paddo's.
Er zitten er wel een paar tussen volgens mij, maar redelijk beperkt helaas.Leowou zei:Echt niemand met verstand van paddo's hier?![]()
Ziet er goed uit, al had ik altijd een stuk meer mycelium (pluizig wit spul) op de bodem. Als ze bij mij de grootte van die van jou op de foto hadden, dan ging het altijd heel snel vanaf daar en stond de bak een paar dagen later ofwel vol met allemaal kleine, of met een aantal hele grote.1. Ik zou graag willen weten of deze goed gaan.
Dat is dat mycelium waar ik het over had. Het lijkt nogal weinig bij jou.2. De paddo's hebben witte plushen op hun steel en onder aan het hoedje is dit normaal? (De kweekkit staat niet in de perfectste ruimte voor wat ze nodig hebben, en er hing al 1week hetzelfde water aan de zak ook best veel water)
Waarom heb je dat eigenlijk gedaan? Het liefst haal je die kweekkit niet uit de filterzak aangezien de kans op contaminatie anders veel groter wordt. Sproei alleen dagelijks of wanneer nodig wat water in de zak en dan niet recht op de kweekbak maar tegen de binnenkanten van de zak. Het hoort juist vochtig te zijn.3. Ik heb de paddo kweekset net uit de zak gehaald, en de filterbag afgedroogd met een handdoek. En heb opnieuw de filterbag besproeit met water en de kweekkit er weer in gezet. Mocht dit?
Ja. Mits het mycelium is en niet een verkeerde schimmel (maar dat verschil kun je zien en ruiken)4. De grond staan ook vol plushes? is het normaal?
Valt allemaal wel mee.5. De witte puntjes op de hoed zijn zo dik?
Dat is normaal. Soms zitten er nogal afwijkende vormen bij.6. Is de grootste paddo die rechtstaat een afwijking of is het normaal?
2. De paddo's hebben witte plushen op hun steel en onder aan het hoedje is dit normaal? (De kweekkit staat niet in de perfectste ruimte voor wat ze nodig hebben, en er hing al 1week hetzelfde water aan de zak ook best veel water)
Dat is dat mycelium waar ik het over had. Het lijkt nogal weinig bij jou.
MeejheM zei:ik weet weinig van paddestoelen kweken, maar je laatste post vind ik onduidelijk. voor concrete antwoorden kun je het beste concrete vragen stellen.
Sjeepee1965 zei:Misschien een tip voor de volgende keer.
Niet te vaak met de plantenspuit en de growbag dicht houden.
Lijkt echt op teveel water.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."