Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer truffels (MushRocks)

Eerste keer truffels (MushRocks)

48 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
G
Graaf BraculaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Oké… anywayyyy…
4 a 5 uren van tevoren eten doet men niet zonder reden. En om nu te horen dat dus aardig wat mensen de truffels met wat voedsel door hun kanaal drukken (hoe je het ook wilt noemen) vind ik dus wel apart.
Wat is dan het nut van het niet eten… (behalve dat alle suikers je lichaam verlaten) als je het uiteindelijk tóch wel gaat doen.
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zou het niet een beetje persoonsgebonden zijn? De een vind een compleet lege maag prettig waar een ander wel iets moet eten...in zijn kanaal moet drukken, excuus. Geen exacte wetenschap lijkt me
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Graaf Bracula zei:
Oké… anywayyyy…
4 a 5 uren van tevoren eten doet men niet zonder reden. En om nu te horen dat dus aardig wat mensen de truffels met wat voedsel door hun kanaal drukken (hoe je het ook wilt noemen) vind ik dus wel apart.
Wat is dan het nut van het niet eten… (behalve dat alle suikers je lichaam verlaten) als je het uiteindelijk tóch wel gaat doen.
Klik om te vergroten...

Het nut van niet eten is over het algemeen: minder misselijkheid. Maar voor mij (en blijkbaar met mij nog enkele anderen) geldt dat die misselijkheid afneemt als we wél iets lichts in ons kanaal drukken op voorhand.

Nog steeds lol om de lompheid van de uitdrukking in je kanaal drukken, laf it. xD
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben huiverig om paddo's of truffels te combineren met dingen die ik lekker vind. Zo heb ik chocolade bolletjes vla for life verpest voor mezelf.
G
Graaf BraculaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bedankt voor alle tips, jongens. Ik ben weer wat wijzer.

De setting is bij mij thuis. Uiteraard een vertrouwde omgeving.
Ik zal alle benodigdheden in huis halen en klaarzetten.
Ik ben er klaar voor :grin:
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#6
Graaf Bracula zei:
Ik zat te twijfelen tussen deze of Kapitein Braak :grinning:
Klik om te vergroten...

Haha. Deze is inderdaad de goede keuze :P
G
Graaf BraculaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fenrir zei:
Edit: toffe naam trouwens, @Graaf Bracula :grin:
Klik om te vergroten...

Ik zat te twijfelen tussen deze of Kapitein Braak :grinning:
G
Graaf BraculaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Eik zei:
Ik denk dat 10 gram truffels een mooie dosis is voor een eerste kennismaking. Ik zou overigens wel de hele 10 gram in 1 keer opeten en niet langzaam proberen "bij te nemen" dat werkt bij psychedelica niet zo goed.
Klik om te vergroten...

Thanks voor deze tip.
Nu heb ik alleen geen weegschaal. Ik zit er daarom aan te denken om het bakje van 15gr in 3 gelijke stukken te verdelen, en daarvan 2 delen op te eten.
Gebeurt dit vaker op deze manier? Of gebruikt iedereen echt een weegschaal?
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#9
Graaf Bracula zei:
Thanks voor deze tip.
Nu heb ik alleen geen weegschaal. Ik zit er daarom aan te denken om het bakje van 15gr in 3 gelijke stukken te verdelen, en daarvan 2 delen op te eten.
Gebeurt dit vaker op deze manier? Of gebruikt iedereen echt een weegschaal?
Klik om te vergroten...
Die manier is prima toch. 9 of 11 gram zou niet zoveel verschil moeten maken. Ieder knolletje verschilt ook per sterkte, dus de ene 9 gram zou sterker kunnen zijn dan een andere 11 gram.

Beste zou zijn als je alles vermaalt en dan 2/3 daarvan opeet, dan kun je er vanuit gaan dat iedere gram even sterk is, maar zelf zou ik het te omslachtig vinden.

Dus ik zou zeggen: gewoon net niet het hele bakje opeten. (En dan bedoel ik de inhoud, laat het bakje maar achterwege)
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#10
Graaf Bracula zei:
Thanks voor deze tip.
Nu heb ik alleen geen weegschaal. Ik zit er daarom aan te denken om het bakje van 15gr in 3 gelijke stukken te verdelen, en daarvan 2 delen op te eten.
Gebeurt dit vaker op deze manier? Of gebruikt iedereen echt een weegschaal?
Klik om te vergroten...

Volgens mij is dat prima! Ik denk niet dat je een wezenlijk andere trip zult hebben als je 1 gram meer of minder neemt. Probeer gewoon een beetje precies te zijn zodat je ergens tussen die 9 en 11 zit. Dan zit je mooi in de range dat je er wel iets van voelt zonder dat het al te overweldigend zal zijn. Bij truffels zal het verschil tussen de 'batches' (verschillende ladingen van hetzelfde natuurproduct in dit geval) wel eens groter kunnen zijn dan jouw inprecisie met wegen.

Probeer het gewoon over je heen te laten komen en er lekker van te genieten!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
mikoz zei:
Beste zou zijn als je alles vermaalt en dan 2/3 daarvan opeet, dan kun je er vanuit gaan dat iedere gram even sterk is, maar zelf zou ik het te omslachtig vinden.
Klik om te vergroten...
Is niet veel moeite. Ik prak het nu altijd tot moes met een vork, maar dat is ook omdat ik er nu altijd thee van zet. Voor mij geen zure tripknollen oppeuzelen meer. :tongueclosed:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Is niet veel moeite. Ik prak het nu altijd tot moes met een vork, maar dat is ook omdat ik er nu altijd thee van zet. Voor mij geen zure tripknollen oppeuzelen meer. :tongueclosed:
Klik om te vergroten...

Haha zure tripknollen.

Ik prak ze ook tot moes met een vork en gooi ze in cupasoup tomaat. Ideaal.
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#13
jammer van je vla. Wat olifant zegt deed ik ook wel eens. In de cup a soup (chinese tomaat) geen zure smaak at all :blush:.
(Edit: ik deed dit trouwens met die gedroogde, vermaalde truffels. Dus geen idee of er zurigheid overblijft als je dit met verse doet?)

Nog een tip trouwens: als je je truffels wilt bewaren kun je ze drogen. Heb ik ook gedaan. Nu, een half jaar later, hebben ze nog de zelfde sterkte. Ik vermaal ze met een wietgrinder, gaat een beetje lastig soms(gedroogde teuffels zijn net steentjes) maar het werkt:grimacing:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Je hebt ook speciale truffel grinders hè. :)
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Ik ben huiverig om paddo's of truffels te combineren met dingen die ik lekker vind. Zo heb ik chocolade bolletjes vla for life verpest voor mezelf.
Klik om te vergroten...

True that. Ik moet toegeven dat ik sindsdien de smaak tomaat ook niet meer 'zomaar' kan eten zonder gegarandeerde truffel-associatie. Het is volgens mij meer het idee dat ze erin zitten en dat ik wéét hoe ze smaken, denk ik, want toen ik een keer samen met mijn zusje truffels deed en ze op dezelfde manier door de soep had gedaan, proefde zij het helemaal niet, terwijl ik toch wel altijd wat moeite heb om het weg te werken.

Ik kan me voorstellen dat de smaak beter detecteerbaar blijft gemengd wanneer gemengd door zoete dingen. Toch jammer van de bolletjesvla. :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Roze olifant zei:
True that. Ik moet toegeven dat ik sindsdien de smaak tomaat ook niet meer 'zomaar' kan eten zonder gegarandeerde truffel-associatie. Het is volgens mij meer het idee dat ze erin zitten en dat ik wéét hoe ze smaken, denk ik, want toen ik een keer samen met mijn zusje truffels deed en ze op dezelfde manier door de soep had gedaan, proefde zij het helemaal niet, terwijl ik toch wel altijd wat moeite heb om het weg te werken.

Ik kan me voorstellen dat de smaak beter detecteerbaar blijft gemengd wanneer gemengd door zoete dingen. Toch jammer van de bolletjesvla. :wink:
Klik om te vergroten...
Tomaat moet ik er zeker niet mee mixen, dat gebruik ik bijna overal bij. :wink:

En het is inderdaad de associatie. Maar ik ruik en proef ze dan alsof ze echt erin zitten.
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze olifant zei:
Is het ook. Ordinair tot en met.
Klik om te vergroten...
Waarom gebruik je het dan?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Iskra zei:
Waarom gebruik je het dan?
Klik om te vergroten...

Waarom niet?
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#19
Roze olifant zei:
Waarom niet?
Klik om te vergroten...

Dat kan ik niet voor je beantwoorden.
Ik zelf vind het een heel lomp woord voor zoiets moois als eten. Nassen voelt heel erg westers, snel iets naar binnen proppen om je weer voldaan te voelen, al staand of zittend in de auto fiets of trein.

Maar van mij mag je het woord nassen gebruiken, ik hoef je niet aan te kijken als je het woord uitspreekt.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
Iskra zei:
Dat kan ik niet voor je beantwoorden.
Ik zelf vind het een heel lomp woord voor zoiets moois als eten. Nassen voelt heel erg westers, snel iets naar binnen proppen om je weer voldaan te voelen, al staand of zittend in de auto fiets of trein.

Maar van mij mag je het woord nassen gebruiken, ik hoef je niet aan te kijken als je het woord uitspreekt.
Klik om te vergroten...

Het is een vies woord, in deze context gebruikt voor iets wat enorm vies smaakt, namelijk truffels.

Oh, ik mag het wel van je gebruiken? Nou, is dat even fijn zeg.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."