Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer truffels (MushRocks)

Eerste keer truffels (MushRocks)

48 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
G
Graaf BraculaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi!

Ik ben nieuw op het forum en ik gooi er maar gelijk een berichtje in :grin:

Ik ga vrijdag voor de eerste keer truffels eten samen met een vriend die al ervaring heeft met psychedelics.
We zijn van plan het rustig op te bouwen naar 10 gram, misschien meer. Ik wil namelijk wel goed merken wat truffels met je doet.

Wat ik het beste kan eten voor m'n trip?
Ik wil ongeveer 4 tot 5 uur van tevoren niets meer eten maar maakt het nog uit wat ik opeet?

Ik ben benieuw naar de mening / ervaring van gebruikers. Zeker als het om de MushRocks gaan.

Alvast bedankt :upsidedown:
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#2
Welkom op het forum @Graaf Bracula !
Leuk dat je interesse hebt in het verkennen van psychedelica. Ik denk dat 10 gram truffels een mooie dosis is voor een eerste kennismaking. Het soort truffels maakt in het algemeen niet zo veel uit al zijn enkele soorten wat potenter dan anderen. Ik zou overigens wel de hele 10 gram in 1 keer opeten en niet langzaam proberen "bij te nemen" dat werkt bij psychedelica niet zo goed.

4-5 uur voor het trippen een gezonde voedzame maaltijd eten klinkt perfect. Tijdens een psilocybine trip heb ik zelf nooit behoefte aan eten maar je zou voor de zekerheid wat fruit (bramen, frambozen, besjes etc) klaar kunnen zetten...
Verder is het belangrijk dat je lekker in je vel zit op het moment dat je gaat trippen en dat je alles gewoon over je heen laat komen. Zelf zou ik depressieve of agressieve muziek vermijden tijdens een trip.

Fijn trouwens dat je een trip-partner hebt die al wat ervaring heeft. Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen. Als dit bevalt kun je later altijd nog een hogere dosis proberen...
M
MeshLid
01-01-2024, 00:00
#3
Klinkt dat je jezelf al prima hebt ingelezen, laat jezelf lekker meeslepen door de trip, het eerste halfuurtje kan soms ongemakkelijk voelen, door bodyload of misselijkheid. Als je gewoon relax blijft krijg je een prima trip.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Graaf Bracula zei:
Oké… anywayyyy…
4 a 5 uren van tevoren eten doet men niet zonder reden. En om nu te horen dat dus aardig wat mensen de truffels met wat voedsel door hun kanaal drukken (hoe je het ook wilt noemen) vind ik dus wel apart.
Wat is dan het nut van het niet eten… (behalve dat alle suikers je lichaam verlaten) als je het uiteindelijk tóch wel gaat doen.
Klik om te vergroten...

Het nut van niet eten is over het algemeen: minder misselijkheid. Maar voor mij (en blijkbaar met mij nog enkele anderen) geldt dat die misselijkheid afneemt als we wél iets lichts in ons kanaal drukken op voorhand.

Nog steeds lol om de lompheid van de uitdrukking in je kanaal drukken, laf it. xD
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben huiverig om paddo's of truffels te combineren met dingen die ik lekker vind. Zo heb ik chocolade bolletjes vla for life verpest voor mezelf.
G
Graaf BraculaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mesh zei:
Klinkt dat je jezelf al prima hebt ingelezen, laat jezelf lekker meeslepen door de trip, het eerste halfuurtje kan soms ongemakkelijk voelen, door bodyload of misselijkheid. Als je gewoon relax blijft krijg je een prima trip.
Klik om te vergroten...

Ik doe inderdaad al enige tijd onderzoek naar het gebruik van psychedelica. Ook aardig wat ervaringen/tripreports gelezen.

De term “bodyload” blijft mij toch enigszins onbekend. Ik heb er verschillende dingen over gelezen… maar wat het nou precies is…?
B
BeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Spannend!
Hier wat tips (uit ervaring):
1. Inderdaad een paar uur vantevoren niet meer eten, probeer de dag zelf sowieso redelijk licht te eten.
2. Set en setting is belangrijk, dus zorgt dat je een comfortabele ruimte hebt en samen bent met iemand die je kent en vertrouwt.
3. Zet eea klaar aan spullen die je denkt te gebruiken, je zou denken dat een kast niet ver lopen is maar dat zal tegenvallen (los van alle afleiding onderweg naar de kast). Ook wat eten/drinken neerzetten, blijf goed drinken. Water is het lekkerst. Fruit ook.
4. Ik maak graag vantevoren een lijstje met muziek om te draaien. Wat bij mij goed werkt is muziek waar veel in gebeurt en met een flink diepe bass of juist het typische psychedelische :wink:
5. Comfortabele kleding is key
6. Laat het over je heen komen
7. En niet onbelangrijk, ik heb altijd druivensuiker in de buurt mocht het toch te heftig worden. Zelf heb ik het nooit gebruikt, maar het is fijn om achter de hand te houden.

MushRocks heb ik ook gegeten, dat was bij mij erg visueel en lacherig. Maar heel veel verschil zit er niet tussen verschillende soorten.

Geniet ervan, er zal een wereld voor je opengaan
B
BeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Graaf Bracula zei:
Ik doe inderdaad al enige tijd onderzoek naar het gebruik van psychedelica. Ook aardig wat ervaringen/tripreports gelezen.

De term “bodyload” blijft mij toch enigszins onbekend. Ik heb er verschillende dingen over gelezen… maar wat het nou precies is…?
Klik om te vergroten...

Je lijf voelt anders. Ik heb afgelopen week getript en voelde me bijvoorbeeld bijzonder licht, je coordinatie is een beetje "off" maar ook weer niet. Je hebt voor je gevoel gewoon iets minder controle. Ik ga soms ook in rare houdingen zitten omdat je sensaties gewoon veranderen. Ikzelf heb vaak dat ik daardoor perongeluk mijn been afknel en met een slapend been zit, dat is intens :tearsofjoy:
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#9
Graaf Bracula zei:
De term “bodyload” blijft mij toch enigszins onbekend. Ik heb er verschillende dingen over gelezen… maar wat het nou precies is…?
Klik om te vergroten...

Grofweg: alle ongewenste lichamelijke effecten die een drug veroorzaakt. (Er heeft vast iemand een elegantere definitie though?)
Voorbeelden: gespannen spieren, maagpijn, diarree, kramp, hoofdpijn, trillende handen, onaangenaam gevoel van kou of hitte, oorsuizen door verhoogde bloeddruk, ...

Bodyload is imo ook enigszins subjectief. Als je iets niet vervelend vindt is het geen ongewenst effect en dus geen bodyload.

Bij truffels kun je vaak een onrustige maag en darmen verwachten, en spierspanning.

Edit: toffe naam trouwens, @Graaf Bracula :grin:
B
BeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Is dat bodyload? Weer wat geleerd. Ik herken het wel, maar heb er niet echt last van (te druk met andere dingen). Vooral in de come up ben ik vaak wat koortsig om het zo te omschrijven.
G
Graaf BraculaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bedankt voor alle tips, jongens. Ik ben weer wat wijzer.

De setting is bij mij thuis. Uiteraard een vertrouwde omgeving.
Ik zal alle benodigdheden in huis halen en klaarzetten.
Ik ben er klaar voor :grin:
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#12
Graaf Bracula zei:
Ik zat te twijfelen tussen deze of Kapitein Braak :grinning:
Klik om te vergroten...

Haha. Deze is inderdaad de goede keuze :P
G
Graaf BraculaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Fenrir zei:
Edit: toffe naam trouwens, @Graaf Bracula :grin:
Klik om te vergroten...

Ik zat te twijfelen tussen deze of Kapitein Braak :grinning:
G
Graaf BraculaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Eik zei:
Ik denk dat 10 gram truffels een mooie dosis is voor een eerste kennismaking. Ik zou overigens wel de hele 10 gram in 1 keer opeten en niet langzaam proberen "bij te nemen" dat werkt bij psychedelica niet zo goed.
Klik om te vergroten...

Thanks voor deze tip.
Nu heb ik alleen geen weegschaal. Ik zit er daarom aan te denken om het bakje van 15gr in 3 gelijke stukken te verdelen, en daarvan 2 delen op te eten.
Gebeurt dit vaker op deze manier? Of gebruikt iedereen echt een weegschaal?
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#15
Graaf Bracula zei:
Thanks voor deze tip.
Nu heb ik alleen geen weegschaal. Ik zit er daarom aan te denken om het bakje van 15gr in 3 gelijke stukken te verdelen, en daarvan 2 delen op te eten.
Gebeurt dit vaker op deze manier? Of gebruikt iedereen echt een weegschaal?
Klik om te vergroten...
Die manier is prima toch. 9 of 11 gram zou niet zoveel verschil moeten maken. Ieder knolletje verschilt ook per sterkte, dus de ene 9 gram zou sterker kunnen zijn dan een andere 11 gram.

Beste zou zijn als je alles vermaalt en dan 2/3 daarvan opeet, dan kun je er vanuit gaan dat iedere gram even sterk is, maar zelf zou ik het te omslachtig vinden.

Dus ik zou zeggen: gewoon net niet het hele bakje opeten. (En dan bedoel ik de inhoud, laat het bakje maar achterwege)
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#16
Graaf Bracula zei:
Thanks voor deze tip.
Nu heb ik alleen geen weegschaal. Ik zit er daarom aan te denken om het bakje van 15gr in 3 gelijke stukken te verdelen, en daarvan 2 delen op te eten.
Gebeurt dit vaker op deze manier? Of gebruikt iedereen echt een weegschaal?
Klik om te vergroten...

Volgens mij is dat prima! Ik denk niet dat je een wezenlijk andere trip zult hebben als je 1 gram meer of minder neemt. Probeer gewoon een beetje precies te zijn zodat je ergens tussen die 9 en 11 zit. Dan zit je mooi in de range dat je er wel iets van voelt zonder dat het al te overweldigend zal zijn. Bij truffels zal het verschil tussen de 'batches' (verschillende ladingen van hetzelfde natuurproduct in dit geval) wel eens groter kunnen zijn dan jouw inprecisie met wegen.

Probeer het gewoon over je heen te laten komen en er lekker van te genieten!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
mikoz zei:
Beste zou zijn als je alles vermaalt en dan 2/3 daarvan opeet, dan kun je er vanuit gaan dat iedere gram even sterk is, maar zelf zou ik het te omslachtig vinden.
Klik om te vergroten...
Is niet veel moeite. Ik prak het nu altijd tot moes met een vork, maar dat is ook omdat ik er nu altijd thee van zet. Voor mij geen zure tripknollen oppeuzelen meer. :tongueclosed:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Is niet veel moeite. Ik prak het nu altijd tot moes met een vork, maar dat is ook omdat ik er nu altijd thee van zet. Voor mij geen zure tripknollen oppeuzelen meer. :tongueclosed:
Klik om te vergroten...

Haha zure tripknollen.

Ik prak ze ook tot moes met een vork en gooi ze in cupasoup tomaat. Ideaal.
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#19
jammer van je vla. Wat olifant zegt deed ik ook wel eens. In de cup a soup (chinese tomaat) geen zure smaak at all :blush:.
(Edit: ik deed dit trouwens met die gedroogde, vermaalde truffels. Dus geen idee of er zurigheid overblijft als je dit met verse doet?)

Nog een tip trouwens: als je je truffels wilt bewaren kun je ze drogen. Heb ik ook gedaan. Nu, een half jaar later, hebben ze nog de zelfde sterkte. Ik vermaal ze met een wietgrinder, gaat een beetje lastig soms(gedroogde teuffels zijn net steentjes) maar het werkt:grimacing:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Je hebt ook speciale truffel grinders hè. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."