Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer truffels (MushRocks)

Eerste keer truffels (MushRocks)

48 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
G
Graaf BraculaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi!

Ik ben nieuw op het forum en ik gooi er maar gelijk een berichtje in :grin:

Ik ga vrijdag voor de eerste keer truffels eten samen met een vriend die al ervaring heeft met psychedelics.
We zijn van plan het rustig op te bouwen naar 10 gram, misschien meer. Ik wil namelijk wel goed merken wat truffels met je doet.

Wat ik het beste kan eten voor m'n trip?
Ik wil ongeveer 4 tot 5 uur van tevoren niets meer eten maar maakt het nog uit wat ik opeet?

Ik ben benieuw naar de mening / ervaring van gebruikers. Zeker als het om de MushRocks gaan.

Alvast bedankt :upsidedown:
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#2
Welkom op het forum @Graaf Bracula !
Leuk dat je interesse hebt in het verkennen van psychedelica. Ik denk dat 10 gram truffels een mooie dosis is voor een eerste kennismaking. Het soort truffels maakt in het algemeen niet zo veel uit al zijn enkele soorten wat potenter dan anderen. Ik zou overigens wel de hele 10 gram in 1 keer opeten en niet langzaam proberen "bij te nemen" dat werkt bij psychedelica niet zo goed.

4-5 uur voor het trippen een gezonde voedzame maaltijd eten klinkt perfect. Tijdens een psilocybine trip heb ik zelf nooit behoefte aan eten maar je zou voor de zekerheid wat fruit (bramen, frambozen, besjes etc) klaar kunnen zetten...
Verder is het belangrijk dat je lekker in je vel zit op het moment dat je gaat trippen en dat je alles gewoon over je heen laat komen. Zelf zou ik depressieve of agressieve muziek vermijden tijdens een trip.

Fijn trouwens dat je een trip-partner hebt die al wat ervaring heeft. Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen. Als dit bevalt kun je later altijd nog een hogere dosis proberen...
M
MeshLid
01-01-2024, 00:00
#3
Klinkt dat je jezelf al prima hebt ingelezen, laat jezelf lekker meeslepen door de trip, het eerste halfuurtje kan soms ongemakkelijk voelen, door bodyload of misselijkheid. Als je gewoon relax blijft krijg je een prima trip.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Graaf Bracula zei:
Oké… anywayyyy…
4 a 5 uren van tevoren eten doet men niet zonder reden. En om nu te horen dat dus aardig wat mensen de truffels met wat voedsel door hun kanaal drukken (hoe je het ook wilt noemen) vind ik dus wel apart.
Wat is dan het nut van het niet eten… (behalve dat alle suikers je lichaam verlaten) als je het uiteindelijk tóch wel gaat doen.
Klik om te vergroten...

Het nut van niet eten is over het algemeen: minder misselijkheid. Maar voor mij (en blijkbaar met mij nog enkele anderen) geldt dat die misselijkheid afneemt als we wél iets lichts in ons kanaal drukken op voorhand.

Nog steeds lol om de lompheid van de uitdrukking in je kanaal drukken, laf it. xD
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#5
Roze olifant zei:
Dat is er juist zo ideaal aan. Helemaal nuchter zijn vind ik niet zo fijn bij truffels, en ervaar dan juist eerder misselijkheid. Een kopje waterige aanlengsoep of een beetje vla heeft er in mijn ervaring amper invloed op - en de invloed die het heeft vind ik eerder gunstig. :)
Klik om te vergroten...

Ah zo. Da's wel fijn inderdaad :)
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je kan je truffels toch gewoon fijnsnijden, mengen met andere gesneden paddestoelen, opzetten met water en bouillonblokje, goed laten trekken (mogen truffels koken, dat weet ik niet ), op smaak maken en evt nog een kledder room of afbinden. Heb t nooit geprobeerd maar durf bijna te beweren dat je de truffel niet terug gaat vinden :thinking:, en je hebt gelijk een lichte doch voedzame bodem

Ik ga al een beetje kokhalzen van het idee van die zure dingen in een bak met knalgele vla, dat is jezelf onnodig pijnigen:tired:
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#7
Roze olifant zei:
Ik prak ze ook tot moes met een vork en gooi ze in cupasoup tomaat. Ideaal.
Klik om te vergroten...

Blasfemie. De heerlijke smaak van truffels verpesten door cup a soup... :screamcat:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zwijgrecht zei:
Je kan je truffels toch gewoon fijnsnijden, mengen met andere gesneden paddestoelen, opzetten met water en bouillonblokje, goed laten trekken (mogen truffels koken, dat weet ik niet ), op smaak maken en evt nog een kledder room of afbinden. Heb t nooit geprobeerd maar durf bijna te beweren dat je de truffel niet terug gaat vinden :thinking:, en je hebt gelijk een lichte doch voedzame bodem

Ik ga al een beetje kokhalzen van het idee van die zure dingen in een bak met knalgele vla, dat is jezelf onnodig pijnigen:tired:
Klik om te vergroten...

Geen idee of het echt veel kwaad kan maar ik heb altijd gelezen dat psilocybine minder werkzaam wordt bij kokende temperaturen. Ik gooi het dus voor de zekerheid nooit in kokend water, laat altijd royaal afkoelen.

Rayyar zei:
Blasfemie. De heerlijke smaak van truffels verpesten door cup a soup... :screamcat:
Klik om te vergroten...

Ik vind het niet te nassen, die zure zooi. :wink: Verder hou ik van ze hoor.

#notruffelshaming
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik vind nassen echt een vreselijk woord, sorry.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Iskra zei:
ik vind nassen echt een vreselijk woord, sorry.
Klik om te vergroten...

Is het ook. Ordinair tot en met.
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#11
Roze olifant zei:
Is het ook. Ordinair tot en met.
Klik om te vergroten...
Waarom gebruik je het dan?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Iskra zei:
Waarom gebruik je het dan?
Klik om te vergroten...

Waarom niet?
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#13
Roze olifant zei:
Waarom niet?
Klik om te vergroten...

Dat kan ik niet voor je beantwoorden.
Ik zelf vind het een heel lomp woord voor zoiets moois als eten. Nassen voelt heel erg westers, snel iets naar binnen proppen om je weer voldaan te voelen, al staand of zittend in de auto fiets of trein.

Maar van mij mag je het woord nassen gebruiken, ik hoef je niet aan te kijken als je het woord uitspreekt.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
Iskra zei:
Dat kan ik niet voor je beantwoorden.
Ik zelf vind het een heel lomp woord voor zoiets moois als eten. Nassen voelt heel erg westers, snel iets naar binnen proppen om je weer voldaan te voelen, al staand of zittend in de auto fiets of trein.

Maar van mij mag je het woord nassen gebruiken, ik hoef je niet aan te kijken als je het woord uitspreekt.
Klik om te vergroten...

Het is een vies woord, in deze context gebruikt voor iets wat enorm vies smaakt, namelijk truffels.

Oh, ik mag het wel van je gebruiken? Nou, is dat even fijn zeg.
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#15
Iskra zei:
Dat kan ik niet voor je beantwoorden.
Ik zelf vind het een heel lomp woord voor zoiets moois als eten. Nassen voelt heel erg westers, snel iets naar binnen proppen om je weer voldaan te voelen, al staand of zittend in de auto fiets of trein.

Maar van mij mag je het woord nassen gebruiken, ik hoef je niet aan te kijken als je het woord uitspreekt.
Klik om te vergroten...
Inderdaad, in je hoofd duwen klinkt toch wat prettiger dan dat ordinaire nassen:grin:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zwijgrecht zei:
Inderdaad, in je hoofd duwen klinkt toch wat prettiger dan dat ordinaire nassen:grin:
Klik om te vergroten...

Of: kanen. ^^
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze olifant zei:
Het is een vies woord, in deze context gebruikt voor iets wat enorm vies smaakt, namelijk truffels.

Oh, ik mag het wel van je gebruiken? Nou, is dat even fijn zeg.
Klik om te vergroten...
Ik begrijp het maar alsnog vind ik vreten dan nog stukken eleganter.

Fijn he.
Onze synergie voelt soms zo goed.
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#18
In je kanaal drukken dan
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zwijgrecht zei:
Ik ben even een bord moussaka in m'n kanaal aan het drukken as we speak
Klik om te vergroten...
Lekker op je telefoon of laptop met weinig aandacht voor het eten.
:kissingsmiling::tongueout:
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zwijgrecht zei:
In je kanaal drukken dan
Klik om te vergroten...
Jij brengt alles gewoon rectaal in? :tearsofjoy:

Maar hey, kom op mensen, truffels door de vla met chocoladebolletjes of cup à soup? Wat is dat nou!? Nou heb ik ze persoonlijk altijd al erg kunnen waarderen, maar indien dat niet het geval is kan het altijd nog een verworven smaak worden wanneer je ze met bewuste aandacht eet en de ervaring gewoon ondergaat zonder oordeel over de kwaliteit van je smaakbeleving. Dat innamemoment is een moment dat je echt significantie kunt geven. Maak het onderdeel van je trip. Echt, probeer het eens! Ik maak er een beleving van, een ritueel. Het eten van de truffels is voor mij echt een soort van meditatie, waarbij ik me juist volledig focus op de smaak en textuur van de truffels. Ik maak er bewust een speciaal moment van voor mezelf.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."