Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAyahuasca

Ayahuasca

54 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Als je gewoon zelf je eigen dmt extracteerd dan hoeft er geen eens een dealer aan te pas te komen.

Ik zal je een korte omschrijving geven wat changa voor mij heeft gedaan, en wat je kan verwachten. Changa rook ik altijd gewoon als een joint, persoonlijk vind ik dat het zo namelijk het beste tot z'n recht komt.

1e trek maakt alles cristal clear.

De 2e trek die ik neem geeft altijd een heerlijk zweverige bodyload.

3e trek doet de pixels veranderen

4e trek doet de realiteit die ik ken verder oplossen.

5e trek maakt mijn realiteit een cartoon, zelfs mijn eigen handen lijken van rubber te worden.

Ogen dicht, per direct wordt ik overspoeld door mega uiteenlopende patronen in werkelijk alle kleuren. Niks abstracts, zoals psilo, maar echt super fel neonachtige effecten.

Die patronen gaan over in iets wat de dmt mij wil laten zien. Het zij een een creatie, van het universum, van het leven, de mensheid of zelfs God.

Maar de meeste keren dat ik het deed kwam ik in een circus terecht. Onstoffelijke wezens met mensen die als een soort samenspel een groot feest maken. Iedereen danst. Overal slingeren wezens en mensen in schommels en trapezes. En ook mijn visie, mijn zicht op dit geheel laat mij meeschommelen op de schommels. Ik zit dan in het mandje die heen en weer slingert samen met andere mensen en onstoffelijke wezens. De duidelijkste boodschap die ik hieruit kan halen is dat het leven bedoeld is om lol te hebben en te genieten van elk moment.

Ook geeft het mij vaak het gevoel dat ik meer uit mezelf moet halen. Mijn huidige baan is niet het pad wat ik moet blijven volgen. De dmt is een boodschapper die verteld dat ik niet voor niks meer kwaliteiten en capaciteiten heb gekregen dan gemiddeld. Iets wat zegt dat ik niet te comfortabel moet worden en dus meer uit het leven moet halen. Met mijn visie kan ik zo ontzettend veel betekenen voor deze wereld. En ik moet hoe dan ook deze kans gaan benutten.

Ik heb heel goed geleerd in de afgelopen 30 jaar hoe ik het beste voor mezelf moet zorgen en het is nu tijd om dit gevoel, deze visie, door te gaan geven aan mensen die dit nodig hebben. Mensen die niet op eigen kracht een soortgelijk algeheel gevoel van eigen liefde en liefde voor het leven in het algemeen kunnen creëren.

Dit is in een notendop wat changa voor mij betekend.

Ook heb ik gemerkt dat changa het best genuttigd kan worden door meteen achter elkaar de aantal trekken te nemen van de joint. Lang inhouden, minstens 10 seconden. En dan uitblazen en meteen de volgende trek nemen.

Je zou kunnen 'door trippen' door na die 15 a 20 minuten de joint opnieuw aan te steken en zo te verlengen, maar mijn ervaring is dat dit alleen de abstracte psilo achtige effecten verlengen en niet de full HD 4 dimensionale hyperspace die meer tot je spreekt.
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bedankt voor de uitgebreide uitleg! Met name het deel over de lessen die je uit de sessies haalt lijken mij zeer interessant. Dat is hetgeen dat ik momenteel zoek. Zelf DMT extraheren is echter niet iets waarvan ik denk het te kunnen doen, met name omdat ik nog gewoon bij mijn ouders woon :upsidedown:. Vandaar ook dat ik zo enorm baal dat ik er nu pas achterkom dat ayahuasca verboden is sinds een paar maanden.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Nu maar hopen dat er niet iets verkeerd gaat tijdens een 'psilohuasca' ceremonie en psilocybine straks in zijn geheel ook verboden wordt...

Er wordt ook wel gezegd dat het niet onderdoet voor ayahuasca. Nou dan is het waarschijnlijk een kwestie van tijd tot 1 persoon het niet kan handelen en het daardoor goed misgaat. Dan komt dat naar buiten en heeft de regering weer alle bewijs dat ook dit gewoon helemaal verboden moet worden. Want zo los je dingen op. Door ze te verbieden aan het volk.
Klik om te vergroten...
Psilocybine is al verboden, net zoals DMT en mescaline verboden zijn. Truffels, die psilocybine bevatten, evenals planten die DMT bevatten en cactussen die mescaline bevatten, zijn dat niet. We mogen van geluk spreken dat we de truffels nog hebben, want de bedoeling was eigenlijk om alle psilocybine-bevattende funghi te verbieden. Mja, drugs are bad, m'kay!?

Mindless zei:
Ik ben trouwens wel echt een Terence McKenna fan en hou van zijn fantastische manier van spreken (wat je zegt: woordkunstenaar) en aanstekelijke obsessie over tryptamines. :wink: Zonet las ik nog wel dat hij vlak voor zijn sterven zei dat liefde toch belangrijker is dan denken en met het verstand uitvinden wat alles allemaal betekent. Ik denk dat hij een grote les heeft geleerd uit die bad trip. :)
Klik om te vergroten...
Daar ben ik het zo roerend mee eens! Ik heb ook heel lang geleefd in een poging alles met mijn verstand te begrijpen. Inmiddels weet ik dat het allereerst geen noodzaak is om alles te begrijpen en dat bovendien een totaalbegrip een erg ambitieus doel is. Het kan leuk tijdverdrijf wezen over van alles en nog wat na te denken, maar uiteindelijk heb ik ervaren dat ik er toch weinig aan heb. Aan het beleven heb je echt meer dan aan het begrijpen.

acht.zes zei:
@Neo-Shulginist

Psilohuasca is bullshit in mijn ogen, althans de term.

Heeft niks met DMT te maken om je truffeltripje wat te intensiveren met een mao remmer als syrische wijnruit, het blijft gewoon een truffeltrip, hoe je t ook went of keert.

Dat 'huasca' hint toch echt op een link naar ayahuasca en die is er niet.

Dus mag de term 'psilohuasca' wat mij betreft meteen de prullebak in.

Maar goed, al die commerciele tripsit/begeleidingsgoeroe's moeten iets om hun boterham te verdienen, en 'psilohuasca' klinkt wel goed in de oren van al die new ager's die nu een vervanging zoeken voor hun duurbetaalde en inmiddels effectief verboden ayahuascaceremonies.

Ik ben blij dat ik mijn eigen sjamaan ben. Veel beter voor je portemonee ook lol.
Klik om te vergroten...
De '-huasca' duidt op de aanwezigheid van de MAO-remmer. Hoewel we met onze moderne wetenschap hebben ontdekt dat DMT vooral de werkzame stof is en dat de MAO-remmer (de harmala-alkaloïden) deze stof activeert, zijn traditionele sjamanen van mening dat de bezieling hem vooral zit in die MAO-remmer, de Banisteriopsis caapi of 'ayahuasca vein', oftewel de 'slingerplant van de ziel'. De DMT is 'slechts' wat daarbij faciliteert. De MAO-remmer is de chauffeur, de DMT de auto. Ik vond mijn psilotrip in combinatie met MAO-remmer toch wel echt een andere kwaliteit hebben dan ik gewend ben van het trippen op paddo's of truffels alleen. Zeer intens, mijn meest diepgaande trip ooit, een trip waar ik mijn leven op vooruit kan en daarom iets waarvan ik nu geen enkele behoefte heb om dat te herhalen. Dat werd me bovendien ook afgeraden door de entiteiten waarmee ik in contact trad.

Ik ben het voor de rest overigens wel totaal eens met je notie dat psilohuasca vooral een verschijnsel lijkt te zijn dat is ontstaan uit winstbejag. Het heeft geen enkele traditionele basis.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Skirre zei:
Bedankt voor de uitgebreide uitleg! Met name het deel over de lessen die je uit de sessies haalt lijken mij zeer interessant. Dat is hetgeen dat ik momenteel zoek. Zelf DMT extraheren is echter niet iets waarvan ik denk het te kunnen doen, met name omdat ik nog gewoon bij mijn ouders woon :upsidedown:. Vandaar ook dat ik zo enorm baal dat ik er nu pas achterkom dat ayahuasca verboden is sinds een paar maanden.
Klik om te vergroten...
Misschien moet je een kennis die wel op zichzelf woont zo gek krijgen om het daar te extracteren.

En trouwens, ayahuasca is momenteel wel illigaal, maar dat betekend niet dat het niet meer gedaan word in NL.
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#5
Space Criminal zei:
En trouwens, ayahuasca is momenteel wel illigaal, maar dat betekend niet dat het niet meer gedaan word in NL.
Klik om te vergroten...
True, maar de makkelijke wegen zijn inmiddels wel weg. En zoals ik al zei heb ik echt nog maar weinig contact met mensen die wat dieper in die werelden zitten... Vandaar ook dat ik opzoek ben naar iets vergelijkbaars.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
DMT en ayahuasca zijn al verboden sinds 1966, maar er was wat twijfel over of de Santo Daimekerk een uitzonderingspositie had vanwege vrijheid op religie. De Hoge Raad heeft onlangs besloten dat ze geen recht hebben op vrijstelling van het verbod op DMT vanwege vrijheid van religie.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Skirre zei:
True, maar de makkelijke wegen zijn inmiddels wel weg. En zoals ik al zei heb ik echt nog maar weinig contact met mensen die wat dieper in die werelden zitten... Vandaar ook dat ik opzoek ben naar iets vergelijkbaars.
Klik om te vergroten...
Dan moet je wachten tot je het huis uit bent...
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zou met klem willen afraden om je drugskeuze te baseren op basis van wat de wet erover zegt. DMT is niet vervangbaar door een willekeurige research chemical. Vaak zijn zulke research chemicals risicovoller om te gebruiken, juist omdat er zo weinig over bekend is. Ayahuasca wordt al duizenden jaren gebruikt, dus daarvan weten we wel redelijk hoe het werkt.

Een van de kenmerken van DMT is dat het een overweldigende trip veroorzaakt waarin je de tripper het idee heeft telepatisch te communiceren met entiteiten. Tijdens de trip komen er allerlei onbewuste gevoelens en gedachten opwellen. Dat kan zowel beangstigend zijn als gelukzalig. Omdat het een beetje allebei de kanten op kan met DMT is het verstandig om het alleen te nemen als je goed in je vel zit en met adequate begeleiding. Die begeleiding helpt je (als het goed is) ook bij het verwerken van de indrukken die je hebt opgedaan, zodat je er achteraf ook wat aan hebt.

Er zit een flink verschil tussen DMT (of changa) roken en ayahuasca drinken. DMT duurt veel korter en is (in het begin van de trip) ook een stuk heftiger. Ayahuasca duurt veel langer: een uurtje of zes. Doorgaans wordt een ayuahuasca-sessie wat grondiger aangepakt. Dan komt er een spiritueel ritueel bij kijken. Hoe dat ritueel wordt uitgevoerd verschilt per sjamaan of aanbieder. Dus als je zo'n sessie wil volgen dan is het een goed idee om je daar eerst in te verdiepen.

Mocht je ayahuasca willen doen dan moet je van te voren wel een speciaal dieet volgen. Het eiwit tyramine kan een heel hoge bloeddruk veroorzaken bij ayahuasca. Daarom moet je een aantal dagen of weken van te voren geen vlees, vis of gefermenteerde producten zoals kaas of zuurkool eten.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Persoonlijk vind ik dmt puur of changa wel een groot verschil.

Dmt puur weet ik soms helemaal niet meer wat er gebeurd is. Soms is het zo heftig dat ik in tranen uitbarst en blij bent dat het voorbij is.

Changa kan ik vrijwel altijd alles van onthouden, en is dus veel meer werkbaar. Het is niet een ervaring die mij diep beangstigt. Ik kan het altijd in perspectief plaatsen en elke ervaring voegt iets toe aan mijn visie op het leven.

Ik zou ook zeker adviseren om eerst met changa te beginnen en niet meteen dmt puur te roken waardoor je een ervaring krijgt die je extreem in de war kan maken.
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#10
Neo-Shulginist zei:
Ik zou met klem willen afraden om je drugskeuze te baseren op basis van wat de wet erover zegt. DMT is niet vervangbaar door een willekeurige research chemical. Vaak zijn zulke research chemicals risicovoller om te gebruiken, juist omdat er zo weinig over bekend is.
Klik om te vergroten...

Daar heb je gelijk in ja. Het is niet dat ik mijn keuze baseer op legaliteit maar ik weet wel dat illegaliteit van psychedelica een extra horde is. Van de ene kant is dat natuurlijk wel een goeie zaak.

Misschien moet ik mijn vraag anders formuleren hahah. Ik wil een psychedelische drug gebruiken. Wat raden jullie aan?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Skirre zei:
Daar heb je gelijk in ja. Het is niet dat ik mijn keuze baseer op legaliteit maar ik weet wel dat illegaliteit van psychedelica een extra horde is. Van de ene kant is dat natuurlijk wel een goeie zaak.

Misschien moet ik mijn vraag anders formuleren hahah. Ik wil een psychedelische drug gebruiken. Wat raden jullie aan?
Klik om te vergroten...

Ik raad aan dat je eerst zelf op zoek gaat naar welke drug je nieuwsgierig bent. Mijn voorkeur is de jouwe niet. Je moet zelf zin hebben in de effecten van dat specifieke middel. Anders gaat het niet lekker werken. Dan krijg je een ervaring waarnaar je niet op zoek bent. Volgens mij is dat een risicofactor voor een vervelende ervaring.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#12
@Skirre heb je al eens truffels gegeten?
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
Ik raad aan dat je eerst zelf op zoek gaat naar welke drug je nieuwsgierig bent. Mijn voorkeur is de jouwe niet.
Klik om te vergroten...
Ook hier heb je zeker gelijk in maar ik ben écht een leek op het gebied van dit soort drugs dus ik ken misschien een paar bekendere middelen maar meer ook niet. En als jij iets aan zou moeten raden aan mij?

Space Criminal zei:
@Skirre heb je al eens truffels gegeten?
Klik om te vergroten...
Nee, dat is misschien wel een mooie eerste ervaring. De hele trip staat en valt natuurlijk met de dosering dus daar ga ik me de komende week dan maar even op inlezen.
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heeft iemand ervaring met Psilohuasca?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Skirre zei:
Heeft iemand ervaring met Psilohuasca?
Klik om te vergroten...
Dat zijn gewoon truffels. Maar dan nemen ze er nog een extra middel bij (syrische wijnruit) waarin stoffen zitten die de truffels langer en harder laten werken. Dus dan kan je de eerste keer beter gewoon een truffels nemen.

Als je een idee wil krijgen wat het doet dan kun je even een video van Drugslab kijken.


E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#16
Skirre zei:
Ook hier heb je zeker gelijk in maar ik ben écht een leek op het gebied van dit soort drugs dus ik ken misschien een paar bekendere middelen maar meer ook niet.
Klik om te vergroten...
Hoi @Skirre zou je kunnen aangeven of je überhaupt al ervaring hebt met psychedelische drugs? Zo niet dan zou ik niet meteen met DMT, Ayahyuasca of Changa beginnen. Dan lijkt het mij logischer om eerst eens een bescheiden dosis van een van de meer toegankelijke tripmiddelen te proberen. De drie middelen die mij het meest logisch lijken om als eerste te verkennen zijn volgens mij:
-2CB dit middel vind ik zelf milder dan Psilocybine of LSD maar geeft wel een soort "sneak preview" voor wat psychedelica met je kunnen doen en dus ook hoe jij als persoon reageert op psychedelica. 10 mg is voor de meeste mensen prima te doen. Mocht je echt bang zijn voor een net-niet ervaring dan zou je richting 15-18mg kunnen gaan. Voor de meeste is dit ook goed te doen maar mensen lijken heel verschillend te reageren op 2-CB dus het is veiliger eerst lager te doseren. Nadeel van 2-CB is dat de markt momenteel nogal vervuilt lijkt te zijn. Als je er aan kunt komen wel testen dus!
- Psilocybine (werkzame stof in truffels). Voordeel hiervan is dat je het legaal kunt kopen. 8-12 gram truffels is in principe een mooie eerste kennismaking met psychedelica. Bij mij werkt psilo nogal sederend dus zorg voor een comfortabel plekje en een warme deken. Omdat truffels een natuurproduct zijn kan er flink wat variatie in potentie zitten. De ene keer zal 10 gram meer doen dan de andere keer... Doseer dus voorzichtig.
- LSD in lage doseringen ook een prima middel om psychedelica mee te verkennen. In het algemeen vind ik LSD beter "stuurbaar" dan Psilo. Dit maakt het in mijn ogen eigenlijk iets toegankelijker voor onervaren trippers. Nadeel van LSD is dan wel weer dat het echt veel langer duurt dan Psilo of 2-CB. Makkelijk 12-14 uur in plaats van 4-6 uur. 80-100 microgram is een mooie eerste kennismaking. Nog een nadeel is dat onduidelijk is hoe sterk je zegels zijn. Alternatief is om voor een LSD analoog te gaan zoals 1-P LSD of ALD-52.

Hopelijk kun je hiermee uit de voeten. Uiteindelijk moet je toch zelf keuzes maken wat jouw het meeste aanspreekt en wat je wilt halen uit je ervaring?

P.S. Ik lees dat je nog bij je ouders woont. Kun je ons vertellen hoe oud je bent? In het algemeen wordt geadviseerd niet al te jong te beginnen met psychedelica. Jonge mensen (lees: onder de 1:sunglasses: hebben vaker bad-trips en meer moeite met het leren van lessen uit psychedelica.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#17
Google Ayahuasca nederland en er zijn tig plaatsen waar je het gewoon nog kunt doen. En verder heb ik dezelfde struggle als jij, thuis wonen dus niet kunnen extraheren.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#18
@Buu
Vrijwel iedereen woont thuis, op wat zwervers na lol!
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#19
Eik zei:
Hoi @Skirre zou je kunnen aangeven of je überhaupt al ervaring hebt met psychedelische drugs?
Klik om te vergroten...
Helemaal 0. Ik heb de afgelopen jaren voornamelijk amfetamine en xtc gebruikt met uitgaan of op festivals. Hoewel ik niet perse van plan ben om hier helemaal mee te stoppen, merk ik wel dat de behoefte om deze drugs te gebruiken een heel stuk minder is geworden sinds ik fulltime aan het werk ben. Vandaar dat ik me aan het oriënteren ben op psychedelica.

Eik zei:
Kun je ons vertellen hoe oud je bent? In het algemeen wordt geadviseerd niet al te jong te beginnen met psychedelica. Jonge mensen (lees: onder de 1:sunglasses: hebben vaker bad-trips en meer moeite met het leren van lessen uit psychedelica.
Klik om te vergroten...
24 :blush:

Neo-Shulginist zei:
Als je een idee wil krijgen wat het doet dan kun je even een video van Drugslab kijken.
Klik om te vergroten...
Ga ik doen. Thanks!
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Skirre zei:
Ik ben me sinds kort aan het inlezen in psychedelica en zag, jammer genoeg, dat ayahuasca sinds kort verboden is.
Klik om te vergroten...
Ayahuascaceremonies worden nog steeds - zij het wat minder opzichtelijk - aangeboden.

Skirre zei:
Nu probeer ik niet om via dit forum toch een adresje te vinden om alsnog toegang te krijgen tot ayahuasca, maar ben ik wel benieuwd wat qua ervaring vergelijkbaar is met deze drug. Het liefste een legale substantie aangezien mijn connecties binnen de "drugswereld" de afgelopen jaren flink verwaterd zijn haha.
Klik om te vergroten...
Skirre zei:
Misschien moet ik mijn vraag anders formuleren hahah. Ik wil een psychedelische drug gebruiken. Wat raden jullie aan?
Klik om te vergroten...
Wat zijn je beweegredenen? Wat is je intentie? Eerst vragen naar ayahuasca en even later naar 'een psychedelische drug' is best een verschil. Wil je gebruiken met een serieuze intentie of is het toch vooral recreatief/voor de fun? Ayahuasca zou ik niet bepaald recreatief willen noemen.

Een (nog) legale substantie die qua ervaring het meest vergelijkbaar is met ayahuasca is, zo zou ik zeggen, DPT. Door de Temple of the True Inner Light wordt dit geïnhaleerd, maar de meest gangbare methodes voor inname van de zoutvorm (in tegenstelling tot de vrije base) zoals het doorgaans aangeboden wordt, zijn oraal gebruik (slikken) en nasaal gebruik (snuiven). Ik heb het zelf tot dusver alleen gesnoven en vond dat behoorlijk wat weghebben van ayahuasca. Ik wil het binnenkort ook eens oraal nemen. Wellicht dat het effect dan nog meer vergelijkbaar is met dat van ayahuasca.

Eik zei:
Hoi @Skirre zou je kunnen aangeven of je überhaupt al ervaring hebt met psychedelische drugs? Zo niet dan zou ik niet meteen met DMT, Ayahyuasca of Changa beginnen. Dan lijkt het mij logischer om eerst eens een bescheiden dosis van een van de meer toegankelijke tripmiddelen te proberen. De drie middelen die mij het meest logisch lijken om als eerste te verkennen zijn volgens mij:
-2CB dit middel vind ik zelf milder dan Psilocybine of LSD maar geeft wel een soort "sneak preview" voor wat psychedelica met je kunnen doen en dus ook hoe jij als persoon reageert op psychedelica. 10 mg is voor de meeste mensen prima te doen. Mocht je echt bang zijn voor een net-niet ervaring dan zou je richting 15-18mg kunnen gaan. Voor de meeste is dit ook goed te doen maar mensen lijken heel verschillend te reageren op 2-CB dus het is veiliger eerst lager te doseren. Nadeel van 2-CB is dat de markt momenteel nogal vervuilt lijkt te zijn. Als je er aan kunt komen wel testen dus!
- Psilocybine (werkzame stof in truffels). Voordeel hiervan is dat je het legaal kunt kopen. 8-12 gram truffels is in principe een mooie eerste kennismaking met psychedelica. Bij mij werkt psilo nogal sederend dus zorg voor een comfortabel plekje en een warme deken. Omdat truffels een natuurproduct zijn kan er flink wat variatie in potentie zitten. De ene keer zal 10 gram meer doen dan de andere keer... Doseer dus voorzichtig.
- LSD in lage doseringen ook een prima middel om psychedelica mee te verkennen. In het algemeen vind ik LSD beter "stuurbaar" dan Psilo. Dit maakt het in mijn ogen eigenlijk iets toegankelijker voor onervaren trippers. Nadeel van LSD is dan wel weer dat het echt veel langer duurt dan Psilo of 2-CB. Makkelijk 12-14 uur in plaats van 4-6 uur. 80-100 microgram is een mooie eerste kennismaking. Nog een nadeel is dat onduidelijk is hoe sterk je zegels zijn. Alternatief is om voor een LSD analoog te gaan zoals 1-P LSD of ALD-52.
Klik om te vergroten...
Wat betreft 'lichte' psychedelica voor beginners, zou ik naast 2C-B eerder AL-LAD noemen als een wat meer 'easy going' variant van LSD welke bovendien nog iets minder lang werkt en 4-HO-MET als een wat meer 'easy going' variant van de voornaamste werkzame stof in paddo's/truffels. Daarbij opnieuw de vraag, @Skirre, wat je intentie is. Gaat het niet per se zo om de fun, maar wil je trippen met een serieuzere intentie, dan zou mijn voorkeur uitgaan naar truffels. Ik denk dat 2C-B en 4-HO-MET zich niet zo lenen voor het serieuze tripwerk en in mijn optiek lysergamides (LSD en aanverwanten, zoals 1P-LSD en AL-LAD) ook niet, hoewel ik weet dat niet iedereen het eens is met dat laatste.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."