Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAyahuasca

Ayahuasca

54 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
@Buu
Vrijwel iedereen woont thuis, op wat zwervers na lol!
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#2
Eik zei:
Hoi @Skirre zou je kunnen aangeven of je überhaupt al ervaring hebt met psychedelische drugs?
Klik om te vergroten...
Helemaal 0. Ik heb de afgelopen jaren voornamelijk amfetamine en xtc gebruikt met uitgaan of op festivals. Hoewel ik niet perse van plan ben om hier helemaal mee te stoppen, merk ik wel dat de behoefte om deze drugs te gebruiken een heel stuk minder is geworden sinds ik fulltime aan het werk ben. Vandaar dat ik me aan het oriënteren ben op psychedelica.

Eik zei:
Kun je ons vertellen hoe oud je bent? In het algemeen wordt geadviseerd niet al te jong te beginnen met psychedelica. Jonge mensen (lees: onder de 1:sunglasses: hebben vaker bad-trips en meer moeite met het leren van lessen uit psychedelica.
Klik om te vergroten...
24 :blush:

Neo-Shulginist zei:
Als je een idee wil krijgen wat het doet dan kun je even een video van Drugslab kijken.
Klik om te vergroten...
Ga ik doen. Thanks!
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Skirre zei:
Ik ben me sinds kort aan het inlezen in psychedelica en zag, jammer genoeg, dat ayahuasca sinds kort verboden is.
Klik om te vergroten...
Ayahuascaceremonies worden nog steeds - zij het wat minder opzichtelijk - aangeboden.

Skirre zei:
Nu probeer ik niet om via dit forum toch een adresje te vinden om alsnog toegang te krijgen tot ayahuasca, maar ben ik wel benieuwd wat qua ervaring vergelijkbaar is met deze drug. Het liefste een legale substantie aangezien mijn connecties binnen de "drugswereld" de afgelopen jaren flink verwaterd zijn haha.
Klik om te vergroten...
Skirre zei:
Misschien moet ik mijn vraag anders formuleren hahah. Ik wil een psychedelische drug gebruiken. Wat raden jullie aan?
Klik om te vergroten...
Wat zijn je beweegredenen? Wat is je intentie? Eerst vragen naar ayahuasca en even later naar 'een psychedelische drug' is best een verschil. Wil je gebruiken met een serieuze intentie of is het toch vooral recreatief/voor de fun? Ayahuasca zou ik niet bepaald recreatief willen noemen.

Een (nog) legale substantie die qua ervaring het meest vergelijkbaar is met ayahuasca is, zo zou ik zeggen, DPT. Door de Temple of the True Inner Light wordt dit geïnhaleerd, maar de meest gangbare methodes voor inname van de zoutvorm (in tegenstelling tot de vrije base) zoals het doorgaans aangeboden wordt, zijn oraal gebruik (slikken) en nasaal gebruik (snuiven). Ik heb het zelf tot dusver alleen gesnoven en vond dat behoorlijk wat weghebben van ayahuasca. Ik wil het binnenkort ook eens oraal nemen. Wellicht dat het effect dan nog meer vergelijkbaar is met dat van ayahuasca.

Eik zei:
Hoi @Skirre zou je kunnen aangeven of je überhaupt al ervaring hebt met psychedelische drugs? Zo niet dan zou ik niet meteen met DMT, Ayahyuasca of Changa beginnen. Dan lijkt het mij logischer om eerst eens een bescheiden dosis van een van de meer toegankelijke tripmiddelen te proberen. De drie middelen die mij het meest logisch lijken om als eerste te verkennen zijn volgens mij:
-2CB dit middel vind ik zelf milder dan Psilocybine of LSD maar geeft wel een soort "sneak preview" voor wat psychedelica met je kunnen doen en dus ook hoe jij als persoon reageert op psychedelica. 10 mg is voor de meeste mensen prima te doen. Mocht je echt bang zijn voor een net-niet ervaring dan zou je richting 15-18mg kunnen gaan. Voor de meeste is dit ook goed te doen maar mensen lijken heel verschillend te reageren op 2-CB dus het is veiliger eerst lager te doseren. Nadeel van 2-CB is dat de markt momenteel nogal vervuilt lijkt te zijn. Als je er aan kunt komen wel testen dus!
- Psilocybine (werkzame stof in truffels). Voordeel hiervan is dat je het legaal kunt kopen. 8-12 gram truffels is in principe een mooie eerste kennismaking met psychedelica. Bij mij werkt psilo nogal sederend dus zorg voor een comfortabel plekje en een warme deken. Omdat truffels een natuurproduct zijn kan er flink wat variatie in potentie zitten. De ene keer zal 10 gram meer doen dan de andere keer... Doseer dus voorzichtig.
- LSD in lage doseringen ook een prima middel om psychedelica mee te verkennen. In het algemeen vind ik LSD beter "stuurbaar" dan Psilo. Dit maakt het in mijn ogen eigenlijk iets toegankelijker voor onervaren trippers. Nadeel van LSD is dan wel weer dat het echt veel langer duurt dan Psilo of 2-CB. Makkelijk 12-14 uur in plaats van 4-6 uur. 80-100 microgram is een mooie eerste kennismaking. Nog een nadeel is dat onduidelijk is hoe sterk je zegels zijn. Alternatief is om voor een LSD analoog te gaan zoals 1-P LSD of ALD-52.
Klik om te vergroten...
Wat betreft 'lichte' psychedelica voor beginners, zou ik naast 2C-B eerder AL-LAD noemen als een wat meer 'easy going' variant van LSD welke bovendien nog iets minder lang werkt en 4-HO-MET als een wat meer 'easy going' variant van de voornaamste werkzame stof in paddo's/truffels. Daarbij opnieuw de vraag, @Skirre, wat je intentie is. Gaat het niet per se zo om de fun, maar wil je trippen met een serieuzere intentie, dan zou mijn voorkeur uitgaan naar truffels. Ik denk dat 2C-B en 4-HO-MET zich niet zo lenen voor het serieuze tripwerk en in mijn optiek lysergamides (LSD en aanverwanten, zoals 1P-LSD en AL-LAD) ook niet, hoewel ik weet dat niet iedereen het eens is met dat laatste.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Psilocyloner zei:
Wat betreft 'lichte' psychedelica voor beginners, zou ik naast 2C-B eerder AL-LAD noemen als een wat meer 'easy going' variant van LSD welke bovendien nog iets minder lang werkt en 4-HO-MET als een wat meer 'easy going' variant van de voornaamste werkzame stof in paddo's/truffels. Daarbij opnieuw de vraag, @Skirre, wat je intentie is. Gaat het niet per se zo om de fun, maar wil je trippen met een serieuzere intentie, dan zou mijn voorkeur uitgaan naar truffels. Ik denk dat 2C-B en 4-HO-MET zich niet zo lenen voor het serieuze tripwerk en in mijn optiek lysergamides (LSD en aanverwanten, zoals 1P-LSD en AL-LAD) ook niet, hoewel ik weet dat niet iedereen het eens is met dat laatste.
Klik om te vergroten...
Goede aanvulling @Psilocyloner ! Al ben ik wel een van de mensen die geloofd dat je ook met lysergamides tot hele mooie nieuwe inzichten kunt komen :sweatsmile:
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#5
Skirre zei:
Helemaal 0. Ik heb de afgelopen jaren voornamelijk amfetamine en xtc gebruikt met uitgaan of op festivals. Hoewel ik niet perse van plan ben om hier helemaal mee te stoppen, merk ik wel dat de behoefte om deze drugs te gebruiken een heel stuk minder is geworden sinds ik fulltime aan het werk ben. Vandaar dat ik me aan het oriënteren ben op psychedelica.
Klik om te vergroten...
Amfetamine en xtc zijn inderdaad leuke drugs voor op festivals. Ik ben heel benieuwd welke ambities je hebt met psychedelica. Voor mij heeft het echt wel mijn kijk op de wereld veranderd naast dat ik het gewoon echt leuk vind om te trippen. Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaringen. 24 is een mooie leeftijd om er mee te beginnen. Zo lang je het doet als je je goed voelt, in een veilige omgeving en met een niet al te hoge dosis komt het meestal wel goed. Hou je ons op de hoogte?!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Psilocyloner zei:
Wat zijn je beweegredenen? Wat is je intentie? Eerst vragen naar ayahuasca en even later naar 'een psychedelische drug' is best een verschil. Wil je gebruiken met een serieuze intentie of is het toch vooral recreatief/voor de fun? Ayahuasca zou ik niet bepaald recreatief willen noemen.
Klik om te vergroten...
Ayahuasca is toch ook een psychedelische drug? Dit viel me laatst ook al op bij Drugslab, dat ze ayahuasca in een andere categorie leken te plaatsen als psychedelica. Nu heb ik zelf geen ervaring met ayahuasca, maar ik vind het apart dat dat onderscheid wordt gemaakt. Immers, het zijn allemaal psychoactieve stoffen met psychedelische werking: psychedelica. Natuurlijk begrijp ik wel dat ayahuasca echt serieus werken is en niet geschikt voor entertainment. Dus wat dat betreft ben ik het met je eens. Maar mensen die zeggen dat ayahuasca geen psychedelische drug is, houden zichzelf denk ik voor de gek.

Psilocyloner zei:
Daarbij opnieuw de vraag, @Skirre, wat je intentie is. Gaat het niet per se zo om de fun, maar wil je trippen met een serieuzere intentie, dan zou mijn voorkeur uitgaan naar truffels. Ik denk dat 2C-B en 4-HO-MET zich niet zo lenen voor het serieuze tripwerk en in mijn optiek lysergamides (LSD en aanverwanten, zoals 1P-LSD en AL-LAD) ook niet, hoewel ik weet dat niet iedereen het eens is met dat laatste.
Klik om te vergroten...
Eens met het hameren op de intentie. Dit is het allerbelangrijkste.

Maar juist daarom denk ik ook dat middelen als LSD ook prima gebruikt kunnen worden voor serieus tripwerk. Dat heb ik afgelopen vrijdag nog gedaan. Maar bij die middelen ligt het nóg meer aan de intentie, omdat je niet zozeer door het middel zelf aan de hand wordt genomen of zelfs geforceerd om serieus tripwerk te doen. Dat ligt dan in je eigen handen. Maar je kunt er enorm veel mee doen als het je intentie is om dat te doen. Natuurlijk, het is ook wel een pluspunt van de meer serieuze psychedelica dat ze je pushen om voorbij je grenzen te gaan.

Edit:
Eik zei:
Goede aanvulling @Psilocyloner ! Al ben ik wel een van de mensen die geloofd dat je ook met lysergamides tot hele mooie nieuwe inzichten kunt komen :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Interessant is denk ik hoe Terence McKenna tegen lysergamiden aankeek. Hij vond dit niet zo'n interessante categorie psychedelica. Hij was niet zo geïnteresseerd in de introspectieve kant van psychedelica, maar des te meer in de visuele ervaringen en ervaringen van contact met entiteiten op specifiek de tryptamine groep psychedelica (psilo/DMT/aya). Ook had hij niet zo'n hoge dunk van yogi's, spirituele meesters, etc. Wat denk ik nauw verbonden is aan zijn psychedelische voorkeuren. Hij dacht dat de tryptamines hetgeen waren waar 'het' was te vinden. Ik denk dat hij met name gefascineerd was in mysticisme. Maar later zou dus ook blijken dat hij een gruwelijke bad trip zou hebben gehad (ook wel de 'meat grinder' trip door hem genoemd geloof ik) en niet meer zelf durfde te trippen maar er alleen nog over praten in zijn lezingen en dergelijke. Die trip zou hem getoond en gedesillusioneerd hebben in dat alles geen betekenis heeft. Dat alles voor niets is. Ik denk zelf dat Terence dit ervaarde, juist omdat hij alle betekenis 'daar' zocht, in wat deze planten hem hadden te vertellen. Terwijl de meer introspectieve reis werd genegeerd. Ja, alles is betekenisloos, maar wij geven er betekenis aan.

Dit doet me ook altijd weer denken aan een mooi filmpje waarin Terence met Ram Dass ergens in Praag geloof ik koffie zit te denken en onder andere over psychedelica zit te praten. Terence, ondanks zijn grote intellect leek niet te begrijpen wat de echte lessen van deze tripmiddelen zijn. Hij was verblind en geobsedeerd door het visuele geweld en door de zogenaamde "the other" zoals hij het noemde. Ram Dass had dit lang geleden wel begrepen en was juist op een reis gegaan inwaarts. Erg leuk filmpje en gesprek om te zien voor wie het leuk lijkt. Gewoon "ram Dass terence mckenna Prague" intypen in youtube en je vindt hem wel.

Hmm, dit ging een beetje op een zijspoor, maar het deed me er even sterk aan denken.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Ayahuasca is toch ook een psychedelische drug? Dit viel me laatst ook al op bij Drugslab, dat ze ayahuasca in een andere categorie leken te plaatsen als psychedelica. Nu heb ik zelf geen ervaring met ayahuasca, maar ik vind het apart dat dat onderscheid wordt gemaakt. Immers, het zijn allemaal psychoactieve stoffen met psychedelische werking: psychedelica. Natuurlijk begrijp ik wel dat ayahuasca echt serieus werken is en niet geschikt voor entertainment. Dus wat dat betreft ben ik het met je eens. Maar mensen die zeggen dat ayahuasca geen psychedelische drug is, houden zichzelf denk ik voor de gek.
Klik om te vergroten...
Het is allemaal een kwestie van taal en de associaties die mensen bij die taal hebben. De term 'psychedelische drug' roept bij mij toch enige associatie met iets recreatiefs op, terwijl het één natuurlijk het ander niet hoeft uit te sluiten. Echter kan ik me zó weinig anders dan barre ellende voorstellen bij ayahuasca op een psyfeestje ofzo, dat voor mij de koppeling van ayahuasca aan de term 'psychedelische drug' wat vreemd voelt. Daar ik denk dat de meeste psychedelica zowel 'serieus' als 'recreatief' (ook dit is niet zo zwart-wit natuurlijk, ook recreatief trippen kan op momenten serieuze aspecten hebben en vice versa) te gebruiken zijn, zie ik - en met mij denk ik vele anderen - ayahuasca toch als iets wat uitsluitend is weggelegd voor het serieuze tripwerk, wat maakt dat het een beetje in een uitzonderingspositie wordt geplaatst.

Mindless zei:
Maar juist daarom denk ik ook dat middelen als LSD ook prima gebruikt kunnen worden voor serieus tripwerk. Dat heb ik afgelopen vrijdag nog gedaan. Maar bij die middelen ligt het nóg meer aan de intentie, omdat je niet zozeer door het middel zelf aan de hand wordt genomen of zelfs geforceerd om serieus tripwerk te doen. Dat ligt dan in je eigen handen. Maar je kunt er enorm veel mee doen als het je intentie is om dat te doen. Natuurlijk, het is ook wel een pluspunt van de meer serieuze psychedelica dat ze je pushen om voorbij je grenzen te gaan.
Klik om te vergroten...
Ik wou de komende tijd als ik serieus ga trippen eens flink omlaag met doseringen. Wat ik vaak merk is dat ik met een serieuze intentie begin en dan ga ik in het donker op bed liggen ofzo, maar dan word ik op een gegeven moment rusteloos of het duurt me te lang en dan ga ik toch weer afleiding zoeken. Dan ga ik bewegen (wandelen, fietsen), iets eten omdat ik trek krijg, muziek luisteren. Ook dan zijn dergelijke trips nog altijd heel waardevol, maar ik denk dat ik er meer uit zou kunnen halen dan ik nu doe. Het vasthouden aan een intentie blijf ik lastig vinden.

Mindless zei:
Interessant is denk ik hoe Terence McKenna tegen lysergamiden aankeek. Hij vond dit niet zo'n interessante categorie psychedelica. Hij was niet zo geïnteresseerd in de introspectieve kant van psychedelica, maar des te meer in de visuele ervaringen en ervaringen van contact met entiteiten op specifiek de tryptamine groep psychedelica (psilo/DMT/aya). Ook had hij niet zo'n hoge dunk van yogi's, spirituele meesters, etc. Wat denk ik nauw verbonden is aan zijn psychedelische voorkeuren. Hij dacht dat de tryptamines hetgeen waren waar 'het' was te vinden. Ik denk dat hij met name gefascineerd was in mysticisme. Maar later zou dus ook blijken dat hij een gruwelijke bad trip zou hebben gehad (ook wel de 'meat grinder' trip door hem genoemd geloof ik) en niet meer zelf durfde te trippen maar er alleen nog over praten in zijn lezingen en dergelijke. Die trip zou hem getoond en gedesillusioneerd hebben in dat alles geen betekenis heeft. Dat alles voor niets is. Ik denk zelf dat Terence dit ervaarde, juist omdat hij alle betekenis 'daar' zocht, in wat deze planten hem hadden te vertellen. Terwijl de meer introspectieve reis werd genegeerd. Ja, alles is betekenisloos, maar wij geven er betekenis aan.

Dit doet me ook altijd weer denken aan een mooi filmpje waarin Terence met Ram Dass ergens in Praag geloof ik koffie zit te denken en onder andere over psychedelica zit te praten. Terence, ondanks zijn grote intellect leek niet te begrijpen wat de echte lessen van deze tripmiddelen zijn. Hij was verblind en geobsedeerd door het visuele geweld en door de zogenaamde "the other" zoals hij het noemde. Ram Dass had dit lang geleden wel begrepen en was juist op een reis gegaan inwaarts. Erg leuk filmpje en gesprek om te zien voor wie het leuk lijkt. Gewoon "ram Dass terence mckenna Prague" intypen in youtube en je vindt hem wel.
Klik om te vergroten...
De 'meatlocker' ja. Anyway, een interessante toevoeging! Zal het filmpje eens opzoeken, thanks!
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Laatst een gram 5 meo dmt besteld bij een Duitse site... Helaas nooit binnengekomen. Nog 'n paar x een mail achteraan gestuurd. Geen reactie. Wel jammer.

Wel interessant, of changa legaal is of niet. In principe is het geen dmt, maar bevat het dmt, net zoals mimosa hostilis, waar ik het persoonlijk uithaal.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Meatlocker! Dat was het ja! Iets met vlees dacht ik. :tonguewink:

Ik denk dat het helemaal waar is wat je zegt over associaties met taal. Ik associeer "psychedelica" wel met introspectie, spiritualiteit. En niet zo met vermaak, al is vermaak natuurlijk mogelijk, zeker op de middelen die je niet zo pushen. Ben het natuurlijk ook met je eens dat iets als ayahuasca dan weer afgeraden moet worden om om vermaak redenen te doen.

Dat filmpje van Terence McKenna en Ram Dass is zeer de moeite waard! Let ook op de ober die zo nu en dan langskomt en prachtig meegaat in hun conversatie. Magisch bijna. :grin:
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Toch is het eindproduct changa, in mijn ogen gewoon een kruid wat dmt bevat.

Ik heb het er natuurlijk wel zelf in laten trekken. Maar 't wordt lastig iemand hiervoor te vervolgen denk ik. Als je het niet aansteekt dan ziet het er gewoon uit als thee kruiden. En zo ruikt het ook.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Skirre zei:
Long time no see!

Ik ben me sinds kort aan het inlezen in psychedelica en zag, jammer genoeg, dat ayahuasca sinds kort verboden is. Nu probeer ik niet om via dit forum toch een adresje te vinden om alsnog toegang te krijgen tot ayahuasca, maar ben ik wel benieuwd wat qua ervaring vergelijkbaar is met deze drug. Het liefste een legale substantie aangezien mijn connecties binnen de "drugswereld" de afgelopen jaren flink verwaterd zijn haha.

Alvast bedankt voor de reacties!
Klik om te vergroten...
Changa (illegaal want daar zit dus ook DMT in), in iets mindere mate DPT (legaal) en nog iets heftiger is 5MeO-DMT (ook legaal)
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#12
acht.zes zei:
Changa (illegaal want daar zit dus ook DMT in), in iets mindere mate DPT (legaal) en nog iets heftiger is 5MeO-DMT (ook legaal)
Klik om te vergroten...
Plantmateriaal dat DMT bevat is gewoon legaal. De grondstoffen voor ayahuasca evenals changa zijn dus gewoon legaal, in tegenstelling tot DMT in zuivere/ geconcentreerde vorm of extract, wat wél illegaal is. Verder is 5-MeO-DMT vooral verkrijgbaar als freebase, niet oraal actief en inname van 5-MeO-DMT met MAO-remmer is bepaald niet zonder risico's. Het roken van 5-MeO-DMT geeft toch wel een heel ander effect dan ayahuasca, net zoals roken van DMT ook wel degelijk een ander, veel minder geaard, effect geeft dan ayahuasca.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#13
@Psilocyloner
5MeO-DMT mag je inderdaad niet combineren met een Mao-remmer.

Natuurlijk is wat ik noem niet hetzelfde als Ayahuasca, maar het komt nog wel het dichtst in de buurt daar van als ik me niet vergis.

Een plant waar DMT in zit is niet illegaal nee. Maar als je daar planten bij doet die de DMT uit de andere plant actief maakt zoals met Ayahuasca en Changa het geval is, dan is het dus wel illegaal. Althans zo heb ik het begrepen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
acht.zes zei:
@Psilocyloner
Een plant waar DMT in zit is niet illegaal nee. Maar als je daar planten bij doet die de DMT uit de andere plant actief maakt zoals met Ayahuasca en Changa het geval is, dan is het dus wel illegaal. Althans zo heb ik het begrepen.
Klik om te vergroten...

Bijna goed!

Het is verboden om een extract te maken van planten die verboden stoffen bevatten. Bij het maken van ayahuasca wordt een soort extract gemaakt waarin DMT in de smurrie oplost, wat daardoor dus wel verboden is.

De planten die worden toegevoegd omdat ze MAOI's bevatten zijn niet illegaal, en de betacarbolines (=MAOI) zijn ook niet verboden. Vandaar dat veel ayahuasca-aanbieders nu zijn overgestapt op 'psilohuasca' waarbij ze truffels (=legaal) combineren met syrische wijnruit (=legale MAOI).
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neo-Shulginist zei:
Bijna goed!

Het is verboden om een extract te maken van planten die verboden stoffen bevatten. Bij het maken van ayahuasca wordt een soort extract gemaakt waarin DMT in de smurrie oplost, wat daardoor dus wel verboden is.

De planten die worden toegevoegd omdat ze MAOI's bevatten zijn niet illegaal, en de betacarbolines (=MAOI) zijn ook niet verboden. Vandaar dat veel ayahuasca-aanbieders nu zijn overgestapt op 'psilohuasca' waarbij ze truffels (=legaal) combineren met syrische wijnruit (=legale MAOI).
Klik om te vergroten...
Nu maar hopen dat er niet iets verkeerd gaat tijdens een 'psilohuasca' ceremonie en psilocybine straks in zijn geheel ook verboden wordt...

Er wordt ook wel gezegd dat het niet onderdoet voor ayahuasca. Nou dan is het waarschijnlijk een kwestie van tijd tot 1 persoon het niet kan handelen en het daardoor goed misgaat. Dan komt dat naar buiten en heeft de regering weer alle bewijs dat ook dit gewoon helemaal verboden moet worden. Want zo los je dingen op. Door ze te verbieden aan het volk.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Dit doet me ook altijd weer denken aan een mooi filmpje waarin Terence met Ram Dass ergens in Praag geloof ik koffie zit te denken en onder andere over psychedelica zit te praten. Terence, ondanks zijn grote intellect leek niet te begrijpen wat de echte lessen van deze tripmiddelen zijn. Hij was verblind en geobsedeerd door het visuele geweld en door de zogenaamde "the other" zoals hij het noemde. Ram Dass had dit lang geleden wel begrepen en was juist op een reis gegaan inwaarts. Erg leuk filmpje en gesprek om te zien voor wie het leuk lijkt. Gewoon "ram Dass terence mckenna Prague" intypen in youtube en je vindt hem wel.
Klik om te vergroten...
Leuk dat jij dat filmpje ook hebt gezien! Ik was daar ook heel enthousiast over. Fantastisch gesprek tussen deze twee boeiende persoonlijkheden! Ik had eigenlijk toch wel hetzelfde beeld als jij. Namelijk dat Ram Dass echt nog wel een stukje meer wijsheid in pacht heeft. Ik zie Terence McKenna nog meer als 'woordkunstenaar' en 'woordvoerder' voor de psychedelische community. Op zijn eigen manier heel waardevol maar inderdaad wel anders dan de wijsheid die Ram Dass lijkt te hebben.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Eik zei:
Leuk dat jij dat filmpje ook hebt gezien! Ik was daar ook heel enthousiast over. Fantastisch gesprek tussen deze twee boeiende persoonlijkheden! Ik had eigenlijk toch wel hetzelfde beeld als jij. Namelijk dat Ram Dass echt nog wel een stukje meer wijsheid in pacht heeft. Ik zie Terence McKenna nog meer als 'woordkunstenaar' en 'woordvoerder' voor de psychedelische community. Op zijn eigen manier heel waardevol maar inderdaad wel anders dan de wijsheid die Ram Dass lijkt te hebben.
Klik om te vergroten...
Ik ben trouwens wel echt een Terence McKenna fan en hou van zijn fantastische manier van spreken (wat je zegt: woordkunstenaar) en aanstekelijke obsessie over tryptamines. :wink: Zonet las ik nog wel dat hij vlak voor zijn sterven zei dat liefde toch belangrijker is dan denken en met het verstand uitvinden wat alles allemaal betekent. Ik denk dat hij een grote les heeft geleerd uit die bad trip. :)

Ram Dass was al gauw meer van het hart dan het hoofd denk ik. Zijn boek Be Here Now laat dat ook heel erg zien.

Beide zijn in mijn ogen geweldige personages en het is een plezier om ze met elkaar te zien converseren op een respectvolle manier, ook al hebben ze een vrij verschillende kijk op dingen. :)
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#18
@Neo-Shulginist

Psilohuasca is bullshit in mijn ogen, althans de term.

Heeft niks met DMT te maken om je truffeltripje wat te intensiveren met een mao remmer als syrische wijnruit, het blijft gewoon een truffeltrip, hoe je t ook went of keert.

Dat 'huasca' hint toch echt op een link naar ayahuasca en die is er niet.

Dus mag de term 'psilohuasca' wat mij betreft meteen de prullebak in.

Maar goed, al die commerciele tripsit/begeleidingsgoeroe's moeten iets om hun boterham te verdienen, en 'psilohuasca' klinkt wel goed in de oren van al die new ager's die nu een vervanging zoeken voor hun duurbetaalde en inmiddels effectief verboden ayahuascaceremonies.

Ik ben blij dat ik mijn eigen sjamaan ben. Veel beter voor je portemonee ook lol.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ja wat moet je eigenlijk voor zo'n veredelde truffel trip betalen? Kon ik net niet vinden. Ik vind het ook wat twijfelachtig.

Aan de andere kant, er zijn er die zeggen dat je met een hele hoge dosering psilo op dezelfde plek komt als met DMT en de stoffen zijn natuurlijk ook zeer verwant. Maar truffels haal je vrij goedkoop zo uit de smartshop, dus als daar heel veel voor wordt gevraagd bij zo'n "sjamaan" dan vind ik dat ook een beetje een scam.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#20
@Psilocyloner
Trippen op truffels + syrische wijnruit (peganum Harmela) is inderdaad heel intens. Maar het blijft een psilo-trip in mijn ogen. Syrische wijnruit is overigens van zichzelf al enigszins psychoactief zoals je wellicht weet.

Als je wil weten hoe psilocybine + mao remmer voelt zonder uren aan het effect vast te zitten zou je ook een pure passiebloemjoint kunnen roken. Geeft zo goed als hetzelfde effect als met syrische wijnruit (peganum Harmela), maar het duurt maar 5 minuten.

Overigens hoef je bij psilocybine +passiebloem/peganum harmela (syrische wijnruit) geen dieet te volgen zoals je met een DMT bevattende plant + Banisteros Caapi wel moet doen om niet ziek te worden.

Of je met een DMT bevattende plant +peganum Harmela wel een dieet moet volgen om niet ziek te worden weet ik overigens niet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."