Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddos kweken

Paddos kweken

31 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
G
GonzoGrasshopperLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bij je volgende flush maar iets eerder oogsten dan zal het iets makkelijker zijn
G
GonzoGrasshopperLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dexterbot zei:
master Paddo kweker hier , maakt niet zoveel uit ,of de hoed nou open is of niet , we plukken ze met de hoed dicht zodat je geen zwart/paarse smoel krijgt van de sporen als je ze eet , en je heel donker gaat kakken ,lol
maar kwa potentie maakt niet zoveel uit , ik zie dat je een kweek bakje hebt, ik heb best wat kweek bakjes in de weg staan klaar om uit te broeden , als je intresse hebt ,heb een overschot aan B+ en albino ,moet vandaag weer 2 zakken omzetten naar bakjes , dus dat zijn weer 10 kweek bakjes ,
wil je meer weten over het zelf kweken dan hoor ik het wel ,
ik gebruik ze soms zelf voor een body reset , als ik effe niet meer weet wat ik moet doen of te veel thuis zit , dan porsie paddo , dag erna heb ik weer zin en ideen , mensen vrees is meestal ook weer weg , voel me top na die dingen !
Klik om te vergroten...
Goed verhaal, veel komma's ook.
Zoals @Mezelf al aangaf heeft het ook niks met de potentie te maken maar dat de hoedjes open gaan kan nadelen hebben voor het voortplanten van de paddo. Zou je moeten weten als 'Master paddo kweker'
D
DexterbotLid
01-01-2024, 00:00
#3
sorry heb ADHD ++ dan nog eens electronisch autistisch , dus praat als programmeer taal ,lol , hoe bedoel je voor de voortplanting ( het kan het signaal afgeven naar de rest dat ze ook open moeten gaan want de tijdt is rijp terwijl ze nog niet volgroeid zijn , bedoel je dat ? ik doe zelf niet zoveel met de hoedjes , als ik ui 0 begin dan koop ik een kweek zetje , pleur een stukje vlies met sporen in de liquid culture ,eigen recept , en ik ga van daar verder , meestal een ramp want heb te veel in de broei , en gaat meestal sneller dan ik kan eten , dus vandaar dat ik ook vroeg of iemand een gratis bakje wou , scheelt weer 30 euries ,,of zelf leren kweken is ook heel leuk , en niet zo moelijk ,zal morgen wel wat fotos posten


,
D
DexterbotLid
01-01-2024, 00:00
#4
vanochtend paar bakjes moeten openen de paddos groeide eruit , hebben een dag in de zon gestaan , dit zijn fotos van maand terug , loopt weer uit de klauwen , heb nog op youtube een filmpje staan over vloeibaar cultuur en op mycotopia een hoop (als de sfeer in ander topic veranderd dan post ik wel een link lol) , en tips en trucs , kweekte vroeger enorm , nu aleen voor prive doeleinde , maar me fout marge is 0 % dus heb altijdt te veel ,

de pado kweek bak kan ik wel keer meer info over geven , over de software ,lol jah software ,en de hardware ,,
D
DexterbotLid
01-01-2024, 00:00
#5
te veel bakjes ,
de labels op de bakjes zijn gewoon van internet anders weet ik zelf niet meer wat wat is , heb me eigen labels gehad , maar pfff moet ik 3 hardisken afzoeken voor een foto dus heb die van hun erop geplakt ,
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Haha, jemig je ben lekker bezig. Ik heb er ook wel eens aan gedacht om helemaal los te gaan in weefselkweek van paddo's Gezien ik wel ervaring heb met planten weefselkweek op een laboratorium, maar ik heb er maar vanaf gezien. Ik zou niet weten wat ik met kilo's paddo's zou moeten, en de snelkookpan die ik wou gebruiken was alleen in Amerika verkrijgbaar dus dat remde de impuls al vrij snel.


Het is wel leuk om zelf iets te kweken of te maken. Het heeft wel iets om je eigen psychedelica te creëren.
g
grunLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik dacht dat ik de paddos goed gedroogd had en had ze in een bakje in de diepvries gedaan. Nu had ik er vorige week een aantal uit gehaald, vermalen en in een luchtdichte pot gedaan maar nu zijn ze allemaal verschimmeld omdat er toch nog vocht in zat. Wat is nu handig om te doen? Ze in de diepvries laten waar ze volgens mij goed blijven of eruit halen en droger zien te krijgen?
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#8
grun zei:
Ik dacht dat ik de paddos goed gedroogd had en had ze in een bakje in de diepvries gedaan. Nu had ik er vorige week een aantal uit gehaald, vermalen en in een luchtdichte pot gedaan maar nu zijn ze allemaal verschimmeld omdat er toch nog vocht in zat. Wat is nu handig om te doen? Ze in de diepvries laten waar ze volgens mij goed blijven of eruit halen en droger zien te krijgen?
Klik om te vergroten...
Je had ze nooit in de diepvries moet stoppen. Maargoed daar heb je nu niks aan natuurlijk.
Zou ze nu maar er in laten en pas eruit halen als je ook gaat nemen.

Volgende keer niet in de vriezer. Eenmaal gedroogd en donker bewaard zijn paddo's langer dan een jaar houdbaar.
g
grunLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bedankt voor de informatie, wat is er fout aan de diepvries?
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#10
grun zei:
Bedankt voor de informatie, wat is er fout aan de diepvries?
Klik om te vergroten...
Niet perse fout maar totaal onnodig. Gewoon goed gedroogd en donker bewaren blijft het minstens 1 a 2 jaar goed.
g
grunLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hallo, ik ben paddos aan het kweken tegen clusterhoofdpijn. Nu vroeg ik mij af of iemand kan zeggen of ik al moet oogsten. unnamed (5).jpg
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Allereerst, heel veel sterkte met uw clusterhoofdpijn !! Mijn pa heeft dat ook, en die mens ziet enorm af ( jij ook ).

Over de paddo's zelf kan ik niks zeggen, er zitten hier wel mensen die je wel zullen kunnen helpen.

*ps : laat je na afloop weten of dit ook daadwerkelijk helpt tegen clusterhoofdpijn?
Praat dit mijn vader al maanden aan, maar hij staat sceptisch tov psychedelica, niettegenstaande hij ganse dagen legale drugs gebruikt die mijn inziens veel schadelijker zijn op lange termijn.

Thanks alvast !😊
G
GonzoGrasshopperLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zo te zien zijn de vliesjes van hoedje al open. Je bent net iets te laat, beste is als de vliesjes bijna scheuren. Je moet ze nu wel oogsten ja
g
grunLid
01-01-2024, 00:00
#14
CuriousExplorer zei:
Allereerst, heel veel sterkte met uw clusterhoofdpijn !! Mijn pa heeft dat ook, en die mens ziet enorm af ( jij ook ).

Over de paddo's zelf kan ik niks zeggen, er zitten hier wel mensen die je wel zullen kunnen helpen.

*ps : laat je na afloop weten of dit ook daadwerkelijk helpt tegen clusterhoofdpijn?
Praat dit mijn vader al maanden aan, maar hij staat sceptisch tov psychedelica, niettegenstaande hij ganse dagen legale drugs gebruikt die mijn inziens veel schadelijker zijn op lange termijn.

Thanks alvast !😊
Klik om te vergroten...

Bedankt zal ik doen. In het verleden heb ik wel eens genomen en op een gegeven moment werd de cyclus wel afgebroken maar weet niet of het daar door kwam. Nadeel was wel altijd dat ik echt enorm bad ging op paddos. Maar ik nam altijd een handje vol, en ik geloof dat 3 gram al voldoende is voor een zware trip dus dat was vrij logisch dat ik er niet lekker op ging.
SuperSilverHaze zei:
Zo te zien zijn de vliesjes van hoedje al open. Je bent net iets te laat, beste is als de vliesjes bijna scheuren. Je moet ze nu wel oogsten ja
Klik om te vergroten...

Zal ik doen. Zijn de paddos dan nog wel te gebruiken? Of is het vooral nadelig dat ik eventueel niet nog een x kan oogsten? Die kans acht ik sowieso al vrij klein omdat de zomer straks voorbij is en ik nog nooit de verwarming in huis aan heb gehad.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ze zijn prima te gebruiken. Het woord gaat in de ronde dat ze het sterkst zijn als de hoedjes net open zijn, maar ik heb geen idee op wat dit gebaseerd is. Oogst ze en droog ze en als het blok droog is geef het water. Nieuwe groeien vanzelf tot de nutriënten in het blok uitgeput zijn. En de zomer is pas voorbij eind september dus je heb zat tijd om bergen paddenstoelen te groeien.
g
grunLid
01-01-2024, 00:00
#16
Duurde best lang voordat deze op kwamen, maar toen ze opkwamen was het echt in 1,5 tijd een volle zak.
Ik laat ze drogen in een doos met overal keukenpapier er onder en er boven. Is dat een beetje te doen? Heb geen zin in geneuzel in de oven of met andere rare fratsen.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb ze gedroogd met een fan en daarna gedehydreerd met bitterzout.
Als je daar geen zin in heb en je krijgt ze niet helemaal droog dan zijn ze minder lang houdbaar.
Maar dat hoeft niet perse een probleem te zijn als je ze niet wil bewaren.

In mijn ervaring als ze emaal beginnen met opkomen dan is het nonstop flushes tot het blok leeg is. Mits je het water geef natuurlijk.
g
grunLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb een hele sterke afzuiging in de badkamer. Zou het helpen als ik het daar neerzet?

Ik heb het blok vanacht in de koelkast gezet wat in de handleiding stond en vanaf vandaag ben ik het weer aan het besprenkelen met water.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Maar het gaat wel goed toch? Ik zou gewoon je eigen oordeel volgen ^^
G
GonzoGrasshopperLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb ze gedroogd met onder en boven keuken papier. En dat elke dag vervangen, als het droog is in een wekpot en is het zeker een paar maanden houdbaar

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."