Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddos kweken

Paddos kweken

31 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#1
Martinus zei:
Ze zijn prima te gebruiken. Het woord gaat in de ronde dat ze het sterkst zijn als de hoedjes net open zijn, maar ik heb geen idee op wat dit gebaseerd is. Oogst ze en droog ze en als het blok droog is geef het water. Nieuwe groeien vanzelf tot de nutriënten in het blok uitgeput zijn. En de zomer is pas voorbij eind september dus je heb zat tijd om bergen paddenstoelen te groeien.
Klik om te vergroten...
Op het moment dat de hoedjes eigenlijk nog nét niet opengaan, zijn ze inderdaad het meest potent. Eigenlijk ook best logisch.... Paddenstoelen ontstaan eigenlijk alleen maar omdat de schimmel zich wil voortplanten. Op het moment dat de schimmel de sporen los kán laten, dus als het hoedje open gaat, heeft het zijn doel bereikt en is het voor de paddo niet meer nodig bepaalde stoffen aan te maken zodat het gezonde sporen krijgt. Het enige wat dan nog geldt is zo snel mogelijk nog even groeien zodat hij van nog hoger de sporen kan laten vallen. Daarom groeien paddo's ook zo snel nog even als het hoedje open gaat. Maar in deze laatste groei fase gaat de kracht alleen nog maar naar groter worden wat de potentie van de andere stoffen verlaagd.... Dus altijd plukken nét voordat de hoedjes open gaan want ook na het plukken groeien ze eigenlijk nog een halve tot een dag door. Beste moment van oogsten is dus als je ze oogst als de hoedjes nog dicht zijn, maar dat als je de volgende dag kijkt dat de hoedjes tijdens het drogen open zijn gegaan :)
g
grunLid
01-01-2024, 00:00
#2
Er groeit alweer wat!
D
DexterbotLid
01-01-2024, 00:00
#3
master Paddo kweker hier , maakt niet zoveel uit ,of de hoed nou open is of niet , we plukken ze met de hoed dicht zodat je geen zwart/paarse smoel krijgt van de sporen als je ze eet , en je heel donker gaat kakken ,lol
maar kwa potentie maakt niet zoveel uit , ik zie dat je een kweek bakje hebt, ik heb best wat kweek bakjes in de weg staan klaar om uit te broeden , als je intresse hebt ,heb een overschot aan B+ en albino ,moet vandaag weer 2 zakken omzetten naar bakjes , dus dat zijn weer 10 kweek bakjes ,
wil je meer weten over het zelf kweken dan hoor ik het wel ,
ik gebruik ze soms zelf voor een body reset , als ik effe niet meer weet wat ik moet doen of te veel thuis zit , dan porsie paddo , dag erna heb ik weer zin en ideen , mensen vrees is meestal ook weer weg , voel me top na die dingen !
G
GonzoGrasshopperLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dexterbot zei:
master Paddo kweker hier , maakt niet zoveel uit ,of de hoed nou open is of niet , we plukken ze met de hoed dicht zodat je geen zwart/paarse smoel krijgt van de sporen als je ze eet , en je heel donker gaat kakken ,lol
maar kwa potentie maakt niet zoveel uit , ik zie dat je een kweek bakje hebt, ik heb best wat kweek bakjes in de weg staan klaar om uit te broeden , als je intresse hebt ,heb een overschot aan B+ en albino ,moet vandaag weer 2 zakken omzetten naar bakjes , dus dat zijn weer 10 kweek bakjes ,
wil je meer weten over het zelf kweken dan hoor ik het wel ,
ik gebruik ze soms zelf voor een body reset , als ik effe niet meer weet wat ik moet doen of te veel thuis zit , dan porsie paddo , dag erna heb ik weer zin en ideen , mensen vrees is meestal ook weer weg , voel me top na die dingen !
Klik om te vergroten...
Goed verhaal, veel komma's ook.
Zoals @Mezelf al aangaf heeft het ook niks met de potentie te maken maar dat de hoedjes open gaan kan nadelen hebben voor het voortplanten van de paddo. Zou je moeten weten als 'Master paddo kweker'
D
DexterbotLid
01-01-2024, 00:00
#5
sorry heb ADHD ++ dan nog eens electronisch autistisch , dus praat als programmeer taal ,lol , hoe bedoel je voor de voortplanting ( het kan het signaal afgeven naar de rest dat ze ook open moeten gaan want de tijdt is rijp terwijl ze nog niet volgroeid zijn , bedoel je dat ? ik doe zelf niet zoveel met de hoedjes , als ik ui 0 begin dan koop ik een kweek zetje , pleur een stukje vlies met sporen in de liquid culture ,eigen recept , en ik ga van daar verder , meestal een ramp want heb te veel in de broei , en gaat meestal sneller dan ik kan eten , dus vandaar dat ik ook vroeg of iemand een gratis bakje wou , scheelt weer 30 euries ,,of zelf leren kweken is ook heel leuk , en niet zo moelijk ,zal morgen wel wat fotos posten


,
D
DexterbotLid
01-01-2024, 00:00
#6
vanochtend paar bakjes moeten openen de paddos groeide eruit , hebben een dag in de zon gestaan , dit zijn fotos van maand terug , loopt weer uit de klauwen , heb nog op youtube een filmpje staan over vloeibaar cultuur en op mycotopia een hoop (als de sfeer in ander topic veranderd dan post ik wel een link lol) , en tips en trucs , kweekte vroeger enorm , nu aleen voor prive doeleinde , maar me fout marge is 0 % dus heb altijdt te veel ,

de pado kweek bak kan ik wel keer meer info over geven , over de software ,lol jah software ,en de hardware ,,
D
DexterbotLid
01-01-2024, 00:00
#7
te veel bakjes ,
de labels op de bakjes zijn gewoon van internet anders weet ik zelf niet meer wat wat is , heb me eigen labels gehad , maar pfff moet ik 3 hardisken afzoeken voor een foto dus heb die van hun erop geplakt ,
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Haha, jemig je ben lekker bezig. Ik heb er ook wel eens aan gedacht om helemaal los te gaan in weefselkweek van paddo's Gezien ik wel ervaring heb met planten weefselkweek op een laboratorium, maar ik heb er maar vanaf gezien. Ik zou niet weten wat ik met kilo's paddo's zou moeten, en de snelkookpan die ik wou gebruiken was alleen in Amerika verkrijgbaar dus dat remde de impuls al vrij snel.


Het is wel leuk om zelf iets te kweken of te maken. Het heeft wel iets om je eigen psychedelica te creëren.
g
grunLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik dacht dat ik de paddos goed gedroogd had en had ze in een bakje in de diepvries gedaan. Nu had ik er vorige week een aantal uit gehaald, vermalen en in een luchtdichte pot gedaan maar nu zijn ze allemaal verschimmeld omdat er toch nog vocht in zat. Wat is nu handig om te doen? Ze in de diepvries laten waar ze volgens mij goed blijven of eruit halen en droger zien te krijgen?
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#10
grun zei:
Ik dacht dat ik de paddos goed gedroogd had en had ze in een bakje in de diepvries gedaan. Nu had ik er vorige week een aantal uit gehaald, vermalen en in een luchtdichte pot gedaan maar nu zijn ze allemaal verschimmeld omdat er toch nog vocht in zat. Wat is nu handig om te doen? Ze in de diepvries laten waar ze volgens mij goed blijven of eruit halen en droger zien te krijgen?
Klik om te vergroten...
Je had ze nooit in de diepvries moet stoppen. Maargoed daar heb je nu niks aan natuurlijk.
Zou ze nu maar er in laten en pas eruit halen als je ook gaat nemen.

Volgende keer niet in de vriezer. Eenmaal gedroogd en donker bewaard zijn paddo's langer dan een jaar houdbaar.
g
grunLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bedankt voor de informatie, wat is er fout aan de diepvries?
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#12
grun zei:
Bedankt voor de informatie, wat is er fout aan de diepvries?
Klik om te vergroten...
Niet perse fout maar totaal onnodig. Gewoon goed gedroogd en donker bewaren blijft het minstens 1 a 2 jaar goed.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."