Goeie vraag, ik vroeg me dit ook al af. Het lijkt me dat je de paddo's die er oogstrijp uitzien gewoon kan afknippen of snijden en de rest nog even laten groeien, toch?Dat gaat de goeie kant op. Kan ik mochten er al een paar klaar zijn om geplukt te worden ze ook per stuk oogsten? Of alles in 1 x en dan maar wat kleinere paddo’s er tussen
Je kan ze absoluut per stuk oogsten! Zo kan je elke paddo op zijn hoogste potentie plukken. Dat is overigens nog niet nu. Pas wanneer er duidelijk een hoedje is en je onder de hoed ziet dat het vliesje begint open te breken. Dat is het moment van plukken. Wacht je langer, dan laten de sporen los. Op zich heeft dit geen effect op de potentie, maar het zorgt er wel voor dat alle paddo's er onder zwart zijn van de sporen. Ziet er minder smakelijk uit. Zou je de rijpe paddo's nog langer laten staan, dan gaan ze rotten en zijn ze niet meer eetbaar.Dat gaat de goeie kant op. Kan ik mochten er al een paar klaar zijn om geplukt te worden ze ook per stuk oogsten? Of alles in 1 x en dan maar wat kleinere paddo’s er tussen
Die cake eruit halen ga ik morgen doen!@Space Criminal @Bertus88
Ik raad je verder aan ze uit de plastic bak te halen (losse cake in zak laten). Professionele kwekers kweken ze ook niet in bakjes maar als meerdere losse 'cakes' in grote terraria. Het voordeel is dat je ook aan de zijkanten (en zelfs onder paddo's ziet groeien. De kant waar de minste paddo's groeien gebruik ik als onderzijde, voor optimale oogst.
Vanaf vandaag elke dag een paar keer sproeien en zak steeds verder open zetten. Probeer hierbij de natuur te kopieëren. Daar groeien ze ook met frisse lucht en hoge luchtvochtigheid in de herfst!
Haha, het drogen moet je even aan iemand anders vragen. Daar ging ik de laatste keer aardig mee de mist in geloof ikDie cake eruit halen ga ik morgen doen!
Hoelang duurt het drogen? Ik ga over 2 weken op vakantie 🙄 of kan ik ze gewoon in een droognetje laten hangen?
Het groeien kan ik gewoon doorzetten. K vraag gewoon of m'n moeder ze af en toe nat spuit, ze komt toch elke dag m'n katten eten geven.
Mwa er zijn daar meerdere manieren voor. Ik deed het in eerste instantie gewoon op wc papier. De eerste twee a drie dagen minimaal 1x per dag het wc papier vervangen. Daarna is verversen van wc papier niet meer zo belangrijk. Vaak is het op deze manier wel zeker 2 weken drogen.Haha, het drogen moet je even aan iemand anders vragen. Daar ging ik de laatste keer aardig mee de mist in geloof ik
Voorheen legde ik ze gewoon op een krant en dat werkte prima. Alleen las ik laatst iets over drukinkt dat mogelijk op de paddo kan komen. Misschien weten @Mezelf of @Mindless of @Ralou hoe te drogen?
Ik had recent een hoeveelheid gedurende een week in het halfdonker, goed geventileerd, gedroogd in een droognet (wat je voor wiet gebruikt) en daarna in de oven op 60 graden zeer langzaam gedroogd (zeker een uur), met de ovendeur helemaal open. Tot ze 'cracker-droog' waren. Daarna in een wekpot met silicagel-zakjes. Geen half werk zou je zeggen. Ik heb ze nog niet getest, maar ik hoorde van een vriend aan wie ik ze gaf (een ervaren tripper) dat ze totaal niet werkten. Vreemd genoeg was het wel zo dat toen ik ze uit de wekpot haalde, ze niet meer crackerdroog waren, maar zelfs wat zacht. Heb je een idee wat hier kan zijn misgegaan? Ik had, voordat ze in de pot gingen, zelfs de hoedjes van sommigen gebroken om zeker te weten dat ze ook van binnen droog waren.Mwa er zijn daar meerdere manieren voor. Ik deed het in eerste instantie gewoon op wc papier. De eerste twee a drie dagen minimaal 1x per dag het wc papier vervangen. Daarna is verversen van wc papier niet meer zo belangrijk. Vaak is het op deze manier wel zeker 2 weken drogen.
Je kan ook overwegen om het in de oven te leggen op max 50graden en de oven op een kiertje houden. Krijg je sneller mooie droge paddo'tjes van.
Succes @Space Criminal . Hou er rekening mee dat na de eerste flush de volgende flushes sneller opkomen. 2 weken moet net lukken als je beetje mazzel hebt. Anders ga ik wel voor jou in de plaats op vakantie. Dan kan jij op je paddo'tjes blijven letten. Kijk zo ben ik dan ook wel weer![]()
Vreemd want dan zou je zeggen dat ze dus of niet helemaal droog waren, of dat er in de loop der tijd vocht bij is gekomen.Vreemd genoeg was het wel zo dat toen ik ze uit de wekpot haalde, ze niet meer crackerdroog waren, maar zelfs wat zacht.
Zou ze toch eerst ook zelf even testen.dat ze totaal niet werkten.
Zien ze er verder nog goed van kleur uit? Dus het steeltje nog wit gelig bijvoorbeeld?
O maar dat kan hoor. Chrispy dry blijven ze niet al te lang. Bij mij worden ze ook vaak wat taai.Ze voelen overigens een beetje kartonnig aan, dus niet nat oid.
Te vroeg. Ze moeten echt een hoedje hebben. Kijk anders op shroomery.org daar staan heel veel foto's van paddo's in verschillende stadia.Zou ik de eerste al kunnen plukken? of is dan nog iets te vroeg?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."