#1
Ja, eigenlijk heb je een LAF kast nodig om goed steriel te werken. Die kun je ook wel zelf bouwen, maar ik heb daar geen ruimte voor. Tis ook meer nieuwschierigheid dan dat ik het ook ga doen.
Nee moet niet, van alle 'teks' kies zelf voor een naald biopsy. Het zij van agar (even prikken en een microscopische hoeveelheid mycelium via de binnenkant van de naald overbrengen in een LC) of een biopsy van de binnenkant van de stam van een paddestoel, waarbij je een kloon maakt naar een vloeibare medium.Kun je eigenlijk mycelium ook over enten? Ik heb hier zo een growkit en dan denk ik. Als ik er een stukje uit trek en dan in nieuw medium zet. Groeit het dan niet gewoon weer opnieuw? Moet je perse geslachtelijke voortplanting doen?
Ben helemaal gesloopt.. ja heb het overleefd inderdaad. Zo moet ik er maar naar kijken, maar heb me nog nooit zo uit het veld geslagen gevoeld. Alsof de hele wereld je haat.5g.
De comeup is met de lemon tek vaak sneller dan normaal waardoor het ook wat hoger piekt.
Denk maar zo: je hebt het overleefd en met een beetje geluk heb je dalijk nog wel de warme tryptamine-blanket gloed over je heen.
Volgende keer ietsje minder en dan heb je grote kans dat het beter gaat.
Ja, een uurtje geleden had mn broodje pindakaas nog een monsterachtige look en zag ik nog wat patronen en het gras golven.. maar het is nu echt wel voorbij. Na een kop koffie en flink wat eten voel ik me alweer ok..Zoals een goede vriend van mij altijd zei:
"Sometimes shrooms can suddenly turn on you"
Niet het eind van de wereld en je zal zien dat het de volgende keer beter gaat.







Begin ik ook niet aan, een flowhood is overbodig tenzij je het professioneel aan gaat pakken en daarin investeerd. Overal is te lezen hoe je echter wel steriele resultaten kan behalen (of in iedergeval dusdanig proper dat het 99% van de tijd goed gaat), dat vind ik meer dan goed genoeg werken. Kies dan ook wel de teks uit die zo min mogelijk risico opleverenJa, eigenlijk heb je een LAF kast nodig om goed steriel te werken. Die kun je ook wel zelf bouwen, maar ik heb daar geen ruimte voor. Tis ook meer nieuwschierigheid dan dat ik het ook ga doen.
drogen en opslaan in een deels vacuumgesloten container met silica zakjes... wel wat opties gezien maar zoek echt een goede vacuumcontainer. (mocht iemand nog de ultieme stash container weten.. is tenslotte een drugsforum)god, straks heb je een huis vol met paddo's wat ga je er in gods naam mee doen ?![]()
Ja, heb diverse topics erover bekeken. Eerst maar eens afwachten wat de opbrengst is van die paar potjes. Geen idee eigenlijk. Las dat capsuleren ook de kwaliteit beïnvloed (vermalen stelt meer oppervlak bloot, reageert met de lucht in de capsule zelf). Dus zal sowieso gewoon de boel drogen in de voedseldroger en daarna in een paar gewone ziplocks opbergen of wellicht nog beter wat grotere mylar zakken kopen met ziplock? Beste is denk ik vacumeren die handel met een paar silicazakjes erbij.. maargoed, om nou zo'n heel ding te kopen wil ik eigenlijk niet, heb al genoeg zooi gekocht denk ik zo.Over het bewaren van paddo's staan vele methodes op het net. Als je veel hebt, zoveel dat je er meer als een jaar mee verder kan doe ze dan gedroogd in de diepvriezer, meerdere ziplockzakjes over elkaar heen. Zo zijn ze minstens tientallen jaren houdbaar zonder kwaliteitsverlies.
Ja, ik heb een voedseldroger en ga het daarmee droger. Is meer voor de opslag van droog spul waar ik nog zoekende in ben.Die blauwe bak is mn dehydrator. Droge paddos maak ik daar crunshy droog mee. In de bakjes zit magnesium sulfaat wat ik gebakken heb.
De ventilator op dat bakrooster is hoe ik de paddos vrij snel droog genoeg krijg om de dehydrator in te laten gaan.
Ik bewaar de paddos in een wekpot. In die prop papier zit ook gedehydreerd magnesium sulfaat.
Das mijn bewaar strategie
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."