Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTreasure coast - kweekverslag

Treasure coast - kweekverslag

92 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja, eigenlijk heb je een LAF kast nodig om goed steriel te werken. Die kun je ook wel zelf bouwen, maar ik heb daar geen ruimte voor. Tis ook meer nieuwschierigheid dan dat ik het ook ga doen.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#2
Martinus zei:
Kun je eigenlijk mycelium ook over enten? Ik heb hier zo een growkit en dan denk ik. Als ik er een stukje uit trek en dan in nieuw medium zet. Groeit het dan niet gewoon weer opnieuw? Moet je perse geslachtelijke voortplanting doen?
Klik om te vergroten...
Nee moet niet, van alle 'teks' kies zelf voor een naald biopsy. Het zij van agar (even prikken en een microscopische hoeveelheid mycelium via de binnenkant van de naald overbrengen in een LC) of een biopsy van de binnenkant van de stam van een paddestoel, waarbij je een kloon maakt naar een vloeibare medium.

Zover ik heb gelezen is grain 2 grain een veelgebruikte methode om de ene pot broed met de ander te enten. Of dat ook zo met een kant en klare bak kan.. ik heb er niet over gelezen, maar volgens mij moet dat kunnen, alhoewel er volgens mij bij sommige soorten een laagje vermiculiet bovenop zit..(nooit zo'n bak gekocht, maar zag een keer de opbouw van zo'n bakje in een instructiefilmpje voorbij komen) bij PF tek vormt dit laagje vermiculiet een barrière tegen andere organismen.. je schraapt dit eraf zodra de boel uit de pot haalt, hier zullen dan ongewenste schimmelsporen/bacteriën op zitten. Bij een kant-en-klaar bakje hoeft dat niet.. maargoed.. ik heb geen idee hoe steriel die dingen gemaakt worden en of dat laagje ook dezelfde functie heeft.

Maar.. als je dat wil proberen heb je wel een still air box nodig en de nodige middelen om het overhevelen zonder besmetting succesvol te laten verlopen. Des de meer en langer iets is blootgesteld aan de buitenlucht. des de hoger de kans op besmetting.. vandaar dat ik voor een naald biopsy kies. Volgens mij is dat vrij hufterproof. Hierzo een video over grain to grain.. om een idee te geven van wat het inhoud

.. overigens merk ik dat kanalen over het kweken van paddestoelen worden gesloten op youtube.. weet niet hoe lang deze beschikbaar blijft om te bekijken.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#3
5g. :)

De comeup is met de lemon tek vaak sneller dan normaal waardoor het ook wat hoger piekt.

Denk maar zo: je hebt het overleefd en met een beetje geluk heb je dalijk nog wel de warme tryptamine-blanket gloed over je heen.

Volgende keer ietsje minder en dan heb je grote kans dat het beter gaat.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#4
Proxima zei:
5g. :)

De comeup is met de lemon tek vaak sneller dan normaal waardoor het ook wat hoger piekt.

Denk maar zo: je hebt het overleefd en met een beetje geluk heb je dalijk nog wel de warme tryptamine-blanket gloed over je heen.

Volgende keer ietsje minder en dan heb je grote kans dat het beter gaat.
Klik om te vergroten...
Ben helemaal gesloopt.. ja heb het overleefd inderdaad. Zo moet ik er maar naar kijken, maar heb me nog nooit zo uit het veld geslagen gevoeld. Alsof de hele wereld je haat.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zoals een goede vriend van mij altijd zei:

"Sometimes shrooms can suddenly turn on you"

Niet het eind van de wereld en je zal zien dat het de volgende keer beter gaat.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#6
Proxima zei:
Zoals een goede vriend van mij altijd zei:

"Sometimes shrooms can suddenly turn on you"

Niet het eind van de wereld en je zal zien dat het de volgende keer beter gaat.
Klik om te vergroten...
Ja, een uurtje geleden had mn broodje pindakaas nog een monsterachtige look en zag ik nog wat patronen en het gras golven.. maar het is nu echt wel voorbij. Na een kop koffie en flink wat eten voel ik me alweer ok..

Een donkere kamer, oordoppen, oogmaster en een buurman die bezig is met de afkortzaag en diverse ander electrisch gereedschap.. is de reden "denk ik" dat de trip een verkeerde afslag nam. De reis bestond vooral bestond uit techno bandje wat vast liep.. brrrrr...trrrrr...yyyyyyyp....aaaaaaazzz...iiiiii.. gecombineerd met ewn soort sneeuwscherm van de tv met kleurtjes.. kleine patronen die zichzelf herhaalde. Niks kaleidoscopisch of rust.. paar uur terror kleurtjes en oorverdovend geluid zoals vroeger waarbij de computer aan het inbellen is met volume op max.. gestoord.

Maargoed, volgende keer inderdaad een kleine dosis. Maak hier later een tripreport van als ik t heb verwerkt.. heb geen doodsangsten uitgestaan.. wel een flinke dosis paranoia en tijdloops waarbij ik me vast hebt gehouden aan "blijven ademen, gaat vanzelf voorbij".. en dit een seconde later alweer kwijt was en weer opnieuw gestoorde terror toontjes en flikker kleurtjes gepresenteerd kreeg. Maargoed ga eerst even de tijd nemen dit te verwerken..
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#7
Voor de 4e flush had ik besloten de cakes om te draaien.. 1 groeide niks aan de onderkant.. denk te nat.. of te veel concurrerende organismen. Dus tot mn verbazing groeide er paddestoelen aan de onderzijde Snel de cake weer geflipt naar de andere kant. zitten nu wat platte paddo's op.. en snotterige etterende ouwe paddestoelen en stelen.. dus heb mn bedenkingen of het tijd is deze cake te begraven in de tuin
20210625_130548.jpg
De ander kreeg heel veel sidepins, nadat de paddo's de zijkant raakte de boel in een wat grotere bak gestopt. Zo zie je maar, is een beste flush die je eruit haalt. Dag vergeten te wapperen, dus te weinig frisse lucht.. vandaar de "fuzzy feet" en zelfs mycelium op de kop.
20210625_130537.jpg
bij de 1e bak twijfel ik wel of ik al andere schimmel zie groeien.. ziet er allemaal snotterig en vies uit.. ruikte nog wel prima. @PaddoKweker jij een idee.. nog oké of weggooien met platgeslagen paddestoelen en al?
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#8
Goed, verder over het kweken. Nieuwe kweek in de planning;

Albino Penis Envy Reverse
20210610_151555.jpg

De liquid culture is al zo goed als klaar en is een verzameling van 3 sectoren die ik er goed uit vond zien. Lekker volgegroeid.. deze vloeibare cultuur is op basis van LME en soya peptone. Verder ga ik alle weckpotten die ik heb vullen met bio rogge, en dit weekend inocculeren. Het idee is dan 3 x 10l bakken op te zetten. In de tusse tijd plukken we nog wat paddestoelen van de 2e flush.. wel beduidend minder dan de 1e flush treasure coast. Wordt vervolgd
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#9
Paddo kunst, iets te lang laten staan, maar ach. Overigens valt de oogst voor de 2e flush wel tegen van deze cake.. heeft toch 9 uur in de week gestaan. Opzich maakt t niet uit..20210611_084423.jpg
Voorlopig zat paddo's om even met microdoseren voort te kunnen. Mis alleen nog m'n electische koffiemolen en capsuleermachine. Daar wacht ik nog op.

Bovenstaande paddestoelen hebben een c.a. 1cm dikke voet. Deze droog ik op 74 graden c.a. 9 uur. 8 uur was voor sommige dikke stompen nog wat aan de korte kant.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#10
3e flush;
20210618_091231.jpg
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#11
Van deze 4e flush ziet deze cake er nog goed uit, zie geen gekkigheid. De andere cake hou ik goed in de gaten.20210627_094013.jpg
De paar grootste heb ik geoost, de rest komt tegen de avond wel, die laat ik nog lekker even groeien. Wat een prachtige hobby. De capsules die ik ervan maak zijn 0,25 (maat 0) en c.a. 0,3gr (maat 00). De 0,3 is wel te hoog voor een microdosering hoor.. 0,25 is goed voor mijn persoon.
20210627_095049.jpg
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#12
deze zien er niet gezond uit.. ga dit met paddestoelen en al begraven in de tuin

slijmerig vlies, verkleurde kappen, rare fuzzy feet, sponzige steel.. gespleten kappen zou door droogte komen, zelfde dunk tijd aangehouden.. moet nat zat zijn en vermoed andere oorzaak.. vind ze er ook niet fris uit zien...20210628_091321.jpg
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sporen zijn binnen
20210317_161541.jpg
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#14
Martinus zei:
Ja, eigenlijk heb je een LAF kast nodig om goed steriel te werken. Die kun je ook wel zelf bouwen, maar ik heb daar geen ruimte voor. Tis ook meer nieuwschierigheid dan dat ik het ook ga doen.
Klik om te vergroten...
Begin ik ook niet aan, een flowhood is overbodig tenzij je het professioneel aan gaat pakken en daarin investeerd. Overal is te lezen hoe je echter wel steriele resultaten kan behalen (of in iedergeval dusdanig proper dat het 99% van de tijd goed gaat), dat vind ik meer dan goed genoeg werken. Kies dan ook wel de teks uit die zo min mogelijk risico opleveren
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#15
god, straks heb je een huis vol met paddo's wat ga je er in gods naam mee doen ? :tearsofjoy:
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#16
Martinus zei:
god, straks heb je een huis vol met paddo's wat ga je er in gods naam mee doen ? :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
drogen en opslaan in een deels vacuumgesloten container met silica zakjes... wel wat opties gezien maar zoek echt een goede vacuumcontainer. (mocht iemand nog de ultieme stash container weten.. is tenslotte een drugsforum)

Schoonvaders is depressief en zit al zn halve leven aan de SSRI's, m'n eigen pa zit vaak ook niet lekker in zn vel.. knorrepot. Verder heb ik hier helaas ook een handje van en hoop met microdoseren in ieder geval wat warmer persoon te worden. Voor mn kinderen en m'n relatie. Ben wel benieuwd of Stamets protocol met de pruimzwam echt zo heilzaam is, test dat graag uit. Vind het effect van microdoseren ook gewoon erg prettig, liever deze gewoonte dan af en toe een biertje... en ja heb je te veel, ach er is vast wel iemand die ik wat kan geven nietwaar.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Die blauwe bak is mn dehydrator. Droge paddos maak ik daar crunshy droog mee. In de bakjes zit magnesium sulfaat wat ik gebakken heb.

De ventilator op dat bakrooster is hoe ik de paddos vrij snel droog genoeg krijg om de dehydrator in te laten gaan.

Ik bewaar de paddos in een wekpot. In die prop papier zit ook gedehydreerd magnesium sulfaat.

Das mijn bewaar strategie
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Over het bewaren van paddo's staan vele methodes op het net. Als je veel hebt, zoveel dat je er meer als een jaar mee verder kan doe ze dan gedroogd in de diepvriezer, meerdere ziplockzakjes over elkaar heen. Zo zijn ze minstens tientallen jaren houdbaar zonder kwaliteitsverlies.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#19
PaddoKweker zei:
Over het bewaren van paddo's staan vele methodes op het net. Als je veel hebt, zoveel dat je er meer als een jaar mee verder kan doe ze dan gedroogd in de diepvriezer, meerdere ziplockzakjes over elkaar heen. Zo zijn ze minstens tientallen jaren houdbaar zonder kwaliteitsverlies.
Klik om te vergroten...
Ja, heb diverse topics erover bekeken. Eerst maar eens afwachten wat de opbrengst is van die paar potjes. Geen idee eigenlijk. Las dat capsuleren ook de kwaliteit beïnvloed (vermalen stelt meer oppervlak bloot, reageert met de lucht in de capsule zelf). Dus zal sowieso gewoon de boel drogen in de voedseldroger en daarna in een paar gewone ziplocks opbergen of wellicht nog beter wat grotere mylar zakken kopen met ziplock? Beste is denk ik vacumeren die handel met een paar silicazakjes erbij.. maargoed, om nou zo'n heel ding te kopen wil ik eigenlijk niet, heb al genoeg zooi gekocht denk ik zo.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#20
Martinus zei:
Die blauwe bak is mn dehydrator. Droge paddos maak ik daar crunshy droog mee. In de bakjes zit magnesium sulfaat wat ik gebakken heb.

De ventilator op dat bakrooster is hoe ik de paddos vrij snel droog genoeg krijg om de dehydrator in te laten gaan.

Ik bewaar de paddos in een wekpot. In die prop papier zit ook gedehydreerd magnesium sulfaat.

Das mijn bewaar strategie
Klik om te vergroten...
Ja, ik heb een voedseldroger en ga het daarmee droger. Is meer voor de opslag van droog spul waar ik nog zoekende in ben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."