#1
Wel weggezet in het donker bij ongeveer 28 graden?
Ja.. wel een paar foutjes gemaakt hoor.ziet er netjes uit!!

Wel donker, maar 28 graden is het nergens. Verwarmingsmatje heb ik nog niet gekocht, dacht gelezen te hebben dat de boel wel op gang zou komen bij c.a. 21.Wel weggezet in het donker bij ongeveer 28 graden?
Heb ze in een zwart mylar ziplock zakje gedaan, dank voor de tipMooie printjes, wel in het donker bewaren!
Ik heb 16 en 18g naalden, dat zou wel moeten lukken (zover ik heb gelezen). Kan niet wachten, volgend weekend ga ik een proefje opzetten met granen.En nu maar hopen dat je het opgezogen krijgt doorr een dunne naald...![]()

Ja, in mn achterhoofd wist ik dat de pot voor 4/5 gevuld moest worden hoor. Maar ik vond het zonde om haver weg te gooien.. (nog een klein beetje erbij dan.. en nog een beetje..). Ik zie wel hoe het gaat, nou het moment is daar, ik ga de boel inoculeren.. ik wend mij tot de paddestoel goden, dat het maar mag lukken.Ziet er prima uit!
Alleen zou ik de potten maar voor 2/3 vullen als je de haver los wilt krijgen als het doorgegroeid is met mycelium. Het wordt een grote harde bonk. Als de mycelium begint te groeien wil je het een aantal maal los kloppen om alles goed te mengen en te zorgen dat alles gelijkmatig doorgegroeid. Dat lukt op jou manier niet gemakkelijk weet ik uit ervaring![]()


ik maak een paar potjes extra voor het geval ik er een paar verlies door besmetting. (ik heb 3 monotubs van 6l, 1l graan per bak, met 6 potjes van 500ml kan ik ze alle 3 opstarten). 90min op 15psi zou voldoende moeten zijn. Volgens mij komt de bk snelkookpan rond de 14, dus dat half uurtje langer plak ik er maar achteraan. Langer in de snelkookpan kan in ieder geval geen kwaad.Zo. Je gaat hele velden paddos hebben straks 😁
Ziet er allemaal mooi uit hoor.
Ik kan me nog van het lab waar ik werkte herinneren dat bij sterilisatie je de temp tussen de 121 en 135 graden wil hebben om alles dood te maken.
Of dat 2 uur duurde dat weet ik niet meer.
Maar ik werkte met ms medium en planten. Niet met granen
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."