Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTreasure coast - kweekverslag

Treasure coast - kweekverslag

92 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#1
Martinus zei:
Hij speculeert alleen maar over het verleden in die video. Ik denk ik krijg een machtig tripreport, maar das zeker een andere video
Klik om te vergroten...
Er is een leuke anekdote in een 2e video van op youtube als je opzoek bent naar een verhaal. Lijkt me ook lastig een triprapport te schrijven over iets wat alle fantasie te boven gaat, maar de beeldspraken die hij gebruikt geven wel een indicatie (antman sub-atomisch gaat is de start van de trip). Is niet voor niets onbeschrijfbaar. Denk dat je zulk soort dingen zelf moet ervaren.
Hierzo de link naar chronicles of bod waar ik het had gevonden: https://odysee.com/@Chronicles_of_Bod:7/Psychedelica.Series.1.05.of.14:f
Een andere video is nog de holy mushroom theory.. gaat wat meer over de referenties hiernaar in religie: https://odysee.com/@Chronicles_of_Bod:7/Psychedelica.Series.1.11.of.14:7
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Terrence mckenna kon er ook wat van. Het lijkt wel alsof mensen die hoge dosis paddos nemen daarna denken dat de hele geschiedenis om paddos draait. Ben wel erg nieuwschierig waar dat vandaan kom. Mijn hoogste dosis tot nu toe was 4gram en dat was nog geen reis naar een paddocentrische wereld.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#3
Martinus zei:
Terrence mckenna kon er ook wat van. Het lijkt wel alsof mensen die hoge dosis paddos nemen daarna denken dat de hele geschiedenis om paddos draait. Ben wel erg nieuwschierig waar dat vandaan kom. Mijn hoogste dosis tot nu toe was 4gram en dat was nog geen reis naar een paddocentrische wereld.
Klik om te vergroten...

Ben ik ook erg nieuwsgierig naar... aan de ene kant gaat mn bullshit radar af.. wetende dat dit de linker hersenhelft is wat alles in twijfel trekt dat niet in 'zijn' plaatje van de wereld past.. en aan de andere kant knaagt de nieuwsgierigheid "wat als...". Ian McGilchrist illustreerd dit heel fraai:

Opzich vind ik de reacties namelijk niet zo gek, je kan er pas een beeld bij vormen als je daar bent geweest. Een 40gr dosering schijnt, aldus Kilindi, een 3 uur durende DMT trip te zijn. Verder gaf Dennis McKenna al aan in Londenreal dat paddestoelen niet onderdoen voor Ayahuasca en dat de "matrix" met entiteiten en wezen vanzelf opent bij hogere doseringen. Zoals in deze video geef Dennis al aan belachelijk hoge dosering te hebben ervaren.

Verder moet je maar eens die serie bekijken over de Holy Mushroom Bible in de onderste link van mn vorige post Als je wil weten waar het e.e.a vandaan komt.. (alhoewel de complete 14 delen interessant zijn.. heb er een paar dagen over gedaan om alles te bekijken). Het geeft je nieuwe informatie, er zit veel meer achter dan ik dacht en of het nou waar of nietwaar is. Dat moet je zelf uitvissen. Helaas is dit veld nieuw en zijn we zelf de ontdekkingsreizigers.. niemand weet wat dit allemaal is en betekend. Verder vind ik zelf de film fantastic fungi fascinerend.. mocht die niet hebben gezien, zeker kopen al is het maar voor de informatie.

In ieder geval koester ik mn potjes met schimmel en ben benieuwd naar onbekende, net als jij. Of zoals Alan Watts het verwoord.. dat dit "een symptoom is van het groeien naar een bepaalde richting..".. uberhaupt wakkeren zijn audiofragmenten mijn intresse naar het spirituele aan, ben wel benieuwd wat er meer is dan deze illusie van allerdaagse realiteit.. de overeenkomsten tussen meditatie en psychedelica.. hoe het zou zijn als het default mode network "uit" staat. Lijkt me waanzinnig van die noëtische kwaliteiten te ervaren, de bepaalde kennis of waarheden die onthult worden. Dat wat onbeschrijfelijk is, logica tart enz..
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#4
Inmiddels een week verder na het schudden. Vooralsnog geen teken van besmetting. Wel merkwaardig is dat 3 van de 6 potten 'wazig' zijn dichtgegroeid. Van links naar rechts: pot 3,4 en 6. Zou goed kunnen dat ik deze potten al op dat 1 door elkaar heb geschud waardoor overal wat groeit. Maargoed.. de tijd zal het leren of dit niet groen uitslaat of andere schimmel soort betreft.20210413_141205.jpg
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#5
TIP:

Bij de meeste huizen is het lekker warm in de meterkast, of bij je cv-ketel....
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#6
PaddoKweker zei:
TIP:

Bij de meeste huizen is het lekker warm in de meterkast, of bij je cv-ketel....
Klik om te vergroten...
Helaas hier overal koud, cv ketel is zo'n modern huur ding, niks warms aan. ik heb bovenop de droger geprobeerd, maar de boel wordt dan door elkaar getrilt.. denk niet dat ik ze daar een plezier mee doe. Toch maar een matje besteld, moet wat.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#7
Peptone is binnen! Helaas bezig met een groot klusproject.. de start met agar zal even moeten wachten. Maar ik heb er wel zin in!
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#8
Inmiddels een warmtematje geplaatst onder de kweekpotten. Baal er wel van dat de voortgang echt 0 is, vandaag weer gekeken... niet veel soeps. Warmtematje werd wel wat warmer dan gedacht, zit een stuk karton en een laag tempex tussen de pot en warmtemat.. de potten voelen te aangenaam warm aan dus heb de boel op pootjes gezet voor de zekerheid. Meten is weten, dus maar zo'n infraroodmeter gekocht, om in de gaten te houden wat de oppervlakte tempertuur is in de kartonnen doos.. iets laag, dan de pootjes iets inkorten en vise versa. Ook wel handig voor als het warmer wordt buiten, dan weet ik wanneer de mat uit kan.

Verder wel opgemerkt dat er een druppel metabolieten her en der verschijnen (was al voordat de mat eronder lag... beetje opgezocht
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#9
Na een beetje te spelen met de infrarood laser was het toch wel wat aan de warme kant voor de paddo's. zolder temperatuur zit rond de.. 21,5.. 22.. iets in die richting.. zo boven de mat werd het al snel tegen de 30 graden. Beetje te warm.. iets verhoogd.. beetje zitten kloten tot de temp rond de 25 zat.

Verder de vuurdoop met agar.. volg de verhoudingen van josex no pour agar.
- 3gr agar
- 3gr light maltextract
- 0,2gr peptone (aldus williams&co)
- duppel blauwe kleurstof
- 200ml water

Er zal vast een betere verhouding zijn, maar dit is wat ik had gevonden. Voor de zekerheid een grote zak bio rogge gekocht.. voor menselijke consumptie.. dus het zal niet aan de pesticide liggen.. voor het geval paarden haver niet wil lukken en als referentie materiaal. In de videoserie "let's grow mushrooms" van rogerrabbit wordt o.a. rogge gebruikt. Dat lijkt mij het beste als referentie voor mn geklooi met haver..

Over de agar.. mn handen jeuken om ermee aan de slag te gaan 😎. Beetje enthousiast geweest met roeren.. beetje schuim.. naja zal geen kwaad kunnen
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nou goed nieuws, de eerste groei is een feit. De rest van mn ongebruikte agar plaatjes waar ik niks mee heb gedaan zijn allemaal prima, groeit niks op, dus de tek is goed gelukt.

Van de 3 geënte plaatjes, zie ik sinds vandaag op 2 stuks een snellere groei dan het mycelium wat is ontstaan vanaf de sporen.. ik zie ook een duidelijk afbakening rondom de sporen.
20210507_200255.jpg

Wat betreft de potten broed. 4 van de 6 zien er ok uit, precies 5 weken verder nu. De overige 2 lijken stil te staan. Ik heb ze nog een x geschud om te kijken of het mycelium wil herstellen of niet. Iemand enig idee wat de witte puntjes zijn op de weckpotten? En zijn deze klaar voor bulk? ik vind ze nog niet echt wit genoeg eigenlijk... maar verder lijken ze niet te gaan. Temp is goed..
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#11
2 dagen later.. gaat als een trein.. besmetting is nu goed te zien
P
PerfectChaosLid
01-01-2024, 00:00
#12
Leuk om te lezen alles!
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Volgens mij hebben foto 2 en 3 een besmetting opgelopen.
Die grijze uitgroei is zeker geen paddo-mycelium.

Sorry voor dit minder leuke bericht

gr PaddoKweker

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."