(...) eerste uitzoeken wat de juiste dosis is (....) ik kan je zeggen dat ik zelf best wel een erge aandoening heb en lsd en al dat soort substanties word ten strengste afgeraden, maar alle adviesen kloppen van geen meter, (...)
Hier ben ik het roerend mee eens.. dosis luistert zeer nauw.. voor paddo's (cubensis) maakt 0,02 al een verschil.. hier ligt de 'sweetspot' op 0,18gr... vanaf 0,2 gaat het opvallen en van 0,16 merk ik überhaupt niks. En ja, je zal het zelf wel ondervinden hoe het valt..
test het altijd eerst op een dag dat je geen verplichtingen hebt.
Dit is dan ook écht belangrijk, stel je bent gevoelig voor de stof en het is merkbaar, dan is het belangrijk dat je de set (wat er in je omgaat) en setting (omgeving) kan sturen op dat moment.. is een beetje als je eerste biertje, waarbij je denkt "wat gebeurd er". Zorg dat je wat rustgevende muziek bij de hand hebt.. koptel op met noise-cancelling, ga een stuk lopen in de natuur... voel de connectie met de natuur en wellicht een traantje wegpikken tijden het luisteren van een playlist..
...wat is dan rustige muziek.. hier luister ik zelf naar (beetje zelf bij elkaar geraapt n.a.v. de "Psychedelic Therapy Playlists" van John Hopkins en Imperial College Londen enz).

(om een beetje een beetje te geven)
Maargoed, wat voor trippen geld... geld ook voor een microdosering.. zeker als je het gaat merken, want dit:
bij teveel krijg ik met lsd altijd last van teveel bodyload, dan is het allemaal net niet en dan kan het soms zelfs vervelend zijn want dan zit je 8 uur opgescheept met een net niet gevoel / situatie.
Kan ook positief uitpakken waarbij je (in geval van paddo's) 6 uur een gevoel van licht euforie voelt.., wellicht verwerk je het e.e.a.. kom je tot inzichten.. geeft het positieve energie.. zorgen vallen van je af.. lage doseringen kan je namelijk heel goed sturen... als je weet 'hoe'. ben je niet voorbereid en niet ingelezen.. dan kan het ook je vervelende gevoelens versterken.. dus wees gewaarschuwd.