Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNiet meer verslaafd na een paddo trip?

Niet meer verslaafd na een paddo trip?

78 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#1
Matineus zei:
Ik vraag me alleen af: Is trippen om dichterbij de realiteit te komen, tegelijkertijd ook ontsnappen aan de realiteit?🤔
Klik om te vergroten...

Ik denk wel dat het een ontsnapping is ja. In zekere zin is mediteren dat volgens mij ook.
Matineus zei:
Mooi is dat toch. Daar ben ik tijdens meditatie nog niet echt gekomen, maar ik blijf oefenen!
Klik om te vergroten...
Ik wil hier binnenkort een nieuw topic over aanmaken. Ben alleen niet erg goed in het gedetailleerd verwoorden van welke ervaring dan ook..
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Matineus zei:
Ik vraag me alleen af: Is trippen om dichterbij de realiteit te komen, tegelijkertijd ook ontsnappen aan de realiteit?🤔
Klik om te vergroten...
Ik denk dat al het zoeken naar de realiteit en overigens ook naar geluk (wat imo 1 en hetzelfde is) een ontkenning van de realiteit is.

Het is niet dat je écht kan ontsnappen aan realiteit, want het is realiteit zelf wat je bent en wat dat zoeken ziet. Maar de focus op dat zoeken verhult schijnbaar de realiteit, verhult schijnbaar jezelf.

Wanneer de focus op iets weer losgelaten wordt, "valt" deze vanzelf weer terug naar zijn bron: naar realiteit/jezelf. Daarom: als je iets zoekt in het leven en je vindt het, dan is er (tijdelijk) de ervaring van geluk. Maar al gauw verdwijnt dat "gevoel" weer, omdat het (door jezelf) toegewezen is aan dat iets dat je hebt bemachtigd, terwijl geluk in de werkelijkheid komt van het loslaten van zoeken: loslaten van iets anders willen hebben dan dit hier nu. Als je hebt bemachtigd wat je wou hebben, laat je even het zoeken los, dus ben je even in het hier en nu, daar waar alle geluk is. Dan laat je even alles toe, precies zoals het is en ervaar je jezelf zónder zoeken (geluk). En dan ga je (meestal) weer zoeken naar iets anders en verwacht je nu daarvan dat het je gaat geven wat je daadwerkelijk zoekt (jezelf/realiteit/geluk).


Ik hanteer hier zoals je ziet een wat andere definitie van realiteit.
M
MatineusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben juist wat meer in het hier en nu gaan leven, door geluk en realiteit niet te koppelen. Soms vind je inderdaad iets, een nieuw inzicht bijv. Dat hoeft geen geluk te creëren, dat is óók oké. Het hier en nu is soms niet eens spannend, gewoon alledaags. En natuurlijk soms wél gelukkig, maar ik probeer alles eerlijk in te zien. Juist door puur en oprecht te handelen, ben ik gelukkiger. Zoeken is niet erg, maar doorslaan in het zoeken kan problematisch worden. En doorslaan in het focussen, zodat gevoelens onderdrukt worden al helemaal, zeker.

Soms zoek je, en zoek je en zoek je, maar is wat je vindt, niet wat je wilde vinden. Dat is eigenlijk het grootste cadeau van de werkelijkheid, het is onvoorspelbaar en tegelijkertijd zo voorspelbaar.

Mindless zei:
Ik hanteer hier zoals je ziet een wat andere definitie van realiteit.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat realiteit überhaupt persoonsgebonden is.
Zelfs mijn eigen kijk hierop veranderd geregeld.

Bedankt voor je inzicht iig, interessant om te lezen.😊
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Het is niet dat je écht kan ontsnappen aan realiteit, want het is realiteit zelf wat je bent en wat dat zoeken ziet. Maar de focus op dat zoeken verhult schijnbaar de realiteit, verhult schijnbaar jezelf.
Klik om te vergroten...

Als je bekend bent met Krishnamurti weet je waarschijnlijk dat hij het over waarnemen heeft. Dus niet zoeken maar zonder intenties waarnemen. Hij herhaalde ook vaak dat de waarnemer en dat was is waargenomen hetzelfde is. Dat kom je in boeddhisme ook tegen, maar Krishnamurti was geen voorstander van mediteren. Hij moedigde mensen ook aan naar niemand te luisteren en geen religie te volgen (hij weigerde ook zelf bewust volgers) maar alleen zelf waar te nemen om zelf te ondervinden wat de realiteit is.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#5
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zeqwyar zei:
Magic truffels en paddo's bevatten dezelfde psyoactieve stoffen. Als je contempleerd en mediteerd kan het je wel trip denk ik meer zinvol zijn. Veel succes verder!
Klik om te vergroten...
Ik mediteer vaak voor en tijdens mijn trips met magic truffels. Dan heeft het zeker wel meer impact dan als ik niet mediteer.

Dank je!
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#7
Deadwing zei:
Maar wat ik nu eigenlijk wilde zeggen ,want ik dreig af te dwalen, is dat ik dus ook voor mijn eerste trips mezelf mentaal en spiritueel wel redelijk had voorbereid vind ik zelf net als jij. Maar toch heb ik er niet echt veel aan gehad waarschijnlijk. Ik vraag me wel eens af of nuchterheid daar ook niet een rol in speelt. Dus onze typische Hollandse nuchterheid en die van Europeanen in het algemeen.
Klik om te vergroten...
Dat zou kunnen. Ik heb bij mijn (diepgaande) trips altijd de intentie om er iets van te leren.
Van mijn eerste trips heb ik ook dingen geleerd, al zag ik dat eerst niet zo omdat ze imo te grappig en dus te recreatief waren, ik heb dus ook gewoon moeten leren dat lessen niet perse moeilijk moeten zijn. Daarbij heeft vrouwe Psilo mij op die manier de moed en vertrouwen gegeven om elke trip wat dieper te gaan. Zonder alle voorgaande trips, had ik mijn meest recente niet aangekund.
Tip: een tripsitter is niet alleen goed voor de veiligheid, maar ook van super toegevoegde waarde om je tripervaringen te begrijpen en integreren.
Ook het opschrijven kan enorm helpen. (Zowel een report achteraf als aantekeningen tijdens)
En tijd, geef het minimaal een maand tijd om in je hoofd te laten sudderen.
Mindless zei:
Ik denk dan ook niet dat alles waar je inzicht in krijgt op bijvoorbeeld LSD maar wanen zijn of zo. Maar omdat je het met behulp van dat middel doet, doe je het niet echt zelf en kun je het ook minder makkelijk zien voor jezelf wanneer je nuchter bent.
Klik om te vergroten...
Ik heb trippend eens het besef gehad hoe veel ik van m'n gezin hou. Ik denk dat m'n kinderen kunnen beamen dat ik sindsdien een betere vader ben (niet dat ik hiervoor een slechte vader was, maar ben wel next level gegaan).
Wat ik bovenstaand omschrijf (opschrijven etc.) Is denk ik wel cruciaal om je leven blijvend te veranderen.
In de therapeutische sector waar geëxperimenteerd wordt met psychedelica, is er van tevoren, tijdens en achteraf begeleiding.
Als je op eigen houtje gaat is het dus verstandig om hier ook invulling aan te geven. B.v Praat van tevoren met je tripsitter, schrijf dingen op en zeg dingen tijdens de trip tegen je sitter. En praat na, en niet alleen vlak daarna, maar daarna ook nog minimaal 1 keer, bv 2 weken later.
Mindless zei:
Het is gewoon hier. Je kunt er niet echt aan ontsnappen, het kan alleen zo voelen dat je moet graven om het te bereiken,
Klik om te vergroten...
Dat is wel echt een waarheid als een koe.

Mindless zei:
Psychedelica kunnen imo daadwerkelijk helpen inzichten in de realiteit te verkrijgen (die alleen nu is), maar ze zijn absoluut niet cruciaal.
Klik om te vergroten...
Zie voorbeeld "betere vader "
Het middel geeft het inzicht, jouw daden daarna geven er waarde aan.
Mindless zei:
Het is niet dat je écht kan ontsnappen aan realiteit, want het is realiteit zelf wat je bent en wat dat zoeken ziet. Maar de focus op dat zoeken verhult schijnbaar de realiteit, verhult schijnbaar jezelf.
Klik om te vergroten...
Vind ik een mooie gedachtengang.
Ik moet het echt ff laten "pruttelen" om te beslissen of ik er achter kan staan.
Maar thanks for the brain tease 😉
Matineus zei:
Ik ben juist wat meer in het hier en nu gaan leven, door geluk en realiteit niet te koppelen.
Klik om te vergroten...
Zo probeer ik ook in het leven te staan, ik bepaal mijn geluk, niet de omstandigheden (al wordt ik er soms angstig van dat deze overtuiging teveel op de proef gesteld kan worden)

Deadwing zei:
Ik mediteer vaak voor en tijdens mijn trips met magic truffels. Dan heeft het zeker wel meer impact dan als ik niet mediteer.
Klik om te vergroten...
Zeker weten, zie ook mijn andere tips ergens bovenaan dit bericht.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#8
De afgelopen jaren is er veel nieuws over trippen met paddenstoelen en ik heb ook veel comments onder Youtube video's gelezen van mensen die beweerden na een trip gestopt te zijn met roken of drinken. Zelf heb ik nog nooit getript op paddo's dus ik ben wel nieuwsgierig. Ik heb alleen wat ervaring met magic truffels en vorig jaar een keer lsd geprobeerd. Mijn lsd trip verhaal wil ik binnenkort beschrijven in een aparte topic...Mijn verslaving is trouwens nicotine. Zelf ben ik van mening dat cold turkey de enige echte manier is om voorgoed met roken te stoppen, maar als dat niet lukt, sta ik zeker open voor een paddo trip. En paddo's proberen staat eigenlijk al lang op mijn to do lijstje dus als dat ook nog eens zou kunnen helpen met het stoppen van roken zou het geweldig zijn. Daarnaast is dit onderwerp misschien ook wel handig voor verslaafden die niet bekend zijn met paddo's.

Mijn vraag is dus of er hier iemand echt gestopt is met roken/drinken of welke verslaving dan ook na een paddo trip.

Dank weer voor je input.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#9

Interessante video, wel in het Engels.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wel van gehoord maar dat ging over alcohol.
In het geval van nicotine vraag ik me af of dat werkt.
Bij mij in ieder geval niet, ik stop met roken zodra tryptamines of LSD beginnen te werken, de zin in nicotine verdwijnt en ik vind het niet meer lekker.
Maar ik ga weer vrolijk verder als het uitgewerkt is.
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb dat wel geprobeerd, tijdens een trip erover nagedacht waarom ik rook (ik heb meerdere keren nagedacht over roken tijdens een trip). Bij mij had dat steeds niet echt het gewenste effect (ik kreeg terug dat de sjamaan in mij af en toe rook door z'n longen wil laten gaan)
M'n laatste trip gaf me wel een eye opener van "kappen met die zooi " Maar wel alleen de boodschap, ik zal op eigen kracht moeten stoppen.
Vandaag dag 1 als niet-roker, nog wel een paar dagen vapen...
Ik moet zeggen, ik heb het niet echt methodisch aangepakt, in m'n voorbereiding bij trips het stukje roken wel meegenomen. Maar zoals ik begrijp moet je eigenlijk vlak voor je trip al een gesprek hebben over roken (kan ook met jezelf) en/of meditatie erover.
Dan "het medicijn" nemen.
Waarschijnlijk bestaat er geen easy manier om te stoppen.
Mijn ervaring met psychedelica is: ze geven je de boodschap en inzichten (wat natuurlijk superhandige tools zijn), het werk moet je zelf doen.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Easy way van Allen Carr blijf ik aanraden als je wilt stoppen met nicotine en je onderbewustzijn wilt bereiken.. Het werkt echt en je moet gedurende het lezen van het boek (zelfhypnose) gewoon doorroken. Hele goede ervaring, misschien zelfs de mooiste van je leven.
Maar als je goed onder invloed bent van truffels of Paddos en je hebt je mentaal goed voorbereid met de gedachte dat je niet meer wilt roken, dan kan je ook geholpen worden door een goede trip verwacht ik.

Succes.
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#13
Manu76 zei:
Easy way van Allen Carr blijf ik aanraden als je wilt stoppen met nicotine en je onderbewustzijn wilt bereiken..
Klik om te vergroten...
Is dat de nieuwste van Allen Carr? Ik heb wel eerder een boek van hem gelezen, maar zelfhypnose zat daar niet in.
Mocht ik een terugval krijgen dan zal ik hem eens lezen
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Innerscoop zei:
Is dat de nieuwste van Allen Carr? Ik heb wel eerder een boek van hem gelezen, maar zelfhypnose zat daar niet in.
Mocht ik een terugval krijgen dan zal ik hem eens lezen
Klik om te vergroten...
Nee, je hebt waarschijnlijk wel dat boek gelezen en hebt jezelf wel gehypnotiseerd.., maar als je opnieuw gaat roken is het niet zomaar even een kwestie van opnieuw lezen. Vreemd dat je dat niet herinnert uit het boek. Je kunt jezelf geen terugval permitteren. En geen enkel beetje nicotine mag je je lichaam toedienen.
Hij heeft wel een ander boek op de markt gebracht voor alcohol verslaving als ik het niet mis heb.
Schrijver zelf is wel al een flinke periode geleden gestorven.
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#15
Manu76 zei:
Vreemd dat je dat niet herinnert uit het boek.
Klik om te vergroten...
Inderdaad vreemd, de verklaring die ik ervoor zou geven is dat ik het boek van m'n moeder kreeg, ik ben het gaan lezen zo van "wie weet", maar ik had niet zo'n super motivatie om te stoppen (ik praat ook over 5+ jaar geleden)
Deels twijfel ik of ik het daadwerkelijk gelezen heb, m'n moeder heeft me meer stop-met-roken-boekjes gegeven. Maar daar moet Allen Carr wel bijgezeten hebben.
Hij omschrijft in dat boek toch dat de herinnering aan roken vaak verward wordt met zin in roken, hij gebruikte daarbij een voorbeeld dat hij in de bioscoop zat en brand rook, omdat de film ergens over ging wat hem deed denken aan een brand die hij heeft meegemaakt?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Innerscoop zei:
Inderdaad vreemd, de verklaring die ik ervoor zou geven is dat ik het boek van m'n moeder kreeg, ik ben het gaan lezen zo van "wie weet", maar ik had niet zo'n super motivatie om te stoppen (ik praat ook over 5+ jaar geleden)
Deels twijfel ik of ik het daadwerkelijk gelezen heb, m'n moeder heeft me meer stop-met-roken-boekjes gegeven. Maar daar moet Allen Carr wel bijgezeten hebben.
Hij omschrijft in dat boek toch dat de herinnering aan roken vaak verward wordt met zin in roken, hij gebruikte daarbij een voorbeeld dat hij in de bioscoop zat en brand rook, omdat de film ergens over ging wat hem deed denken aan een brand die hij heeft meegemaakt?
Klik om te vergroten...
Nee, dat is denk ik een ander boek. Allen Carr legt uit waarom we roken en bij welke gevoelens je wenst te roken. Ik herinner me het verhaal van een persoon die maar 4 sigaretten per dag rookt. Maar oh oh oh, alles bij die persoon draait om zijn peukjes :).
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#17
Manu76 zei:
Ik herinner me het verhaal van een persoon die maar 4 sigaretten per dag rookt. Maar oh oh oh, alles bij die persoon draait om zijn peukjes :)
Klik om te vergroten...
Doet me ook geen belletje rinkelen...
Hmm, dan zou het toch kunnen dat ik het wel gekregen maar niet gelezen heb.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Met meditatie heb ik het ook gehad, maar dat lijkt (voor mij dan) de langere "weg" ernaartoe.
Klik om te vergroten...
En dan kom je toch weer uit bij Krishnamurti. Die beweerde precies hetzelfde. Meditatie is deels conditionering en vergt discipline. Daar was hij geen voorstander van.
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#19
Deadwing zei:
En dan kom je toch weer uit bij Krishnamurti. Die beweerde precies hetzelfde. Meditatie is deels conditionering en vergt discipline. Daar was hij geen voorstander van.
Klik om te vergroten...
Nog niet eerder van Krishnamurti gehoord, maar van wat jullie schrijven denk ik dat ik eens een lezing van hem ga luisteren
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#20
Innerscoop zei:
Nog niet eerder van Krishnamurti gehoord, maar van wat jullie schrijven denk ik dat ik eens een lezing van hem ga luisteren
Klik om te vergroten...
De moeite waard hoor om je een beetje in hem te verdiepen. Er zijn veel video's van zijn lezingen op Youtube te vinden en aardig wat boeken over hem verschenen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."