Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEgens aan verslaafd? Of geweest?

Egens aan verslaafd? Of geweest?

41 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Was je er maar nooit aan begonnen?
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zijn jullie op dit moment ergens aan verslaafd en/of zijn ergens verslaafd aan geweest?

Ik zat eens te denken, en volgens mij was ik ooit lichtelijk verslaafd aan alcohol :openmouth: Noot beseft eigenlijk, tot ik er over nadacht... In perioden van drukke weken op school dronk ik dagelijks meerdere biertjes op een avond. Dit een week lang, en dan die maandag avond had ik altijd zin in een biertje. Ik vond het verlangen dat ik dan had echt niet leuk! Verslaafd dus volgens mij?

Ik heb mij sinds ik cannabis gebruik voorgenomen zo min mogelijk alcohol te drinken en ik drink ook niet vaker dan 2-4 keer in de maand. Ooit waren er tijden dat ik in het weekend zo'n 15 bier dronk.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#3
basecoke verslaving? rook je dan coke?
h
heidrunLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik ben verslaafd aan cannabis, ik heb hulp om hier af te komen
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#5
Verlangen naar een roes. Marihuana, alcohol, GHB, codeïne, etc. Als het maar een roes is. Het dagelijkse leven is zo ontzettend saai.
D
DrazzicLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik nergens, maar wel tijd gehad van veel gebruik maar nu niet meer. Goede voornemens he :) nou ja misschien alcohol verslaafd maar valt ook wel mee drink alleen in weekend. Maar dan hebik er ook zin in :)
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#7
ghehe, dat zijn toch lichtelijke vormen van een alcohol verslaving volgens mij, ik had in ieder geval savonds bij het eten altijd zown blij gevoel. Ik ga straks weer zuipen!!! Dat vind ik best naar van alcohol...
d
doopieLid
01-01-2024, 00:00
#8
seks kan er niets aan doen :hearteyes:
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#9
SpacingBen zei:
basecoke verslaving? rook je dan coke?
Klik om te vergroten...

Uitgekooktje cocaïne, geeft wat hardere en kortere roes.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#10
ghehe, dat is iets menselijks volgens mij:P
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#11
heroïne maar ik ben gestopt, aantal keren zelf geprobeerd nu met professionele hulp lukt wat beter ook omdat ik er met meer mensen over kan praten nu ik ze verteld heb dat ik verslaafd was konden ze me steunen. basecoke verslaving zat ik op het randje mee.

ik durf aan niemand te beloven dat ik Nooit meer zal gebruiken, want dit heb ik in het verleden te vaak 100% overtuigd gedaan en toch weer verbroken. dus dat zeg ik ook gewoon eerlijk: ik zal het proberen.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ofwel 'crack' zoals het in amerika bekend is. (en zo ook op de NL. televisie dus)

Gewone cocaïne maar dan chemisch bewerkt zodat het beter rookbaar is.

Belangrijkste is: Extreem verslavend / effect niet te vergelijken met coke snuiven. Verder zie www.unitydrugs.nl > database > crack

Edit: ja je kunt gewone coke oftewel snuifcoke ('Cocaïne HCl' chemisch :tongueout:) ook wel roken, voor eenzelfde effect maar dan veel minder sterk.

Evenals je crack kunt verpulveren en snuiven :grin: en aangezien crack meestal veel zuiverder is dan coke... ik geloof dat het effect te vergelijken is maar ik snuif mn coke nooit eigenlijk, ook gewone coke rook of chinees ik, dus ik weet het niet of het te vergelijken valt, maar basecoke snuiven kan wel gewoon dat vond ik ook wel lekker, duurde veel langer dan het roken-effect en het voelde wel magisch. maar dat laatste kwam ook omdat het mn eerste keer wit was.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#13
ahah, crack roken dus:P Van basecoke had ik nog niet gehoord:tongueout:
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#14
SpacingBen zei:
ahah, crack roken dus:P Van basecoke had ik nog niet gehoord:tongueout:
Klik om te vergroten...
in amerika wat bekender dan hier

in amerika hebben ze bv. in new york tijdlang vooral heroïneverslaafden gehad en dan een tijdlang crackverslaafden, en zo weer andersom, de verslaving van crack staat ook in geen verhouding met die van coke snuiven

crack is hier vele duurder vanwege de afstand tot de bron (vnl. Colombia) en vanwege het zeer korte effect kiezen de meesten dan toch maar voor snuifcoke of heroïne om de werkelijkheid te ontvluchten, als ze zo'n drug zoeken (junk in spe :tongueout:)
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nee, ik ben niet verlaafd aan wiet. Maar als ik er zin in heb, is het wel erg moeilijk er nee tegen te zeggen!:P
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bal0n zei:
Verlangen naar een roes. Marihuana, alcohol, GHB, codeïne, etc. Als het maar een roes is. Het dagelijkse leven is zo ontzettend saai.
Klik om te vergroten...
Dat laatste is natuurlijk wat je er zelf van maakt :openmouth: heb ik ondervonden

vooral een kwestie van doen, niet van denken.... denken is handig maar dat moet je ook ff op de achtergrond kunnen laten draaien (ontspannen, slapen of eenvoudig werk doen) en soms gewoon DOEN
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jupz, maar soms is het wel even lekker om na een middel te grijpen om verveling uit de weg te gaan. Dat doe ik zelf regelmatig.

Ik merk ook dat ik steeds vaker weer zin heb in een biertje. Zag gisteren op tv iemand die redelijk wat op had. Op zo'n moment krijg ik ook weer extra zin ja. Er komt een moment dat ik weer ja tegen alcohol zeg, dat weet ik zeker.

Fnea, nog steeds zonder problemen clean?
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zonder problemen niet, wel clean :grin:
l
limb_legLid
01-01-2024, 00:00
#19
zit serieus aan de speed. Het enige wat mij kan doen stoppen is dat ik er met periodes moeilijk aangeraak. Dat is dan meestal het keerpunt in mijn leven naar de realiteit maar vroeg of laat begin ik er dan toch weer mee...
T
TaRiELid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb een weekend-verslaving...ik gebruik elk weekend Speed.
Ik kan echt niet uitgaan zonder een halve gram naarbinne te werken!!Door de week neem ik nix maar sta ik in het weekend ergens op een fuif of in een discotheek dan krijg ik mega-veel zin om te gebruiken en doe ik dat dan ook!! Uitgaan zonder Speed is voor mij niet meer mogelijk !!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."