Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaving: mannen vs vrouwen

Verslaving: mannen vs vrouwen

44 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
H
Holy NoiseLid
01-01-2024, 00:00
#1
Psycho_Chrono zei:
ik denk dat vrouwen sneller betere excuses kunnen bedenken om te gebruiken :)
Klik om te vergroten...

Waarom?
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vrouwen gaan beter om met emoties dan mannen omdat dat in hun aard ligt dus ze zullen het minder snel nodig hebben verslaafd te zijn, maar ze zijn overwegend ook iets zwakker qua wil (de meesten dan) dus wat dat betreft weer sneller. Het is meer mannelijk dan vrouwelijk om heel veel te experimenteren.. dus ik denk dat het ongeveer gelijk uitkomt.
D
De jongenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zijn er dan zowiezo niet een aantal persoonlijkheidskenmerken of karaktertrekken die meer bij mannen zijn vertegenwoordigd dan bij vrouwen , en andersom.

Dan zou het dus kunnen dat mannen en vrouwen een verslaving anders ervaren dan mannen. Meer kampen met een negatief zelfbeeld ofzo? Misschien gaan mannen meer de buitenwereld de schuld geven van hun slechte conditie, terwijl vrouwen meer zichzelf de schuld geven?

Het is maar eve gissen.

Maar als je zegt 'slechter' weet ik niet goed wat je bedoelt. Probeer mss wat specifieker te zijn want slechter is relatief en kan wel op meerdere gebieden betrekking hebben. :)
H
Holy NoiseLid
01-01-2024, 00:00
#4
De jongen zei:
Zijn er dan zowiezo niet een aantal persoonlijkheidskenmerken of karaktertrekken die meer bij mannen zijn vertegenwoordigd dan bij vrouwen , en andersom.

Dan zou het dus kunnen dat mannen en vrouwen een verslaving anders ervaren dan mannen. Meer kampen met een negatief zelfbeeld ofzo? Misschien gaan mannen meer de buitenwereld de schuld geven van hun slechte conditie, terwijl vrouwen meer zichzelf de schuld geven?

Het is maar eve gissen.

Maar als je zegt 'slechter' weet ik niet goed wat je bedoelt. Probeer mss wat specifieker te zijn want slechter is relatief en kan wel op meerdere gebieden betrekking hebben. :)
Klik om te vergroten...

Ja precies, ben het gedeeltelijk wel met je eens. Maar ik had het over "heftiger" en niet "slechter"... Zat ook ff te denken welk woord ik het beste kon gebruiken...
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
De jongen zei:
Heftiger....Hmmm
Dus dan denk ik aan...Vrouwen beleven hun emoties mss heftiger terwijl mannen ze wat meer onderdrukken?

In een verslaving zie ik vrouwen dan als meer impulsief omdat ze zich sterker door hun emoties laten leiden.

Maar dan wat je zegt over soa's denk ik dat je buiten beschouwing moet laten. Dat zijn dan weer externe factoren ofzo. als mannen het ook zouden hebben dan voelen ze zich wss ook slechter maar dat is dan niet meteen aan de verslaving toe te schrijven...

Misschien verliezen vrouwen sneller hun eigewaarde in een verslaving?? Nuja kwet niet waar dat idee vandaan komt?

Maar als je een stelling opwerpt dan moeten we eerder abstract denken...en goed het domijn afbakenen. Want verslaving op zich is natuurlijk ook een breed begrip.
Klik om te vergroten...

Je weet niet hoe vrouwen denken, dus hoe weet je nou weer of ze sneller hun eigenwaarde zouden verliezen? Ik denk dat een groot deel van de vrouwen dat helemaal niet zo doen, en over het algemeen gaan vrouwen juist beter om met emoties.
D
De jongenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heftiger....Hmmm
Dus dan denk ik aan...Vrouwen beleven hun emoties mss heftiger terwijl mannen ze wat meer onderdrukken?

In een verslaving zie ik vrouwen dan als meer impulsief omdat ze zich sterker door hun emoties laten leiden.

Maar dan wat je zegt over soa's denk ik dat je buiten beschouwing moet laten. Dat zijn dan weer externe factoren ofzo. als mannen het ook zouden hebben dan voelen ze zich wss ook slechter maar dat is dan niet meteen aan de verslaving toe te schrijven...

Misschien verliezen vrouwen sneller hun eigewaarde in een verslaving?? Nuja kwet niet waar dat idee vandaan komt?

Maar als je een stelling opwerpt dan moeten we eerder abstract denken...en goed het domijn afbakenen. Want verslaving op zich is natuurlijk ook een breed begrip.
D
De jongenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nee kzeg ook dak niet weet waar het vandaan komt.

ja beter omgaan wilt ook wel zeggen gevoelens toelaten he. Wat mannen misschien minder doen. Nuja dit zijn natuurlijk veralgemeningen.

Maar dan misschien zo. Heb toch sterk de indruk gekregen dat vrouwen voor drugs veel gevoeliger zijn. Misschien zou het dus kunnen dat ze verslaving heftiger ervaren?
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
De jongen zei:
Nee kzeg ook dak niet weet waar het vandaan komt.

ja beter omgaan wilt ook wel zeggen gevoelens toelaten he. Wat mannen misschien minder doen. Nuja dit zijn natuurlijk veralgemeningen.

Maar dan misschien zo. Heb toch sterk de indruk gekregen dat vrouwen voor drugs veel gevoeliger zijn. Misschien zou het dus kunnen dat ze verslaving heftiger ervaren?
Klik om te vergroten...

Vrouwen ervaren drugs heftiger omdat ze minders lichaamsvocht hebben en over het algemeen kleiner en lichter zijn, daarom komt dezelfde dosis harder aan bij vrouwen (tenzij ze heel dik zijn of 2 meter lang), maar dat betekend niet dat ze een verslaving ook heftiger zouden ervaren, ik denk dat dat heel erg van het individu afhangt, en ik weet dat mannen over het algemeen meer experimenteer drang dan vrouwen hebben, en mensen die hun emoties uiten zijn er ook sneller vanaf, dus zullen vrouwen minder opkroppen dan mannen, maar ik denk toch dat heth eel erg van het individu zelf afhangt.
D
De jongenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hmm hmm waarschijnlijk. Je kan er niet echt zo iets over zeggen. Of je moet eerst een hoop mensen geinterviewd hebben ofzo.

It all depends
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
De jongen zei:
Hmm hmm waarschijnlijk. Je kan er niet echt zo iets over zeggen. Of je moet eerst een hoop mensen geinterviewd hebben ofzo.

It all depends
Klik om te vergroten...

Jep. En als vrouw is het moeilijk over mannen te praten en als man over vrouwen, en voor mij is het nog moeilijker, want ik ben een vrouw maar ik heb een hoog IQ en een laag EQ en dat is tegenoverstelt aan vrijwel alle andere vrouwen, dus ik kan voor beide niet echt praten. :mrgreen:
D
DoodkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik erger mij ziek aan dit topic in eerste instantie maar er is 1 ding waar ik ONMIDDELIJK op wil reageren

VROUWEN KRIJGEN SNELLER GESLACHTSZIEKTES OMDAT ONS FLUWEEL VAN ONDER UIT SLIJMVLIES BESTAAT + HET GEVAAR VAN SCHAAFWONDJES INWENDIG...

HOMOMANNEN KRIJGEN OOK SNELLER GESLACHTSZIEKTES DAN HETEROMANNEN OMDAT DARMEN ZO DUN ZIJN EN DUS OOK SNEL (SCHAAF-)WONDJES KUNNEN HEBBEN EN STOFFEN ZO DIRECT IN DE BLOEDBAAN KOMEN. DENK HIERBIJ AAN SUPPOS (poepsnoepjes)

voor de rest vind ik het hier een hoop dikke flauwe kul. net als :
als een man veel verschillende vrouwen heeft gehad is dat cool, als een vrouw er veel heeft gehad is het een platte matras, hoer, slet en noem maar op...

succes nog met uw topic
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#12
TechNora zei:
euh>? ik snap het niet helemaal :rolleyes: Ik denk dat het meer te maken heeft met je karakter, en persoonlijkheid dan je geslacht.
Als het zover komt dat je door je verslaving genoodzaakt bent op straat te leven lijkt het me wel zwaarder voor vrouwen, ivm seksuele intimidatie/kans op verkrachting, enz.
Klik om te vergroten...

ben het hier mee eens
het heeft niet met geslacht of zo te maken maar met karakter en persoonlijkheid
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#13
Doodkapje zei:
ik erger mij ziek aan dit topic in eerste instantie maar er is 1 ding waar ik ONMIDDELIJK op wil reageren

VROUWEN KRIJGEN SNELLER GESLACHTSZIEKTES OMDAT ONS FLUWEEL VAN ONDER UIT SLIJMVLIES BESTAAT + HET GEVAAR VAN SCHAAFWONDJES INWENDIG...

HOMOMANNEN KRIJGEN OOK SNELLER GESLACHTSZIEKTES DAN HETEROMANNEN OMDAT DARMEN ZO DUN ZIJN EN DUS OOK SNEL (SCHAAF-)WONDJES KUNNEN HEBBEN EN STOFFEN ZO DIRECT IN DE BLOEDBAAN KOMEN. DENK HIERBIJ AAN SUPPOS (poepsnoepjes)

voor de rest vind ik het hier een hoop dikke flauwe kul. net als :
als een man veel verschillende vrouwen heeft gehad is dat cool, als een vrouw er veel heeft gehad is het een platte matras, hoer, slet en noem maar op...

succes nog met uw topic
Klik om te vergroten...

Jij bent een forummer naar mijn hart :mrgreen:
D
DoodkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
@technora : idem :wink:
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#15
Holy Noise zei:
Dissonant zei:
Akkoord, want vrouwen zijn zwakker.

Wat vind jij van deze stelling :

oranje is beter dan geel
Klik om te vergroten...

Beetje een domme reactie, vind je niet??
Klik om te vergroten...

Zeer logische reactie holy noise. Wij op Df hebben geen zin in conversaties en discussies of de man beter is dan de vrouw of andersom of weetikveel wat. Dus ga gwoon weg met je belachelijke stellingen en zoek een leven.
^.^ :wave:
D
De jongenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Flauw hoor.
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#17
Serenity zei:
Holy Noise zei:
Dissonant zei:
Akkoord, want vrouwen zijn zwakker.

Wat vind jij van deze stelling :

oranje is beter dan geel
Klik om te vergroten...

Beetje een domme reactie, vind je niet??
Klik om te vergroten...

Zeer logische reactie holy noise. Wij op Df hebben geen zin in conversaties en discussies of de man beter is dan de vrouw of andersom of weetikveel wat. Dus ga gwoon weg met je belachelijke stellingen en zoek een leven.
^.^ :wave:
Klik om te vergroten...

Donder jij dan ook eens op
H
Holy NoiseLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dissonant zei:
Akkoord, want vrouwen zijn zwakker.

Wat vind jij van deze stelling :

oranje is beter dan geel
Klik om te vergroten...

Beetje een domme reactie, vind je niet??
H
Holy NoiseLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ben erg benieuwd of jullie het met de volgende stelling eens zijn of niet. Leg ook uit waarom wel of waarom niet.

Een verslaving is voor vrouwen heftiger dan voor mannen.

Denk hierbij wel aan een ernstige verslaving.
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
waarom denk je dat t voor een vrouw heftiger is als voor een man?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."