Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaving: mannen vs vrouwen

Verslaving: mannen vs vrouwen

44 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
H
Holy NoiseLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dissonant zei:
Holy Noise zei:
Dissonant zei:
Akkoord, want vrouwen zijn zwakker.

Wat vind jij van deze stelling :

oranje is beter dan geel
Klik om te vergroten...

Beetje een domme reactie, vind je niet??
Klik om te vergroten...

Ik vond het toch wel een beetje een spitsvondige reactie :)

Nee serieus,
Het was dus pure interesse wat jullie ervan vinden.
Klik om te vergroten...
Wat doet het geslacht er nu toe. Technora heeft alles al gezegd.
technora zei:
Ik denk dat het meer te maken heeft met je karakter, en persoonlijkheid dan je geslacht.
Als het zover komt dat je door je verslaving genoodzaakt bent op straat te leven lijkt het me wel zwaarder voor vrouwen, ivm seksuele intimidatie/kans op verkrachting, enz.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Ik ben het dan ook met technora eens. Maar anderen kunnen daar een andere mening over hebben. Een mening die jij geloof ik niet heb...
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik denk dat vrouwen sneller betere excuses kunnen bedenken om te gebruiken :)
H
Holy NoiseLid
01-01-2024, 00:00
#3
Psycho_Chrono zei:
ik denk dat vrouwen sneller betere excuses kunnen bedenken om te gebruiken :)
Klik om te vergroten...

Waarom?
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vrouwen gaan beter om met emoties dan mannen omdat dat in hun aard ligt dus ze zullen het minder snel nodig hebben verslaafd te zijn, maar ze zijn overwegend ook iets zwakker qua wil (de meesten dan) dus wat dat betreft weer sneller. Het is meer mannelijk dan vrouwelijk om heel veel te experimenteren.. dus ik denk dat het ongeveer gelijk uitkomt.
D
De jongenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zijn er dan zowiezo niet een aantal persoonlijkheidskenmerken of karaktertrekken die meer bij mannen zijn vertegenwoordigd dan bij vrouwen , en andersom.

Dan zou het dus kunnen dat mannen en vrouwen een verslaving anders ervaren dan mannen. Meer kampen met een negatief zelfbeeld ofzo? Misschien gaan mannen meer de buitenwereld de schuld geven van hun slechte conditie, terwijl vrouwen meer zichzelf de schuld geven?

Het is maar eve gissen.

Maar als je zegt 'slechter' weet ik niet goed wat je bedoelt. Probeer mss wat specifieker te zijn want slechter is relatief en kan wel op meerdere gebieden betrekking hebben. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."