Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaving: mannen vs vrouwen

Verslaving: mannen vs vrouwen

44 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
H
Holy NoiseLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dissonant zei:
Akkoord, want vrouwen zijn zwakker.

Wat vind jij van deze stelling :

oranje is beter dan geel
Klik om te vergroten...

Beetje een domme reactie, vind je niet??
H
Holy NoiseLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben erg benieuwd of jullie het met de volgende stelling eens zijn of niet. Leg ook uit waarom wel of waarom niet.

Een verslaving is voor vrouwen heftiger dan voor mannen.

Denk hierbij wel aan een ernstige verslaving.
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
waarom denk je dat t voor een vrouw heftiger is als voor een man?
H
Holy NoiseLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het is maar een stelling en ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden.
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Akkoord, want vrouwen zijn zwakker.

Wat vind jij van deze stelling :

oranje is beter dan geel
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Oranje is duidelijk beter. :grin:
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#7
euh>? ik snap het niet helemaal :rolleyes: Ik denk dat het meer te maken heeft met je karakter, en persoonlijkheid dan je geslacht.
Als het zover komt dat je door je verslaving genoodzaakt bent op straat te leven lijkt het me wel zwaarder voor vrouwen, ivm seksuele intimidatie/kans op verkrachting, enz.
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#8
nou het lijkt me veel logisher dat geel beter is omdat het in de belgische vlag voorkomt en oranje symbool voor nederland staat XD okay slecht grapje
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#9
Holy Noise zei:
Dissonant zei:
Akkoord, want vrouwen zijn zwakker.

Wat vind jij van deze stelling :

oranje is beter dan geel
Klik om te vergroten...

Beetje een domme reactie, vind je niet??
Klik om te vergroten...

Wat verwacht je dan voor reacties, met zo'n vage stelling? Is dit een opdracht voor school, ofzo? Wat wil je ermee bereiken?
H
Holy NoiseLid
01-01-2024, 00:00
#10
TechNora zei:
Holy Noise zei:
Dissonant zei:
Akkoord, want vrouwen zijn zwakker.

Wat vind jij van deze stelling :

oranje is beter dan geel
Klik om te vergroten...

Beetje een domme reactie, vind je niet??
Klik om te vergroten...

Wat verwacht je dan voor reacties, met zo'n vage stelling? Is dit een opdracht voor school, ofzo? Wat wil je ermee bereiken?
Klik om te vergroten...

Ik heb met beide groepen gewerkt en het viel me extreem op dat het bij vrouwen vaak een heel stuk slechter verloopt. Iets wat ik eigenlijk niet verwacht had. Het was dus pure interesse wat jullie ervan vinden. Wist ik veel dat sommige mensen niet normaal antwoord kunnen geven...
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#11
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Holy Noise zei:
Dissonant zei:
Akkoord, want vrouwen zijn zwakker.

Wat vind jij van deze stelling :

oranje is beter dan geel
Klik om te vergroten...

Beetje een domme reactie, vind je niet??
Klik om te vergroten...

Ik vond het toch wel een beetje een spitsvondige reactie :)

Nee serieus,
Het was dus pure interesse wat jullie ervan vinden.
Klik om te vergroten...
Wat doet het geslacht er nu toe. Technora heeft alles al gezegd.
technora zei:
Ik denk dat het meer te maken heeft met je karakter, en persoonlijkheid dan je geslacht.
Als het zover komt dat je door je verslaving genoodzaakt bent op straat te leven lijkt het me wel zwaarder voor vrouwen, ivm seksuele intimidatie/kans op verkrachting, enz.
Klik om te vergroten...
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Holy Noise zei:
Ik ben erg benieuwd of jullie het met de volgende stelling eens zijn of niet. Leg ook uit waarom wel of waarom niet.

Een verslaving is voor vrouwen heftiger dan voor mannen.

Denk hierbij wel aan een ernstige verslaving.
Klik om te vergroten...

Wat een wonderlijke stelling. geen enkele onderbouwing die verwacht je in de reacties soms? Mijn antwoord dus: bullocks! werk 10 jaar in verslavingszorg, en verslaving is niet sexe specifiek verschillend....Voor iedereen een ellende dus. O, en verslaving is ook een ziektebeeld, niet sexe specifiek.
H
Holy NoiseLid
01-01-2024, 00:00
#14
pepito zei:
Holy Noise zei:
Ik ben erg benieuwd of jullie het met de volgende stelling eens zijn of niet. Leg ook uit waarom wel of waarom niet.

Een verslaving is voor vrouwen heftiger dan voor mannen.

Denk hierbij wel aan een ernstige verslaving.
Klik om te vergroten...

Wat een wonderlijke stelling. geen enkele onderbouwing die verwacht je in de reacties soms? Mijn antwoord dus: bullocks! werk 10 jaar in verslavingszorg, en verslaving is niet sexe specifiek verschillend....Voor iedereen een ellende dus. O, en verslaving is ook een ziektebeeld, niet sexe specifiek.
Klik om te vergroten...

Je hoeft mij niet te vertellen dat een verslaving een ziektebeeld is.
Het is tot nog toe een constatering van mij, omdat ik sinds kort overgestapt ben van het werken met mannen naar het werken met vrouwen. Zo valt hij mij onder andere op dat vrouwen meer te kampen hebben met HIV en SOA's. Is dat jou nooit opgevallen?
H
Holy NoiseLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dissonant zei:
Holy Noise zei:
Dissonant zei:
Akkoord, want vrouwen zijn zwakker.

Wat vind jij van deze stelling :

oranje is beter dan geel
Klik om te vergroten...

Beetje een domme reactie, vind je niet??
Klik om te vergroten...

Ik vond het toch wel een beetje een spitsvondige reactie :)

Nee serieus,
Het was dus pure interesse wat jullie ervan vinden.
Klik om te vergroten...
Wat doet het geslacht er nu toe. Technora heeft alles al gezegd.
technora zei:
Ik denk dat het meer te maken heeft met je karakter, en persoonlijkheid dan je geslacht.
Als het zover komt dat je door je verslaving genoodzaakt bent op straat te leven lijkt het me wel zwaarder voor vrouwen, ivm seksuele intimidatie/kans op verkrachting, enz.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Ik ben het dan ook met technora eens. Maar anderen kunnen daar een andere mening over hebben. Een mening die jij geloof ik niet heb...
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik denk dat vrouwen sneller betere excuses kunnen bedenken om te gebruiken :)
H
Holy NoiseLid
01-01-2024, 00:00
#17
Psycho_Chrono zei:
ik denk dat vrouwen sneller betere excuses kunnen bedenken om te gebruiken :)
Klik om te vergroten...

Waarom?
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Vrouwen gaan beter om met emoties dan mannen omdat dat in hun aard ligt dus ze zullen het minder snel nodig hebben verslaafd te zijn, maar ze zijn overwegend ook iets zwakker qua wil (de meesten dan) dus wat dat betreft weer sneller. Het is meer mannelijk dan vrouwelijk om heel veel te experimenteren.. dus ik denk dat het ongeveer gelijk uitkomt.
D
De jongenLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zijn er dan zowiezo niet een aantal persoonlijkheidskenmerken of karaktertrekken die meer bij mannen zijn vertegenwoordigd dan bij vrouwen , en andersom.

Dan zou het dus kunnen dat mannen en vrouwen een verslaving anders ervaren dan mannen. Meer kampen met een negatief zelfbeeld ofzo? Misschien gaan mannen meer de buitenwereld de schuld geven van hun slechte conditie, terwijl vrouwen meer zichzelf de schuld geven?

Het is maar eve gissen.

Maar als je zegt 'slechter' weet ik niet goed wat je bedoelt. Probeer mss wat specifieker te zijn want slechter is relatief en kan wel op meerdere gebieden betrekking hebben. :)
H
Holy NoiseLid
01-01-2024, 00:00
#20
De jongen zei:
Zijn er dan zowiezo niet een aantal persoonlijkheidskenmerken of karaktertrekken die meer bij mannen zijn vertegenwoordigd dan bij vrouwen , en andersom.

Dan zou het dus kunnen dat mannen en vrouwen een verslaving anders ervaren dan mannen. Meer kampen met een negatief zelfbeeld ofzo? Misschien gaan mannen meer de buitenwereld de schuld geven van hun slechte conditie, terwijl vrouwen meer zichzelf de schuld geven?

Het is maar eve gissen.

Maar als je zegt 'slechter' weet ik niet goed wat je bedoelt. Probeer mss wat specifieker te zijn want slechter is relatief en kan wel op meerdere gebieden betrekking hebben. :)
Klik om te vergroten...

Ja precies, ben het gedeeltelijk wel met je eens. Maar ik had het over "heftiger" en niet "slechter"... Zat ook ff te denken welk woord ik het beste kon gebruiken...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."