Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums!!7 JAAR SPEEDGEBRUIK, 1-8-09 GESTOPT!! HELP!

!!7 JAAR SPEEDGEBRUIK, 1-8-09 GESTOPT!! HELP!

40 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
n
niewe-ikLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het is nu half 11 in de morgen en ik heb gisterenavond besloten dat het genoeg is geweest met de Speed!
Ik Ben een 23 jarige meid en gebruik al ruim 7 jr speed, waarvan de laatste 5 jaar dagelijks.
Ik weet nog dat ik een aantal jaren geleden 2 weken uitkwam met 4 gr, het laatste 1,5 jaar waren het er zeker meer dan 1 gr per dag..
Ik ben vorig jaar begonnen met een HBO studie en het eerste jaar alles goed afgesloten, helaas op de speed.

Mijn vrienden en familie/bekenden weten allemaal niet dat ik uberhaupt drugs gebruikte en laat staan zoveel..
This niet aan me te zien, en daar heb ik ook altijd voor gezorg, want ik vond dat ik geen probleem met drugs had en dat drugs niet bij mij hoorde.
Ben het jaren geleden gaan gebruiken om af te vallen en ben er helaas nooit meer mee gestopt..

Ik heb ook 2 vrienden die het wel weten, en hun gebruiken helaas ook. ondanks dat weet ik dat 1 van hun me onvoorwaardelijk steunt en er alles aan te zal doen mij te helpen met bij het stoppen, de ander zal me ook steunen maar ergens weet ik dat diens eigen gebruik het niet toelaat om me te kunnen steunen.
Die persoon heeft zwaar vertekend zelfbeeld en heeft de speed ook als dieet wonder, maar ben bang dat diens drang naar dun willen zijn groter is dan het vermogen me onvoorwaardelijk te kunnen steunen.

Ik wil al 2 jaar echt stoppen maar had nooit een reden, de reden dat t slecht voor me is, en ik me kapot maak was voor mij geen reden, ik weet het is erg, andere kant als je jezelf niet interreseert dan maakt het weinig uit.
Sinds een aantal maanden heb ik een vriend, gewoon super, hij wist alles van mij, en geeft me het gevoel dat ook ik de moeite waard ben.
Ik wil graag voporuit kunnen kijken en zie een toekomst met hem, ben nog nooit zo gek van iemand geweest... Dat heeft mij de doorslag gegeven, ik weet dat hij het erg vind om te zien dat ik mezelf kapot maak, en ik kan er niet tegen als ik merk dat ik hem pijn doe door mezelf zo kapot te maken.
Ik wil hem gelukkig maken en ik wil hem niet kwijt en das m'n drive die me op dit punt heeft gebracht..

Vandaag begint mijn eerste dag sinds 7 jaar dat ik zonder speed m'n dag ga doorkomen en moet zeggen dat ik het eng vind. Kan ik het wel, hoe gvoelt het om zonder speed de dag door te komen, schijnt dat speed je gevoel echt afvlakt, dus na 7 jaar de dag doorkomen en voelen dat je leeft, best eng als je niet meer weet hoe dat is...

Dat ik hier nu mijn verhaal schrijf doe ik om mezelf nog es met de neus op de feiten te drukken, want na een routine van 7 jaar is dat denk ik hard nodig..

Ik weet niet of er meer mensen zijn die na lang gebruik ook gewoon cold turkey zijn gestopt, en zou het fijn vinden om te horen hoe hun het hebben gedaan, tips en ervaringen zijn welkom, want ik wil dit echt niet meer... Ik wil gewoon mezelf zijn.. En vanaf nu gewoon leven!


Liefs, van de nieuwe ik :)
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Na 6 jr dagelijks gebruik 1-8-09 gestopt!!

succes ...

er zijn veel tips op dit forum hoe je het beste kan afkicken.

1 gram per dag ..... mijn god.

groetjes

bonnie
b
boedaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Na 6 jr dagelijks gebruik 1-8-09 gestopt!!

Ik heb geen ervaring met cold turkey stoppen ofzo. Ik gebruik sowieso heel erg weinig maar wil je bij deze veel sterkte wensen.
n
niewe-ikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Na 6 jr dagelijks gebruik 1-8-09 gestopt!!

boeda zei:
Ik heb geen ervaring met cold turkey stoppen ofzo. Ik gebruik sowieso heel erg weinig maar wil je bij deze veel sterkte wensen.
Klik om te vergroten...
Dankjewel, ik gebruikte vroeger ook niet veel, weet nog heel int begin haalde ik 1 gr en deed daar een dikke week mee alst niet meer was, maar nu zat ik op meer dan 1 gr vaak 1.5 gr per dag.
Nooit gewilt toch gebeurt...
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Na 6 jr dagelijks gebruik 1-8-09 gestopt!!

Je titel zegt: gestopt ..

pas na maanden geen pep te gebruiken kun je een beetje voorzichtig gaan stellen dat je gestopt bent.
Dat je wilt stoppen is ok, maar loop niet voorruit op de zaken.
Spit het forum door en ren nog ff naar de drogist, voor wat items.

Het is geen zware opgave om te stoppen met de pep, zit meer in je hoofd.
Probeer gewoon een ritme aan te houden, veel sporten, gezond eten.
Op tijd naar bed en vermijd de junks en alcohol.

Bonnie
b
boedaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Na 6 jr dagelijks gebruik 1-8-09 gestopt!!

ow dat is erg veel voor mijn doen...... Dit jaar 2 festivals gehad 1 keer beetje mdma en een beetje speed en 1 keer mijn eerste keer lsd en wat speed. Verder oud en nieuw mdma met wat speed en thuis een keer truffels gedaan.

Ben erg van de speciale gelegenheden. Als zal ik denk ik wat vaker gaan trippen mocht het moment er zijn.

Anyway nogmaals succes en gebruik de steun uit je omgeving,

:) :)
n
niewe-ikLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Na 6 jr dagelijks gebruik 1-8-09 gestopt!!

lysergine25 zei:
Je titel zegt: gestopt ..
Klik om te vergroten...

Klopt, ik ben vanaf gisterenavond gestopt, dat het NIET makkelijk zal zijn begrijp ik, en moet ik nog gaan ervaren. Maar als ik typ, ik ga stoppen dan sta ik er niet achter, gestopt das wat ik wil en daar ga ik voor, thnx voor je reactie,

Welke dingen van de apotheek bedoel je?
Zou het me god niet weten...

...Groetjes..
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Na 6 jr dagelijks gebruik 1-8-09 gestopt!!

oei, het begin is er, dat is het belangrijkste...

ik wens je veel succes, sterkte en geduld, en ik hoop dat je van je fouten leert.

cropp
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#9
vitamientjes
valeriaan
en die lekkere slaap dingetjes

badkruiden
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#10
De wil is er, dat is een begin. De eerste paar weken zullen heel zwaar voor je zijn, je hebt je lichaam echt helemaal uitgeput en dit gaat wel even duren voordat dit wat hersteld is. Ga er maar vanuit dat je de komende weken super moe bent en je geen zin hebt om ene vinger uit te steken. Als je die tijd overleeft gaat het alleen maar makkelijker.

Verder raad ik je aan om L-tyrosine te kopen (zoek maar op internet).

Sterkte!
n
niewe-ikLid
01-01-2024, 00:00
#11
dankjewel voor de tip, ik ga meteen opzoeken.
Ben een paar keer eerder gestopt nooit langer dan 6 dgn :confused:
Begin vorig jaar van me studie, als de wekker ging kwam ik me bed niet meer uit...
En indd geen vinger uitsdteken..
Ben toen paar keer rechtop in bus en trein in slaap gevallen en niet dat me wakker hield,
Daar ben ik nu ook bang voor, dat ik niet meer vooruit komt maar de wereld wel doordraait.
Heb nu 7 weken vakantie dus 7 wkn de tijd om uit te rusten en gezonder te worden..
Moet gewoon lukken!!
Thnx
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#12
dat ik niet meer vooruit komt maar de wereld wel doordraait
Klik om te vergroten...

Dit gevoel zal je zeker een tijdje hebben, hier moet je alleen even door heen prikken, het zal steeds beter gaan.

Wat Bonie ook zij, neem vitamines. koop van die 1000mg vitamine c tabletten, multivitamine tabletten in want die heb je echt nodig. Je zal waarschijnlijk ook aankomen, dit is alleen maar gezond, dan heb je tenminste een reserve die je jaren lang niet hebt gehad.

En wat zeker ook niet mag ontbreken,SPORT. Met sport zul je al die troep sneller kunnen kwijtraken en het proces ook versnellen. Spreek eens met je vriend af om te gaan hardlopen om zo'n 3 dagen in de week te gaan hardlopen, je hebt nu toch genoeg tijd en je valt er ook bij af!

Heb discipline en stel prioriteiten, dan zal je er wel komen :) .
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#13
blijf het toch echt raar vinden dat je meer dan 500 mg per dag gaat nemen...

73% meer dan 300 mg per 24 uur dan draai ik al door

laat staan dat je dat dag op dag op dag blijft doen, en slapen dan ?
s
sylvereyesgirlLid
01-01-2024, 00:00
#14
hela!


toen ik je verhaal las herkende ik mezelf volledig in elk woord! ik ben ook een meid van 23,gebruik ook al 6 jaar,dagelijks,ongeveer 1 gr per dag denk ik.Ik heb al heel veel drugs gepakt,waaronder ook vloeibare xtc waar ik een tijdje aan verslaafd ben geweest maar speed is men grootste verslaving! ik heb altijd blijven werken,(horeca,restaurant) en blijven functioneren in de normale wereld.Ik ben al verschillende keren gestopt en dan duurt dat ongeveer max 6 maanden en ik herval terug opwille van men gewicht!elke keer weer opnieuw. Ik ga elke week 1 uur naar een drugs psycholoog met de hoop dat die mij een beetje kan helpen maar als het er op aankomt is het verlangen zo sterk dat ik toch een weg naar de speed terug zoek! vroeger wist niemand dat van mij,zo heb ik jaren geleefd zonder een vuiltje aan de lucht maar je lichaam en geest takelen natuurlijk na zoveel tijd beetje bij beetje af en je geraakt volledig uitgeput,zowel mentaal als lichaamelijk. Ik heb via men psycholoog gevraag om men lichaam te laten onderzoeken in hoever de drugs men lichaam op de moment heeft afgetakeld,hopelijk is dat een extra stimulans voor me. Ik ga stoppen tegen eind augustus want 12 september vertrek ik op reis en heb ik tijd om af te kicken. ondertussen weten de meeste mensen(moeder,zuster en vrienden) allemaal dat ik terug ben hervallen sinds een dikke 2 maanden,kon de leugens niet meer verdragen en ging kapot aan de schuldgevoelens! maar thuis hebben ze alles al proberen te doen om me te doen stoppen,niets helpt blijkbaar en ze geven het stilletjes binnenin op met de hoop dat ik zelf op een dag de kracht vindt om clean te worden en te blijven.en dat gaat ook gebeuren,dat weet ik zeker want ik wil dit leven niet langer meer,net zoals jij. ik wil mijn gevoelens terug voelen,recht vanuit men hart en als je zelf wilt,kun je dat!!! meid,wens je heel veel sterkte en lees dit op tijd nog eens terg als je het terug moeilijk moest hebben op een moment! groetjes
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Maar 73% is de bom en niet voor vele weggelegd.
Je krijgt pittig wat gewenning na al die jaren lijkt me..
Vraag me af of je uberhaubpt nog wel een echte 'rush' krijgt van de pep als je het elke dag doet.
Mjah succes met stoppen ..
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#16
ik probeer mee te denken ...
A
ArenshiLid
01-01-2024, 00:00
#17
Veel succes man.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#18
Heeeeeeel herkenbaar! Ik begon negen jaar geleden ook met het gebruiken van speed, omdat het voor mij een "wondermiddel" leek te zijn. Behalve dat ik er rust van krijg in mijn hoofd (heb waarschijnlijk ADD, word binnenkort daarop getest), viel ik er ook kilo's mee af.

Stoppen met speed betekent meestal ook gewoon weer kilo's aankomen. Veel speedgebruikers (veelal de vrouwelijke) vallen dan toch snel weer terug in hun oude slechte gewoonte. Ga sporten en eet gewoon gezond, want alleen die dingen houden je tenminste blijvend slank! De wil om te stoppen is er iig bij jou, dat is het belangrijkst. Hoe sterker die wil aanwezig is, des te makkelijker het ook voor je zal blijken om te stoppen. Zorg dus alleen wel dat je wat om handen hebt, om er voor te zorgen dat je niet gelijk weer zoveel aankomt (heel veel seksen met je vriend bijvoorbeeld :P :wink: ). Anders is de kans op een terugval gewoon heel groot. Zoek anders ook gewoon hulp voor je eetprobleem, want de kern van jouw gebruik ligt daar en als dat niet eerst aangepakt wordt, is stoppen met speed ook een stuk moeilijker!

Drie weken geleden ben ik dus ook cold turkey gestopt (na alles bij elkaar opgeteld, ongeveer zeven jaar). Het gaat me tot nu toe heel goed af (zie mijn verhaal in het topic: "ik hoef - geloof ik - niet meer" viewtopic.php?f=4&t=22544). Vannacht was het wel even tricky, ik had iets te veel alcohol gedronken en kreeg het aangeboden. Bijna besloot ik om dan toch maar een piepklein beetje te nemen om weer even wat helderder te worden, maar een van mijn beste vriendinnen praatte even goed op me in en toen ben ik uiteindelijk gewoon lekker naar huis gegaan. Oef!! Nu achteraf zooooo blij dat ik die keuze heb gemaakt. :rock:

Eigenlijk is het dus ook verstandig om alcohol en plekken waar gebruikt wordt te mijden! Ik heb ook vrienden die gebruiken en laatst deed iemand het in mijn bijzijn. Geen moeite mee gehad toen, maar ik merk dat het met een slok op, dus wel weer een stuk moeilijker blijkt!

Ik wens je heel veel succes! Als je het ECHT wilt, dan gaat het je lukken! :rock: :wave:
D
DidyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Succes :)
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#20
De meeste mensen hebben echt geen 73%, meer rond de 20-30%.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."