Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums!!7 JAAR SPEEDGEBRUIK, 1-8-09 GESTOPT!! HELP!

!!7 JAAR SPEEDGEBRUIK, 1-8-09 GESTOPT!! HELP!

40 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Maar 73% is de bom en niet voor vele weggelegd.
Je krijgt pittig wat gewenning na al die jaren lijkt me..
Vraag me af of je uberhaubpt nog wel een echte 'rush' krijgt van de pep als je het elke dag doet.
Mjah succes met stoppen ..
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#2
ik probeer mee te denken ...
A
ArenshiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Veel succes man.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heeeeeeel herkenbaar! Ik begon negen jaar geleden ook met het gebruiken van speed, omdat het voor mij een "wondermiddel" leek te zijn. Behalve dat ik er rust van krijg in mijn hoofd (heb waarschijnlijk ADD, word binnenkort daarop getest), viel ik er ook kilo's mee af.

Stoppen met speed betekent meestal ook gewoon weer kilo's aankomen. Veel speedgebruikers (veelal de vrouwelijke) vallen dan toch snel weer terug in hun oude slechte gewoonte. Ga sporten en eet gewoon gezond, want alleen die dingen houden je tenminste blijvend slank! De wil om te stoppen is er iig bij jou, dat is het belangrijkst. Hoe sterker die wil aanwezig is, des te makkelijker het ook voor je zal blijken om te stoppen. Zorg dus alleen wel dat je wat om handen hebt, om er voor te zorgen dat je niet gelijk weer zoveel aankomt (heel veel seksen met je vriend bijvoorbeeld :P :wink: ). Anders is de kans op een terugval gewoon heel groot. Zoek anders ook gewoon hulp voor je eetprobleem, want de kern van jouw gebruik ligt daar en als dat niet eerst aangepakt wordt, is stoppen met speed ook een stuk moeilijker!

Drie weken geleden ben ik dus ook cold turkey gestopt (na alles bij elkaar opgeteld, ongeveer zeven jaar). Het gaat me tot nu toe heel goed af (zie mijn verhaal in het topic: "ik hoef - geloof ik - niet meer" viewtopic.php?f=4&t=22544). Vannacht was het wel even tricky, ik had iets te veel alcohol gedronken en kreeg het aangeboden. Bijna besloot ik om dan toch maar een piepklein beetje te nemen om weer even wat helderder te worden, maar een van mijn beste vriendinnen praatte even goed op me in en toen ben ik uiteindelijk gewoon lekker naar huis gegaan. Oef!! Nu achteraf zooooo blij dat ik die keuze heb gemaakt. :rock:

Eigenlijk is het dus ook verstandig om alcohol en plekken waar gebruikt wordt te mijden! Ik heb ook vrienden die gebruiken en laatst deed iemand het in mijn bijzijn. Geen moeite mee gehad toen, maar ik merk dat het met een slok op, dus wel weer een stuk moeilijker blijkt!

Ik wens je heel veel succes! Als je het ECHT wilt, dan gaat het je lukken! :rock: :wave:
D
DidyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Succes :)
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#6
De meeste mensen hebben echt geen 73%, meer rond de 20-30%.
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Yoppa, daar is de "jij-kan-helemaal-geen-xx%-speed/coke-hebben" discussie weer

ontopic: Veel succes, cold turkey met speed stoppen gaat wel hard worden als je daarnaast geen andere drugs gebruikt, heb het er al zien proberen en die hervielen niet meteen maar de drang naar andere drugs was des te groter zonder speed.. Veel slapen, veel bij je vriend gaan (die hopelijk geen drugs gebruikt), gezond eten, veel proberen sporten en nieuwe bezigheden zoeken.

Over speed als "dieet-wonder":

Ik wil ook "verdunnen" maar ga er echt geen gram speed per dag voor door mijn neus jagen, dan nog liever een ganse dag ijsblokjes eten zoals de "modellen".. Drugs gebruiken om af te vallen is zwak en vooral überdom.
n
niewe-ikLid
01-01-2024, 00:00
#8
Een goede middag..

Ik ben vandaag om 12u opgestaan en heb gemiddeld elke dag geslapen van 22u avonds tot 12u smorgens.
Tot nu toe moet ik zeggen dat t vrij aardig gaat..
Ik ben wel veel meer moe dan normaal en heb meer honger...
Als het zo blijft als dat het nu gaat dan heb ik er het volste vertrouwen in..

Mijn vriend is nu aant koken en straks gaan we samen zwemmen, lekker veel dingen ondernemen en weinig tijd over laten tot nadenken werkt heel goed moet ik zeggen..


Bedankt voor de tips en reacties tot nu toe :)
:wave: Ik laat van me weten...:)
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#9
Angramar Temenos zei:
De meeste mensen hebben echt geen 73%, meer rond de 20-30%.
Klik om te vergroten...

Wat heeft dat nou weer te maken met het feit dat deze dame nu na zoveel jaar coldturkey stopt??


OT: goed dat je nog steeds volhoudt, lekker 's avonds gaan zwemmen met je lief is iig een veel beter alternatief dan pep snatsen! Fijn dat hij je ook zo goed steunt bij je stoppoging!
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb die middag voor 't eerst in bijna een jaar weer een lijntje genomen. :flushed:

Maargoed, ik ben blij dat je wilt gaan stoppen want 7 jaar is echt veel te lang om aan een stuk te gebruiken. Succes!
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nieuwe-ik, hoe gaat het nu met je? Nog steeds clean?
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben ook wel benieuwd. En als het niet gelukt is, schoom dan niet om dit te vertellen.
n
niewe-ikLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hallo lieve mensen!!,
Allereerst dank u voor al jullie steun!! :)
Ik ben nu sinds 1 augustus van de pep af en ik moet zeggen dat t me heel erg meegevallen is..
De eerste 4dagen was t moeilijk om op te starten maar dat ging elke ochtend weer beter..
Ook voel ik me echt 10x meer mens en ben blij dat ik nu opmerk dat ik nuchter zijn 10x beter is!!
Voel MOMENTEEL geen leegte meer die de verslaving met zich meebracht, ben fit sóchtends en kan meer genieten van de dag zelf :) ben wel bang dat wanneer ik weinig om handen heb meer verlangen krijg naar de kut pep( dus kut ga voelen) :openmouth:
Hier rekening mee houdende ga ik er toch van uit dat me moet lukken.. :wave:
Die kut pep heeft heel mn leven ondersteboven gezet dus wil ik van deze demon af!
Nu ben ik ervan overtuigd dat me dat gaat lukken dus maak ik me er min of meer niet zo druk meer om..
Natuurlijk zijn er valkuilen(vrienden die aan de zooi zitten, dope in lb! je wordt er dood mee gegooit!)
Maar hey! ook zijn er mensen om me heen die echt t beste met me voor hebben en ik heb besloten naar deze lieve mensen te luisteren en de feestjes en dope vrienden uit mn leven te verbannen :angry:
Ik houd jullie op de hoogte en mochten er nog vragen zijn dat hoor en beantwoord ik deze graag..,

met vriendelijke groet,

De nieuwe ik! :stoned:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#14
Goed zo, als je het ECHT WILT dan valt het idd ook allemaal best mee he? :wink:


Ik zit zelf morgen precies op een maand clean nu, ik heb er ook nog steeds geen spijt van! :P :wink:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#15
lysergine25 zei:
blijf het toch echt raar vinden dat je meer dan 500 mg per dag gaat nemen...

73% meer dan 300 mg per 24 uur dan draai ik al door

laat staan dat je dat dag op dag op dag blijft doen, en slapen dan ?
Klik om te vergroten...
Angramar Temenos zei:
De meeste mensen hebben echt geen 73%, meer rond de 20-30%.
Klik om te vergroten...
Marla Singer zei:
Wat heeft dat nou weer te maken met het feit dat deze dame nu na zoveel jaar coldturkey stopt??
Klik om te vergroten...
AT moet de quote knop leren gebruiken. Ik zie dit wel vaker op deze manier verkeerd gaan (:

OT: Succes!
f
flugelloverLid
01-01-2024, 00:00
#16
heb jij of iemand die dit leest dan nooit last van jullie amandelen dat je lang rond loopt met krob in je keel echt irritant man
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#17
flugellover zei:
heb jij of iemand die dit leest dan nooit last van jullie amandelen dat je lang rond loopt met krob in je keel echt irritant man
Klik om te vergroten...


Als je bezig bent met een poging om voorgoed van die zooi af te blijven??
f
flugelloverLid
01-01-2024, 00:00
#18
nee gewoon zo e echt zot worden precies kanker die aan het uitzaaien is :confused:
W
WoodgnomeLid
01-01-2024, 00:00
#19
flugellover zei:
nee gewoon zo e echt zot worden precies kanker die aan het uitzaaien is :confused:
Klik om te vergroten...

Heb je al eens kanker gehad, die aan het uitzaaien was? En dat gevoeld? En last van je amandelen gehad, waardoor je lang hebt rond gelopen met een krob in je keel?

lysergine25 zei:
blijf het toch echt raar vinden dat je meer dan 500 mg per dag gaat nemen...

73% meer dan 300 mg per 24 uur dan draai ik al door

laat staan dat je dat dag op dag op dag blijft doen, en slapen dan ?
Klik om te vergroten...
Simpele uitleg;
Je dopamine systeem werkt met een belonings-methode. Je doet iets "goeds", en je krijgt een dopamine "rush". Het lichaam is instaat om, buiten je bewustzijn om, een dopamine beloning aan een handeling of stof te koppelen. Je lichaam weet zeg maar gewoon dat speed lekker is/dopamine beloont, maar trekt zich van jouw bewustzijn weinig aan. Doe hierbij gewennigheid én het verlangen naar een sterkere "rush", dan word het al gouw een stuk meer.

Tot je uit eindelijk onder een bepaalde dosis speed dusdanig weinig effectieve dopamine(receptoren) hebt dat normaal functioneren een vage, depressieve boel is. Aangezien dopamines voor zoveel processen nodig zijn.
73% amfetamine nekt je des te sneller. Wie 18% snuift, heeft nog wel ff voor die stevig verslaafd is. Bijvoorbeeld als een buffer in de vorm van hoeveelheid geld die nodig is om een verslaving te creëren en onderhouden, of hoeveelheid die normaal functioneren extreem hindert in de eerste 2-3 weken van afkicken etc.

lysergine25 zei:
ik probeer mee te denken ...
Klik om te vergroten...
Je moet geen hypotheses bedenken als je ze niet kan/wil onderzoeken. Baseer jezelf op bekende wetenschap, of onderwerp je hypothese aan wetenschappelijke onderzoeken...
Marla Singer zei:
Ik zit zelf morgen precies op een maand clean nu, ik heb er ook nog steeds geen spijt van!
Klik om te vergroten...
Respect, ik ben ongv. na 4 weken terug gevallen. Ik zag plotseling niet meer de vijand, ik voelde de haat niet meer waarop mijn hele "wil" was gebouwt. :( Mezelf finaal in een, tot nu toe blijvende, terug val gerationaliseerd:(
Hoop dat het jouw wel lukt! En de TS natuurlijk ook!
(Mocht het nog van toepassing zijn, van die bodybuilder eiwit shakes bevatten alle aminozuren, en een flinke dosis eiwitten. Dat kan je "hersen-herstel" vermakkelijken en bovendien je spieren versterken/vergroten (en nog wel wat zooi).
n
niewe-ikLid
01-01-2024, 00:00
#20
ben ongv. na 4 weken terug gevallen. Ik zag plotseling niet meer de vijand, ik voelde de haat niet meer waarop mijn hele "wil" was gebouwt. :( Mezelf finaal in een, tot nu toe blijvende, terug val gerationaliseerd:(
Hoop dat het jouw wel lukt! En de TS natuurlijk ook!
Klik om te vergroten...

He daar:)
Ik ben vandaag 17 dgn clean en wilde je even zeggen dat een terygval niet het einde van je stoppoging hoeft te betekenen :confused: !!!

Jij bent sterk genoeg om 4 weken te stoppen dus Fuck t foutje en ga ervoor :rock:, this ff balen maar wil nog niet zeggen dat je nu helemaal van voren af aan moet beginnen!
Als je echt wil dan pak je de draad weer op en als je dat doet wens ik je veel succes! :sunglasses:
:rock: Geloof in je eigen kunnen dat doe ik ook!!

Liefs de Nieuwe-Ik! :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."