Exceptional Insight zei:
Winehouse zei:
Hoe ben je daar zo zeker van?
Als de baby er is mag er idd niet meer gerookt worden in ons huis. Net zoals dat er op mijn verjaardagfeest afgelopen zondag alleen buiten werd gerookt, omdat er ook kinderen bij in huis waren. Sterker nog, we gaan in februari het hele huis een opknap- en schilderbeurt geven. Zodra dat is gebeurd, mag er al niet meer gerookt worden in huis. We willen geen nicotine-aanslag meer op onze muren en spullen hebben namelijk...
Ook vandaag heb ik nog maar 1 sigaret op. Het is echt niet zo dat ik op de automatische piloot nog steeds een pakje per dag weg paf... Daar was ik al mee opgehouden vanaf het moment dat ik er achter kwam dat ik in verwachting was. Alleen er helemaal mee stoppen is momenteel gewoon nog erg lastig voor me. Ik weet niet, het is iets psychologisch volgens mij. Ik hoop dat als ik die kleine echt in mijn armen heb, ik dan wel helemaal zou kunnen stoppen. Maar dan nog, ik hoef me helemaal niet te verantwoorden vind ik. Het is mijn leven, mijn lichaam, mijn kind, ik bepaal dus zelf op welke manier ik het doe.
Ik weet toevallig dat jouw eigen moeder ook rookte tijdens haar zwangerschappen E I. Ik vind het heel erg dat twee van de drie kinderen nu astmatisch zijn, maar maakt haar dit meteen ook een slechte moeder? Ik snap dat je misschien boos bent op haar, omdat ze gerookt heeft, maar reageer dan je woede gewoon op haar af en niet op mij, want ik heb niks met jullie te maken verder.
Mijn moeder heeft tijdens haar twee zwangerschappen ook gerookt. Mijn zusje en ik hebben er niets aan overgehouden. Zoals het er nu uit ziet is ons kindje ook kerngezond, zit ze qua groei zelfs iets boven het gemiddelde en zien alle orgaantjes er prachtig uit. Ik leef heel bewust en ook het roken doe ik dus echt zo min mogelijk. Ik stel iedere sigaret uit tot het moment wanneer ik pas echt begin te snakken en steek ze niet meer zonder na te denken op.