Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3 januari ... net een peuk gerookt gefaald of toch niet ?

3 januari ... net een peuk gerookt gefaald of toch niet ?

66 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zoals ik al gepost had, ik denk niet dat het zin heeft om je af te zeiken in die zin dat je er vast niet minder van gaat roken.

Maar toch, als je dan zo in de verdediging schiet en roept "het is mijn lichaam, en mijn kind, ik maak uit wat ik doe" dan voel ik toch ook weer de behoefte er iets van te zeggen. Dat het jou kind is betekend niet dat je kan doen wat je wil, zie je de pedofiel al voor je in de rechtbank ? "het is mijn kind, ik maak uit wat ik ermee doe"

Het is jou kind, en dat geeft je een enorme verantwoordelijkheid. Stel nou dat het kind strax wel iets heeft dat aan het roken zou kunnen liggen. Voel je jezelf dan niet de rest van je leven schuldig ? Serieus, ik snap ook echt niet hoe je door kan blijven roken terwijl je zwanger bent. Snap ik echt helemaal niet. Ik zou geen oog meer dicht doen van schuldgevoel, ook al nu voordat er iets met het kind is dat daaraan zou kunnen liggen.

Verder zal ik niet meer erover zeiken, want zoals gezegd, het helpt toch niet, maar ga het niet recht zitten praten en allerlei excuses verzinnen, want dan kan ik me ook niet meer inhouden nee.
M
Miepje91Lid
01-01-2024, 00:00
#2
@ Marla,

denk dat je er weinig aan heb maar wil het gewoon even kwijt, k was toevallig vanmorgen even bij mijn moeder, en hadden het over zwangerschap.
Maar wat ik me nu eigenlijk pas bedenk,

Mijn moeder heeft nooit gerookt, dus ook niet tijdens de zwangerschap. En ken ik serieus heel weinig mensen die zo gezond leven als mijn moeder, Maar alsnog hebben zowel ik als me middelste zusje een afwijking, (klinkt trouwens ook wel weer lekker dramatisch) Maar we missen een aantal vingers en tenen. Hier heeft mijn moeder zich in het begin heel schuldig over gevoeld. Maar dat wij deze afwijking hebben maakt haar geen minder goede moeder.

wat ik hier vooral mee wil zeggen is; ik vind het onwijs knap dat je minder bent gaan roken want je laat hiermee zien dat je het echt wel wilt. Maar een heleboel dingen die het kindje zou kunnen krijgen liggen daar niet aan en kan je 9/10x zelf niks aan doen. succes er mee in id :)
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dank je wel voor je reactie miepje! :)
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#4
Een slechte moeder is een veel te zware term, en kan je zo over internet niet gebruiken tegen iemand.

maar voor de rest heeft E I wel gelijk. :)

Ook heel goed van dat minderen Marla, 't is een begin :)
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: 3 januari ... net een peuk gerookt gefaald of toch niet

:grin: ed
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jalliz zei:
Een slechte moeder is een veel te zware term, en kan je zo over internet niet gebruiken tegen iemand.

maar voor de rest heeft E I wel gelijk. :)

Ook heel goed van dat minderen Marla, 't is een begin :)
Klik om te vergroten...

Het is ook niet dat E I dat letterlijk heeft gezegd tegen mij, maar dat is wel het gevoel dat hij mij geeft met zijn opmerkingen.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dan ga ik er toch nog even op reageren, want ik heb weer een poosje op zee gezeten.

Marla Singer zei:
Ik geef je geen ongelijk E I, je mag je mening geven, maar ik vind niet dat je het recht hebt om mij een slecht gevoel over mezelf geven, want ik ben alles behalve een slechte moeder!
Klik om te vergroten...
Hey maar dat is tegenstrijdig zeg. Ik mag zeggen wat ik wil, zolang jij je niet gekwetst voelt. Is dat niet een beetje de omgekeerde wereld? Voel jij je niet aangevallen omdat je weet dat ik gelijk heb?

Marla Singer zei:
Ons dochtertje zal in een zeer harmonieuze, liefdevolle omgeving terecht komen. Mijn vriend en ik komen allebei uit hele hechte families. Ik vind het heel erg dat jij dat blijkbaar hebt moeten missen thuis :(
Klik om te vergroten...
Dan zal ik maar gelijk het meest dramatische risico van het lijstje noemen. De miskraam. Roken tijdens de zwangerschap vergroot de kans op een miskraam. Ik ga dit zo subtiel brengen als ik kan, maar als jij een miskraam krijgt kun je nog zo'n harmonieuze omgeving hebben klaarstaan, het kind kan daar dan niets mee.

Maar ook de iets minder drastische risico's kunnen ervoor zorgen dat, wanneer het kind nog zo liefdevol opgevangen wordt, het zich naar voelt. Ik noem een hazenlip.

Marla Singer zei:
Ik ben persoonlijk van mening dat die paar sigaretjes per dag niet zo heel schadelijk hoeven te zijn, als je voor de rest wel gewoon gezond leeft.
Klik om te vergroten...
Maar als je eerlijk bent doe je het hier gewoon voor jezelf goedpraten. Want het één kun je natuurlijk niet tegen het ander wegstrepen.

Marla Singer zei:
Ik ken meerdere moeders die dat zo gedaan hebben en al die kinderen zijn daar goed uit gekomen.
Klik om te vergroten...
Daar is hij! Deze moest er tussen zitten. De ultieme rokerssmoes. "Mijn opa heeft zn hele leven gerookt en is 90 geworden!" Maar het feit dat het de kans vergroot op ellende zou al genoeg moeten zijn om je te doen stoppen. Toch?

Marla Singer zei:
Inmiddels heeft ze haar leven radicaal omgegooid en kun je haar wel een gezondheidsfreak noemen. (...) Haar zoontje van 1 is echter voor bijna alles allergisch en is altijd ziek of onderweg. Ook loopt hij wat achter op de ontwikkeling...
Klik om te vergroten...
Domme pech? Als ik het op die manier moet beargumenteren hoef ik niet ver te zoeken. Maar ik heb geluk, ik heb maar kleine fabricagefouten; Als kind een groeiachterstand, ik was een ontzettende huilbaby en heb een aandachtsstoornis. M'n broertje had minder geluk; te vroeg geboren, couveuse, ellende, astma etc. Tweelingbroertje van m'n broertje dood geboren. Mn zusje heeft astma en is naïef. Zó veel van de risico's die genoemd worden en allemaal bij 1 moeder, dat is geen toeval, right?

Marla Singer zei:
Ik wil hiermee mijn eigen gedrag niet goedpraten, maar wel even een voorbeeld geven, dat wanneer je dus alles opzij zet voor de gezondheid van je baby, het blijkbaar dus nog steeds geen garantie is dat alles dan meteen ook wel goed zal zijn. Net zoals een wat minder gezond leven, niet meteen per definitie zal betekenen dat je dan een ziekelijk kindje krijgt. Er zijn gewoon nog zoveel meer factoren die ook nog van invloed zijn bij de ontwikkeling van een kind.
Klik om te vergroten...
Maar dit is een factor waar jij direct invloed op kunt hebben, dus ben ik van mening dat het je plicht is die invloed uit te oefenen. Garantie heb je wat dit soort dingen betreft nooit, maar je kunt er wel alles aan doen om zo zeker mogelijk te zijn.

Marla Singer zei:
Ik let verder heel goed op hoe ik leef en op wat ik allemaal beter wel of niet kan doen. Ons kleintje maakt het prima en als het de laatste vier maanden ook nog allemaal zo voorspoedig blijft gaan, denk ik dat wij gewoon een heel gezond meisje op de wereld gaan zetten!
Klik om te vergroten...
Ik help het je hopen. Maar ik vind wel dat je op je sodemieter moet krijgen, dus ik hoop op een huilbaby :)
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#8
ik zou heel trots zij als Marla het blijft proberen, hoe moeilijk het ook is.

Opgeven is makkelijk, commentaar geven nog makkelijker.
Iemand op die gevoelige snaar raken dat het muntje valt is net zoals zoeken naar een spelt in een hooiberg.

Je kan niet stoppen voor geld, gezondheid of omdat je huisarts het afdwingt.

JE STOPT OMDAT JE WEET DAT JE BESEFT DAT JE ZONDER TABAK VEEL GELUKKIGER WORDT.
DAAROM NEEM JE GEEN SPEED.

DAAROM KIJK JE LINKS EN RECHTS VOOR JE OVERSTEEKT OM ER ZEKER VAN TE ZIJN DAT JE KIND EN JIJ STRAKS NOG LEVEN.

Kus bonnie
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#9
Je moet er toch niet aan denken dat zoiets aan je geadresseerd zou zijn.

Ik heb te doen met diegene.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#10
Inmiddels nog maar 9 weken te gaan tot de uitgerekende datum. Hele mooie 3D-echo's laten maken een week of 5 terug en ons kind loopt qua groei exact op schema en heeft geen ernstige afwijkingen tot nu toe. Roken in huis mag ook niet meer, sinds die tijd rook ik nu dus nog minder dan ik al deed. En tja, een huilbaby... We zullen wel zien. Ik, mijn zusje, Tyler en zijn twee zussen zijn iig nooit huilbabies geweest, ondanks dat onze moeders dus wel rookten tijdens de zwangerschap. Mijn neefje daarentegen heeft het eerste half jaar non-stop gejankt en mijn tante was voor haar zwangerschap gestopt met roken. Ook dat is dus helemaal geen garantie. We zien het allemaal wel. Ik voel me iig goed en de kleine heeft het duidelijk ook goed naar haar zin in mijn buik! :wave:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Natuurlijk geeft het geen garantie maar je snapt toch ook wel dat het de kans verhoogt.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#12
En ook gewoon niet inhoudelijk op mn post ingaan. Klasse : D
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dat zou ik ook niet doen.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja nee ik ook niet, maar ik zou ook niet roken tijdens mn zwangerschap.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik wel, ik zou alleen niet zwanger worden.
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#16
Exceptional Insight zei:
Ja nee ik ook niet, maar ik zou ook niet roken tijdens mn zwangerschap.
Klik om te vergroten...
Maar de zwangerschap is sowieso iets onmogelijks als man zijnde ;p
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#17
Andrew zei:
Maar de zwangerschap is sowieso iets onmogelijks als man zijnde ;p
Klik om te vergroten...
http://www.malepregnancy.com/
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#18
.. ik zeg niks meer
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#19
Chris Pontius zei:
Natuurlijk geeft het geen garantie maar je snapt toch ook wel dat het de kans verhoogt.
Klik om te vergroten...

Tuurlijk snap ik dat, daarom heb ik direct nadat ik er achter kwam dat ik zwanger was, mijn zware pall malls (waar ik er 25 p/d van rookte) de deur uit gezet en ben ik overgestapt op de lichtste sigaretten die er bestaan (waar ik er nu dus nog maar een stuk of 4 p/d van rook).

Maar goed, hoe groot die verhoogde kansen op afwijkingen allemaal zijn, daarover denk ik dus dat men e.e.a. nog wel eens overdrijft. Dat is mijn mening hier over...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#20
Marla Singer zei:
Tuurlijk snap ik dat, daarom heb ik direct nadat ik er achter kwam dat ik zwanger was, mijn zware pall malls (waar ik er 25 p/d van rookte) de deur uit gezet en ben ik overgestapt op de lichtste sigaretten die er bestaan (waar ik er nu dus nog maar een stuk of 4 p/d van rook).
Klik om te vergroten...
Was het niet zo dat light sigaretten juist slechter zijn omdat de tabak behandelt wordt met kooldioxide(?) om de dichtheid te verkleinen, zodat er minder tabak in de sigaret kan en deze zijn formaat toch kan behouden?

Marla Singer zei:
Maar goed, hoe groot die verhoogde kansen op afwijkingen allemaal zijn, daarover denk ik dus dat men e.e.a. nog wel eens overdrijft. Dat is mijn mening hier over...
Klik om te vergroten...
Mag ik weten waar je die mening op baseert?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."