#1
Zoals ik al gepost had, ik denk niet dat het zin heeft om je af te zeiken in die zin dat je er vast niet minder van gaat roken.
Maar toch, als je dan zo in de verdediging schiet en roept "het is mijn lichaam, en mijn kind, ik maak uit wat ik doe" dan voel ik toch ook weer de behoefte er iets van te zeggen. Dat het jou kind is betekend niet dat je kan doen wat je wil, zie je de pedofiel al voor je in de rechtbank ? "het is mijn kind, ik maak uit wat ik ermee doe"
Het is jou kind, en dat geeft je een enorme verantwoordelijkheid. Stel nou dat het kind strax wel iets heeft dat aan het roken zou kunnen liggen. Voel je jezelf dan niet de rest van je leven schuldig ? Serieus, ik snap ook echt niet hoe je door kan blijven roken terwijl je zwanger bent. Snap ik echt helemaal niet. Ik zou geen oog meer dicht doen van schuldgevoel, ook al nu voordat er iets met het kind is dat daaraan zou kunnen liggen.
Verder zal ik niet meer erover zeiken, want zoals gezegd, het helpt toch niet, maar ga het niet recht zitten praten en allerlei excuses verzinnen, want dan kan ik me ook niet meer inhouden nee.
Maar toch, als je dan zo in de verdediging schiet en roept "het is mijn lichaam, en mijn kind, ik maak uit wat ik doe" dan voel ik toch ook weer de behoefte er iets van te zeggen. Dat het jou kind is betekend niet dat je kan doen wat je wil, zie je de pedofiel al voor je in de rechtbank ? "het is mijn kind, ik maak uit wat ik ermee doe"
Het is jou kind, en dat geeft je een enorme verantwoordelijkheid. Stel nou dat het kind strax wel iets heeft dat aan het roken zou kunnen liggen. Voel je jezelf dan niet de rest van je leven schuldig ? Serieus, ik snap ook echt niet hoe je door kan blijven roken terwijl je zwanger bent. Snap ik echt helemaal niet. Ik zou geen oog meer dicht doen van schuldgevoel, ook al nu voordat er iets met het kind is dat daaraan zou kunnen liggen.
Verder zal ik niet meer erover zeiken, want zoals gezegd, het helpt toch niet, maar ga het niet recht zitten praten en allerlei excuses verzinnen, want dan kan ik me ook niet meer inhouden nee.
