Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3 januari ... net een peuk gerookt gefaald of toch niet ?

3 januari ... net een peuk gerookt gefaald of toch niet ?

66 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#1
ik zou heel trots zij als Marla het blijft proberen, hoe moeilijk het ook is.

Opgeven is makkelijk, commentaar geven nog makkelijker.
Iemand op die gevoelige snaar raken dat het muntje valt is net zoals zoeken naar een spelt in een hooiberg.

Je kan niet stoppen voor geld, gezondheid of omdat je huisarts het afdwingt.

JE STOPT OMDAT JE WEET DAT JE BESEFT DAT JE ZONDER TABAK VEEL GELUKKIGER WORDT.
DAAROM NEEM JE GEEN SPEED.

DAAROM KIJK JE LINKS EN RECHTS VOOR JE OVERSTEEKT OM ER ZEKER VAN TE ZIJN DAT JE KIND EN JIJ STRAKS NOG LEVEN.

Kus bonnie
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je moet er toch niet aan denken dat zoiets aan je geadresseerd zou zijn.

Ik heb te doen met diegene.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#3
Inmiddels nog maar 9 weken te gaan tot de uitgerekende datum. Hele mooie 3D-echo's laten maken een week of 5 terug en ons kind loopt qua groei exact op schema en heeft geen ernstige afwijkingen tot nu toe. Roken in huis mag ook niet meer, sinds die tijd rook ik nu dus nog minder dan ik al deed. En tja, een huilbaby... We zullen wel zien. Ik, mijn zusje, Tyler en zijn twee zussen zijn iig nooit huilbabies geweest, ondanks dat onze moeders dus wel rookten tijdens de zwangerschap. Mijn neefje daarentegen heeft het eerste half jaar non-stop gejankt en mijn tante was voor haar zwangerschap gestopt met roken. Ook dat is dus helemaal geen garantie. We zien het allemaal wel. Ik voel me iig goed en de kleine heeft het duidelijk ook goed naar haar zin in mijn buik! :wave:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Natuurlijk geeft het geen garantie maar je snapt toch ook wel dat het de kans verhoogt.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
En ook gewoon niet inhoudelijk op mn post ingaan. Klasse : D
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat zou ik ook niet doen.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja nee ik ook niet, maar ik zou ook niet roken tijdens mn zwangerschap.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik wel, ik zou alleen niet zwanger worden.
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#9
Exceptional Insight zei:
Ja nee ik ook niet, maar ik zou ook niet roken tijdens mn zwangerschap.
Klik om te vergroten...
Maar de zwangerschap is sowieso iets onmogelijks als man zijnde ;p
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#10
Andrew zei:
Maar de zwangerschap is sowieso iets onmogelijks als man zijnde ;p
Klik om te vergroten...
http://www.malepregnancy.com/
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#11
.. ik zeg niks meer
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#12
Chris Pontius zei:
Natuurlijk geeft het geen garantie maar je snapt toch ook wel dat het de kans verhoogt.
Klik om te vergroten...

Tuurlijk snap ik dat, daarom heb ik direct nadat ik er achter kwam dat ik zwanger was, mijn zware pall malls (waar ik er 25 p/d van rookte) de deur uit gezet en ben ik overgestapt op de lichtste sigaretten die er bestaan (waar ik er nu dus nog maar een stuk of 4 p/d van rook).

Maar goed, hoe groot die verhoogde kansen op afwijkingen allemaal zijn, daarover denk ik dus dat men e.e.a. nog wel eens overdrijft. Dat is mijn mening hier over...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#13
Marla Singer zei:
Tuurlijk snap ik dat, daarom heb ik direct nadat ik er achter kwam dat ik zwanger was, mijn zware pall malls (waar ik er 25 p/d van rookte) de deur uit gezet en ben ik overgestapt op de lichtste sigaretten die er bestaan (waar ik er nu dus nog maar een stuk of 4 p/d van rook).
Klik om te vergroten...
Was het niet zo dat light sigaretten juist slechter zijn omdat de tabak behandelt wordt met kooldioxide(?) om de dichtheid te verkleinen, zodat er minder tabak in de sigaret kan en deze zijn formaat toch kan behouden?

Marla Singer zei:
Maar goed, hoe groot die verhoogde kansen op afwijkingen allemaal zijn, daarover denk ik dus dat men e.e.a. nog wel eens overdrijft. Dat is mijn mening hier over...
Klik om te vergroten...
Mag ik weten waar je die mening op baseert?
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nee, mag je niet weten.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#15
Exceptional Insight zei:
Marla Singer zei:
Tuurlijk snap ik dat, daarom heb ik direct nadat ik er achter kwam dat ik zwanger was, mijn zware pall malls (waar ik er 25 p/d van rookte) de deur uit gezet en ben ik overgestapt op de lichtste sigaretten die er bestaan (waar ik er nu dus nog maar een stuk of 4 p/d van rook).
Klik om te vergroten...
Was het niet zo dat light sigaretten juist slechter zijn omdat de tabak behandelt wordt met kooldioxide(?) om de dichtheid te verkleinen, zodat er minder tabak in de sigaret kan en deze zijn formaat toch kan behouden?

Marla Singer zei:
Maar goed, hoe groot die verhoogde kansen op afwijkingen allemaal zijn, daarover denk ik dus dat men e.e.a. nog wel eens overdrijft. Dat is mijn mening hier over...
Klik om te vergroten...
Mag ik weten waar je die mening op baseert?
Klik om te vergroten...

Die mening is gebaseerd op ervaringen uit mijn omgeving.
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#16
Exceptional Insight zei:
Marla Singer zei:
Tuurlijk snap ik dat, daarom heb ik direct nadat ik er achter kwam dat ik zwanger was, mijn zware pall malls (waar ik er 25 p/d van rookte) de deur uit gezet en ben ik overgestapt op de lichtste sigaretten die er bestaan (waar ik er nu dus nog maar een stuk of 4 p/d van rook).
Klik om te vergroten...
Was het niet zo dat light sigaretten juist slechter zijn omdat de tabak behandelt wordt met kooldioxide(?) om de dichtheid te verkleinen, zodat er minder tabak in de sigaret kan en deze zijn formaat toch kan behouden?

Marla Singer zei:
Maar goed, hoe groot die verhoogde kansen op afwijkingen allemaal zijn, daarover denk ik dus dat men e.e.a. nog wel eens overdrijft. Dat is mijn mening hier over...
Klik om te vergroten...
Mag ik weten waar je die mening op baseert?
Klik om te vergroten...

Ach wat maakt het uit man (ik val je niet aan)? Ik bedoel , mijn moeder is bevallen van drie zonen, drie maal is ze totaal gestopt met roken, is ze gezond gaan leven & weet ik veel wat je allemaal voor de zwangerschap moet doen om je kindje er gezond uit te laten komen.

Men broer valt dood met één druppel alcohol, ik mis mijn borstspier (en zo ook een lekkere dent in men zelfvertrouwe!) & de oudste heeft een zware psychose & zware adhd/add.

Maar ok ik geef je op zich wel gelijk, het is echt niet goed dat je rookt onder de zwangerschap. Het is gewoon brute pech als er iets fout is met je kind.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat maakt het idd uit. Iedereen doet het gewoon lekker op zijn/haar eigen manier. Ik doe wat mij persoonlijk het beste lijkt voor mijn kindje en voor mijzelf. Onze kleine doet het voorlopig echt helemaal prima en ik vind dat ik verder nergens verantwoording voor af hoef te leggen. Het is mijn lichaam en mijn kind...
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Beanhead zei:
Het is gewoon brute pech als er iets fout is met je kind.
Klik om te vergroten...

Als er iets "mis" is met een kind is dit altijd het gevolg van iets, dingen gebeuren niet 'zomaar'.
Dat sommige dingen niet altijd in de macht liggen van ouders is iets anders.

Marla Singer zei:
Ik doe wat mij persoonlijk het beste lijkt voor mijn kindje en voor mijzelf.
Klik om te vergroten...

Jij denkt dat roken tijdens de zwangerschap goed voor je kind (en jezelf) is? :confused:

Verder vind ik het gewoon een beetje jammer dat je het probeert goed te praten, zeg gewoon eerlijk dat je die paar peuken belangrijker vindt dan het beperken van de risico's dat er iets mis zal zijn met je kind.
Ik ga er overigens ook niet van uit dat je ineens stopt met roken na een paar posts, al hoop ik er stiekem wel op.

En het is inderdaad jouw lichaam en "jouw" kind, alleen als ik als kind afwijkingen zou hebben die te maken zouden kunnen hebben met het roken van mijn moeder, zou ik mijn moeder niet zo vrolijk meer aan kijken.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#19
Chris Pontius zei:
dingen gebeuren niet 'zomaar'.
Klik om te vergroten...
Goed om te zien dat je het toch snapt.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#20
Die mening is gebaseerd op ervaringen uit mijn omgeving.
Klik om te vergroten...
De kans dat er iets gebeurd is klein en met roken is het nog steeds klein, alleen ietsje groter. Er staan ook weinig cijfers en percentages op het internet waardoor het woord groter iets te groot geinterpreteerd wordt.
Ik doe wat mij persoonlijk het beste lijkt voor mijn kindje en voor mijzelf.
Klik om te vergroten...
Of kan stoppen met roken tijdens de zwangerschap gevaarlijk zijn?

Toch goed dat je geminderd bent en compenseerd. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."