Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3 januari ... net een peuk gerookt gefaald of toch niet ?

3 januari ... net een peuk gerookt gefaald of toch niet ?

66 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik wel, ik zou alleen niet zwanger worden.
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#2
Exceptional Insight zei:
Ja nee ik ook niet, maar ik zou ook niet roken tijdens mn zwangerschap.
Klik om te vergroten...
Maar de zwangerschap is sowieso iets onmogelijks als man zijnde ;p
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Andrew zei:
Maar de zwangerschap is sowieso iets onmogelijks als man zijnde ;p
Klik om te vergroten...
http://www.malepregnancy.com/
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#4
.. ik zeg niks meer
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#5
Chris Pontius zei:
Natuurlijk geeft het geen garantie maar je snapt toch ook wel dat het de kans verhoogt.
Klik om te vergroten...

Tuurlijk snap ik dat, daarom heb ik direct nadat ik er achter kwam dat ik zwanger was, mijn zware pall malls (waar ik er 25 p/d van rookte) de deur uit gezet en ben ik overgestapt op de lichtste sigaretten die er bestaan (waar ik er nu dus nog maar een stuk of 4 p/d van rook).

Maar goed, hoe groot die verhoogde kansen op afwijkingen allemaal zijn, daarover denk ik dus dat men e.e.a. nog wel eens overdrijft. Dat is mijn mening hier over...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
Marla Singer zei:
Tuurlijk snap ik dat, daarom heb ik direct nadat ik er achter kwam dat ik zwanger was, mijn zware pall malls (waar ik er 25 p/d van rookte) de deur uit gezet en ben ik overgestapt op de lichtste sigaretten die er bestaan (waar ik er nu dus nog maar een stuk of 4 p/d van rook).
Klik om te vergroten...
Was het niet zo dat light sigaretten juist slechter zijn omdat de tabak behandelt wordt met kooldioxide(?) om de dichtheid te verkleinen, zodat er minder tabak in de sigaret kan en deze zijn formaat toch kan behouden?

Marla Singer zei:
Maar goed, hoe groot die verhoogde kansen op afwijkingen allemaal zijn, daarover denk ik dus dat men e.e.a. nog wel eens overdrijft. Dat is mijn mening hier over...
Klik om te vergroten...
Mag ik weten waar je die mening op baseert?
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nee, mag je niet weten.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#8
Exceptional Insight zei:
Marla Singer zei:
Tuurlijk snap ik dat, daarom heb ik direct nadat ik er achter kwam dat ik zwanger was, mijn zware pall malls (waar ik er 25 p/d van rookte) de deur uit gezet en ben ik overgestapt op de lichtste sigaretten die er bestaan (waar ik er nu dus nog maar een stuk of 4 p/d van rook).
Klik om te vergroten...
Was het niet zo dat light sigaretten juist slechter zijn omdat de tabak behandelt wordt met kooldioxide(?) om de dichtheid te verkleinen, zodat er minder tabak in de sigaret kan en deze zijn formaat toch kan behouden?

Marla Singer zei:
Maar goed, hoe groot die verhoogde kansen op afwijkingen allemaal zijn, daarover denk ik dus dat men e.e.a. nog wel eens overdrijft. Dat is mijn mening hier over...
Klik om te vergroten...
Mag ik weten waar je die mening op baseert?
Klik om te vergroten...

Die mening is gebaseerd op ervaringen uit mijn omgeving.
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#9
Exceptional Insight zei:
Marla Singer zei:
Tuurlijk snap ik dat, daarom heb ik direct nadat ik er achter kwam dat ik zwanger was, mijn zware pall malls (waar ik er 25 p/d van rookte) de deur uit gezet en ben ik overgestapt op de lichtste sigaretten die er bestaan (waar ik er nu dus nog maar een stuk of 4 p/d van rook).
Klik om te vergroten...
Was het niet zo dat light sigaretten juist slechter zijn omdat de tabak behandelt wordt met kooldioxide(?) om de dichtheid te verkleinen, zodat er minder tabak in de sigaret kan en deze zijn formaat toch kan behouden?

Marla Singer zei:
Maar goed, hoe groot die verhoogde kansen op afwijkingen allemaal zijn, daarover denk ik dus dat men e.e.a. nog wel eens overdrijft. Dat is mijn mening hier over...
Klik om te vergroten...
Mag ik weten waar je die mening op baseert?
Klik om te vergroten...

Ach wat maakt het uit man (ik val je niet aan)? Ik bedoel , mijn moeder is bevallen van drie zonen, drie maal is ze totaal gestopt met roken, is ze gezond gaan leven & weet ik veel wat je allemaal voor de zwangerschap moet doen om je kindje er gezond uit te laten komen.

Men broer valt dood met één druppel alcohol, ik mis mijn borstspier (en zo ook een lekkere dent in men zelfvertrouwe!) & de oudste heeft een zware psychose & zware adhd/add.

Maar ok ik geef je op zich wel gelijk, het is echt niet goed dat je rookt onder de zwangerschap. Het is gewoon brute pech als er iets fout is met je kind.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat maakt het idd uit. Iedereen doet het gewoon lekker op zijn/haar eigen manier. Ik doe wat mij persoonlijk het beste lijkt voor mijn kindje en voor mijzelf. Onze kleine doet het voorlopig echt helemaal prima en ik vind dat ik verder nergens verantwoording voor af hoef te leggen. Het is mijn lichaam en mijn kind...
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Beanhead zei:
Het is gewoon brute pech als er iets fout is met je kind.
Klik om te vergroten...

Als er iets "mis" is met een kind is dit altijd het gevolg van iets, dingen gebeuren niet 'zomaar'.
Dat sommige dingen niet altijd in de macht liggen van ouders is iets anders.

Marla Singer zei:
Ik doe wat mij persoonlijk het beste lijkt voor mijn kindje en voor mijzelf.
Klik om te vergroten...

Jij denkt dat roken tijdens de zwangerschap goed voor je kind (en jezelf) is? :confused:

Verder vind ik het gewoon een beetje jammer dat je het probeert goed te praten, zeg gewoon eerlijk dat je die paar peuken belangrijker vindt dan het beperken van de risico's dat er iets mis zal zijn met je kind.
Ik ga er overigens ook niet van uit dat je ineens stopt met roken na een paar posts, al hoop ik er stiekem wel op.

En het is inderdaad jouw lichaam en "jouw" kind, alleen als ik als kind afwijkingen zou hebben die te maken zouden kunnen hebben met het roken van mijn moeder, zou ik mijn moeder niet zo vrolijk meer aan kijken.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#12
Chris Pontius zei:
dingen gebeuren niet 'zomaar'.
Klik om te vergroten...
Goed om te zien dat je het toch snapt.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#13
Die mening is gebaseerd op ervaringen uit mijn omgeving.
Klik om te vergroten...
De kans dat er iets gebeurd is klein en met roken is het nog steeds klein, alleen ietsje groter. Er staan ook weinig cijfers en percentages op het internet waardoor het woord groter iets te groot geinterpreteerd wordt.
Ik doe wat mij persoonlijk het beste lijkt voor mijn kindje en voor mijzelf.
Klik om te vergroten...
Of kan stoppen met roken tijdens de zwangerschap gevaarlijk zijn?

Toch goed dat je geminderd bent en compenseerd. :)
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#14
In sommige gevallen kan stoppen met roken dusdanig veel stress geven, dat dat uiteindelijk nog ongezonder voor het kindje is dan een paar sigaretjes per dag...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#15
Marla Singer zei:
In sommige gevallen kan stoppen met roken dusdanig veel stress geven, dat dat uiteindelijk nog ongezonder voor het kindje is dan een paar sigaretjes per dag...
Klik om te vergroten...
Alleen kun je die smoes pas gebruiken als je per ongeluk zwanger wordt.

Chris Pontius zei:
Marla Singer zei:
Ik doe wat mij persoonlijk het beste lijkt voor mijn kindje en voor mijzelf.
Klik om te vergroten...
Jij denkt dat roken tijdens de zwangerschap goed voor je kind (en jezelf) is? :confused:
Klik om te vergroten...
Dit.
Chris Pontius zei:
Verder vind ik het gewoon een beetje jammer dat je het probeert goed te praten, zeg gewoon eerlijk dat je die paar peuken belangrijker vindt dan het beperken van de risico's dat er iets mis zal zijn met je kind.
Klik om te vergroten...
En dit.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Marla, als er iemand in 'het echt' tegen je praat, negeer je ze dan ook gewoon?
Ik post bijna altijd bullshit en dan neem ik eens de moeite om een serieus bericht te typen maar dan reageert er niemand op. Misschien zie je het als de zoveelste aanval maar het is niet negatief bedoeld, integendeel.
Ik snap dat je het nu best druk hebt met je zwangerschap en daarom verwacht ik ook niet dat je hele uitgebreide posts typt, maar laat dan op zijn minst even weten hoe je er over denkt.
En nogmaals, het is allemaal goed bedoeld. :)
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#17
Oh sorry chris, ik was idd niet meer zoveel met dit topic bezig de laatste dagen. Heb ik echt niet gereageerd op wat je zei??

Nou, het komt er gewoon op neer dat jullie zeker gelijk hebben en ik heb ook al aangegeven dat ik heus wel weet dat roken tijdens de zwangerschap risico's voor het ongeboren kind kan meebrengen. Het is ook echt niet zo dat ik mijn paar peuken belangrijker vind dan de gezondheid van mijn kindje. Als het me echt niks kon schelen was ik immers wel gewoon doorgegaan met dat pakje zware Pall Malls per dag!
Roken in huis hebben we inmiddels ook afgeschaft, ik rook echt nauwelijks nog. Toch lukt het me niet om er helemaal 100% mee te stoppen. Dat heet verslaving volgens mij (iets wat heel moeilijk voor te stellen is voor iemand die het niet kent)... Ik ben er niet trots op, maar als ik echt helemaal niks rook, dan voel ik me dusdanig fucked-up en gestresst dat dit ook niet gezond is voor de kleine. Zelfs mijn verloskundige en huisarts zeggen dat ik dan nog beter een sigaretje kan roken.

Ik ken zoveel moeders die dat op die manier hebben gedaan en die hebben allemaal gezonde kindjes gekregen, met een normaal geboortegewicht, zonder afwijkingen. Zoals het er nu uitziet krijgen wij ook gewoon een kerngezond kindje. Roken tijdens de zwangerschap is niet goed, maar er bestaat ook nog altijd een verschil tussen een pakje zware shag per dag roken, of een paar nicotine arme sigaretjes.

Tegenwoordig is zoveel "slecht" tijdens een zwangerschap. Broodjes filet american, ossenworst, gerookte zalm, rosbief en pate "mag" ik niet meer eten. Veel kaassoorten zou ik ook links moeten laten liggen. Biefstukjes "mag" ik alleen eten als ze gebakken zijn a la schoenzool en zo kan ik nog wel even door blijven gaan. Nou, als ik behoefte heb aan een stuk rood vlees (het zit immers boordevol met ijzer, wat heel belangrijk is als je zwanger bent) dan eet ik dat gewoon!

Natuurlijk zal er altijd wel een kern van waarheid in zitten, maar dingen worden ook gewoon nog wel eens wat overdreven in deze tijden. Zo MOEST ik bijvoorbeeld ook een prik halen tegen de Mexicaanse griep. Wat dat vaccin voor het ongeboren kind betekende was niet eens zeker, maar ik liep nou eenmaal een "enorm risico" om die griep te krijgen en dat zou pas echt funest zijn voor mijn kindje. Kom toch op zeg! (Die prik heb ik dus ook niet gehaald)

Vroeger waren ze van al die dingen niet op de hoogte en toen werden er ook gewoon kinderen geboren. Bepaalde dingen zijn slecht tijdens zwangerschap, maar zolang die dingen gewoon allemaal met mate gedaan worden en de moeder zich goed en lekker in haar vel voelt, ben ik van mening dat het met die risico's nog best meevalt. Risico's zijn er verder toch altijd, ook wanneer de moeder dus al die "verboden" dingen links laat liggen.

Goed, dit is dus hoe ik er over denk. Hoewel jullie het vast allemaal goed bedoelen, ik kan er soms best sacherijnig door worden. Ik heb idd wel wat anders aan mijn hoofd, dan me de hele tijd te moeten verantwoorden hier. Ik ben dan ook blij dat de mensen uit mijn echte directe omgeving, een stuk relaxter zijn wat betreft het roken... :wink:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Marla Singer zei:
Oh sorry chris, ik was idd niet meer zoveel met dit topic bezig de laatste dagen. Heb ik echt niet gereageerd op wat je zei??

Nou, het komt er gewoon op neer dat jullie zeker gelijk hebben
Klik om te vergroten...


Ok bedankt :)
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Marla Singer zei:
. Het is mijn lichaam en mijn kind...
Klik om te vergroten...
Weer die zin...
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Als je je nu echt goed klote voelt omdat je je gezicht hebt verloren ten aanzien van alle die je beloofd had echt te stoppen, dan is dit de kans.

De kans om het negatieve een postieve swing te geven.
Wat is er erg aan dat je een pakkie peuken hebt gekocht niet veel.
Dat je er aanstak is wel een probleem, waarschijnlijk ben je bang dat je iets tekort komt.
Dat je leven mindert schittert zonder peuk.
Dat je een leegte moet overwinnen die groter is dan zwart gat.

Er is geen leegte, en door de peuk schitter je ieder jaar ietsje minder.
Net zolang tot je kop helemaal verpeukt is.

En dan pas is het echt te laat en ben je al zwaar vertieft, we noemen dat de chronische roker.
De roker die sterft als ie stopt dus laat hem maar ff door paffen.
Deze roker wordt 90 en drinkt iedere dag sterke drank.
Das de onoverwinnelijke roker, gelukkig bestaan die niet.

Als je nu mij kon aanraken en ik kon je mijn energie overstralen dan zou je de peuken meteen weggooien en iets beters gaan doen met je geld en je tijd.
Het stoppen met roken is iets dat of niet lukt of meteen aanslaat.
Dat komt door je manier van denken.

Is er iets van je afgepakt ?

Of heb je je zelf bevrijd van iets ?

:hearteyes:

:wave:

en nu sommige worden geconfronteerd met de verschillende stofjes tijdens de afkick, misschien kunnen deze ervaringen op het net worden gegooit.

Ik vond het afkicken op de tabak makkelijker dan de pep en veel makkelijker dan de thc.
De THC is voor mij zoiets als een peuk voor jullie. Maar toch als ik stop met blowen dan word ik niet ziek en doe ik het gewoon. Das een bewijd dat het geen reet uitmaakt welke stof, het zit vuistdiep in je kop.

en ja de lengte van de verslaving en de soort stof en de toedieningsmethode zijn wel erg van belang.
Een herospuit is geen peuk, geestelijk en sociaal gezien wint de peuk van alle soorten dope door de sociale acceptatie. Die gelukkig wegebt, rokers staan als hero junks in gebruikers ruimtes hun leven te vertiefen.

Bonnie uw anti rook consulent.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."