Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3 januari ... net een peuk gerookt gefaald of toch niet ?

3 januari ... net een peuk gerookt gefaald of toch niet ?

66 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Marla Singer zei:
. Het is mijn lichaam en mijn kind...
Klik om te vergroten...
Weer die zin...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wacky zei:
Eh ja idd, dat is toch normaal, en dat doet toch iedereen met een baby ?
Klik om te vergroten...
Miepje91 niet.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#3
Exceptional Insight zei:
Wacky zei:
Eh ja idd, dat is toch normaal, en dat doet toch iedereen met een baby ?
Klik om te vergroten...
Miepje91 niet.
Klik om te vergroten...

Marla wel
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
Winehouse zei:
Marla wel
Klik om te vergroten...
Hoe ben je daar zo zeker van?
M
Miepje91Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Exceptional Insight zei:
Wacky zei:
Eh ja idd, dat is toch normaal, en dat doet toch iedereen met een baby ?
Klik om te vergroten...
Miepje91 niet.
Klik om te vergroten...

wel, :wink: ben er mee eens dat roken slecht voor je is. maar bedoel er meer mee te zeggen je kan niet van de halve wereld verwachten dat ze het niet doen:)

zelf rook k zowizo al niet dus ik zou ind niet roken bij een baby in de buurt
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#6
Exceptional Insight zei:
Winehouse zei:
Marla wel
Klik om te vergroten...
Hoe ben je daar zo zeker van?
Klik om te vergroten...

Als de baby er is mag er idd niet meer gerookt worden in ons huis. Net zoals dat er op mijn verjaardagfeest afgelopen zondag alleen buiten werd gerookt, omdat er ook kinderen bij in huis waren. Sterker nog, we gaan in februari het hele huis een opknap- en schilderbeurt geven. Zodra dat is gebeurd, mag er al niet meer gerookt worden in huis. We willen geen nicotine-aanslag meer op onze muren en spullen hebben namelijk...

Ook vandaag heb ik nog maar 1 sigaret op. Het is echt niet zo dat ik op de automatische piloot nog steeds een pakje per dag weg paf... Daar was ik al mee opgehouden vanaf het moment dat ik er achter kwam dat ik in verwachting was. Alleen er helemaal mee stoppen is momenteel gewoon nog erg lastig voor me. Ik weet niet, het is iets psychologisch volgens mij. Ik hoop dat als ik die kleine echt in mijn armen heb, ik dan wel helemaal zou kunnen stoppen. Maar dan nog, ik hoef me helemaal niet te verantwoorden vind ik. Het is mijn leven, mijn lichaam, mijn kind, ik bepaal dus zelf op welke manier ik het doe.

Ik weet toevallig dat jouw eigen moeder ook rookte tijdens haar zwangerschappen E I. Ik vind het heel erg dat twee van de drie kinderen nu astmatisch zijn, maar maakt haar dit meteen ook een slechte moeder? Ik snap dat je misschien boos bent op haar, omdat ze gerookt heeft, maar reageer dan je woede gewoon op haar af en niet op mij, want ik heb niks met jullie te maken verder.
Mijn moeder heeft tijdens haar twee zwangerschappen ook gerookt. Mijn zusje en ik hebben er niets aan overgehouden. Zoals het er nu uit ziet is ons kindje ook kerngezond, zit ze qua groei zelfs iets boven het gemiddelde en zien alle orgaantjes er prachtig uit. Ik leef heel bewust en ook het roken doe ik dus echt zo min mogelijk. Ik stel iedere sigaret uit tot het moment wanneer ik pas echt begin te snakken en steek ze niet meer zonder na te denken op.
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#7
Onze moeder kan je wel een slechte moeder noemen ja.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#8
Andrew zei:
Onze moeder kan je wel een slechte moeder noemen ja.
Klik om te vergroten...

Het spijt me dan oprecht om dat te horen... :( Heb gewoon soms het idee dat E I mij opzettelijk aanvalt en te kakken probeert te zetten, omdat jullie moeder ook tijdens de zwangerschap gerookt heeft. Verder ken ik haar en jullie situatie nou eenmaal niet, maar ik geloof dat ik zelf wel een goede moeder zal zijn en er alles aan zal doen om ons kindje een zo fijn en liefdevol mogelijk leven te geven.
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik voel een licht chagrijn in je post, dat iedereen zich er mee bemoeit heb je over jezelf afgeroepen door een topic te openen waarin je aankondigt te stoppen.

Ik kan me voorstellen, als roker, dat het vervelend voelt dat iedereen zich er nu mee bemoeit, dus ik kan me je irritatie heel goed voorstellen.

In ieder geval heel goed dat je er maar 1 gerookt hebt vandaag (ik weet ook dat een roker altijd minstens de helft liegt over zijn rookgedrag, maar allah... twee sigaretten op een dag is ook nog knap!)

Succes! :)
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Marla Singer zei:
Heb gewoon soms het idee dat E I mij opzettelijk aanvalt en te kakken probeert te zetten.
Klik om te vergroten...

Ik zie hem nooit anders doen (dat maakt hem zo leuk) dus dat zou ik me zeker niet persoonlijk aantrekken...
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mike zei:
Ik voel een licht chagrijn in je post, dat iedereen zich er mee bemoeit heb je over jezelf afgeroepen door een topic te openen waarin je aankondigt te stoppen.

Ik kan me voorstellen, als roker, dat het vervelend voelt dat iedereen zich er nu mee bemoeit, dus ik kan me je irritatie heel goed voorstellen.

In ieder geval heel goed dat je er maar 1 gerookt hebt vandaag (ik weet ook dat een roker altijd minstens de helft liegt over zijn rookgedrag, maar allah... twee sigaretten op een dag is ook nog knap!)

Succes! :)
Klik om te vergroten...

hahaha, inmiddels zijn het nu wel 2 sigaretten geworden ja (ik zat mezelf behoorlijk op te vreten vanwege de reacties van bepaalde lui hier... :wink: ). Sowieso ben ik ook al een beetje sacherijnig als ik zo weinig rook. Maar ja, liever maar een beetje sacherijnig gedurende de dag. Zolang ik niet zo'n heks ben als tijdens de 24 uur die ik laatst niet gerookt had, is het nog wel te doen.
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Marla Singer zei:
Mike zei:
Ik voel een licht chagrijn in je post, dat iedereen zich er mee bemoeit heb je over jezelf afgeroepen door een topic te openen waarin je aankondigt te stoppen.

Ik kan me voorstellen, als roker, dat het vervelend voelt dat iedereen zich er nu mee bemoeit, dus ik kan me je irritatie heel goed voorstellen.

In ieder geval heel goed dat je er maar 1 gerookt hebt vandaag (ik weet ook dat een roker altijd minstens de helft liegt over zijn rookgedrag, maar allah... twee sigaretten op een dag is ook nog knap!)

Succes! :)
Klik om te vergroten...

hahaha, inmiddels zijn het nu wel 2 sigaretten geworden ja (ik zat mezelf behoorlijk op te vreten vanwege de reacties van bepaalde lui hier... :wink: ). Sowieso ben ik ook al een beetje sacherijnig als ik zo weinig rook. Maar ja, liever maar een beetje sacherijnig gedurende de dag. Zolang ik niet zo'n heks ben als tijdens de 24 uur die ik laatst niet gerookt had, is het nog wel te doen.
Klik om te vergroten...

Blijf jij er dan maar fijn twee op een dag roken, dat is beter voor je kindje dan een boze heks als moeder... :wink:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#13
Marla Singer zei:
Het spijt me dan oprecht om dat te horen... :( Heb gewoon soms het idee dat E I mij opzettelijk aanvalt en te kakken probeert te zetten, omdat jullie moeder ook tijdens de zwangerschap gerookt heeft.
Klik om te vergroten...
Ho eens even, dit is in geen geval projectie. De familiebanden hier zijn zo zwak dat ik hier geen enkele waarde aan hecht. De reden dat ik je zo bot aanval is omdat ik het moreel zo verwerpelijk vind dat ik deze mening gewoonweg wel móét opdringen. Ik haat onrecht en dat kindje is onschuldig. Het is jouw plicht om te doen wat je kunt om de gezondheid van die kleine te waarborgen.

Ik snap best dat dat niet oprecht meer overkomt allemaal. Altijd dat stomme cynische gelul van mij hier. Maar wanneer het aankomt op onschuldig leven dan verdwijnt dat : )

Het komt er niet zo makkelijk meer uit vandaag, maar daar moet je maar even doorheen kijken.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik geef je geen ongelijk E I, je mag je mening geven, maar ik vind niet dat je het recht hebt om mij een slecht gevoel over mezelf geven, want ik ben alles behalve een slechte moeder!

Ons dochtertje zal in een zeer harmonieuze, liefdevolle omgeving terecht komen. Mijn vriend en ik komen allebei uit hele hechte families. Ik vind het heel erg dat jij dat blijkbaar hebt moeten missen thuis :(

Ik ben persoonlijk van mening dat die paar sigaretjes per dag niet zo heel schadelijk hoeven te zijn, als je voor de rest wel gewoon gezond leeft. Ik ken meerdere moeders die dat zo gedaan hebben en al die kinderen zijn daar goed uit gekomen. Een vriendin van mij heeft nu twee kinderen. Bij de eerste kwam ze er pas na vier maanden achter dat ze zwanger was. In die periode was ze nog blow verslaafd, woonde ze in een kraakpand en gebruikte ze bijna elk weekend speed, pillen of lsd. Op het moment dat ze er achter kwam dat ze zwanger was, is ze natuurlijk wel meteen gestopt met die manier van leven. Ook stond ze hierdoor zelfs extra onder controle bij haar verloskundige, omdat ze door dat leventje tot een risicogroep behoorde. Toch heeft ze een kerngezonde dochter op de wereld gezet, die werkelijk echt nooit ziek is en een bovengemiddeld intellect heeft! (Ze is nu net zes, maar zit op het niveau van een achtjarige).

Inmiddels heeft ze haar leven radicaal omgegooid en kun je haar wel een gezondheidsfreak noemen. Tijdens de zwangerschap van haar tweede kindje heeft ze dus echt buitengewoon gezond geleefd en alles wat ook maar een beetje schadelijk kan zijn, heeft ze vermeden. Haar zoontje van 1 is echter voor bijna alles allergisch en is altijd ziek of onderweg. Ook loopt hij wat achter op de ontwikkeling...

Ik wil hiermee mijn eigen gedrag niet goedpraten, maar wel even een voorbeeld geven, dat wanneer je dus alles opzij zet voor de gezondheid van je baby, het blijkbaar dus nog steeds geen garantie is dat alles dan meteen ook wel goed zal zijn. Net zoals een wat minder gezond leven, niet meteen per definitie zal betekenen dat je dan een ziekelijk kindje krijgt. Er zijn gewoon nog zoveel meer factoren die ook nog van invloed zijn bij de ontwikkeling van een kind.
Ik let verder heel goed op hoe ik leef en op wat ik allemaal beter wel of niet kan doen. Ons kleintje maakt het prima en als het de laatste vier maanden ook nog allemaal zo voorspoedig blijft gaan, denk ik dat wij gewoon een heel gezond meisje op de wereld gaan zetten!
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zoals ik al gepost had, ik denk niet dat het zin heeft om je af te zeiken in die zin dat je er vast niet minder van gaat roken.

Maar toch, als je dan zo in de verdediging schiet en roept "het is mijn lichaam, en mijn kind, ik maak uit wat ik doe" dan voel ik toch ook weer de behoefte er iets van te zeggen. Dat het jou kind is betekend niet dat je kan doen wat je wil, zie je de pedofiel al voor je in de rechtbank ? "het is mijn kind, ik maak uit wat ik ermee doe"

Het is jou kind, en dat geeft je een enorme verantwoordelijkheid. Stel nou dat het kind strax wel iets heeft dat aan het roken zou kunnen liggen. Voel je jezelf dan niet de rest van je leven schuldig ? Serieus, ik snap ook echt niet hoe je door kan blijven roken terwijl je zwanger bent. Snap ik echt helemaal niet. Ik zou geen oog meer dicht doen van schuldgevoel, ook al nu voordat er iets met het kind is dat daaraan zou kunnen liggen.

Verder zal ik niet meer erover zeiken, want zoals gezegd, het helpt toch niet, maar ga het niet recht zitten praten en allerlei excuses verzinnen, want dan kan ik me ook niet meer inhouden nee.
M
Miepje91Lid
01-01-2024, 00:00
#16
@ Marla,

denk dat je er weinig aan heb maar wil het gewoon even kwijt, k was toevallig vanmorgen even bij mijn moeder, en hadden het over zwangerschap.
Maar wat ik me nu eigenlijk pas bedenk,

Mijn moeder heeft nooit gerookt, dus ook niet tijdens de zwangerschap. En ken ik serieus heel weinig mensen die zo gezond leven als mijn moeder, Maar alsnog hebben zowel ik als me middelste zusje een afwijking, (klinkt trouwens ook wel weer lekker dramatisch) Maar we missen een aantal vingers en tenen. Hier heeft mijn moeder zich in het begin heel schuldig over gevoeld. Maar dat wij deze afwijking hebben maakt haar geen minder goede moeder.

wat ik hier vooral mee wil zeggen is; ik vind het onwijs knap dat je minder bent gaan roken want je laat hiermee zien dat je het echt wel wilt. Maar een heleboel dingen die het kindje zou kunnen krijgen liggen daar niet aan en kan je 9/10x zelf niks aan doen. succes er mee in id :)
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dank je wel voor je reactie miepje! :)
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#18
Een slechte moeder is een veel te zware term, en kan je zo over internet niet gebruiken tegen iemand.

maar voor de rest heeft E I wel gelijk. :)

Ook heel goed van dat minderen Marla, 't is een begin :)
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: 3 januari ... net een peuk gerookt gefaald of toch niet

:grin: ed
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jalliz zei:
Een slechte moeder is een veel te zware term, en kan je zo over internet niet gebruiken tegen iemand.

maar voor de rest heeft E I wel gelijk. :)

Ook heel goed van dat minderen Marla, 't is een begin :)
Klik om te vergroten...

Het is ook niet dat E I dat letterlijk heeft gezegd tegen mij, maar dat is wel het gevoel dat hij mij geeft met zijn opmerkingen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."