#1
Ik maak me de laatste tijd steeds meer zorgen om een vriend van me. Hij gebruikt al een paar jaar regelmatig xtc. Ongeveer 1 tot 3 keer per maand (Soms meer soms minder) Hij zal vast ook wel lange pauzes hebben gehad in die paar jaar. Maar het ergste is hoeveel hij neemt. Hij heeft al een paar keer 10 pillen van ongeveer 100-120mg weg geslikt op een feestje. Hier schrok ik al behoorlijk van. Dit vertelde hij later pas maar hij zag er niet eens zo extreem wazig uit op dat feest.
Maar nu is hij van plan 20 pillen (Waaronder ook een stuk of 5 minder zware) mee te nemen naar een feest. Dit is natuurlijk helemaal extreem en volgens mij ook echt levensgevaarlijk. Helemaal omdat hij vaak na een paar pillen zijn gebruik nauwelijks onder controle heeft en het soms niet eens door heeft dat hij er weer een heeft gepakt.
Ik heb al een paar keer voorzichtig geprobeerd duidelijk te maken dat hij echt veel xtc gebruikt en dat ik zo mijn twijfels heb of zijn gebruik nog veilig is. Maar zelf vind hij het allemaal nog wel mee vallen heb ik het idee. Ook merk ik dat hij het niet prettig vind als ik erover probeer te praten. Hij zegt dat iedereen moet doen wat hij prettig vind.
Is hij echt verslaafd?
En hoe zorg ik ervoor dat hij dat ene feest wel overleefd?!
Maar nu is hij van plan 20 pillen (Waaronder ook een stuk of 5 minder zware) mee te nemen naar een feest. Dit is natuurlijk helemaal extreem en volgens mij ook echt levensgevaarlijk. Helemaal omdat hij vaak na een paar pillen zijn gebruik nauwelijks onder controle heeft en het soms niet eens door heeft dat hij er weer een heeft gepakt.
Ik heb al een paar keer voorzichtig geprobeerd duidelijk te maken dat hij echt veel xtc gebruikt en dat ik zo mijn twijfels heb of zijn gebruik nog veilig is. Maar zelf vind hij het allemaal nog wel mee vallen heb ik het idee. Ook merk ik dat hij het niet prettig vind als ik erover probeer te praten. Hij zegt dat iedereen moet doen wat hij prettig vind.
Is hij echt verslaafd?
En hoe zorg ik ervoor dat hij dat ene feest wel overleefd?!
